APUA ÄKKIÄ!

:(((((((((((((((((((((((

9

2144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissanomistaja minäkin

Minä kyllä antaisin parafiiniöljyä kissalle. Kannattaa seurata miten vatsa toimii, jos ei toimi niin sitten olla yhteydessä eläinlääkäriin.

• on?

kannattaako antaa ruokaa vai odottaa että kissa käy ensin laatikolla? noi hapsut on tosiaan n.10cm pitkiä :////

• ehkä kannattaisi.
        on? kirjoitti:

kannattaako antaa ruokaa vai odottaa että kissa käy ensin laatikolla? noi hapsut on tosiaan n.10cm pitkiä :////

Tosiaan, parhaimmat neuvot varmasti saisit eläinlääkäriltä, joten soita ihmeessä eläinlääkärin päivystävään numeroon, ja kysy ammattilaiselta mielipide!

Mitä kuitenkin itse uskoisin, niin anna toki kissalle ruokaa normaalisti, jos sille vain ruoka maistuu. Ei sitä nyt kuulu varmaan ruveta nälkiinnyttämäänkään, vaikka olisi jotain ylimääräistä syönyt.

Parafiiniöljyä tosiaan kannattaa varmasti antaa kisulle "ensiapuna" ihan reilusti. Sitä saa apteekista, eikä paljoa maksa. Muista hankkia myös pipetti, niin saat annettua öljyn kisulle! Öljy liukastuttaa suolistoa, ja auttaa näin vierasesineitä paremmin ulos. Apteekista voit varmasti kysyä annosteluohjeen öljylle, mutta itselleni ainakin joskus neuvoivat apteekissa annostelun aivan naurettavan paljon alakanttiin, joten sitäkin melkein suosittelisin kysymään eläinlääkäriltä.
        Parafiiniöljy ei sitten imeydy kissan suolistoon, vaan tulee samanlaisena ulos, joten älä säikähdä, jos kissan peräaukko ja sen ympäristön karvat menevät lähmäisiksi siitä.

Nuo tupsut ilmeisesti ovat aika suuria, ja muovihapsua kun ovat, niin mielestäni suht terävähköreunaisiakin noin suolistoon joutumaan. Kannattaa siis vähintäänkin pitää kissaa tarkkaan silmällä, ulostaako ja virtsaako samalla tavalla kuin ennen, syökö ja juoko normaaliin tapaan, onko yhtä pirteä kuin normaalisti jne. Kissat kuitenkin ovat hyviä peittämään huonoa vointiaan.

Mutta edelleen: parhaimmat neuvot saisit varmasti ammattilaiselta, joten yhteyttä eläinlääkäriin! Toivotaan, että kisu ei kuitenkaan saa vatsanpuruja hapsuista, ja selviät säikähdyksellä :)

• Tervetuloa.

Nimittäin antamaan mun kissalleni ihan mitä vaan. Jos kerta osaat. Jätänkin matolääkityksen yms. sinun asiantuntevaan huomaasi. Mun kotivakuutus ei sitten korvaa sun sokeutuneita silmiäsi ja sijoiltaan mennyttä kättäsi.
        Haloo!! Kissalle kun ei niin vaan ANNETA mitään. Jos se on erimieltä homman tarpeellisuudesta, ei onnistu, ei.
        Matolääkekin pitää vetäistä geelinä etutassun päälle, siitä se siistinä eläimenä nuolee sen.
        Ja joka kerta kun käydään tohtorilassa mirrin kanssa, pyydän että antakaa rokotuksien lisäksi matolääkitys pistoksena. Olemme tyttöni kanssa käyty niin monta taistelua kotona. Ja keinot on ollut monet.

Mutta tiesittekö, että kovaan karvanlähtöön auttaa soodapesu? Taiteenlaji toki sekin.
        Mutta kun mennään tytön kanssa kissa kainalossa kylppäriin ja operoidaan kimpassa, homma hoituu.
        Siis ruokasoodaa sekoitetaan pienen määrään kädenlämpöistä vettä. Ja sitten karhealla sienellä kissaa lääppimään. Ja siitä matalasta murinasta ei kannata välittää. Kyllä katti antaa anteeksi ja unohtaa. Meidän kissi ei ole mikään pitkäkarvainen, mutta kyllä siitäkin karvaa lähtee.
        Ja jos onnistuu, soodapesun jälkeen kissa huuhdellaan. Montahan reikää minussakin on?
        Ja sitten kissa kuivataan hyvin pyhkeellä.
        Sitten katti murjottaa vuorokauden keittiön pöydän alla.
        Jotta silleen.

• ihmettä

varten sun piti drinksut pilata tuollaisilla lasten karnevaalihörhötyksillä? Kas kun ei vielä lisäksi ollut päivänvarjoja ja tiputikkuja! Viina viinana!!!

• että kovin suurta hätää on :) minun kissat syövät aivan kaiken epäämääräisen ja "vaarallisen" enkä aina voi sitä estää, ei ne oo ollu moksiskaan näin kahden vuoden aikana olleskaa, ne joko ulostaa ne tai oksentaa ulos :D itselläni mm, tupakat toppineen, lahjanarut (ne muoviset), vessapaperi, muoviset pussit ja kääreet, teippi, sinitarrat jne jne... ei mitään haittoja ole vieläkään ilmennyt, eläinlääkärilläkin käyty monasti eikä sanomista ole tullut mistään ylimääräisistä vatsansisällöistä :)

• nykyään vähän tarkemmin.

Kummallista, että kehtaat noin naureskellen kirjoittaa asiasta.

Toivottavasti sinäkin seuraat jatkossa hieman tarkemmin kissojesi syömisiä. Miten ylipäänsä annat kissojesi päästä kaikkeen tuohon käsiksi, kun tiedät niiden syövän mitä tahansa? Joku kerta siinä voi vielä käydä niin, että kissa ei ulostakaan tai oksennakaan vierasesinettä, vaan se juuttuu suolistoon tai rikkoo jotain kissan sisällä, ja silloin homma käykin jo vaikeammaksi. Ei kannata tuudittautua siihen, ettei tähän mennessä vielä ole mitään tapahtunut, tai ettei lääkäri ole mitään sanonut ylimääräisestä vatsansisällöstä!
        Mikäli olet vain ns. perustarkastuksissa kissoja käyttänyt, niin eipä lääkäri niitä vierasesineitä sieltä vatsasta luultavimmin löydäkään ilman röntgeniä, joten mitäpä tuo olisi silloin asiasta sanonut. Jos lääkäri tietäisi, mitä kissasi syövät, olisi takuulla antanut jonkin sortin puhuttelun.

Ja eritoten tuo TUPAKKA?! Älä nyt herranjestas varsinkaan mitään tupakkatuotteita jätä kissojen syötäväksi! Tiedätkö, että ihmisetkin saavat mm. kuumeoireita, jos syövät tupakkaa? Kuinka hyvää luulet sen tekevän, kun sellaista moskaa joutuu vatsalaukkuun ja suolistoon? Oletko tullut ajatelleeksi, mitä tuo voi tehdä kissallesi?
        Ylipäänsä, edes monet ihmiselle täysin terveelliset ja suositeltavatkaan asiat eivät ole kissoille lainkaan hyväksi, vaan voivat sairastuttaa tai olla tappaviakin, jos kissa niitä ravintonaan saa. Kannattaa siis varmaan tutustua kissoille suositeltaviin ja kissoilta kiellettyihin ruoka-aineisiin ylipäänsäkin tarkemmin, jos nykyinen ruokavalio kattaa sinitarroja, teippejä ja tupakkatuotteita!

• näin taas
        nykyään vähän tarkemmin. kirjoitti:

Kummallista, että kehtaat noin naureskellen kirjoittaa asiasta.

Toivottavasti sinäkin seuraat jatkossa hieman tarkemmin kissojesi syömisiä. Miten ylipäänsä annat kissojesi päästä kaikkeen tuohon käsiksi, kun tiedät niiden syövän mitä tahansa? Joku kerta siinä voi vielä käydä niin, että kissa ei ulostakaan tai oksennakaan vierasesinettä, vaan se juuttuu suolistoon tai rikkoo jotain kissan sisällä, ja silloin homma käykin jo vaikeammaksi. Ei kannata tuudittautua siihen, ettei tähän mennessä vielä ole mitään tapahtunut, tai ettei lääkäri ole mitään sanonut ylimääräisestä vatsansisällöstä!
        Mikäli olet vain ns. perustarkastuksissa kissoja käyttänyt, niin eipä lääkäri niitä vierasesineitä sieltä vatsasta luultavimmin löydäkään ilman röntgeniä, joten mitäpä tuo olisi silloin asiasta sanonut. Jos lääkäri tietäisi, mitä kissasi syövät, olisi takuulla antanut jonkin sortin puhuttelun.

