Viimeinkin miekkapyrstö synnytti!!!! : )

Miekkapyrstö

JEEE!!! Mutta nyt juhliminen hetkeksi pois ja kunnon kysymykseen! Eli, riittääkö, että annan kalanpoikasille sitä samaa ruokaa kuin vanhemmille (tietenkin jauhan sen vain pieneksi)?? Meinaan, ei oikein ole aikaa mennä eläinkauppaan ostamaan jotain toukkia.....=)
No tässä on nyt sit mitä kaikkea mulla on (kalan ruokaa ;D ): Sitä perusruokaa, monnitabletteja, verimatoja, kahta lajia kuivattuja matoja (ja tietysti kaikkee esim. kurkkua,tomaatteja yms)... Nii et oisko jotain niistä semmosta mitä kantsis antaa kalanpoikasille?? Kiiitooos jos vastaatte!!!! T: iloinen miekkapyrstönpoikasten omistaja =)

10

3828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkki

      Voit tehdä poikasruoaksi blandiksen hiutaleista, pohjatableteista ja kuivatuista surviaisista (eiks se se ollut???...= verimato). Tubifexia ei saa kovin hienoksi, eikä myöskään katkoja, ne kannattaa jättää odottamaan myöhempää käyttöä. Jauhat ne huhmareella niin pieneksi kuin vaan saat ja pakkaat johonkin vanhaan purkkiin (kalanruokapurkki, vanha vitamiinipurkki tms. elintarvikemuovinen).

    • Miekkapyrstö

      ...Niitä onki jo 9...;D

    • Onnellisten kalojen kasvatt...

      Mä luin että pikkuisille voi antaa samaa ruokaa kuin vanhemmillekkin... Mutta tietty jauhettuna ;)Mä sain muutama päivä sitten omat miekkikseni... ja totesin saamispäivänä että se mun naaras ootti vauveloisia.... Ja niin mä tässä onnellisena jännitän... Kun mulla on yksi taistelukala(Muunmuassa) Niin piti itse rakennella kaiken näköisiä pikkusuojapaikkoja vauvoille.. Ettei Resize of Rasputin (Se on taistiksen nimi) Söisi niitä--Mulla on nyt 15 kalaa,, Kunnes pikkuiset syntyvät ;)

      • anne.f

        ajattelin vaan alkaa kyseleen et millon tiedän millon se h:hetki koitta mun miekkiksellä on jo iso vatsa ja ollu jo jonku viikon en osaa tarkkaa aikaa sanoo..ajattelin vaan kysyy et tietääkö siitä silleen millon se alkaa "synnyttään" niitä poikasii??


      • N.S.
        anne.f kirjoitti:

        ajattelin vaan alkaa kyseleen et millon tiedän millon se h:hetki koitta mun miekkiksellä on jo iso vatsa ja ollu jo jonku viikon en osaa tarkkaa aikaa sanoo..ajattelin vaan kysyy et tietääkö siitä silleen millon se alkaa "synnyttään" niitä poikasii??

        Poikasille kannattaa ostaa lemmikkikaupasta erityisesti poikasille tarkoitettua jauhomaista ruokaa, Tetra Min Babya, maksaa n. 6e/purkki. Maistuu toki myös aikuisille kaloille.


      • Mikkapyrstöjenhoitaja
        anne.f kirjoitti:

        ajattelin vaan alkaa kyseleen et millon tiedän millon se h:hetki koitta mun miekkiksellä on jo iso vatsa ja ollu jo jonku viikon en osaa tarkkaa aikaa sanoo..ajattelin vaan kysyy et tietääkö siitä silleen millon se alkaa "synnyttään" niitä poikasii??

        Sen voi arvioida että noin joka kuukausi poikasten tulonjälkeen ja että poikaset näkyvät vatsanläpi(vaaleilla kaloilla).


    • Miekkapyrstöjenkasvattaja

      Kyllä sä voit antaa miekkapyrstön poikasille aikuisten ruokaa jota on murskattu pieniksi muruiksi, oon tehny ite niin ja on ne sillä ainaki kasvanu isoiksi

      • lärpäke

        kuinka nopeasti poikaset kasvaa ku itellä synnytti just tossa torstaina noin 15 pentuu ni mietin vaan et kauan menee siihen et ne on jotn 2-3cm ?


      • Matias K.
        lärpäke kirjoitti:

        kuinka nopeasti poikaset kasvaa ku itellä synnytti just tossa torstaina noin 15 pentuu ni mietin vaan et kauan menee siihen et ne on jotn 2-3cm ?

        Mä kysyisin,että mistä tiedän että naaras on "raskaana? Naaras ui lähellä pohjaa ja uros pyörii siinä ympärillä. Tarkoittaako se mitään? Kiitän jos vastaatte.


    • moirva

      ihan normaalilla ruuallamun poikaset pärjäs mainiosti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe