3000l vesi varaaja

kunhan kyselen

Kauanko ton kokoinen pitää lämpöä jos lämmitää 80:iin ja on lämmöt päälä?
ThnX

12

1086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talon energian-

      kulutuksesta, lämmönjakotavasta, ulkoilman lämpötilasta yms...

      • riittää ainakin

        vuorokaudeksi.Noin isossa varaajassa eristyksen laatu on nykyisillä energiahinnoilla varsin oleellinen.Paras eriste on varaajan päälle valettu uretaanieriste.


      • kunhan kyselen..
        riittää ainakin kirjoitti:

        vuorokaudeksi.Noin isossa varaajassa eristyksen laatu on nykyisillä energiahinnoilla varsin oleellinen.Paras eriste on varaajan päälle valettu uretaanieriste.

        Koska noin 3 pv kesällä ja talvella ku on lämmöt päällä niin tyyliin joka päivä pitää lämmöt pistää .. . . .


      • vwtuning
        riittää ainakin kirjoitti:

        vuorokaudeksi.Noin isossa varaajassa eristyksen laatu on nykyisillä energiahinnoilla varsin oleellinen.Paras eriste on varaajan päälle valettu uretaanieriste.

        Terve!
        Oletko tehnyt varaajalle uretaani eristyksen?
        Itsellä 2000l varaaja jonka paikkaa olen vaihtamassa uuden pannuhuoneen/kattilan edestä.
        Ja olen yrittänyt löytää netistä tietoa uretaani eristämisestä joka tulisi "pullosta", eikä levystä
        olisiko kellään antaa vinkkiä mihin kääntyä?


      • vwtuning kirjoitti:

        Terve!
        Oletko tehnyt varaajalle uretaani eristyksen?
        Itsellä 2000l varaaja jonka paikkaa olen vaihtamassa uuden pannuhuoneen/kattilan edestä.
        Ja olen yrittänyt löytää netistä tietoa uretaani eristämisestä joka tulisi "pullosta", eikä levystä
        olisiko kellään antaa vinkkiä mihin kääntyä?

        Tuollaisia "isoja" pulloja ei ole olemassakaan. Kannattaa tilata lähin uretaaniliikkeen edustaja paikalle puhaltamaan. Saat samalla paksumman urtsipeitteen kuin mitä tehtaan tekosessa on.


      • pullossa kasvanut
        mustang10 kirjoitti:

        Tuollaisia "isoja" pulloja ei ole olemassakaan. Kannattaa tilata lähin uretaaniliikkeen edustaja paikalle puhaltamaan. Saat samalla paksumman urtsipeitteen kuin mitä tehtaan tekosessa on.

        Ei ehkä ihan mahdoton ajatus tehdä urtsivaahtioa muottiin. Ainakin telkussa Myytinmurtajat (taivaskanavilla) ovat muutamaan otteeseen leikkineet urtsivaahdolla, jota on tehty yksinkertaisesti sekoittamalla kaksi, arviolta 5 l, pussillista nestettä keskenään ja tuloksena on (vapaassa ilmassa) vajaan kuution verran urtsivaahtoa.

        Googleen uretaanivaahto & 2-komponentti tuotti tällaisen osuman
        http://www.jointslr.fi/upload/File/Soudafoam_2K_X-tra__Tekniset_tiedot.pdf


      • pullossa kasvanut kirjoitti:

        Ei ehkä ihan mahdoton ajatus tehdä urtsivaahtioa muottiin. Ainakin telkussa Myytinmurtajat (taivaskanavilla) ovat muutamaan otteeseen leikkineet urtsivaahdolla, jota on tehty yksinkertaisesti sekoittamalla kaksi, arviolta 5 l, pussillista nestettä keskenään ja tuloksena on (vapaassa ilmassa) vajaan kuution verran urtsivaahtoa.

        Googleen uretaanivaahto & 2-komponentti tuotti tällaisen osuman
        http://www.jointslr.fi/upload/File/Soudafoam_2K_X-tra__Tekniset_tiedot.pdf

        Jep, olet oikeassa, urtsivaahtoa voit tehdä itse muottiin. Ostat raaka-aineet 5 5l, teet muotin varaajan ympäri, sekoitat litkua litran satseissa ja kaadat "väliin". Tuo Soudafoam on hyvää ainetta mutta varmaan tulee kuutiolle hintaa. Vaikeaa on sen pursottaminen muottiin niin ettei jää makkaralle varsinkin jos tilat on ahtaa ja varaaja miehen korkuinen täynnä putkia ja mittareita.


    • riippuu kulutuksesta

      Poron kusema on tähän hyvä mittayksikkö...

      Vosi kuvitella että koko on mitoitettu niin että kertalämmitys vuorokaudessa riittää.

    • pinta-ala

      matalaenerginen kivitalo 472m2. 3000l varaaja kestää n.2vrk.(-20 talvipakkasilla) Käytän lämmitettyä vettä lämmitykseen ja 40asteeseen asti käyttöveden esilämmitykseen. (200l käyttövesivaraaja erikseen.)
      Kesällä lämmittelen varaajan kerran, vajaan 2viikon aikana.
      Eilen sain asennettua etelä päätyyn aurinko paneelit n.12m2. Tänään keskipäivällä näytti tulevan paneeleista 88asteista vettä.

      • tehosta

        Joo, voi olla 88 astetta, mutta mikä oli virtaus?


      • jalmarip

        Mielenkiintoiset lukemat. Onko varaajat sarjassa? ja selvititkö hintatasoa aurinkopaneeleille?


    • riippuu monesta

      Kuinka pitkä matka on kaus?

      No eihän tuohon voi mitään vastata.

      Minulla 95 asteen lämmitetty 1800 litran varaaja riittää 28 asteen pakkasella 16 tuntia, jos muuta lämpöä ei tule kaveriksi. Käyttövesi eri astiassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1697
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1268
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      66
      1179
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      195
      940
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      898
    6. 69
      778
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      770
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      715
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      640
    Aihe