..pennun syliin ottaminen kielletty..(!)

elli3

Kattelin eilen tv:sta ohjelmaa "Hännänheiluttajat" jossa perhe oli hankkimassa koiranpentua ja koirakouluttaja/asiantuntija antoi heille ohjeita pennun kasvattamiseen. Mm oudolta tuntui että pennun syliin ottaminen ja kanniskelu on kielletty !! syystä että jos pentua kantaa, se ei opi itse kävelemään (!!?) ja syliin ottokielto selitettiin sillä että silloin se luulee olevansa ihminen. Myös sänkyyn viereen ottaminen oli kiellettyä ja samoin koiranpennun ei saa antaa pusutella omistajaansa. Nämä ukaasit kouluttaja varmisti perheeltä asentamalla heidän kotiinsa tallentavan videokameran. Nauhalta sitten paljastui että perheen äiti oli tehnyt valtavan virheen: Oli istunut sohvalla ja ottanut pennun syliin (!!) Hän selitti kiellettyä käytöstään kouluttajalle mm sillä että ei huomannut että oli ottanut epähuomiossa pennun syliin, koska se on niin söpö ja suloinen.. samoin perhe joutui valalla vannomaan että kukaan EI OTA PENTUA ENÄÄ SYLIIN!!

Oletteko samaa mieltä??? Itse olen koirani kanssa kaksi koirakoulua käynyt enkä moisesta ennen kuullut.
Herää vaan kysymys että mitä koiralla tehdään esim kaupunkioloissa kun ei tarvita talon vahtia, tai ei ole tarvetta metsästykseen tms. jos ei saa ottaa edes syliin..??

Itse olen näitä virheitä tehnyt mäyräkoirani kanssa alusta lähtien ja sama tulee jatkumaan....hän nukkuu sängyssä vieressä, antaa äitille pusun ja äiti antaa hänelle,häntä hellitellään, hän on "ikuinen äitin pupppy", häntä kannetaan sylissä ja on aina kanniskeltu, sekä pidetään sylissä, hän jopa itse iltaisin hyppää syliin...tämän Hännänheiluttajat- kouluttajan mukaan meillä ei siis olekaan mäyräkoiraa vaan mäyräihminen.... ??

2

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Epäonnistunut"

      Minä koen näiden ohjelmien avulla epäonnistuneeni täydellisesti koiranpidossa.

      Kärsiikö koirani? Minusta hän näyttää oikein onnelliselta. Saa paljon huomiota, ehkä liikaakin, mutta toisaalta hänellä on vain minut.

      Joku viisas on joskus sanonut, että se, että koira tulee sänkyyn, ei ole ongelma, mutta jos koira ei käskystä lähde pois, niin se on.

      Minun koirani nukkuu sängyssä salaa. Illalla ilmeisesti odottaa, että nukahdan ja aamulla herään koira kainalossa. En tämä ole maailmaa vielä kaatanut. Koira hyppää kyllä pois, jos satun huomaamaan ja käsken alas.

      Enkä kyllä tiedä mitä tekisin, jos en saisi pusutella koiran kanssa, eihän sen tarvitse mitään kielisuuteloa olla.

      Pieni mäykky ei itse pääse autoon eikä junaan, enkä ole koskaan ajatellut, että teen väärin kun nostelen häntä. Toisinaan koira on myös pidettävä sylissä (erilaisissa tapahtumissa, junassa jne.).

      Sitäpaitsi minä otin koiran seuraksi. Mikä seura se sellainen on, jonka kanssa ei voi levätä sohvalla kylki kyljessä?

    • osittain samaa mieltä

      Paljonhan nämä asiat riippuvat koirasta. Joku toinen ei oikeasti kestä sitä että se saa olla sohvalla/sängyllä vaan se ego nousee heti.Toiseen ei vaikuta.


      Minä olen kyllä kys kouluttajan kanssa samaa mieltä asioista. Koira on koira ja koiran paikka on lattialla neljällä tassulla. Sohvalle voi tulla jos haluan ja kutsun mutta muuten sinne ei ole mitään asiaa, samaa koskee sänkyä. Olkoon vaikka kuinka seurakoira. Valitettavasti näitä seurakoiria näkee rähjäävän hyvin paljon lenkeillä, mistä se muka johtuu? Ihan takuulla osaksi siitä että kotona koiraa lellitään ja lällytetään ylenpalttisesti ja koiralla ei ole minkäänlaista kunnioitusta ihmistä kohtaan.

      Mutta kyllä minulle tuli mieleen sellainen pointti tuossa ohjelmassa että se on tehty Amerikassa. Siellä asuneena voin todeta että monet lähiöissä asuvat eivät todellakaan käy koirien kanssa lenkillä siinä määrin mitä täällä Suomessa. Eli ei ihme jos sanotaan että koiran paikka on maassa tai se ei opi kävelemään kun sillä ei oikeasti välttämättä siihen ole mahdollisuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      592
      16196
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      46
      14354
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      365
      9178
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      44
      5005
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      10
      4397
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      148
      2801
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      108
      1718
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1309
    9. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1217
    10. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      90
      1215
    Aihe