WHO varoittaa homeopatian käytöstä

viinikainen

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8211925.stm

Maailman terveysjärjestö WHO on varoittaa että HIV:tä, tuberkuloosia tai malariaa sairastavien ei tulisi luottaa homeopaattisiin rohtoihin.

Brittiläinen Voice of Young Science ryhmä on kehottanut WHO:ta tuomitsemaan homeopaattisten hoitojen mainostamisen tuberkuloosin, pikkulasten ripulin, influenssa, malarian tai HIV:n hoitokeinona.

"Homeopatia ei suojaa ihmisiä, tai hoida sairauksia.

Kaikista köyhimpien ihmisten auttaminen vaatii todellisia ponnisteluja.

Kun homeopatia korvaa toimivan hoidon, henkiä menetetään."


Länsimaissa missä meillä on terveyspalvelut ja mahdollisuus käyttää niitä, meillä on myöskin varaa ottaa siihen päälle jotain vaihtoehtoisia "rohtoja", koska nämä lääketieteelliset hoidot ovat yleensä jo hoitaneet sen itse sairauden. Tosin joissain tapauksissa vaihtoehtoiset menetelmät voivat tietysti haitata tämän varsinaisen hoidon toimivuutta.

Kun ylläpidämme vaarallisia huijaushoitoja kuten homeopatiaa, ne yltävät myös sellaisten ihmisten ulottoville joilla ei ole terveyspalveluja saatavilla, kuten kehitysmaihin, joissa ne voivat tappaa ihmisiä.

Eikä tietysti tarvi mennä edes kehitysmaihin asti, homeopatia ja muut huijaushoidot tappavat ihmisiä säännöllisesti myös länsimaissa, ja monesti uhriksi päätyy lapsi jonka vanhemmat eivät ole osanneet hakea lapselleen oikeaa hoitoa.

52

1247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aritta

      Olisihan se nyt ikävää jos vaikka näistä sairauksista paranisi muillakin kuin lääketeollisuuden rohdoilla. Voisi vaikka tuberkuloosikin hävitä kokonaan. Eihän se käy. Sitten pitäisi alkaa taas keksiä uusia influenssoja ym.

      • huuhaa ei tehoakaan

        Nyt vaan sattuu olemaan niin, että WHOta kiinnostaa ihmisten terveys ja hengissä pysyminen. Sen rinnalla teidän hippien sekavan maailmankuvan pönkittäminen on yhdentekevää.

        Myös ruotsalaiset veronmaksajat ovat joutuneet ksutantamaan homeopatiaan luottaneiden hörhöturistien malarianhoitoa.


      • Aritta
        huuhaa ei tehoakaan kirjoitti:

        Nyt vaan sattuu olemaan niin, että WHOta kiinnostaa ihmisten terveys ja hengissä pysyminen. Sen rinnalla teidän hippien sekavan maailmankuvan pönkittäminen on yhdentekevää.

        Myös ruotsalaiset veronmaksajat ovat joutuneet ksutantamaan homeopatiaan luottaneiden hörhöturistien malarianhoitoa.

        WHO:ta kiinnostaa ihmisten terveys? Ai jaa.


      • OsulanKioski
        Aritta kirjoitti:

        WHO:ta kiinnostaa ihmisten terveys? Ai jaa.

        Kyllä niitä kiinnostaa. Sinua ei kiinnosta.


      • Aritta
        OsulanKioski kirjoitti:

        Kyllä niitä kiinnostaa. Sinua ei kiinnosta.

        No se on vähemmän kiinnostavaa kuin moni muu asia mitä minun elämässäni on. Ehkä oman perheen terveys kiinnostaa enemmän.

        Ja WHO on sitä varten että sen pitäisi pitää huolta maailman ihmisten terveydestä mutta oletko tajunnut sitä että WHO ei ole ihminen eli persoona. Ja ne ihmiset mitä nuo kolme kirjainta pitää sisällään ovat monen sorttisia.

        Olen myös varma siitä että lääketeollisuudella on sormensa pelissä tuossa organisaatiossa. Jopa määräävänä osana.


      • maailman sairaat
        Aritta kirjoitti:

        No se on vähemmän kiinnostavaa kuin moni muu asia mitä minun elämässäni on. Ehkä oman perheen terveys kiinnostaa enemmän.

        Ja WHO on sitä varten että sen pitäisi pitää huolta maailman ihmisten terveydestä mutta oletko tajunnut sitä että WHO ei ole ihminen eli persoona. Ja ne ihmiset mitä nuo kolme kirjainta pitää sisällään ovat monen sorttisia.

        Olen myös varma siitä että lääketeollisuudella on sormensa pelissä tuossa organisaatiossa. Jopa määräävänä osana.

        >No se on vähemmän kiinnostavaa kuin moni muu asia mitä minun elämässäni on.

        Niinhän se menee, että hippiä ei kiinnosta, miten muiden käy.

        >Olen myös varma siitä että lääketeollisuudella on sormensa pelissä tuossa organisaatiossa.

        Salaliittoparanoia on tietenkin ainoa mahdollinen selitys, kun todellisuus ei vastaa hipin uskomusjärjestystä.


      • Aritta
        maailman sairaat kirjoitti:

        >No se on vähemmän kiinnostavaa kuin moni muu asia mitä minun elämässäni on.

        Niinhän se menee, että hippiä ei kiinnosta, miten muiden käy.

        >Olen myös varma siitä että lääketeollisuudella on sormensa pelissä tuossa organisaatiossa.

        Salaliittoparanoia on tietenkin ainoa mahdollinen selitys, kun todellisuus ei vastaa hipin uskomusjärjestystä.

        et olisi voinut muuten vastata. :-)
        En usko että sinäkään niin paljon välität maailman ihmisten voinnista.

        Ja vielä: mikä hippi?

        Olen sanonut aikaisemminkin että en viitsi keskustella sellaisten kanssa jotka eivät osaa käyttäytyä. Heidän puheitaan ei voi ottaa todesta. Kun alkaa nimittelemään muita ihmisiä laskee keskusteluarvo nollaan.

        Jatketaan jos muutat tapojasi.


      • kumma asenne
        Aritta kirjoitti:

        et olisi voinut muuten vastata. :-)
        En usko että sinäkään niin paljon välität maailman ihmisten voinnista.

        Ja vielä: mikä hippi?

        Olen sanonut aikaisemminkin että en viitsi keskustella sellaisten kanssa jotka eivät osaa käyttäytyä. Heidän puheitaan ei voi ottaa todesta. Kun alkaa nimittelemään muita ihmisiä laskee keskusteluarvo nollaan.

        Jatketaan jos muutat tapojasi.

        >En usko että sinäkään niin paljon välität maailman ihmisten voinnista.

        WHO välittää. Sinulle saattaa tulla yllätyksenä, että myös hyvin monet kansalaiset pitävät tehottomien huijaushoitojen myymistä moraalisesti arveluttavana toimintana. Puolusteluksi ei oikein kelpaa, että toisten ihmisten ongelmat eivät nappaa.

        Hipit olivat 60-luvulla trendikäs nuorisomuoti, johon kuului rationaalisen maailman vastustaminen ja sekava new age -romantisointi. Nykyään hippimeininki ei ole kulutustyylinä kovin merkittävä, mutta keski-ikäisiä elämänkriisissään rypeviä naisia se vetää yhä puoleensa.


      • Aritta
        kumma asenne kirjoitti:

        >En usko että sinäkään niin paljon välität maailman ihmisten voinnista.

        WHO välittää. Sinulle saattaa tulla yllätyksenä, että myös hyvin monet kansalaiset pitävät tehottomien huijaushoitojen myymistä moraalisesti arveluttavana toimintana. Puolusteluksi ei oikein kelpaa, että toisten ihmisten ongelmat eivät nappaa.

        Hipit olivat 60-luvulla trendikäs nuorisomuoti, johon kuului rationaalisen maailman vastustaminen ja sekava new age -romantisointi. Nykyään hippimeininki ei ole kulutustyylinä kovin merkittävä, mutta keski-ikäisiä elämänkriisissään rypeviä naisia se vetää yhä puoleensa.

        tehokasta hoitoa arveluttavana huijauksena. Kun monet ovat saaneet homeopatiasta apua niin silloin se ei ole mitään huijausta.

        Hipit avasivat oven vaihtoehdolle, varsinkin vaihtoehtoiselle uskonnolle. Oli sen aika koska vanhat uskonnot ovat olleet enimmäkseen sotien aloittajia. Niiden on aika hävitä markkinoilta ja antaa tilaa uudemmalle tietoisuudelle.

        Hyvinpä tunnet tietäväsi keski-ikäisten naisten elämänkriiseistä. Onko ne kovin yleisiäkin kenties? Ehkä tekisit tutkinnon että muutkin saisivat tietoa moisesta.

        Minulla ei ainakaan ole mitään kriisiä ja kun minä sain tietää ensimmäisen kerran näistä jutuista olin kyllä nuorempi kuin keski-ikäinen.


      • liioiteltu
        Aritta kirjoitti:

        et olisi voinut muuten vastata. :-)
        En usko että sinäkään niin paljon välität maailman ihmisten voinnista.

        Ja vielä: mikä hippi?

        Olen sanonut aikaisemminkin että en viitsi keskustella sellaisten kanssa jotka eivät osaa käyttäytyä. Heidän puheitaan ei voi ottaa todesta. Kun alkaa nimittelemään muita ihmisiä laskee keskusteluarvo nollaan.

        Jatketaan jos muutat tapojasi.

        "Ja vielä: mikä hippi?"

        Lobbari näköjään pitää miljoonaa suomalaista hippeinä, eli sumentunut ajattelu lobbarilla tuottaa väittämää että vaihtoehtohoitojen käyttäjät olisivat hippejä. Lobbarin väitteen järjettömyys selviää kun verrataan hippikantaa vaihtoehtohoitojen käyttäjien määrään ja euroopassa vaihtoehtohoitoja käyttää enemmistö väestöstä.


      • Aritta
        liioiteltu kirjoitti:

        "Ja vielä: mikä hippi?"

        Lobbari näköjään pitää miljoonaa suomalaista hippeinä, eli sumentunut ajattelu lobbarilla tuottaa väittämää että vaihtoehtohoitojen käyttäjät olisivat hippejä. Lobbarin väitteen järjettömyys selviää kun verrataan hippikantaa vaihtoehtohoitojen käyttäjien määrään ja euroopassa vaihtoehtohoitoja käyttää enemmistö väestöstä.

        hippiaikoina liian nuori ymmärtääkseen mitä hipit yleensä olivat. Joten typerää kutsua minua hipiksi. Ja ylimielistä kutsua vaihtoehtoilijoita hipeiksi.


      • taas tätä
        Aritta kirjoitti:

        No se on vähemmän kiinnostavaa kuin moni muu asia mitä minun elämässäni on. Ehkä oman perheen terveys kiinnostaa enemmän.

