olen aikeissa ostaa aktiiviset kuulosuojaimet. Ne saisivat kohtuu pienet ja kokoontaittuvat. Näistä merkeistä olen katsellut sordin supreme pro (x) ja peltorilta sporttac tai comtac.
onko kellään kokemusta näistä molemmista merkeistä että onko mitä eroja. Halvin olisi sporttac 120eurolla, seuraavana pro 155, pro x 185 ja kallein comtac 266euroa.
näistä ainoastaan pro x ja comtac ovat täysin vesitiiviitä. Pidän kuulosuojia radalla ja metsässä niin vedenkesto olisi aika hyvä ominaisuus.
Toisaalta aikaisemmat suojaimet olivat peltor soundtrap ja niissä ei luvattu vedenkestoa ja silti ne kesti kaatosateessakin hyvin. Ainoa ongelma tuli korvista tuleva kosteus joka pääsi elektronikkaan, mutta senkin sai kuntoon putsaamalla.
Sen puolesta nämä kaikki ovat paremmin suojattuja.
Comtac on varmaan paras näistä mutta saako metsämies vastaavaa hyötyä näistä, nämä on enemmän viranomaiskäyttöön tehty. Tärkeitä ominaisuuksia olisi kosteudenkesto, käytettävyys ja äänen suunnan määrittely.
Kommentteja?
Sordin vai Peltor
5
4400
Vastaukset
- Vielä kuulo tallella
Olen itse myös aikeissa ostaa kuulevat kuulosuojaimet lähinnä metsästyskäyttöön (VHF:n kanssa kytkettynä) ja ehkä radallekin. Tällä hetkellä harkinnassa Peltor ProTac II (n. 180 eur rxtx-tuote) ja tuo Sordin Supreme Pro X. Olisi todella mukava kuulla käyttäjien kommentteja suuntaan tai toiseen. Jääkö suojaimet reppuun vai toimiiko riittävän hyvin, että tulee pidettyä päässä?
- tyytyväisenä
Peltoriin tyytyväisenä voin sanoa että toimii yllättävän hyvin metsälläkin. Radalla ne ovat lyömättömät.
Metsällä kulkiessa pitää niihin hieman tottua koska niillä kuulee "liian" hyvin.
Mahtava keksintö kaikkiaan.
Sordinista ei ole kokemusta mutta uskon että nekin toimivat!
Osta pois! - Vielä kuulo tallella
tyytyväisenä kirjoitti:
Peltoriin tyytyväisenä voin sanoa että toimii yllättävän hyvin metsälläkin. Radalla ne ovat lyömättömät.
Metsällä kulkiessa pitää niihin hieman tottua koska niillä kuulee "liian" hyvin.
Mahtava keksintö kaikkiaan.
Sordinista ei ole kokemusta mutta uskon että nekin toimivat!
Osta pois!Kiitos vastauksesta. Laitoin Sordinit tilaukseen.
- petetoo
Näissä on sääsuojattu elekroniikka. Ammatilaislaatua.
- 13+3
petetoo kirjoitti:
Näissä on sääsuojattu elekroniikka. Ammatilaislaatua.
joo mutta on tosi ahdas kuppi siinä, tulee korvat kipeeksi kun puristaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291721Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91556Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51280Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61244