Miesten vessa on toisella puolella

sepä kiinnostavaa

Eräässä paikassa menin naistenvessaan ja saman tien kuului ääni yhdestä kopista: "miesten vessa on toisella puolella". Nainen ei siis nähnyt minua oven läpi. "Sepä kiinnostavaa" heläytin ja menin koppiin.

25

1291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on!

Nainen kuuli miestyyppisen lampsimisesi?

• ensin itse erehtynyt ovesta ja halusi varoittaa?

• originaaalikirjuuttajata
        Heli.Ilwes kirjoitti:

ensin itse erehtynyt ovesta ja halusi varoittaa?

Syy oli luultavasti simppeli: kun avasin naistenvessan oven, pari miestä keskusteli kovalla äänellä aivan siinä lähellä ja luultavasti kopissa istunut nainen kuvitteli niiden miesten tulevan vessaan.
        Mutta näin sitä saattaa olla äärettömän läpimenemätön umpiovenkin läpi.

• noin...

Ethän sä naiseksi pukeutuneena ole oikeutettu käyttämään naistenvessaa. Vai menisitkö uimahallissakin naisten puolelle vaihtamaan vaatteet?

• kirjoittaja olikin

biologinen nainen... Todennäköisesti ei. Riippuu siitä oliko kirjoittaja tiitti vai ts. Tiitti ei mielestäni ole oikeutettu käyttämään naistenvessaa, mutten siitä numeroa tee. Ts-nainen on oikeutettu käyttämään naistenvessaa, mutta kohteliaisuudesta olisi mielestäni hyvä odottaa edes jonkinasteista läpimenoa. Vitsi oli kuitenkin siinä, ettei toinen edes nähnyt henkilöä, hänhän olisi voinut olla vaikka pieni tyttö.

• Tietoviisas5

Johan on ihme ettei naisten luonnollista oikeutta yksityisyyteen kunnioiteta.

• kävin vuosia
        Tietoviisas5 kirjoitti:

naisten pukkareissa miehenä. Kivat näkymät siellä oli, hetero kun olen. Paljaita perseitä, rintoja... Aaaah.... Sitten juridinen sukupuoleni muuttui mieheksi ja oli pakko mennä miesten puolelle. No, onhan se sovinnaisempaa. Ja kieltämättä hämmentäis, jos hoidot läpikäynyt ts-nainen tulis sinne myös, täysin naisen näköisenä pimppiä myöten.

• haluat ilmaista,
        Tietoviisas5 kirjoitti:

etteivät ts-naiset ole biologisia naisia, kirjaimet "ts" viittaa jo siihen. Eli lainausmerkkejä ei tarvita.

• Kolmois-S
        Tietoviisas5 kirjoitti:

Joten kunnioittaisitko meidän oikeuttamme yksityisyyteen suksimalla nyt kuuseen palstalta joka ei sinua millään tavoin kosketa sinne hommafoorumille muiden natsien joukkoon?

• Ransukoira

Mulla on ainakin tukhaolmankadulta nimenmuutospaperit ja kirjallinen diagnoosi, joissa sanotaan että "potilaalle suositellaan töissä ja koulussa oman (naisen) sosiaalisen sukupuolen mukaisia sosiaali- ja pukeutumistilojen käyttöä.. lisäksi nimenmuutospapereissani suositellaan nimenmuutosta sosiaalisista syistä, koska "potilas elä sopsiaalisesti omaksi kokemasna naisen sukupuolen mukaisessa roolissa, käyttää naisetn wc:tä ja niin edelleen"
        eli mulla prosessina olevana TS:nä on kyl ihan lääkärin lausunto jonka mukaan mulla on oikeus käyttää naisten vessoja, en kai mä miesten kusiputkaankaan mene, sehän on miehille..?

t.
        Ransukoira

• totta...
        kävin vuosia kirjoitti:

naisten pukkareissa miehenä. Kivat näkymät siellä oli, hetero kun olen. Paljaita perseitä, rintoja... Aaaah.... Sitten juridinen sukupuoleni muuttui mieheksi ja oli pakko mennä miesten puolelle. No, onhan se sovinnaisempaa. Ja kieltämättä hämmentäis, jos hoidot läpikäynyt ts-nainen tulis sinne myös, täysin naisen näköisenä pimppiä myöten.

Vitun kovan vaivan joutuu näkeen, että pääsee pois alastomien naisten joukosta ällöttävien miesten sekaan... Heterona tosiaan mieluummin kattelis niitä alastomia naisia. Mutta olen kans sitä mieltä, että naisilla on oikeus riisua pukkarissa ilman miesten kyttäystä, et en mä sinne naisten puolelle kuulu. Jos laki palauttaa mut jonain päivänä naisten puolelle niin ookoo, mut runkkaan sit siel ja kattelen niit naisia. Katotaan kauanko saan olla siel.

• ........
        Tietoviisas5 kirjoitti:

Johan on ihme ettei miesten luonnollista oikeutta yksityisyyteen kunnioiteta, naiset tuppaavat miesten vessan kun omassa on ruuhkaa. Jonottakoon vaan kiltisti omassa vessassaan eikä tulisi häiritsemään miesten yksityisyyttä.

• asetus
        totta... kirjoitti:

Vitun kovan vaivan joutuu näkeen, että pääsee pois alastomien naisten joukosta ällöttävien miesten sekaan... Heterona tosiaan mieluummin kattelis niitä alastomia naisia. Mutta olen kans sitä mieltä, että naisilla on oikeus riisua pukkarissa ilman miesten kyttäystä, et en mä sinne naisten puolelle kuulu. Jos laki palauttaa mut jonain päivänä naisten puolelle niin ookoo, mut runkkaan sit siel ja kattelen niit naisia. Katotaan kauanko saan olla siel.

Laki ja asetus pakottaa sinne tulevan sukupuolen vessaan ja pukuhuoneeseen siinä vaiheessa kun aletaan elämään arkielämänkoetta. Hetun mukaiseen vessaan tai pukuhuoneeseen ei ole mitään asiaa tai homma menee puihin.

• asetus kirjoitti:

Laki ja asetus pakottaa sinne tulevan sukupuolen vessaan ja pukuhuoneeseen siinä vaiheessa kun aletaan elämään arkielämänkoetta. Hetun mukaiseen vessaan tai pukuhuoneeseen ei ole mitään asiaa tai homma menee puihin.

Tämä arkielämänkoe eli tosielämänkoe ei ole missään laissa säädetty. Lähinnä siitä on kirjoitettu STM:n hoitosuosituksessa. STM:n asetus 1053/2002 säätää vain tosielämänkokeen valvonnasta, ei tosielämänkokeen pituudesta tai suorittamistavasta. Tosielämänkoetta ei ole säädetty laissa. Kyseessä on lääketieteellinen koe, jonka suorittamisesta ei saa mitään hallinnollista päätöstä eikä siitä voi valittaa. Jos tosielämänkoe olisi laissa, kuuluisi siitä saada valittaa normaalin kaksiportaisen muutoksenhaun kautta.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jokainen tosielämänkoetta suorittava on lainsuojaton mennessään toiselle sukupuolelle tarkoitettuihin tiloihin kuin miksi on merkitty väestötietojärjestelmässä. Tämä koskee myös niitä leikattuja tapauksia, jotka ovat säilyttäneet juridisesti syntymäsukupuolensa. Eri asia on sitten mikä riski liittyy syntymäsukupuolen mukaisten tilojen käyttämiseen, onko työsuojelullisesti rakennettava tarvittaessa kolmannet sosiaalitilat. Esim. leikattu transnainen naisten tiloissa kuuluu ehdottomasti sinne oli hänellä minkälainen hetu tahansa. Hän on fyysisesti nainen ja miesten tiloissa hän voisi tulla häirityksi.

• lääkärille
        asetus kirjoitti:

valehdellakin... Periaatteessa vois jättää juridisen sukupuolensa korjaamatta ja mennä pokkana esim. parrakkaana miehenä naisten pukkariin. Mitä tää yks "translain vastustaja" ilmeisesti toivookin.

• post-op ts
        Heli.Ilwes kirjoitti:

Tämä arkielämänkoe eli tosielämänkoe ei ole missään laissa säädetty. Lähinnä siitä on kirjoitettu STM:n hoitosuosituksessa. STM:n asetus 1053/2002 säätää vain tosielämänkokeen valvonnasta, ei tosielämänkokeen pituudesta tai suorittamistavasta. Tosielämänkoetta ei ole säädetty laissa. Kyseessä on lääketieteellinen koe, jonka suorittamisesta ei saa mitään hallinnollista päätöstä eikä siitä voi valittaa. Jos tosielämänkoe olisi laissa, kuuluisi siitä saada valittaa normaalin kaksiportaisen muutoksenhaun kautta.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jokainen tosielämänkoetta suorittava on lainsuojaton mennessään toiselle sukupuolelle tarkoitettuihin tiloihin kuin miksi on merkitty väestötietojärjestelmässä. Tämä koskee myös niitä leikattuja tapauksia, jotka ovat säilyttäneet juridisesti syntymäsukupuolensa. Eri asia on sitten mikä riski liittyy syntymäsukupuolen mukaisten tilojen käyttämiseen, onko työsuojelullisesti rakennettava tarvittaessa kolmannet sosiaalitilat. Esim. leikattu transnainen naisten tiloissa kuuluu ehdottomasti sinne oli hänellä minkälainen hetu tahansa. Hän on fyysisesti nainen ja miesten tiloissa hän voisi tulla häirityksi.