        Ja WHO on sitä varten että sen pitäisi pitää huolta maailman ihmisten terveydestä mutta oletko tajunnut sitä että WHO ei ole ihminen eli persoona. Ja ne ihmiset mitä nuo kolme kirjainta pitää sisällään ovat monen sorttisia.

        Olen myös varma siitä että lääketeollisuudella on sormensa pelissä tuossa organisaatiossa. Jopa määräävänä osana.

        "Lääkärit ovat ahneita ja tunteettomia hyväksikäyttäjiä ja homeopaatit ovat ihanan avoimia ja huolehtivaisia ihmishenkien pelastajia"-hevonpaskaa


      • mantroillaan
        huuhaa ei tehoakaan kirjoitti:

        Nyt vaan sattuu olemaan niin, että WHOta kiinnostaa ihmisten terveys ja hengissä pysyminen. Sen rinnalla teidän hippien sekavan maailmankuvan pönkittäminen on yhdentekevää.

        Myös ruotsalaiset veronmaksajat ovat joutuneet ksutantamaan homeopatiaan luottaneiden hörhöturistien malarianhoitoa.

        "Sen rinnalla teidän hippien sekavan maailmankuvan pönkittäminen on yhdentekevää."

        Lobbari, tuo onneton huru-ukko, on näköjään jäänyt LSD-tripille ja luulee olevansa 60-luvun hippihuumassa. Surullista ja myös vastuutonta, kun tuollainen aivonsa impannut pikku-kemisti skepohörhö täällä levittää väärää tietoa, ettei homeopatia muka toimisi.
        Aritta sensijaan edustaa vastuullista tiedonjakamista. Aritta kertoo faktatietoa homeopatiasta ja myöntää myös koululääketieteen tarpeellisuuden. Eli Arittalla on realistinen ajattelutapa, kun lobbari taas on fanaattinen tiedefundamentalisti, jonka pseudotieteily on kaukana oikeasta tieteestä.


      • Aritta
        taas tätä kirjoitti:

        "Lääkärit ovat ahneita ja tunteettomia hyväksikäyttäjiä ja homeopaatit ovat ihanan avoimia ja huolehtivaisia ihmishenkien pelastajia"-hevonpaskaa

        Lääkärit tekevät sen mihin pystyvät ja niin tekevät homeopaatitkin. En ole väittänyt että lääkärit ovat hyväksikäyttäjiä. Olen vain puolustanut homeopaatteja kun heitä on haukuttu hyväksikäyttäjiksi.


      • Poppaukko.

        WHO varoittaa homeopaattisista hoidoista
        21.8.2009 12:13
        A A Helsingin Sanomat

        Maailman terveysjärjestö WHO varoittaa vakavista sairauksista kärsiviä luottamasta homeopaattisiin hoitoihin, kertoo BBC.

        WHO antoi varoituksensa, koska monet tutkijat olivat kertoneet olevansa huolissaan siitä, että homeopatian markkinoiminen kehitysmaissa vaarantaa ihmishenkiä.

        Kirjeessään tutkijat pyysivät WHO:ta tuomitsemaan homeopatian mainostamisen tuberkuloosin, lasten ripulin, influenssan, malarian ja hiv-tartunnan hoidossa.

        "Homeopatia ei suojele eikä paranna ihmisiä näistä sairauksista. Ne, jotka työskentelevät köyhimmillä maaseuduilla, kamppailevat saadakseen tarpeeksi lääkinnällistä apua. Kun homeopatialla korvataan tehoavaa lääkitystä, menetetään ihmishenkiä", brittiläiset ja afrikkalaiset lääkärit perustelevat kirjeessään.

        Liverpoolin yliopistollisen sairaalan tartuntatautien erikoislääkäri Nick Beeching muistuttaa, että malarian, tuberkuloosin ja hiv-tartunnan saaneilla on korkea kuolleisuus, mutta näitäkin tauteja voidaan hoitaa ja parantaa oikealla lääkityksellä.

        "Homeopatialla ei ole todettu olevan näihin tartuntatauteihin minkäänlaista tehoa, ja on edesvastuutonta jos terveydenhuoltoalan ihmiset mainostavat homeopatiaa vaihtoehtona todistetusti tehoavalle lääkitykselle yhteenkään hengenvaaralliseen sairauteen", Beeching sanoo


    • eläimille

      EU:n neuvoston asetus 1804/1999 suosittelee, että luomueläimiä ei lääkittäisi tavallisilla lääkkeillä, vaan kasvikunnan tuotteilla ja homeopaattisilla valmisteilla. Että on vain ajan kysymys koska Suomessakin homeopatia saa entistäkin vankemman jalansijan, koska toimivat hoidot menestyvät.

      • pisneksen nimissä

        Nyt taisi lipasahtaa vaihtoehtoista rehellisyyttä.

        EU ei suosittele luomueläimille homeopatiaa. Tahallinen väärinymmärrys on seurausta säädöksestä, jonka mukaan markkinoilla saadaan myydä luomuna lihaa, jonka tuotannossa eläimille on annettu sokerirakeita.


      • Aritta
        pisneksen nimissä kirjoitti:

        Nyt taisi lipasahtaa vaihtoehtoista rehellisyyttä.

        EU ei suosittele luomueläimille homeopatiaa. Tahallinen väärinymmärrys on seurausta säädöksestä, jonka mukaan markkinoilla saadaan myydä luomuna lihaa, jonka tuotannossa eläimille on annettu sokerirakeita.

        syötetään sokeria?


      • homeopaattien hommia
        Aritta kirjoitti:

        syötetään sokeria?

        Kysy joltain homeopaattiluomutuottajalta. EU on ilmoittanut, että sairastuneen eläimen lihan saa myydä luomuna, vaikka sille olisi annettu sokeria.


      • parhaaksi
        pisneksen nimissä kirjoitti:

        Nyt taisi lipasahtaa vaihtoehtoista rehellisyyttä.

        EU ei suosittele luomueläimille homeopatiaa. Tahallinen väärinymmärrys on seurausta säädöksestä, jonka mukaan markkinoilla saadaan myydä luomuna lihaa, jonka tuotannossa eläimille on annettu sokerirakeita.

        "EU ei suosittele luomueläimille homeopatiaa."

        Homeopatia sopii kaikille eläimille:

        "Kaikkia eläimiä voidaan hoitaa homeopatialla. Akuuteissa sairastumisissa ja tapaturmissa homeopatia toimii erinomaisena ensiapuna matkalla eläinlääkärille tai lievemmissä akuuteissa kipua lievittämällä ja paranemista nopeuttamalla. Homeopatialla voi turvallisesti hoitaa myös kaikkia kroonisia vaivoja. Homeopatia ei jätä lääkejäämiä eläimeen, joten se on varsin käyttökelpoinen hoitomuoto myös tuotantoeläinten sekä kilpailevien eläinten hoidossa."

        http://www.elainhomeopatia.com/


      • ja liha tiskiin
        parhaaksi kirjoitti:

        "EU ei suosittele luomueläimille homeopatiaa."

        Homeopatia sopii kaikille eläimille:

        "Kaikkia eläimiä voidaan hoitaa homeopatialla. Akuuteissa sairastumisissa ja tapaturmissa homeopatia toimii erinomaisena ensiapuna matkalla eläinlääkärille tai lievemmissä akuuteissa kipua lievittämällä ja paranemista nopeuttamalla. Homeopatialla voi turvallisesti hoitaa myös kaikkia kroonisia vaivoja. Homeopatia ei jätä lääkejäämiä eläimeen, joten se on varsin käyttökelpoinen hoitomuoto myös tuotantoeläinten sekä kilpailevien eläinten hoidossa."

        http://www.elainhomeopatia.com/

        Homeopatia ei ole käypä hoito mihinkään sairauteen. Ei ihmisillä eikä eläimillä. Homeopaattiset valmisteet sisältävät pelkästään sokeria, joten niistä ei tosiaankaan voi jäädä lääkejäämiä sairaaseen eläimeen. Tämä on tärkeä tieto, koska vakavasti sairaat homeopatian varassa olevat eläimet pitää saada vikkelästi teurasautoon, kun liha on mvielä myyntikelpoista.


      • Aritta
        homeopaattien hommia kirjoitti:

        Kysy joltain homeopaattiluomutuottajalta. EU on ilmoittanut, että sairastuneen eläimen lihan saa myydä luomuna, vaikka sille olisi annettu sokeria.

        lihan tuottajia.

        Tarkoitat varmaan ihan muuta. Oliko se sokeri jotenkin vaarallista vai? Jos se on luomusokeria ei pitäisi olla mitään ongelmaa. :-)


      • homeopatiaa
        ja liha tiskiin kirjoitti:

        Homeopatia ei ole käypä hoito mihinkään sairauteen. Ei ihmisillä eikä eläimillä. Homeopaattiset valmisteet sisältävät pelkästään sokeria, joten niistä ei tosiaankaan voi jäädä lääkejäämiä sairaaseen eläimeen. Tämä on tärkeä tieto, koska vakavasti sairaat homeopatian varassa olevat eläimet pitää saada vikkelästi teurasautoon, kun liha on mvielä myyntikelpoista.

        "Homeopatiaa käytetään laajasti lemmikki- ja tuotantoeläinten hoidossa Euroopassa. Eläimiä homeopatialla hoitavat eläinlääkärit ja homeopaatit.

        Homeopaattisen tukihoidon avulla saavutettu eläinten terveydentilan yleinen kohoaminen sekä omistajien tietoisuuden kasvu eläintensä elämänlaadun parantamisessa sekä luomutuotannon lisääntyminen on kasvattanut homeopatian suosiota myös Suomessa. Tuotantoeläinpuolella varoaikojen poisjäännin myötä saavutettu kustannustehokkuus on ollut suuri etu tilallisille.

        Suomen Eläinlääkäri Homeopaatit SEHY suosittelee SHLI:stä valmistuvia eläinhomeopaatteja työskentelemään eläinlääkäriasemilla yhteistyössä eläinlääkäreiden kanssa ja antamaan ennaltaehkäisevää tai täydentävää hoitoa."

        http://www.elainhomeopatia.com/suomeur.htm


      • Aritta
        ja liha tiskiin kirjoitti:

        Homeopatia ei ole käypä hoito mihinkään sairauteen. Ei ihmisillä eikä eläimillä. Homeopaattiset valmisteet sisältävät pelkästään sokeria, joten niistä ei tosiaankaan voi jäädä lääkejäämiä sairaaseen eläimeen. Tämä on tärkeä tieto, koska vakavasti sairaat homeopatian varassa olevat eläimet pitää saada vikkelästi teurasautoon, kun liha on mvielä myyntikelpoista.

        sinä puhut! :-) Siis et ole tietoinen homeopatiasta. Kantsisi ottaa vähän selvää ennenkuin kirjoittaa noin älyvapaata.

        Homeopatialla on parannettu paljon eläimiä jos haluat tietää.


      • helinähelinähelinä
        Aritta kirjoitti:

        sinä puhut! :-) Siis et ole tietoinen homeopatiasta. Kantsisi ottaa vähän selvää ennenkuin kirjoittaa noin älyvapaata.

        Homeopatialla on parannettu paljon eläimiä jos haluat tietää.

        Mä muuten tunnen sut siviilissä. Olet kerran känissä paljastanut suomi24 merkkisi mun siskolle. Paa numeros tänne niin mä soitan , ja sovitaan ne velat.


      • peliin
        helinähelinähelinä kirjoitti:

        Mä muuten tunnen sut siviilissä. Olet kerran känissä paljastanut suomi24 merkkisi mun siskolle. Paa numeros tänne niin mä soitan , ja sovitaan ne velat.

        "Paa numeros tänne niin mä soitan , ja sovitaan ne velat."

        Tämmöselle keskustelupalstalle ei kenenkään kannata laittaa mitään yhteystietojaan, ellei halua että koko palsta saa selville keskustelijan henkilöllisyyden.


      • Aritta
        helinähelinähelinä kirjoitti:

        Mä muuten tunnen sut siviilissä. Olet kerran känissä paljastanut suomi24 merkkisi mun siskolle. Paa numeros tänne niin mä soitan , ja sovitaan ne velat.

        Taidat itse olla kännissä.


      • Totuus voittaa
        helinähelinähelinä kirjoitti:

        Mä muuten tunnen sut siviilissä. Olet kerran känissä paljastanut suomi24 merkkisi mun siskolle. Paa numeros tänne niin mä soitan , ja sovitaan ne velat.

        "Mä muuten tunnen sut siviilissä. Olet kerran känissä paljastanut suomi24 merkkisi mun siskolle. Paa numeros tänne niin mä soitan , ja sovitaan ne velat."

        Olipas kömpelö ja epäeettinen mustamaalausyritys skepolta. No Arittan arvo palstalaisten silmissä vain nousee noista pahuuden voimien moraalittomista hyökkäyksistä. Aritta edustaa totuutta ja maalaisjärkeä palstalla ja toivon sinulle Aritta voimia tuohon Valon työhösi!


      • Aritta
        Totuus voittaa kirjoitti:

        "Mä muuten tunnen sut siviilissä. Olet kerran känissä paljastanut suomi24 merkkisi mun siskolle. Paa numeros tänne niin mä soitan , ja sovitaan ne velat."

        Olipas kömpelö ja epäeettinen mustamaalausyritys skepolta. No Arittan arvo palstalaisten silmissä vain nousee noista pahuuden voimien moraalittomista hyökkäyksistä. Aritta edustaa totuutta ja maalaisjärkeä palstalla ja toivon sinulle Aritta voimia tuohon Valon työhösi!

        Mukava kun ajattelet noin mutta en ole mikään superihminen. :-)


      • Vaikuta!
        Aritta kirjoitti:

        Mukava kun ajattelet noin mutta en ole mikään superihminen. :-)

        "Mukava kun ajattelet noin mutta en ole mikään superihminen. :-)"

        Eikä tarvikkaan olla. Riittää kun jokainen tekee osansa kykyjensä mukaan, niin maailma muuttuu. Muutos lähtee yksilön panoksesta.
        Aritta jakaa tietoa vaihtoehtohoidoista ja henkisistä asioista ja on hyvänä esimerkkinä muille. Avointa ja ennakkoluulotonta keskustelua kaivataankin, skepojen dogmit vain jarruttavat kaikkea edistystä.


    • 25%
      • ei todellakaan

        ole aina ihmisen puolella.


      • EEmanta
        ei todellakaan kirjoitti:

        ole aina ihmisen puolella.

        on rahan puolella! Valitettavasti näin hyvä ja paha on onnellisesti sotkussa.


    • Tutkimuksia löytyy

      We the undersigned are outraged at the way the World Health Organization has allowed itself to be coerced by the Sense About Science Voices of Young Science into condemning the use of homoeopathy in developing countries.
      This condemnation comes after what appears to be blind acceptance by WHO of the contents of a single letter from ‘young scientists’ living in the UK in June. VoYS is an offshoot of Sense About Science an aggressive anti -homoeopathy lobby that have well documented funding connections to pharmaceutical companies. WHO appears to have made no efforts at all to establish the veracity of the claims of VoYS or to check with the homoeopaths in the named countries on what they are doing, their treatment policies or the results they are having in treating patients with a wide range of conditions.
      There is an increasing body of evidence in favour of homoeopathy’s effectiveness. The respondents from WHO’s various departments, in their rush to fulfill the ‘Young Scientists’ request to condemn homoeopathy, apparently are not aware of, or have chosen to overlook, the positive results of many research studies. e.g
      A recent high quality trial by the prestigious, WHO qualified facility, the Finlay Institute in Cuba, involving two and a half million people, found homoeopathy to be extremely effective in the prevention of Leptospirosis (Dr. Concepción Campa Huergo report to Finlay Institute ‘Nosodes 2008 conference’ December 2008, to be published).
      A trial conducted by Quebec homoeopathy organization in partnership with McGill University in Honduras found homoeopathy effective in preventing and treating parasitic Chagas disease (Martine Jourde report to Finlay Institute ‘Nosode 2008 conference’ December 2008).
      Three studies that show homoeopathy is effective in the treatment of child hood diarrhea. Furthermore, counter to the uninformed claim of Joe Martines, on behalf of Dr Elizabeth Mason, Director, WHO Department of Child and Adolescent Health and Development, rehydration was included in the protocol of the trials (See below).
      A pilot study in Ghana showing homoeopathic treatment equal to and slightly more effective than chloroquine in the treatment of acute malaria (Br Homoeopath J 1996 Apr;85(2):66-70).
      The Stanford study treating tuberculosis in HIV patients resulted in significant improvement in patients receiving homeopathic immunotherapy (Stanford, Comm Br Hom Res Grp Dec 1992 22 30-9).
      Furthermore, the WHO department directors have ignored the rich and well documented history of homoeopathy’s success in treating major worldwide epidemics of cholera, influenza (including the 1918 epidemic), yellow fever and many other serious epidemics. Homoeopathy has a well developed approach to epidemics which mean homoeopaths can respond rapidly to an epidemic infectious disease. In light of these and more studies of homoeopathy and the extreme challenge of emerging drug resistant epidemics in developing countries, it is cause for wonder why WHO itself has not sponsored research into homoeopathy treatment.

      • WHO:lta positiivista

        Homoeopaths operate in a complementary way to conventional medicine, they do not recommend stopping any prescribed conventional medicines. Treatment results of patients in the developing countries where homoeopathy is used are impressive. Patients are happier and healthier and despite the constraints of lack of funding from established research foundations, studies are being undertaken and proving homoeopathy’s effectiveness.
        In 2005 the World Health Organization proposed an extremely positive report on homoeopathy and its potential in the developing world noting that it is cost effective, has no side effects, and above all is positively health enhancing. It was only after pressure from critics of Complementary and Alternative medicine to revise it, that the report was held back and despite considerable revision it has still not been published.
        The VoYS has issued a press release to the media that widely publicises the statements from the WHO Departmental Heads. VoYS has stated that they will be contacting the Health Ministries of every country to tell them of the opinion of WHO and discourage the use of homoeopathy in order to accomplish their mission to stopping the use of homoeopathy altogether. VoYS has presented the communication from WHO as a public announcement from WHO and as a way to pressure countries to alter their internal health policies. Is this the intention of WHO ? Does WHO condone other organizations speaking and acting on its behalf in such a way??


      • WHO:lle
        WHO:lta positiivista kirjoitti:

        Homoeopaths operate in a complementary way to conventional medicine, they do not recommend stopping any prescribed conventional medicines. Treatment results of patients in the developing countries where homoeopathy is used are impressive. Patients are happier and healthier and despite the constraints of lack of funding from established research foundations, studies are being undertaken and proving homoeopathy’s effectiveness.
        In 2005 the World Health Organization proposed an extremely positive report on homoeopathy and its potential in the developing world noting that it is cost effective, has no side effects, and above all is positively health enhancing. It was only after pressure from critics of Complementary and Alternative medicine to revise it, that the report was held back and despite considerable revision it has still not been published.
        The VoYS has issued a press release to the media that widely publicises the statements from the WHO Departmental Heads. VoYS has stated that they will be contacting the Health Ministries of every country to tell them of the opinion of WHO and discourage the use of homoeopathy in order to accomplish their mission to stopping the use of homoeopathy altogether. VoYS has presented the communication from WHO as a public announcement from WHO and as a way to pressure countries to alter their internal health policies. Is this the intention of WHO ? Does WHO condone other organizations speaking and acting on its behalf in such a way??

        We have several questions for WHO.
        How can you allow your organisation to appear to condemn homoeopathy on the basis of one letter by an antagonistic lobby that receives funding from the pharmaceutical industry and without first checking the facts?
        How can you reverse your own previous recommendations without verification and dialogue?
        Why when all over the world doctors, scientists and patients are choosing homoeopathy because of their positive experience in regaining health, does WHO decide to condemn homoeopathy? How is the WHO statement and the subsequent contact by VoYS to be received by countries such as India, where homoeopathy doctors have a long and respected record of treating all diseases, including epidemics?
        Why when Ministries of Health in many developing countries have responded to the requests of their own citizens to make homoeopathy a registered medicine, does WHO choose to lend their authority to the dedicated campaign of an anti-homoeopathy group located in the UK?
        The citizens of Switzerland recently voted in a national referendum to include homoeopathy as one of their medical choices. Should the poor sick of Ghana, Botswana, Swaziland, Tanzania, Brazil, Cuba, Thailand and other developing contries, living in rural areas with little or no access to other medicines, be deprived of this safe and affordable choice? How can WHO allow, through the contents of one arbitrary letter, removal of freedom of choice from the people who need it most? Is this not an issue of basic human rights?


      • distorted by the BBC
        WHO:lle kirjoitti:

        We have several questions for WHO.
        How can you allow your organisation to appear to condemn homoeopathy on the basis of one letter by an antagonistic lobby that receives funding from the pharmaceutical industry and without first checking the facts?
        How can you reverse your own previous recommendations without verification and dialogue?
        Why when all over the world doctors, scientists and patients are choosing homoeopathy because of their positive experience in regaining health, does WHO decide to condemn homoeopathy? How is the WHO statement and the subsequent contact by VoYS to be received by countries such as India, where homoeopathy doctors have a long and respected record of treating all diseases, including epidemics?
        Why when Ministries of Health in many developing countries have responded to the requests of their own citizens to make homoeopathy a registered medicine, does WHO choose to lend their authority to the dedicated campaign of an anti-homoeopathy group located in the UK?
        The citizens of Switzerland recently voted in a national referendum to include homoeopathy as one of their medical choices. Should the poor sick of Ghana, Botswana, Swaziland, Tanzania, Brazil, Cuba, Thailand and other developing contries, living in rural areas with little or no access to other medicines, be deprived of this safe and affordable choice? How can WHO allow, through the contents of one arbitrary letter, removal of freedom of choice from the people who need it most? Is this not an issue of basic human rights?

        The VoYS press release, which was further distorted by the BBC, has gone to the media throughout the world under the headline of “WHO Warns Developing Countries against Homoeopathy.” This is a deliberately inflammatory, malicious and false declaration that appears to have the backing of WHO. As a role model of good health and disease treatment to the world, we appeal to WHO not to let commercial powers and vested interests of a small vocal group influence your stated goal of bringing the “highest possible level of health” to all the people of the world.
        We urge you to reverse your premature and apparently unconsidered condemnation of homoeopathy --a safe, effective and cost-effective therapeutic option for developing countries.
        Please give health a chance!
        Yours truly

        "Homoeopathy cures a larger percentage of cases than any other method of treatment and is beyond doubt safer and more economical and most complete medical science." Mahatma Gandhi
        3 Research studies childhood diarrhoea: Treatment of acute childhood diarrhoea in Nicaragua
        This trial involved 81 children aged from 6 months to 5 years in a randomised, double-blind trial of intravenous fluids plus placebo versus intravenous fluids plus homoeopathic remedy individualised to the patient. The treatment group had a statistically significant decrease in duration of diarrhoea.
        Jacobs J. Treatment of acute childhood diarrhoea with homoeopathic medicine: a randomized clinical trial in Nicaragua. Pediatrics 1994; 93: 719-725.
        Treatment of acute childhood diarrhoea, repeated in Nepal
        In a replication of a trial carried out in Nicaragua in 1994, 116 Nepalese children aged 6 months to 5 years suffering from diarrhoea were given an individualised homoeopathic medicine or placebo. Treatment by homoeopathy showed a significant improvement in the condition in comparison to placebo.
        Jacobs J., Jimenez M., Malthouse S., Chapman E., Crothers D., Masuk M., Jonas W.B., Acute Childhood Diarrhoea- A Replication., Journal of Alternative and Complementary Medicine, 6, 2000, 131-139.
        A meta-analysis of childhood diarrhoea trials
        This meta-analysis of 242 children showed a highly significant result in the duration of childhood diarrhoea (P=0.008).
        J. Jacobs, WB Jonas, M Jimenez-Perez, D Crothers, Homoeopathy for Childhood Diarrhea: Combined Results and Meta-analysis from Three Randomized, Controlled Clinical Trial, The Pediatric Infectious Disease Journal, 22 (3): 229-234, March 2003.


    • huijarit kuriin

      On tosiaan ihan marginaalinen ongelma, jos muutama pohjoismaalainen sairastuu malariaan, kun ovat jättäneet oikeat lääkkeet ottamatta.

      Sen sijaan katastrofeja tulee, kun kokonaisen valtion esimerkiksi Etelä-Afrikan terveyspolitiikassa uskomuslääkintä ja huijaukset saavat keskeisen osan. Pienillä aids-orvoilla ei ole mahdollisuutta tehdä lifestylevalintoja, joten heitä pitäisi ihan oikeasti suojella homeopaattien bisneksiltä.

      • mtä

        Mitä ihmeen businesta se on, että homeopatialla hoidetaan vapaaehtoisvoimin ja TÄYSIN ILMAISEKSI!!! Kuten esim Tanzanian AIDS-projektissa..


      • mtä

        Mitä ihmeen businesta se on, että homeopatialla hoidetaan vapaaehtoisvoimin ja TÄYSIN ILMAISEKSI!!! Kuten esim Tanzanian AIDS-projektissa..


      • Aritta

        Tai mikä on pahin katastrofi. Se että ihmisiä hoidetaan homeopatialla ja he tulevat terveeksi vai se että heitä "hoidetaan" antamalla heille myrkkyjä joita ei heidän heikot ruumiinsa kestä.


      • karman laki
        Aritta kirjoitti:

        Tai mikä on pahin katastrofi. Se että ihmisiä hoidetaan homeopatialla ja he tulevat terveeksi vai se että heitä "hoidetaan" antamalla heille myrkkyjä joita ei heidän heikot ruumiinsa kestä.

        >Tai mikä on pahin katastrofi.

        Esimerkiksi se on katastrofi, että raskaana olevia naisia neuvotaan jättämään AZT-lääkitys ottamatta ja käyttämään rahat homeopaattisiin sokerirakeisiin. Seurauksena on, että lapsi saa syntyessään hiv-tartunnan. Eipä toisaalta äitikään kauaa elä.

        Homeopaatti pääsee kuitenkin tienaamaan kuolemalla hieman verirahoja.


      • Aritta
        karman laki kirjoitti:

        >Tai mikä on pahin katastrofi.

        Esimerkiksi se on katastrofi, että raskaana olevia naisia neuvotaan jättämään AZT-lääkitys ottamatta ja käyttämään rahat homeopaattisiin sokerirakeisiin. Seurauksena on, että lapsi saa syntyessään hiv-tartunnan. Eipä toisaalta äitikään kauaa elä.

        Homeopaatti pääsee kuitenkin tienaamaan kuolemalla hieman verirahoja.

        Mutta entäs sitten se tapaus kun HIV "kylvettiin" Afrikkaan että päästäisiin eroon ylikansoituksesta?