Ja eritoten tuo TUPAKKA?! Älä nyt herranjestas varsinkaan mitään tupakkatuotteita jätä kissojen syötäväksi! Tiedätkö, että ihmisetkin saavat mm. kuumeoireita, jos syövät tupakkaa? Kuinka hyvää luulet sen tekevän, kun sellaista moskaa joutuu vatsalaukkuun ja suolistoon? Oletko tullut ajatelleeksi, mitä tuo voi tehdä kissallesi?
        Ylipäänsä, edes monet ihmiselle täysin terveelliset ja suositeltavatkaan asiat eivät ole kissoille lainkaan hyväksi, vaan voivat sairastuttaa tai olla tappaviakin, jos kissa niitä ravintonaan saa. Kannattaa siis varmaan tutustua kissoille suositeltaviin ja kissoilta kiellettyihin ruoka-aineisiin ylipäänsäkin tarkemmin, jos nykyinen ruokavalio kattaa sinitarroja, teippejä ja tupakkatuotteita!

en, niin kuin varmaan kukaan muukaan juokse 24/7 kissojen perässä vahtimassa niitä, töissä ollessani en voi estää mitenkään niitä avaamasta kaappeja ja koluamasta hyllyjä, josta minulla voi tällaisia esineitä löytyä, ja juuri niiden tupakansyöntien takia käytin niitä lääkärillä, koska olen tietoinen että ne _todellakin_ voivat aiheuttaa pahaa jälkeä, en kuitenkaan tyhmä ole. lääkäri sanoi ensin että seuraa tilannetta, ja tule taas uudestaan käymään viikon päästä, mitään muutosta ei tapahtunut ja lääkäri tarkisti (tiedä en siitä mitä teki) jtn kissoista ja totesi että mitään epämääräistä ei näy kissoissa, kerroin kyllä sille että oovat syöneet jos jonkinnäköstä tavaraa, eikä tuo puhuttelua antanut, kertoi vain kuinka itselläänkin ollut kissa oli kanssa koittanut kaikkee mahotonta syyvä. Ja tuo TUPAKKA, sattui kanssa olemaan hyllyssä minulla enkä arvannut niiden käyvän siihen käsiksi yön aikana... en tiedä sinusta mutta itse en voi mitenkään katsoa niiden perään 24/7, mutta piiloon olen laittanut mm. sinitarrat, teipit, narut ja tupakat myös, ettei tarvitsisi riskeerata, lopuille mitä kissa sattuu löytämään, en aina voi mitään, ellen omin silmin näe niiden syövän niitä..että sellasta...

• Täystuhon "mami"

Yritän tietenkin pitää vaaralliset asiat kattini ulottumattomissa. Mutta ketteränä ja fiksuna otuksena se löytää kyllä kaiken.
        Mua nauratti toi sun mirrisi mielenkiintoinen "ruokavalio". Minäkin naureskelen omalle syön-kaiken-mikä-on-mahdollista-kissalleni. Puhelimen akkulaturit (viisi kpl) on mennyt rakettispagetiksi. Lankapuhelinkin mykistyi. Siinä minä tuijotin poikkinaista johdon pätkää. "Numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä..."
        Eläinlääkäri totesi sen terveeksi ja mukavaksi kissiksi. Vaikka olen kaivanut sen suusta mm. topz-puikkoa. Kumilangat on kans kivoja.

Sen huonotapaisuuden vastakohdaksi voisi mainita, että ennen kun se tuhosi sen lankapuhelimen, se vastasi siihen. Soitin duunista tytölleni varmistaakseni, että se on hereillä ja ehtii kouluun. Meillä vastattiin kyllä, mutta luuriin maukuiltiin. Kissa se siellä jutteli kanssani. Mun työkaverikin meinasi kuolla nauruun meikäläisen puhelinvastaajan takia. Omaperäistä, vai kuinka. Eikä kissa osannut laittaa luuria takaisin paikalleen. Tyhmä.

Kissa on perheenjäsen, mutta silti eläin vaistoineen kaikkineen.
        Kesäkissan ottajat pitäisi itse jättää metsään kuolemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6665
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2285
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1261
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1042
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      87
      942
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      840
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      767
    Aihe