Lähtökohtani

kuvaukseen....

Lähtökohtani kuvausharrastukseeni on melko maanläheinen ja yksinkertainen.

- Kuvaan pääsääntöisesti itselleni ja jos itse olen tyytyväinen tuotoksiini, on harrastukseni tehnyt sen minkä harrastuksen tuleekin tehdä.

- Viihdyn luonnossa ym. mielenkiintoisissa kuvauksellisissa paikoissa ja näin rentoudun kamerani kanssa ja näin olen taas saanut kuvausharrastuksestani sen minkä siitä haluankin.

- En koskaan vertaile kuviani muiden kuviin, en nosta niitä muiden yläpuolelle, mutta en myöskään aliarvioi omia otoksiani.

- En siis pyri kilpailemaan kenenkään kanssa.

- Tiedän tarkalleen missä menen... en ole erinomainen kuvaaja, mutta en ole huono.

- Annan reilusti tunnustuksen muiden hyville kuville ja otan niistä opiksi.

- Tunnen suurta mielihyvää, jos muutkin pitävät kuvistani ja se kannustaa minua kehittämään itseäni harrastekuvaajana.

- Kuvauskalustoni olen hankkinut omien tarpeitteni mukaiseksi.

- Miellyttäväksi harrastukseksi tämän tekee juuri se tieto, ettei minun tarvitse olla tämän kummempi kuvaaja, mutta kaikki kehitys ja uuden oppiminen on pelkkää plussaa.

Tämä on loistava harrastus!

7

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just niin..

      sama täällä, kuvaan vaan pääsääntöisesti itseäni varten..joskus jokin kuva lähtee kilpailuihin mutta harvoin, en tavoittele palkintoa, laitanpahan vaan kuvan sinne jos jotakuta miellyttää niin hyvä..kuvaan kaikkea mitä mieleen juolahtaa mutta eniten luonnon eläimiä, hämähäkeistä hirviin ja jonkin verran maisemia..

    • jotain sanottavaakin????

      Kaikki tuo luettelemasihan pitäisi olla itsestäänselvyys jokaiselle valokuvauksen harrastajalle.

      Mutta oikeasti se vertailu toisten kuviin kannattaa, siitä voi jopa oppia jotakin.
      ( mutta ei sitä tarvitse tehdä julkisesti )

      • vielä ....

        Lisäisin vielä ketjun aloittajan luetteloon, että tällaiset kommentit, kuten nimimerkki "jotain sanottavaakin????" kirjoitti, pitäisi jättää täysin omaan arvoonsa, eikä siihen pitäisi kenenkään sortua.

        Se mikä jollekin on itsestäänselvyys, ei ehkä ole sitä kaikille.


      • """""""

        Joskus on hyvä (erinomaisenkin kuvaajan!) palauttaa mieleen perusasiat ja muistella mikä se juttu oikein oli. Joskus sitä vain mopo karkaa käsistä... kokeneemmaltakin! Lievä nöyryys (ei sama asia kuin nöyristely) kannattaa aina tässä hommassa!


    • <>>>>>>>>

      Hieman ristiriitaista

      "- En koskaan vertaile kuviani muiden kuviin, en nosta niitä muiden yläpuolelle, mutta en myöskään aliarvioi omia otoksiani"

      "- Annan reilusti tunnustuksen muiden hyville kuville ja otan niistä opiksi"

      KOSKAAN EI LÄHDETÄ KUVAAMAAN, vaan kuvataan jos on kuvattavaa!!!

      • vai niin .....

        Eikö koskaan lähdetä kuvaamaan? No kerronpa sinulle suuren salaisuuden... minä lähden kuvaamaan!
        Minäpä nautin kuvaamisesta, todennäköisesti samoin, kun tämän ketjun aloittaja.
        Minäpä pidän harrastukseni hauskana... kas, minulla ei ole siihen sääntöjä, siksi jaksan väsymättä touhuta kamerani ja kuvieni kanssa.


      • myös ......
        vai niin ..... kirjoitti:

        Eikö koskaan lähdetä kuvaamaan? No kerronpa sinulle suuren salaisuuden... minä lähden kuvaamaan!
        Minäpä nautin kuvaamisesta, todennäköisesti samoin, kun tämän ketjun aloittaja.
        Minäpä pidän harrastukseni hauskana... kas, minulla ei ole siihen sääntöjä, siksi jaksan väsymättä touhuta kamerani ja kuvieni kanssa.

        Samoin minä, lähden kuvaamaan aina, kun siltä tuntuu ja nautin siitä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3170
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2214
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1624
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      76
      1112
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      941
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      904
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      900
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      815
    10. Rahtari s salmi

      Onkohan jutussa perää että kylän tyhmin rahtari on palanut ratista
      Suomussalmi
      8
      795
    Aihe