3000l vesi varaaja

kunhan kyselen

Kauanko ton kokoinen pitää lämpöä jos lämmitää 80:iin ja on lämmöt päälä?
ThnX

12

1086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talon energian-

      kulutuksesta, lämmönjakotavasta, ulkoilman lämpötilasta yms...

      • riittää ainakin

        vuorokaudeksi.Noin isossa varaajassa eristyksen laatu on nykyisillä energiahinnoilla varsin oleellinen.Paras eriste on varaajan päälle valettu uretaanieriste.


      • kunhan kyselen..
        riittää ainakin kirjoitti:

        vuorokaudeksi.Noin isossa varaajassa eristyksen laatu on nykyisillä energiahinnoilla varsin oleellinen.Paras eriste on varaajan päälle valettu uretaanieriste.

        Koska noin 3 pv kesällä ja talvella ku on lämmöt päällä niin tyyliin joka päivä pitää lämmöt pistää .. . . .


      • vwtuning
        riittää ainakin kirjoitti:

        vuorokaudeksi.Noin isossa varaajassa eristyksen laatu on nykyisillä energiahinnoilla varsin oleellinen.Paras eriste on varaajan päälle valettu uretaanieriste.

        Terve!
        Oletko tehnyt varaajalle uretaani eristyksen?
        Itsellä 2000l varaaja jonka paikkaa olen vaihtamassa uuden pannuhuoneen/kattilan edestä.
        Ja olen yrittänyt löytää netistä tietoa uretaani eristämisestä joka tulisi "pullosta", eikä levystä
        olisiko kellään antaa vinkkiä mihin kääntyä?


      • vwtuning kirjoitti:

        Terve!
        Oletko tehnyt varaajalle uretaani eristyksen?
        Itsellä 2000l varaaja jonka paikkaa olen vaihtamassa uuden pannuhuoneen/kattilan edestä.
        Ja olen yrittänyt löytää netistä tietoa uretaani eristämisestä joka tulisi "pullosta", eikä levystä
        olisiko kellään antaa vinkkiä mihin kääntyä?

        Tuollaisia "isoja" pulloja ei ole olemassakaan. Kannattaa tilata lähin uretaaniliikkeen edustaja paikalle puhaltamaan. Saat samalla paksumman urtsipeitteen kuin mitä tehtaan tekosessa on.


      • pullossa kasvanut
        mustang10 kirjoitti:

        Tuollaisia "isoja" pulloja ei ole olemassakaan. Kannattaa tilata lähin uretaaniliikkeen edustaja paikalle puhaltamaan. Saat samalla paksumman urtsipeitteen kuin mitä tehtaan tekosessa on.

        Ei ehkä ihan mahdoton ajatus tehdä urtsivaahtioa muottiin. Ainakin telkussa Myytinmurtajat (taivaskanavilla) ovat muutamaan otteeseen leikkineet urtsivaahdolla, jota on tehty yksinkertaisesti sekoittamalla kaksi, arviolta 5 l, pussillista nestettä keskenään ja tuloksena on (vapaassa ilmassa) vajaan kuution verran urtsivaahtoa.

        Googleen uretaanivaahto & 2-komponentti tuotti tällaisen osuman
        http://www.jointslr.fi/upload/File/Soudafoam_2K_X-tra__Tekniset_tiedot.pdf


      • pullossa kasvanut kirjoitti:

        Ei ehkä ihan mahdoton ajatus tehdä urtsivaahtioa muottiin. Ainakin telkussa Myytinmurtajat (taivaskanavilla) ovat muutamaan otteeseen leikkineet urtsivaahdolla, jota on tehty yksinkertaisesti sekoittamalla kaksi, arviolta 5 l, pussillista nestettä keskenään ja tuloksena on (vapaassa ilmassa) vajaan kuution verran urtsivaahtoa.

        Googleen uretaanivaahto & 2-komponentti tuotti tällaisen osuman
        http://www.jointslr.fi/upload/File/Soudafoam_2K_X-tra__Tekniset_tiedot.pdf

        Jep, olet oikeassa, urtsivaahtoa voit tehdä itse muottiin. Ostat raaka-aineet 5 5l, teet muotin varaajan ympäri, sekoitat litkua litran satseissa ja kaadat "väliin". Tuo Soudafoam on hyvää ainetta mutta varmaan tulee kuutiolle hintaa. Vaikeaa on sen pursottaminen muottiin niin ettei jää makkaralle varsinkin jos tilat on ahtaa ja varaaja miehen korkuinen täynnä putkia ja mittareita.


    • riippuu kulutuksesta

      Poron kusema on tähän hyvä mittayksikkö...

      Vosi kuvitella että koko on mitoitettu niin että kertalämmitys vuorokaudessa riittää.

    • pinta-ala

      matalaenerginen kivitalo 472m2. 3000l varaaja kestää n.2vrk.(-20 talvipakkasilla) Käytän lämmitettyä vettä lämmitykseen ja 40asteeseen asti käyttöveden esilämmitykseen. (200l käyttövesivaraaja erikseen.)
      Kesällä lämmittelen varaajan kerran, vajaan 2viikon aikana.
      Eilen sain asennettua etelä päätyyn aurinko paneelit n.12m2. Tänään keskipäivällä näytti tulevan paneeleista 88asteista vettä.

      • tehosta

        Joo, voi olla 88 astetta, mutta mikä oli virtaus?


      • jalmarip

        Mielenkiintoiset lukemat. Onko varaajat sarjassa? ja selvititkö hintatasoa aurinkopaneeleille?


    • riippuu monesta

      Kuinka pitkä matka on kaus?

      No eihän tuohon voi mitään vastata.

      Minulla 95 asteen lämmitetty 1800 litran varaaja riittää 28 asteen pakkasella 16 tuntia, jos muuta lämpöä ei tule kaveriksi. Käyttövesi eri astiassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe