3000l vesi varaaja

kunhan kyselen

Kauanko ton kokoinen pitää lämpöä jos lämmitää 80:iin ja on lämmöt päälä?
ThnX

12

970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talon energian-

      kulutuksesta, lämmönjakotavasta, ulkoilman lämpötilasta yms...

      • riittää ainakin

        vuorokaudeksi.Noin isossa varaajassa eristyksen laatu on nykyisillä energiahinnoilla varsin oleellinen.Paras eriste on varaajan päälle valettu uretaanieriste.


      • kunhan kyselen..
        riittää ainakin kirjoitti:

        vuorokaudeksi.Noin isossa varaajassa eristyksen laatu on nykyisillä energiahinnoilla varsin oleellinen.Paras eriste on varaajan päälle valettu uretaanieriste.

        Koska noin 3 pv kesällä ja talvella ku on lämmöt päällä niin tyyliin joka päivä pitää lämmöt pistää .. . . .


      • vwtuning
        riittää ainakin kirjoitti:

        vuorokaudeksi.Noin isossa varaajassa eristyksen laatu on nykyisillä energiahinnoilla varsin oleellinen.Paras eriste on varaajan päälle valettu uretaanieriste.

        Terve!
        Oletko tehnyt varaajalle uretaani eristyksen?
        Itsellä 2000l varaaja jonka paikkaa olen vaihtamassa uuden pannuhuoneen/kattilan edestä.
        Ja olen yrittänyt löytää netistä tietoa uretaani eristämisestä joka tulisi "pullosta", eikä levystä
        olisiko kellään antaa vinkkiä mihin kääntyä?


      • vwtuning kirjoitti:

        Terve!
        Oletko tehnyt varaajalle uretaani eristyksen?
        Itsellä 2000l varaaja jonka paikkaa olen vaihtamassa uuden pannuhuoneen/kattilan edestä.
        Ja olen yrittänyt löytää netistä tietoa uretaani eristämisestä joka tulisi "pullosta", eikä levystä
        olisiko kellään antaa vinkkiä mihin kääntyä?

        Tuollaisia "isoja" pulloja ei ole olemassakaan. Kannattaa tilata lähin uretaaniliikkeen edustaja paikalle puhaltamaan. Saat samalla paksumman urtsipeitteen kuin mitä tehtaan tekosessa on.


      • pullossa kasvanut
        mustang10 kirjoitti:

        Tuollaisia "isoja" pulloja ei ole olemassakaan. Kannattaa tilata lähin uretaaniliikkeen edustaja paikalle puhaltamaan. Saat samalla paksumman urtsipeitteen kuin mitä tehtaan tekosessa on.

        Ei ehkä ihan mahdoton ajatus tehdä urtsivaahtioa muottiin. Ainakin telkussa Myytinmurtajat (taivaskanavilla) ovat muutamaan otteeseen leikkineet urtsivaahdolla, jota on tehty yksinkertaisesti sekoittamalla kaksi, arviolta 5 l, pussillista nestettä keskenään ja tuloksena on (vapaassa ilmassa) vajaan kuution verran urtsivaahtoa.

        Googleen uretaanivaahto & 2-komponentti tuotti tällaisen osuman
        http://www.jointslr.fi/upload/File/Soudafoam_2K_X-tra__Tekniset_tiedot.pdf


      • pullossa kasvanut kirjoitti:

        Ei ehkä ihan mahdoton ajatus tehdä urtsivaahtioa muottiin. Ainakin telkussa Myytinmurtajat (taivaskanavilla) ovat muutamaan otteeseen leikkineet urtsivaahdolla, jota on tehty yksinkertaisesti sekoittamalla kaksi, arviolta 5 l, pussillista nestettä keskenään ja tuloksena on (vapaassa ilmassa) vajaan kuution verran urtsivaahtoa.

        Googleen uretaanivaahto & 2-komponentti tuotti tällaisen osuman
        http://www.jointslr.fi/upload/File/Soudafoam_2K_X-tra__Tekniset_tiedot.pdf

        Jep, olet oikeassa, urtsivaahtoa voit tehdä itse muottiin. Ostat raaka-aineet 5 5l, teet muotin varaajan ympäri, sekoitat litkua litran satseissa ja kaadat "väliin". Tuo Soudafoam on hyvää ainetta mutta varmaan tulee kuutiolle hintaa. Vaikeaa on sen pursottaminen muottiin niin ettei jää makkaralle varsinkin jos tilat on ahtaa ja varaaja miehen korkuinen täynnä putkia ja mittareita.


    • riippuu kulutuksesta

      Poron kusema on tähän hyvä mittayksikkö...

      Vosi kuvitella että koko on mitoitettu niin että kertalämmitys vuorokaudessa riittää.

    • pinta-ala

      matalaenerginen kivitalo 472m2. 3000l varaaja kestää n.2vrk.(-20 talvipakkasilla) Käytän lämmitettyä vettä lämmitykseen ja 40asteeseen asti käyttöveden esilämmitykseen. (200l käyttövesivaraaja erikseen.)
      Kesällä lämmittelen varaajan kerran, vajaan 2viikon aikana.
      Eilen sain asennettua etelä päätyyn aurinko paneelit n.12m2. Tänään keskipäivällä näytti tulevan paneeleista 88asteista vettä.

      • tehosta

        Joo, voi olla 88 astetta, mutta mikä oli virtaus?


      • jalmarip

        Mielenkiintoiset lukemat. Onko varaajat sarjassa? ja selvititkö hintatasoa aurinkopaneeleille?


    • riippuu monesta

      Kuinka pitkä matka on kaus?

      No eihän tuohon voi mitään vastata.

      Minulla 95 asteen lämmitetty 1800 litran varaaja riittää 28 asteen pakkasella 16 tuntia, jos muuta lämpöä ei tule kaveriksi. Käyttövesi eri astiassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe