oksennan sen heti pois tietääkö joku mikä lääke auttaisi?
Vastaukset 19
- R.potilas
Hei,
Olen ihmetellyt että miksi juuri aamukahvi ei ärsytä mahaa. Jos juon esim. iltapäivällä kahvia, niin mua alkaa oksettamaan.
Luulis että aamukahvi tyhjään mahaan ei ole hyväksi, syön kuitenkin kahvin kera jotain.
En tiedä, mutta luulen sen johtuvan refluksiataudistani ja lisäksi kärsin palleatyrästä.
Oletko käynyt tutkimuksissa ?- että kahvi
sisältää parkkihappoja. Jos esim. jossain kylässä on pakotettu sitä juomaan, happo pitää heti kotiinpäästyään neutraloida ruokasoodalla ja vedellä, ettei ala närästää ja tule tönkkö olo.
- R.potilas
että kahvi kirjoitti:
sisältää parkkihappoja. Jos esim. jossain kylässä on pakotettu sitä juomaan, happo pitää heti kotiinpäästyään neutraloida ruokasoodalla ja vedellä, ettei ala närästää ja tule tönkkö olo.
Iltapäivä -kahvi oksettaa.
Lääkärini kielsi minua käyttämään esim. ruokasoodaa yms. mitä saa ilman reseptiä. Huomasin kyllä että pahentavat oloa. - ei Rennie
R.potilas kirjoitti:
Lääkärini kielsi minua käyttämään esim. ruokasoodaa yms. mitä saa ilman reseptiä. Huomasin kyllä että pahentavat oloa.auta yhtään, vain sooda tuo lohdun. Ihmiset ovat erilaisia. Ikäänkuin eri muottiin valettu.
- sellaisissa
että kahvi kirjoitti:
paikoissa jossa et pysty sanomaan ei!
- muttaaa
R.potilas kirjoitti:
Lääkärini kielsi minua käyttämään esim. ruokasoodaa yms. mitä saa ilman reseptiä. Huomasin kyllä että pahentavat oloa.ei närästä. sam a täällä.
- parkkihapotontakin
että kahvi kirjoitti:
Luontaistuotekaupoissa ja isoissa marketeissa on Idee - nimistä murukahvia, joka sisältää kofeiinin muttei parkkihappoja eikä rasvoja.
Refluksitautisena en ole juonut kahvia vuosiin, mutta tätä nappaan silloin tällöin kun tarvitsen piristystä. Aiemmin sitä oli myös ihan jauhetun kahvin muodossakin mutten ole sattunut näkemään pitkiin aikoihin.
- faerieee
Miksi kahvia pitää juoda jos vatsa ei sitä kestä? Ei siihen kannata alkaa mitään lääkkeitä syömään vaan lopettaa yksinkertaisesti kahvin juominen kokonaan ja siirtyä vaikka teehen. Oksentaminen on merkki siitä, että kahvi ei sovi vatsallesi.
- refluksinen
kahvi vatsanporttia,eli jo yksi kupillinen`?
- heikentää
refluksinen kirjoitti:
kahvi vatsanporttia,eli jo yksi kupillinen`?
alasulkijan toimintaa, määrä yksilöllinen.
ja riippuu varmaan kuinka täynnä maha jo ennestään
on. - Anonyymi00013
Elämä on turhaa ilman kahvia
- Malla551
On olemassa kahvi, joka ei närästä. Siitä puuttuu parkkihappo, joka aiheuttaa närästyksen!
- tää_on_tätä
No kerro ihmeessä lisää, Malla551.
- Anonyymi00014
Kahvi on parasta mitä elämältä voi odottaa
- Anonyymi00016
Sinulla on vatsa haava sinun pitä mennä gastroskopian eli mahalaukun tähystyksen että saat lääkäriltä Omepratzol lääkkee mitä teke suojaavan kerroksen vatsalaukkun limakalvoille tiedän hyvän ollut itse samassa tilanteessa oksensin pois kun join yksi pullo keskiolutta kiitos että sain autta sinua.
- Anonyymi00017
Jos vatsa ei kestä kahvia, niin olisiko parasta olla juomatta sitä kahvia ?
Kannattaisi käydä tutkituttamassa vatsa, mikä mahdollisesti aiheuttaa pahoinvointia, vatsahaavakin yksi mahdollinen, sappivaivat, toki nykyään on kaikenlaisia suolistosairauksiakin lisääntyvissä määrin.
Jos ongelman syy selviää ja se saadaan hoidettua, ehkä kahvikin sitten taas sopii paremmin.
Ei itseään kannata kiusata tekemällä jotain, josta ei seuraa mitään hyvää. Kukapa sitä tahallaan itselleen haluaisi kipuja tai oksentelua ?- Anonyymi00018
Vastasit 17 vuotta vanhaan aloitukseen. Aloittaja varmaan voi tulla kertoo jatkoiko kahvin juomista vai mikä auttoi.
- Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Vastasit 17 vuotta vanhaan aloitukseen. Aloittaja varmaan voi tulla kertoo jatkoiko kahvin juomista vai mikä auttoi.
Olkoon vanha aloitus. Voihan jollain toisella olla tälläkin hetkellä samantyyppistä vaivaa. Tuskin tuo 17 vuotta sitten ollut tapaus on ainoa.
- Anonyymi00019
Tiiän lääkkeen tähän vaivaan. Mene vaikka S-konsernin liikeeseen ja osta sieltä juoksevaa hunajaa.
Sun piräis ostaa vaikka Tokmannilta edullinen pikku sähköuuni, sellain pyörivällä tassilla pelaava. Sitten vaan iso mukivesijohtovettä täyteen.
Lait siihen juoksevaa hunajaa maun mukaan. Kuumenna se mukilliin. Sekoita hunaja ja nauti. Hunajajuoma on väkiterveellinen kahvin vastike.
Sama ohje kaikille kansalaisille. On se niin bal hyyvää ruuankin kaa hörpittäväksi.
wanha sotamies Svenkka.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 168976
- 86790
- 57761
Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?72727- 46633
- 61575
Vielä hyvinvointitalosta
Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko68560Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su35545- 27539
Luule ja ajattele minusta
mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅44537