Miksi jotkut eivät sitten vaihda henkilötunnusta? Se on aika helppo prosessi. Paperit saa yleinsä samalla, kun leikkaussuosituksetkin.

• post-op ts
        Heli.Ilwes kirjoitti:

Post-op transseksuaalit eivät tarvitse omia tiloja. Monissa paikoissa ulkomailla, missä laillinen sukupuoli on muuttumaton käytännössä post-op MTF voi käyttää naisten tiloja. Onko Suomi sitten tässä erityisen tiukka? Jos on, niin silloin pre-op MTF peniksen kanssa olisi oikeutettu käyttämään naisten tiloja, jos hänen sukupuolensa on vahvistettu.

• post-op ts kirjoitti:

Miksi jotkut eivät sitten vaihda henkilötunnusta? Se on aika helppo prosessi. Paperit saa yleinsä samalla, kun leikkaussuosituksetkin.

liekö tiedossasi

http://www.kho.fi/paatokset/45702.htm

• post-op ts
        Heli.Ilwes kirjoitti:

liekö tiedossasi

http://www.kho.fi/paatokset/45702.htm

Yksi vakava ongelma näyttää olevan, että kaikki henkilöpaperit tulee olla sukupuolella, joka on merkitty väestöreskisteriin. Onhan olemassa maita, joissa esim. ajokortti tai passi voi olla eri sukupuolella kun ns. laillinen sukupuoli.

• post-op ts kirjoitti:

Yksi vakava ongelma näyttää olevan, että kaikki henkilöpaperit tulee olla sukupuolella, joka on merkitty väestöreskisteriin. Onhan olemassa maita, joissa esim. ajokortti tai passi voi olla eri sukupuolella kun ns. laillinen sukupuoli.

Esim. Englannissa, josta artiklan 12 tiukka tulkinta on kotoisin, on mahdollista säilyttää syntymätodistus muuttumattomana, eli jättää gender recognition tekemättä ja siten säilyttää vanha avioliitto. Tästä huolimatta saa muut paperit ulkoasuisen sukupuolen mukaisina.

Pyydän tällaista ratkaisua Euroopan ihmisoikeustuomioistuimelta. Kuukauden päästä olen fyysisesti nainen, mutta minulla on miehen passi. Suomessa passi menee väestörekisterin sukupuolen mukaan. Leikkaus ei ole edellytys väestörekisterin sukupuolelle eikä sukupuolta saa korjatuksi leikkauksellakaan.

• ........
        post-op ts kirjoitti:

Post-op transseksuaalit eivät tarvitse omia tiloja. Monissa paikoissa ulkomailla, missä laillinen sukupuoli on muuttumaton käytännössä post-op MTF voi käyttää naisten tiloja. Onko Suomi sitten tässä erityisen tiukka? Jos on, niin silloin pre-op MTF peniksen kanssa olisi oikeutettu käyttämään naisten tiloja, jos hänen sukupuolensa on vahvistettu.

Suomi ei ole tiukka, mutta suomalaiset ovat. Onhan noita kertomuksia kuullut kuinka toiset ämmät pistää hanttiin ettei transnainen saa tulla samaan pukuhuoneeseen edes leikkausten jälkeen "kun se on mies". Olen minäkin saanut kuulla saman (mutta vain kerran) kun yksi muija sanoi ettei voi tulla mun kanssa saunaan kun on tuntenut minut niin kauan miehenä. Selvää syrjintää, sanon minä!

Työpaikallani ei sentään oltu näin tiukkoja. Sain käyttää naisten pukuhuonetta jo pre-oppina ja siellä oltiin sulassa yhteisymmärryksessä muiden naisten kanssa.

• rauniluoma
        Ransukoira kirjoitti:

Mulla on ainakin tukhaolmankadulta nimenmuutospaperit ja kirjallinen diagnoosi, joissa sanotaan että "potilaalle suositellaan töissä ja koulussa oman (naisen) sosiaalisen sukupuolen mukaisia sosiaali- ja pukeutumistilojen käyttöä.. lisäksi nimenmuutospapereissani suositellaan nimenmuutosta sosiaalisista syistä, koska "potilas elä sopsiaalisesti omaksi kokemasna naisen sukupuolen mukaisessa roolissa, käyttää naisetn wc:tä ja niin edelleen"
        eli mulla prosessina olevana TS:nä on kyl ihan lääkärin lausunto jonka mukaan mulla on oikeus käyttää naisten vessoja, en kai mä miesten kusiputkaankaan mene, sehän on miehille..?

t.
        Ransukoira

Nainen aavisti kuka seuraavaksi tulee huussiin.
        Kuunteli tasatarkkaan lorinasi.
        'Akat pissaa vesilorinalla ja ukot pissaa pytyn reunaan.
        Selvää selvempi melu.
        Niin että olettekos transihmiset huomioineet huussikäynnin täydellisyyden ?

• huomioitu
        rauniluoma kirjoitti:

Nainen aavisti kuka seuraavaksi tulee huussiin.
        Kuunteli tasatarkkaan lorinasi.
        'Akat pissaa vesilorinalla ja ukot pissaa pytyn reunaan.
        Selvää selvempi melu.
        Niin että olettekos transihmiset huomioineet huussikäynnin täydellisyyden ?

Joskus istuin naapurikopissa kun toisessa istui post-op TS. Harmitti kun itselläni ei kuulunut mitään, mutta naapurikopissa suhisi luonnollisesti. Nyt suhisee minullakin, siinä se lopullinen ero on miehen ja naisen laskettelussa.

• Chillaa veli
        ........ kirjoitti:

Suomi ei ole tiukka, mutta suomalaiset ovat. Onhan noita kertomuksia kuullut kuinka toiset ämmät pistää hanttiin ettei transnainen saa tulla samaan pukuhuoneeseen edes leikkausten jälkeen "kun se on mies". Olen minäkin saanut kuulla saman (mutta vain kerran) kun yksi muija sanoi ettei voi tulla mun kanssa saunaan kun on tuntenut minut niin kauan miehenä. Selvää syrjintää, sanon minä!

Työpaikallani ei sentään oltu näin tiukkoja. Sain käyttää naisten pukuhuonetta jo pre-oppina ja siellä oltiin sulassa yhteisymmärryksessä muiden naisten kanssa.

Rupesin kanssa ihmettelemään tämän viestiketjun laillisia ja juridisia ja mitä vitun vittua? -kantoja.

Eiköhän tässä perimmäisenä ole kyse SUOMALAISISTA, eikä suomen laista.

Itse t-miehenä (en tunne lyhenteitä kunnolla, koska en surffaile yleensä suomalaisilla sivuilla: transsukupuolisesta miehestä olen tottunut käyttämään lyhennettä t-mies. anteeksi, jos käytän termejä väärin tässä suhteessa, pyydän joustavaa ymmärrystä.) yritän useinmiten käyttää ns. sukupuolivapaita sosiaalitiloja, esimerkiksi vaihtaa vaatteet inva-pukuhuoneessa, siivouskopissa, tai yleisessä suihkutilassa. Julkisiin vessoihin ei ole asiaa kuin harvoin, ja silloinkin, invavessa toimii. Invathan käyttävät vessojaan ristiin, eivätkä juuri valita siitä, häiriintyykö heidän naisen- tai miehen yksityisyytensä, tai siitä, häiriintyykö heidän "vammaisen" yksitysyytensä jos terve kaveri käyttää invavessaa.

Sitä paitsi, olenko oikeutettu käyttämään invaliidi-vessaa (invalid - "ei-kelvollinen"), kun olen sukupuoleltani hiukan invalidi? ;) Tätä ei ole tarvinnut kyllä usein miettiä, kun valitsee vain ajan ja paikan, jossa ei tule muita vastaan. Mistä muut eivät tiedä, eivät voi tuomita itsekkyytensä takia.

Jos ihmisille selittäisi oman tilansa, ymmärtäisivätkö se sen verran, että joustaisivat sukupuoli-kategorisoinnissa? Vai onko tämä laatikoiminen mennyt suomalaiskansalle niin syvälle luihin, että siitä vaan ei anneta periksi? Vai onko oikeasti kyse siitä, että olemme rasistinen kansa, jota pelottaa kaikki vieras, vaikka asiat selitettäisiinkin?

Itse olen kaveripiireissä taas joutunut aina perustelemaan oman minuuteni perustan. "Kumpi sä oot" ja "Miks teet/käytät/tykkäät" ... Mutta lopulta kun on itse jaksanut venyttää pinnaa ja ymmärtäväisyyttä, oon aina saanut takaisin samaa. Kaverit lopulta on aina jaksaneet suvaita, eivät ehkä ymmärrä täysin, mutta hyväksyvät. Kaipa oma "miehinen" persoona sitten tekee tehtävänsä, ja ajan kanssa ovat sitkeimmätkin joutuneet myöntämään, etteivät koskaan voisi nähdä mua naisena! Ja tämän kautta sitten jos on ollut sukupuolijaoitteisia asioita kaveripiirin tapahtumissa, niin miesten puolelle, jos niin haluan.

Useinhan kaikilla on kuitenkin hauskinta olla sekaisin ja mennä sekaisin! Otetaan rennommin, jokainen. Ei tämä lopulta niin vakavaa ole.

• dddddddddddd
        Chillaa veli kirjoitti:

Rupesin kanssa ihmettelemään tämän viestiketjun laillisia ja juridisia ja mitä vitun vittua? -kantoja.

Eiköhän tässä perimmäisenä ole kyse SUOMALAISISTA, eikä suomen laista.

Itse t-miehenä (en tunne lyhenteitä kunnolla, koska en surffaile yleensä suomalaisilla sivuilla: transsukupuolisesta miehestä olen tottunut käyttämään lyhennettä t-mies. anteeksi, jos käytän termejä väärin tässä suhteessa, pyydän joustavaa ymmärrystä.) yritän useinmiten käyttää ns. sukupuolivapaita sosiaalitiloja, esimerkiksi vaihtaa vaatteet inva-pukuhuoneessa, siivouskopissa, tai yleisessä suihkutilassa. Julkisiin vessoihin ei ole asiaa kuin harvoin, ja silloinkin, invavessa toimii. Invathan käyttävät vessojaan ristiin, eivätkä juuri valita siitä, häiriintyykö heidän naisen- tai miehen yksityisyytensä, tai siitä, häiriintyykö heidän "vammaisen" yksitysyytensä jos terve kaveri käyttää invavessaa.

Sitä paitsi, olenko oikeutettu käyttämään invaliidi-vessaa (invalid - "ei-kelvollinen"), kun olen sukupuoleltani hiukan invalidi? ;) Tätä ei ole tarvinnut kyllä usein miettiä, kun valitsee vain ajan ja paikan, jossa ei tule muita vastaan. Mistä muut eivät tiedä, eivät voi tuomita itsekkyytensä takia.

Jos ihmisille selittäisi oman tilansa, ymmärtäisivätkö se sen verran, että joustaisivat sukupuoli-kategorisoinnissa? Vai onko tämä laatikoiminen mennyt suomalaiskansalle niin syvälle luihin, että siitä vaan ei anneta periksi? Vai onko oikeasti kyse siitä, että olemme rasistinen kansa, jota pelottaa kaikki vieras, vaikka asiat selitettäisiinkin?

Itse olen kaveripiireissä taas joutunut aina perustelemaan oman minuuteni perustan. "Kumpi sä oot" ja "Miks teet/käytät/tykkäät" ... Mutta lopulta kun on itse jaksanut venyttää pinnaa ja ymmärtäväisyyttä, oon aina saanut takaisin samaa. Kaverit lopulta on aina jaksaneet suvaita, eivät ehkä ymmärrä täysin, mutta hyväksyvät. Kaipa oma "miehinen" persoona sitten tekee tehtävänsä, ja ajan kanssa ovat sitkeimmätkin joutuneet myöntämään, etteivät koskaan voisi nähdä mua naisena! Ja tämän kautta sitten jos on ollut sukupuolijaoitteisia asioita kaveripiirin tapahtumissa, niin miesten puolelle, jos niin haluan.

Useinhan kaikilla on kuitenkin hauskinta olla sekaisin ja mennä sekaisin! Otetaan rennommin, jokainen. Ei tämä lopulta niin vakavaa ole.

Tiukemmaksi nää asiat tulee muuttumaan, kun eri uskontojen edustajia tulee Suomeen tarpeeks. Siinä onkin sitten taiteilemista, kun yritetään pysytellä mahdollisimman kaukana perussuomalaisista ja hyysätä tiettyjä ihmisryhmiä ja kunnioittaa niitten uskontoja, ja sitten ihmetellään kun konservatiivit ajaa transihmiset pois vääristä vessoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      462
      2848
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2675
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      272
      1618
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1204
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      441
      1145
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      980
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      938
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      909
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      895
    Aihe