      • Hengessä mukana
        Aritta kirjoitti:

        Mutta entäs sitten se tapaus kun HIV "kylvettiin" Afrikkaan että päästäisiin eroon ylikansoituksesta?

        Ihana, että jaksat vastailla kaikenlaisiin homeopatiaa vastustaviin tyhmiinkin kirjoituksiin.
        Homeopatia on loistava hoitomuoto. Minäkin olen hoitanut perheeni vaivat jo parikymmentä vuotta homeopatialla.


      • Aritta
        Hengessä mukana kirjoitti:

        Ihana, että jaksat vastailla kaikenlaisiin homeopatiaa vastustaviin tyhmiinkin kirjoituksiin.
        Homeopatia on loistava hoitomuoto. Minäkin olen hoitanut perheeni vaivat jo parikymmentä vuotta homeopatialla.

        kun on niin monta jotka ovat sitä tehneet ja todistaneet että homeopatia toimii eikä siihen kuitenkaan uskota. Päinvastoin skeptikot ovat ivallisia ja suorastaan ilkeitä homeopatiaa käyttäviä kohtaan. Miksi ihmeessä?


      • valheellista
        Aritta kirjoitti:

        kun on niin monta jotka ovat sitä tehneet ja todistaneet että homeopatia toimii eikä siihen kuitenkaan uskota. Päinvastoin skeptikot ovat ivallisia ja suorastaan ilkeitä homeopatiaa käyttäviä kohtaan. Miksi ihmeessä?

        "kun on niin monta jotka ovat sitä tehneet ja todistaneet että homeopatia toimii eikä siihen kuitenkaan uskota."

        Varmaan enemmistö kansasta uskoo homeopatiaan. Eihän tälläkään palstalla ole ilmeisesti kuin yksi skepo, joka tosin käyttää paljon palstatilaa propagandaansa. Tuskin skepokaan uskoo edes itse omiin valheisiinsa, mutta kun bisnes ja skepolahkon dogmit vaativat valehtelemaan ettei homeopatia muka toimi, niin skepo räksyttää kuin sätkynukke naurettavia jorinoitaan.


      • Aritta
        valheellista kirjoitti:

        "kun on niin monta jotka ovat sitä tehneet ja todistaneet että homeopatia toimii eikä siihen kuitenkaan uskota."

        Varmaan enemmistö kansasta uskoo homeopatiaan. Eihän tälläkään palstalla ole ilmeisesti kuin yksi skepo, joka tosin käyttää paljon palstatilaa propagandaansa. Tuskin skepokaan uskoo edes itse omiin valheisiinsa, mutta kun bisnes ja skepolahkon dogmit vaativat valehtelemaan ettei homeopatia muka toimi, niin skepo räksyttää kuin sätkynukke naurettavia jorinoitaan.

        Se vähä mitä skeptikkoa on täällä näkyy. :-)


      • ja sillä tienaajat
        Aritta kirjoitti:

        Mutta entäs sitten se tapaus kun HIV "kylvettiin" Afrikkaan että päästäisiin eroon ylikansoituksesta?

        Otetaanpa nyt hitaasti uudestaan. Siis hiv-epidemia on suuri salaliitto ja tahallaan levitetty?

        Jos tahallisuudesta puhutaan, niin epidemia saatiin leviämään esimerkiksi eteläisessä Afrikassa, kun maan uudet hallitsijat päättivät kieltää ensin koko sairauden olemassaolon ja sitten valehtelivat, että sen voi hoitaa yrteillä, homeopatialla tai vastaavilla. Moni eurooppalainen homeopatiafirman näki tässä luvan painaa rahaa. Nyt usean Afrikan maan väestöstä suuri osa on hiv:n kantajia.


      • Aritta
        ja sillä tienaajat kirjoitti:

        Otetaanpa nyt hitaasti uudestaan. Siis hiv-epidemia on suuri salaliitto ja tahallaan levitetty?

        Jos tahallisuudesta puhutaan, niin epidemia saatiin leviämään esimerkiksi eteläisessä Afrikassa, kun maan uudet hallitsijat päättivät kieltää ensin koko sairauden olemassaolon ja sitten valehtelivat, että sen voi hoitaa yrteillä, homeopatialla tai vastaavilla. Moni eurooppalainen homeopatiafirman näki tässä luvan painaa rahaa. Nyt usean Afrikan maan väestöstä suuri osa on hiv:n kantajia.

        Ja vedetään siihen vielä sikainfluensakin.


      • hivuli
        ja sillä tienaajat kirjoitti:

        Otetaanpa nyt hitaasti uudestaan. Siis hiv-epidemia on suuri salaliitto ja tahallaan levitetty?

        Jos tahallisuudesta puhutaan, niin epidemia saatiin leviämään esimerkiksi eteläisessä Afrikassa, kun maan uudet hallitsijat päättivät kieltää ensin koko sairauden olemassaolon ja sitten valehtelivat, että sen voi hoitaa yrteillä, homeopatialla tai vastaavilla. Moni eurooppalainen homeopatiafirman näki tässä luvan painaa rahaa. Nyt usean Afrikan maan väestöstä suuri osa on hiv:n kantajia.

        Hiviä ja aidsia alkoivat levittää ihan tahallaan ukot ja niin se menee edelleenkin.Ei ne välitä mistään
        kunhan vaan saavat sukupuoliviettinsä tyydytettyä,nainen ei ole mikään muu kuin "käyttöastia"Eli vaikka tietävät kantavansa sairautta niin naisen kimppuun on päästävä.Lisäksi sitten nämä homoilut.


    • Faktaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6223
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3788
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1470
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe