VW PASSAT (AJM) 115hp 1.9 TDI KIHINÄ/KAHINA

onko susi?

AUTTAKAA MINUA! Olen tulossa hulluksi tuo kihinä/kahinan takia! Vw forssa on kuunnellut vikaa, vw espoo, ja vw pitsku sekä pohjoisessa vw pörhö ja vikaa ei muka ole vaikka selvä ääni kuuluu moottorin lämmetessä nokan kohdalta..eli nokkahihna on vaihdettu 15 000km sitten ..voisko olla joku kiristinrulla sökö vaikka ääntä ei kuulukaan kylmänä oikeastaan ollenkaan..vasta koneen lämmetessä ääni rupeaa pikkuhiljaa kovenemaan! vw huolloissa eivät kuulema tekisi vielä mitään, mutta pelkään kokoajan että kone hajoaa yllättäen kuitenkin näiden jästipäiden takia! Eikös kiristinrullat voi pitää ääntä vaikka ei sormilla pyöriteltäessä kuuluisikaan mitään normaalista poikkeavaa..sillä eihän ne kuumana voi niitä tutkia kun sormet palaa :) ???? neuvoa kaivataan....... laturin vapaapyörä tarkistettu siinä ei vikaa ja vesipumppukin on alhaalla vasemmalla eli eikai se sieltäkään tule...

61

7376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko susi?

      NIIN tällä rakkineellä on ajettu vasta 128 000km...prkl.. :SSSSS

    • XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

      ... jakopään hihna vedetty aavistuksen liian kireälle...

      • näin...

        sellanen kihinä kautta muovinen rapina sieltä kuuluu ja se ääni on silleen katkonainen..epäilen noita kiristinrullia, mutta perhana pitää ruveta ite vaihtaa kun eivät laita VW autossa tikkua ristiin asian korjaamiseksi..vaan odottavat, että kone leikkaa kiinni ja sitten sanovat tietenkin, että et olisitkaan saanu ajaa jne vaikka ensin luvan antoivat..niin ja espoossa kirjoittivat huoltoilmoitukseenkin, että normaali vag koneiden supsutus..sillä äijällä ei tainnu olla asiantuntemusta..sitten vantaalla kuitenkin sanoivat, että ei ole normaali ääni eli jotain on pielessä..epäilen näitä rullia ja jos niitä eivät rupea vaihtamaan..niin mä menen ja työnnän niille rulllat suuhun, että pakkohan tuo on tehdä, että jostain se vian etsintä on aloitettava enennku tapahtuu peruuttamatonta tuhoa!


      • XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
        näin... kirjoitti:

        sellanen kihinä kautta muovinen rapina sieltä kuuluu ja se ääni on silleen katkonainen..epäilen noita kiristinrullia, mutta perhana pitää ruveta ite vaihtaa kun eivät laita VW autossa tikkua ristiin asian korjaamiseksi..vaan odottavat, että kone leikkaa kiinni ja sitten sanovat tietenkin, että et olisitkaan saanu ajaa jne vaikka ensin luvan antoivat..niin ja espoossa kirjoittivat huoltoilmoitukseenkin, että normaali vag koneiden supsutus..sillä äijällä ei tainnu olla asiantuntemusta..sitten vantaalla kuitenkin sanoivat, että ei ole normaali ääni eli jotain on pielessä..epäilen näitä rullia ja jos niitä eivät rupea vaihtamaan..niin mä menen ja työnnän niille rulllat suuhun, että pakkohan tuo on tehdä, että jostain se vian etsintä on aloitettava enennku tapahtuu peruuttamatonta tuhoa!

        ... yksi vanhempi pösö on sellainen, että jos vetää hihnan liian kireälle, se rupeaa ääntämään...

        Se auto ei tainnut olla sulla takuuvehje. Kyllähän ne korjaamolla tekevät mitä vaan, jos ladot eurot pöytään - korjaamollekin on tietysti kiusallisempaa, jos he tekevät vaikka tonnilla hommia ja vika ei edes korjaannu. Sen vuoksi he eivät mielellään sellaisiin "ihmeellisen vian etsintähommiin" ryhdy, vaan tekevät selviä töitä (jotka tulevat varmasti valmiiksi ja joista voi joka tunnista täysillä laskuttaa).


      • ONKO SUSI?
        XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX kirjoitti:

        ... yksi vanhempi pösö on sellainen, että jos vetää hihnan liian kireälle, se rupeaa ääntämään...

        Se auto ei tainnut olla sulla takuuvehje. Kyllähän ne korjaamolla tekevät mitä vaan, jos ladot eurot pöytään - korjaamollekin on tietysti kiusallisempaa, jos he tekevät vaikka tonnilla hommia ja vika ei edes korjaannu. Sen vuoksi he eivät mielellään sellaisiin "ihmeellisen vian etsintähommiin" ryhdy, vaan tekevät selviä töitä (jotka tulevat varmasti valmiiksi ja joista voi joka tunnista täysillä laskuttaa).

        Joo..no forssan vw on käyttänyt hihnan kuulema pois ja kiristänyt sen uudelleen..ei vaikutusta asiaan..mutta uusia rullia eivät ole vaihtaneet ainakaan edellisen hihnanvaihdon jälkeen eli uusi hihna on laitettu 15 000km sitten ja silloin rullat ja vesipumppukin uusittiin..mut epäilen niitä rullia että sudet jo syntyessään...:SSS
        120 000 huoltokin tehty..ja liikkumisturva voimassa..en tiedä on siitäkään sitten mitään iloa..mut katotaan..eikait auto ku varata taas uusi aika..


      • onko susi?
        ONKO SUSI? kirjoitti:

        Joo..no forssan vw on käyttänyt hihnan kuulema pois ja kiristänyt sen uudelleen..ei vaikutusta asiaan..mutta uusia rullia eivät ole vaihtaneet ainakaan edellisen hihnanvaihdon jälkeen eli uusi hihna on laitettu 15 000km sitten ja silloin rullat ja vesipumppukin uusittiin..mut epäilen niitä rullia että sudet jo syntyessään...:SSS
        120 000 huoltokin tehty..ja liikkumisturva voimassa..en tiedä on siitäkään sitten mitään iloa..mut katotaan..eikait auto ku varata taas uusi aika..

        Tänään se taas kuuluin, mutta kylmänä ei ollenkaan. Heti kun auto lämpeni rupesi kuulumaan kihinä/kahina sekä sellainen rallatus jakopäästä..nokan kohdalla eli nokka-akselin päässä olevasta rullasta missä jakohihna pyörii kuului selkeä kahina!
        Voi että menee hermot ihan justiina..aika varattuna vw lle mutta eipä ne anna kuin valohoitoa siihen asti kunnes tapahtuu jotain peruuttamatonta ja kone leikkaa jos jako menee sekaisin :SSSSS ei tässä oikeen tiedä mitenpäin olis ja , että itkiskö vai nauraisko..3.8 asti tää piina kestää jollei kone laukea ennen sitä :(


      • suojakoppa
        onko susi? kirjoitti:

        Tänään se taas kuuluin, mutta kylmänä ei ollenkaan. Heti kun auto lämpeni rupesi kuulumaan kihinä/kahina sekä sellainen rallatus jakopäästä..nokan kohdalla eli nokka-akselin päässä olevasta rullasta missä jakohihna pyörii kuului selkeä kahina!
        Voi että menee hermot ihan justiina..aika varattuna vw lle mutta eipä ne anna kuin valohoitoa siihen asti kunnes tapahtuu jotain peruuttamatonta ja kone leikkaa jos jako menee sekaisin :SSSSS ei tässä oikeen tiedä mitenpäin olis ja , että itkiskö vai nauraisko..3.8 asti tää piina kestää jollei kone laukea ennen sitä :(

        paikoillaan, se voi olla huonosti asennettu ja ottaa jostain kulmalta kiinni hihnaan/rullaan.


      • onko susi?
        suojakoppa kirjoitti:

        paikoillaan, se voi olla huonosti asennettu ja ottaa jostain kulmalta kiinni hihnaan/rullaan.

        Juu, se ääni kuuluu myös lämpimänä (kylmänä ei kuulu) vaikka koppa ei ole edes paikoillaan. Eilen tutkin sitä koppaa ja totesin sen olevan kunnolla kiinni. Mutta kiitos sinulle avusta kuitenkin... :)


      • onko susi?
        onko susi? kirjoitti:

        Juu, se ääni kuuluu myös lämpimänä (kylmänä ei kuulu) vaikka koppa ei ole edes paikoillaan. Eilen tutkin sitä koppaa ja totesin sen olevan kunnolla kiinni. Mutta kiitos sinulle avusta kuitenkin... :)

        Tulen sitten jatkossa ilmoittamaan tälle palstalle, että miten tässä kihinä/kahina jutussa sitten kävi ja kiitos jo etukäteen niille, jotka ovat yrittäneet auttaa minua!


    • AJM PD

      Epäilen hyvin vahvasti että joku rullista on sökönä tai sitten itse hihna on viallinen.
      Itselläni myös ajm koneella oleva passat ja vaihdatin kaikki hihnat,rullat,hihnankiristimet ja jakopään remppakin siinä samassa.
      Eipä mitään kummempaa kuin alkoi myös muutaman päivän päästä
      kumma kihnutus mikä ärsytti pahasti hermoja :)
      Vein takas huoltoon ja ihmettelivät päivän ja syy löytyi.
      -ilmastoinnin hihna viallinen,vaikka oli juuri vaihdettu uuteen.
      -sanoivat hihnan olevan "maanantai" kappale.
      Nyt pelaa ja toimii niinkuin pitää!
      --Sulla voi olla sama vika mutta ilmeisesti jakohihna viallinen,sitä ei
      välttämättä silmällä näe onko ehjä vai ei. Vain kokeilemalla niinkuin mulla kävi.

      -Onnea vian etsintään.

      • Onko susi?

        3.9 on varattu VW-merkkihuoltoon aika. Heillä on jakopään vaihdolle takuut voimassa ja jos siellä yksikään rulla tai kiristin on viallinen niin saavat kyllä vaihtaa kaikki jos niissä on jotain..katsellaan...


      • onko susi?

        Kuuluiko sinulla se kihnutus myös kylmällä koneella vai sekä että????


      • susi on
        onko susi? kirjoitti:

        Kuuluiko sinulla se kihnutus myös kylmällä koneella vai sekä että????

        MULLA KUULUI KIHNUTUS VAIN LÄMPIMÄLLÄ KONEELLA, EI KYLMÄLLÄ. Kun lämpömittari nousee 90'C niin kihnutus on suurimmillaan ja varsinkin pitkän matkan jälkeen ääni on ärsyttävä (hävettää). Kävin vasta taas VW merkkihuollossa ja eivät takuu aikana suostu edelleenkään laittamaan tikkua ristiin, sanoin että jakopäässä on jotain vialla, mutta eivät jästipäät suostu vaihtamaan autoon mitään ihmettelevät vain. Sanoivat minulle, että kyllä tässä autossa joku vika on mutta me ei tiedetä että mikä vika!! prkl nyt lähtee auto vaihtoon jos ei merkkihuollossa tajuta hevon peetä eikä tehdä m itää asialle!! Sanoivat jo kai kolmannen kerran, että seurataaan tilannetta, että mitää ei voi vaihtaa jos ei joku hajoa!!! prkl!


      • ON SE SUSI
        susi on kirjoitti:

        MULLA KUULUI KIHNUTUS VAIN LÄMPIMÄLLÄ KONEELLA, EI KYLMÄLLÄ. Kun lämpömittari nousee 90'C niin kihnutus on suurimmillaan ja varsinkin pitkän matkan jälkeen ääni on ärsyttävä (hävettää). Kävin vasta taas VW merkkihuollossa ja eivät takuu aikana suostu edelleenkään laittamaan tikkua ristiin, sanoin että jakopäässä on jotain vialla, mutta eivät jästipäät suostu vaihtamaan autoon mitään ihmettelevät vain. Sanoivat minulle, että kyllä tässä autossa joku vika on mutta me ei tiedetä että mikä vika!! prkl nyt lähtee auto vaihtoon jos ei merkkihuollossa tajuta hevon peetä eikä tehdä m itää asialle!! Sanoivat jo kai kolmannen kerran, että seurataaan tilannetta, että mitää ei voi vaihtaa jos ei joku hajoa!!! prkl!

        Tänään sitten vein auton jälleen korjaamolle kun jostain hihnojen suunnilta rupesi kuulumaa selvää kolinaa/klapinaa. Tämä vika on ollut jo ostaessakin silloin se kuului vain lämpimänä, mutta nyt se tulee vaimeasti myös kylmänä. Sitten kun painaa kaasua hieman niin ääni vaimenee??? hyvin hämärä vika. Olisikohan moottorin sisällä kuitenkin jonkinasteen vaurioita vaikka tällä on nyt ajettu vasta 129 000km???
        Tulen hulluksi kohta ja varmaan tuo moottorikin hajoaa enemmin tai myöhemmin :(


      • just joo
        susi on kirjoitti:

        MULLA KUULUI KIHNUTUS VAIN LÄMPIMÄLLÄ KONEELLA, EI KYLMÄLLÄ. Kun lämpömittari nousee 90'C niin kihnutus on suurimmillaan ja varsinkin pitkän matkan jälkeen ääni on ärsyttävä (hävettää). Kävin vasta taas VW merkkihuollossa ja eivät takuu aikana suostu edelleenkään laittamaan tikkua ristiin, sanoin että jakopäässä on jotain vialla, mutta eivät jästipäät suostu vaihtamaan autoon mitään ihmettelevät vain. Sanoivat minulle, että kyllä tässä autossa joku vika on mutta me ei tiedetä että mikä vika!! prkl nyt lähtee auto vaihtoon jos ei merkkihuollossa tajuta hevon peetä eikä tehdä m itää asialle!! Sanoivat jo kai kolmannen kerran, että seurataaan tilannetta, että mitää ei voi vaihtaa jos ei joku hajoa!!! prkl!

        VW forssassa eivät siis suostuneet tekemään mitään, seurataan tilannetta odotetaan kunnes hajoaa niin sitten voidaan vasta korjata!


      • ON SE SUSI!
        just joo kirjoitti:

        VW forssassa eivät siis suostuneet tekemään mitään, seurataan tilannetta odotetaan kunnes hajoaa niin sitten voidaan vasta korjata!

        Soitin sitten kuluttajan suojaan ja aikoivat viedä asiaa eteenpäin, jos vikaa ei korjata!

        Kirkkonummella eräs korjaamo (erittäin asiantunteva) tutki yhden päivän ja sanoivat että ääni tulee vesipumpusta ja kun se lämpenee alkaa ääni koventua, kylmänä ei jostain syystä vielä äännä eli johtuisko siitä ettei jäähdytysneste ole ehtinyt vielä lämmetä eikä äännä vasta kun lämpenee ja vesi kiertää lämpimänä kunnolla täten aiheuttaa äänen vialliseen vesipumppuun tai vesipumpun laakeriin. Ihmettelen kovasti, että onko pumppua sittenkään vaihdettu ja onko minulle valehdeltu siitä että joo on siellä uusi pumppu! Ei saakeli sentään voi olla mahdollista että VW PASSATIN VESIPUMPPU KESTÄÄ VAIN 20 000km ajoa!!! :S :( Täähän on kohta pahempi ku lada tai fiiat tai ainakin pösön kanssa samaa kastia! Miellelläni kohta vaihtaisin tämän volkkarin jo pelkästään merkkiliikkeiden asiantuntemattomuuden ja välinpitämättömän asenteen takia pois!! kun vain olisin viisas ja tietäisin, että mihin merkkiin sen vaihtais....


      • - Luxline -
        ON SE SUSI! kirjoitti:

        Soitin sitten kuluttajan suojaan ja aikoivat viedä asiaa eteenpäin, jos vikaa ei korjata!

        Kirkkonummella eräs korjaamo (erittäin asiantunteva) tutki yhden päivän ja sanoivat että ääni tulee vesipumpusta ja kun se lämpenee alkaa ääni koventua, kylmänä ei jostain syystä vielä äännä eli johtuisko siitä ettei jäähdytysneste ole ehtinyt vielä lämmetä eikä äännä vasta kun lämpenee ja vesi kiertää lämpimänä kunnolla täten aiheuttaa äänen vialliseen vesipumppuun tai vesipumpun laakeriin. Ihmettelen kovasti, että onko pumppua sittenkään vaihdettu ja onko minulle valehdeltu siitä että joo on siellä uusi pumppu! Ei saakeli sentään voi olla mahdollista että VW PASSATIN VESIPUMPPU KESTÄÄ VAIN 20 000km ajoa!!! :S :( Täähän on kohta pahempi ku lada tai fiiat tai ainakin pösön kanssa samaa kastia! Miellelläni kohta vaihtaisin tämän volkkarin jo pelkästään merkkiliikkeiden asiantuntemattomuuden ja välinpitämättömän asenteen takia pois!! kun vain olisin viisas ja tietäisin, että mihin merkkiin sen vaihtais....

        Muistaakseni kerran jossakin TM:n korjaamotestissä jättivät VW-huollossa Golfista yhden sytytystulpan vaihtamatta, kun se oli vähän hankalammassa paikassa...

        Mulla oli aiemmin avensis. Toyotan huoltoa olen nyttemmin kaiholla muistellut - se oli melkein yhtä varmaa kuin vero tai kuolema, jotta auto tuli siellä kuntoon (tosin eipähän tuolla tarvinnut kovin usein vierailla).


      • on se susi
        - Luxline - kirjoitti:

        Muistaakseni kerran jossakin TM:n korjaamotestissä jättivät VW-huollossa Golfista yhden sytytystulpan vaihtamatta, kun se oli vähän hankalammassa paikassa...

        Mulla oli aiemmin avensis. Toyotan huoltoa olen nyttemmin kaiholla muistellut - se oli melkein yhtä varmaa kuin vero tai kuolema, jotta auto tuli siellä kuntoon (tosin eipähän tuolla tarvinnut kovin usein vierailla).

        No nyt tuo kihinä/kahina on muuttunut KURNUTUKSEKSI! Sammakkoa ei pitäisi konepellin alla olla ;) Kyllä se vesipumpulta vaikuttais koska kylmänä ei vielä kuulu mitään kummempaa. Huomenna 15.9 menen varmaan kuudennen kerran merkkiliikkeeseen saman vian takia! Hermot on ollu todella kireenä em.taistelun takia, mutta toivottavasti menen vaikeuksien kauttaa voittoon, niinku mummo vainaja tapasi sanoa :)

        Aikoivat purkaa keulan ja vaihtaa hihnan, rullat, kiristimen ja VESIPUMPUN


      • - Luxline -
        on se susi kirjoitti:

        No nyt tuo kihinä/kahina on muuttunut KURNUTUKSEKSI! Sammakkoa ei pitäisi konepellin alla olla ;) Kyllä se vesipumpulta vaikuttais koska kylmänä ei vielä kuulu mitään kummempaa. Huomenna 15.9 menen varmaan kuudennen kerran merkkiliikkeeseen saman vian takia! Hermot on ollu todella kireenä em.taistelun takia, mutta toivottavasti menen vaikeuksien kauttaa voittoon, niinku mummo vainaja tapasi sanoa :)

        Aikoivat purkaa keulan ja vaihtaa hihnan, rullat, kiristimen ja VESIPUMPUN

        Pidetäänpä peukkuja!!


      • PETTYNYT VW SUSIAUTON OMISTAJA
        - Luxline - kirjoitti:

        Pidetäänpä peukkuja!!

        NIIN VAIHDETTIIN VESIPUMPPU, JAKOPÄÄN HIHNA, KIRISTINRULLAT JNE..MUTTA EIPÄ TUO KURNUTUS/KIHINÄ LÄHTENYT POIS. KYLMÄNÄ EI EDELLEENKÄÄN KUULU OIKEASTAAN MITÄÄN KUMMEMPAA MUTTA 90 ASTETTA NIIN JOPAS ON ÄÄNEKÄS KURNUTUS/KIHINÄ..EN JAKSA ENÄÄ MIETTIÄ KOKO ASIAA KUN VW HUOLTO ON NOSTANUT KÄDET PYSTYYN EIVÄT TEE ASIALLE ENÄÄ MITÄÄN SANOIVAT VAIN, ETTÄ KATSELLAAN. TUO TEHTIIN SIIS TAKUU TYÖNÄ VW MERKKIHUOLLOSSA! EI MITÄÄ VAIKUTUSTA. JAKOPÄÄN NOKKAPYÖRÄ ÄÄNTÄÄ HYVIN SELVÄSTI JA JOTAIN KIHNUTUSTA TULEE MUUALTAKIN JOSTAIN HYVIN HÄMÄRÄSTÄ PAIKASTA JA VIKAA ON VAIKEA PAIKALLISTAA. 129 000KM AJETULLA AUTOLLA OLISI PITÄNYT PYSTYÄ AJAMAAN PIKKUISEN PIDEMPÄÄN ILMAN YLIMÄÄRÄISIÄ VIKOJA, MUTTA LAATU EI OLE ENTISENSÄ VAAN KÄYTETÄÄN JOPA RANSKALAISIA OSIA AINAKIN JOSSAIN KOHTAA.

        TÄMÄ MIES LAITTAA NYT HANSKAT NAULAAN JA VIE AUTON TAKAS LIIKKEESEEN (6KK KULUTTAJAN SUOJA) JA VAIHTAA TOISEN MERKKISEEN, TOYOTA AVENSIS TAI COROLLA, TOIVOTTAVASTI EDES TOYOTA LAATUUN VOISI LUOTTAA KUN VW ON NÄKÖJÄÄN KUIN VARJO VAIN ENTISESTÄ VAHVAN JA LUOTETTAVAN AUTON MAINEESTA...EN ENÄÄ HAAVEILE VW MERKEISTÄ TÄMÄ JÄÄKÖÖN ENSIMMÄISEKSI JA VIIMEISEKSI!'

        MITTANI ON TÄYSI JA VW MERKIT VAIN VALUVAT KORVISTA, OVISTA JA IKKUNOISTA.

        OLEN PUHUNUT!


      • - Luxline -
        PETTYNYT VW SUSIAUTON OMISTAJA kirjoitti:

        NIIN VAIHDETTIIN VESIPUMPPU, JAKOPÄÄN HIHNA, KIRISTINRULLAT JNE..MUTTA EIPÄ TUO KURNUTUS/KIHINÄ LÄHTENYT POIS. KYLMÄNÄ EI EDELLEENKÄÄN KUULU OIKEASTAAN MITÄÄN KUMMEMPAA MUTTA 90 ASTETTA NIIN JOPAS ON ÄÄNEKÄS KURNUTUS/KIHINÄ..EN JAKSA ENÄÄ MIETTIÄ KOKO ASIAA KUN VW HUOLTO ON NOSTANUT KÄDET PYSTYYN EIVÄT TEE ASIALLE ENÄÄ MITÄÄN SANOIVAT VAIN, ETTÄ KATSELLAAN. TUO TEHTIIN SIIS TAKUU TYÖNÄ VW MERKKIHUOLLOSSA! EI MITÄÄ VAIKUTUSTA. JAKOPÄÄN NOKKAPYÖRÄ ÄÄNTÄÄ HYVIN SELVÄSTI JA JOTAIN KIHNUTUSTA TULEE MUUALTAKIN JOSTAIN HYVIN HÄMÄRÄSTÄ PAIKASTA JA VIKAA ON VAIKEA PAIKALLISTAA. 129 000KM AJETULLA AUTOLLA OLISI PITÄNYT PYSTYÄ AJAMAAN PIKKUISEN PIDEMPÄÄN ILMAN YLIMÄÄRÄISIÄ VIKOJA, MUTTA LAATU EI OLE ENTISENSÄ VAAN KÄYTETÄÄN JOPA RANSKALAISIA OSIA AINAKIN JOSSAIN KOHTAA.

        TÄMÄ MIES LAITTAA NYT HANSKAT NAULAAN JA VIE AUTON TAKAS LIIKKEESEEN (6KK KULUTTAJAN SUOJA) JA VAIHTAA TOISEN MERKKISEEN, TOYOTA AVENSIS TAI COROLLA, TOIVOTTAVASTI EDES TOYOTA LAATUUN VOISI LUOTTAA KUN VW ON NÄKÖJÄÄN KUIN VARJO VAIN ENTISESTÄ VAHVAN JA LUOTETTAVAN AUTON MAINEESTA...EN ENÄÄ HAAVEILE VW MERKEISTÄ TÄMÄ JÄÄKÖÖN ENSIMMÄISEKSI JA VIIMEISEKSI!'

        MITTANI ON TÄYSI JA VW MERKIT VAIN VALUVAT KORVISTA, OVISTA JA IKKUNOISTA.

        OLEN PUHUNUT!

        Me kait jäädään tänne ihmettelemään näiden wolkkareidemme kanssa ja toivotaan, ettei meistä tulisi sulle kohtalotovereita...

        No, käy nyt kuitenkin edes joskus moikkaamassa!...


      • Surinaa moottoritilasta
        - Luxline - kirjoitti:

        Me kait jäädään tänne ihmettelemään näiden wolkkareidemme kanssa ja toivotaan, ettei meistä tulisi sulle kohtalotovereita...

        No, käy nyt kuitenkin edes joskus moikkaamassa!...

        auotni moottoritilasta on kuulunut alusta asti semmoinen huriseva/suriseva ääni. Kiihdyässsä kulluu voimakkaammin ja nyt muutenkin ruvennut kuulumaan voimakkaammin muutenkin. Maantieajossa en ääntä kuule. Autossa on jakopää ketjulla. Auto ei toki ole Passat mutta VW kuitenkin, eli Golf. Se on semmoinen erikoinen surina/hurinaja loppuu kun pysähtyy vaikka valoihin (eli ei myöskään kuulu tyhjäkäynnillä) ja sitten ku taas lähtee ajamaan eteenpäin niin taas liikkeellä ollessa kuuluu se ääni moottoritilasta. Onkos mullakin vesipumppu sökö vai jakoketjuko löysällä? Ei ole koliseva tai kilisevä ääni vaan siis surina/hurina...Ärsyttävä ääni ja yllätys sinällään, että vielä tähän päiväänkään mennessä kukaa ei tällä foorumilla vielä ole osanut sanoa mistä se johtuu ja kun huollossa manitsin tästä niin koko asiaa ei noteerattu mitenkään.


      • En tajua
        PETTYNYT VW SUSIAUTON OMISTAJA kirjoitti:

        NIIN VAIHDETTIIN VESIPUMPPU, JAKOPÄÄN HIHNA, KIRISTINRULLAT JNE..MUTTA EIPÄ TUO KURNUTUS/KIHINÄ LÄHTENYT POIS. KYLMÄNÄ EI EDELLEENKÄÄN KUULU OIKEASTAAN MITÄÄN KUMMEMPAA MUTTA 90 ASTETTA NIIN JOPAS ON ÄÄNEKÄS KURNUTUS/KIHINÄ..EN JAKSA ENÄÄ MIETTIÄ KOKO ASIAA KUN VW HUOLTO ON NOSTANUT KÄDET PYSTYYN EIVÄT TEE ASIALLE ENÄÄ MITÄÄN SANOIVAT VAIN, ETTÄ KATSELLAAN. TUO TEHTIIN SIIS TAKUU TYÖNÄ VW MERKKIHUOLLOSSA! EI MITÄÄ VAIKUTUSTA. JAKOPÄÄN NOKKAPYÖRÄ ÄÄNTÄÄ HYVIN SELVÄSTI JA JOTAIN KIHNUTUSTA TULEE MUUALTAKIN JOSTAIN HYVIN HÄMÄRÄSTÄ PAIKASTA JA VIKAA ON VAIKEA PAIKALLISTAA. 129 000KM AJETULLA AUTOLLA OLISI PITÄNYT PYSTYÄ AJAMAAN PIKKUISEN PIDEMPÄÄN ILMAN YLIMÄÄRÄISIÄ VIKOJA, MUTTA LAATU EI OLE ENTISENSÄ VAAN KÄYTETÄÄN JOPA RANSKALAISIA OSIA AINAKIN JOSSAIN KOHTAA.

        TÄMÄ MIES LAITTAA NYT HANSKAT NAULAAN JA VIE AUTON TAKAS LIIKKEESEEN (6KK KULUTTAJAN SUOJA) JA VAIHTAA TOISEN MERKKISEEN, TOYOTA AVENSIS TAI COROLLA, TOIVOTTAVASTI EDES TOYOTA LAATUUN VOISI LUOTTAA KUN VW ON NÄKÖJÄÄN KUIN VARJO VAIN ENTISESTÄ VAHVAN JA LUOTETTAVAN AUTON MAINEESTA...EN ENÄÄ HAAVEILE VW MERKEISTÄ TÄMÄ JÄÄKÖÖN ENSIMMÄISEKSI JA VIIMEISEKSI!'

        MITTANI ON TÄYSI JA VW MERKIT VAIN VALUVAT KORVISTA, OVISTA JA IKKUNOISTA.

        OLEN PUHUNUT!

        siis mikä vika autossa siis on? sehän käy ja kukkuu ihan normaalisti ja menee teenpäin? Jos joku tuote pitää jotain ääntä minkä sen vissin sitten kuuluu pitää niin mikäs vika se sitten on? ja varsinkaan jos se ei muutu vaikka vaihtaisi puoli autoa. En oikein ymmärrä koko juttua. Miksi jonkun pelkän äänen takia tulee vaihtaa osia jos se laite ja auto toimii kuitenkin normaalisti? Oletko ajanut muita vastaavia autoja samalla moottorilla ja kilometreillä? Kuuluiko niissäkin samat äänet?


      • 3bg

        Joo, provoksi epäilen kanssa. Muka neljässä eri VW liikkeessä ympäri Suomen käyny näyttämässä ja jonkun kihnutuksen takia joka viestissä vetää jotain "onse susi" jargonia mokoman takia. justjoo...

        Muuten tuossa se Toyotan fiksuus näkyy, vaihtavat "salassa" huonot osat parempiin. Mutta niinhän se pitää mennäkin. Minäkin haluaisin että VWstäni vaihdettasiiin huollossa ETUKÄTEEN kaikki mahdollisesti vikaantuvat osat, eikä siitä välttämättä tarvitse minulle mitään mainita.


      • TOSI ON !
        En tajua kirjoitti:

        siis mikä vika autossa siis on? sehän käy ja kukkuu ihan normaalisti ja menee teenpäin? Jos joku tuote pitää jotain ääntä minkä sen vissin sitten kuuluu pitää niin mikäs vika se sitten on? ja varsinkaan jos se ei muutu vaikka vaihtaisi puoli autoa. En oikein ymmärrä koko juttua. Miksi jonkun pelkän äänen takia tulee vaihtaa osia jos se laite ja auto toimii kuitenkin normaalisti? Oletko ajanut muita vastaavia autoja samalla moottorilla ja kilometreillä? Kuuluiko niissäkin samat äänet?

        ENSINNÄKIN MINULLA EI OLE TAPANA KIRJOITELLA PROVOJA JA TOISEKSI OLEN KÄYNYT USEAMMALLA VW MERKKIHUOLLOLLA NÄYTTÄMÄSSÄ/KUUNTELUTTAMASSA AUTOANI JA ESIM VANTAALLA SANOIVAT, ETTÄ EI OLE NORMAALI ÄÄNI TÄMÄ..KYLLÄHÄN AUTO LIIKKUU VIELÄ, MUTTA SE VOI OLLA TIKITTÄVÄ AIKAPOMMI..NOKKAPYÖRÄSTÄ TULEE SELVÄSTI YLIMÄÄRÄINEN ÄÄNI JOTA EI VARMASTI KUULUISI KUULUA SIELTÄ JA KORJAAMOILLA OVAT SANONEET, ETTÄ KYLLÄPÄ ON HÄMÄRÄ SIVUÄÄNI MOOTTORISSA..ELI SINÄ PASKAN PUHUJA OLE HILJAA, JOS ET USKO MINUA SE ON SINUN HÄPEÄSI.
        MINÄ OLEN KÄYTTÄNYT POHJOISESSA SITÄ VAIN SEN TAKIA KUN LAPIN REISSULLANI ÄÄNI OLI VÄLILLÄ HÄIRITSEVÄ..EROTTUI YÖAIKAAN LIIKENNEVALOISSA TYHJÄKÄYNNILLÄ SELVÄSTI RATIN TAAKSE..!!
        MINÄ EN MITÄÄN KUVITTELE KOSKA MUUTKIN OVAT TODENNEET SAMAN ASIAN, MUTTA KUKAAN EI OIKEASTI HALUA PEREHTYÄ TUOHON KURNUTUKSEEN MIKÄ TÄLLÄ HETKELLÄ KUULUU..SIIS ALUSSA OLI KIHINÄ/KAHINA MUT SE ON MUUTTUNUT KURNUTUKSEKSI KILOMETRIEN LISÄÄNTYESSÄ MITTARIIN!

        ELI PASKAN PUHUJAT PYSYKÖÖT VAITI..MINÄ EN TÄÄLLÄ KIRJOITTELE JOS MINULLA EI OIKEASTI OLE MITÄÄN OIKEAA KIRJOITELTAVAA!!! SAAKELIN TOLLOT...TÄÄ ON VWLLE HYVÄÄ MAINOSTA..VARMAAN JOTKU VWLLÄ TYÖSKENTELEVÄT NOITA PASKAPUHEITANSA PROVOISTA KIRJOITTELEVAT JOTKA EIVÄT TAJUA AUTON TEKNIIKASTA HEVON PASKAA..! OLISIHAN AUTO JO KUNNOSSA JA KÄYNTIÄÄNET NORMAALEJA JOS NE JOTAIN TIETÄISIVÄT..RAHA KYLLÄ KELPAA MUT TÖITÄ EI OSATA TAI HALUTA TEHDÄ...MIKSI MUUTEN VWLLÄ SANOTTAISIIN, ETTÄ KYLLÄ SIELLÄ VIKA ON, MUTTA EI TIEDETÄ MIKÄ VIKA!...MUT HEI MULLE ON IHAN YKS LYSTI...NYT MULLA ON MELKO UUS FARKKU TOYOTA ALLA JA TITAANI TAKUU 2 VUOTTA JOKA KATTAA OIKEASTI AUTON RIKKOONTUMISET JNE..JA ONHAN TUO UUS TOYOTA D4D PALJON HILJAISEMPI KUIN JOKU SAAKELIN PASSATTI JOSSA JOUDUIN JOS OSTAESSA VAIHDATTAMAAN ILMAMASSA MITTARIN JA VÄRKKÄÄMÄÄN KESKUSLUKITUKSEN KANSSA JOKA OLI IHAN PERSEESTÄ..NIIN JA EI MENNY KU VAJAA KUUKAUSI NII HUOMASIN RUOSTEKUKKAA TAKAOVEN LISTAN SAUMAKOHDISSA...MUT IHAN HYVÄHÄN SILLÄ ON AJAA JOS EI TUULE OLLENKAAN :)

        JOS JOLLAKIN ON OIKEESTI JOTAIN SANOTTAVAA NIIN TULKOON MULLE SUORAAN SANOMAAN VOIN LAITTAA VAIKKA PUHELINNUMERON NIIN SOITTAKOON JA KERTOKOON ASIANSA NÄISTÄ PROVO VÄITTEISTÄ!

        PERHANA ETTÄ KETUTTAA TOLLASET PASKANPUHUJA LÄSSYTTÄJÄT !!


      • testattu on!
        En tajua kirjoitti:

        siis mikä vika autossa siis on? sehän käy ja kukkuu ihan normaalisti ja menee teenpäin? Jos joku tuote pitää jotain ääntä minkä sen vissin sitten kuuluu pitää niin mikäs vika se sitten on? ja varsinkaan jos se ei muutu vaikka vaihtaisi puoli autoa. En oikein ymmärrä koko juttua. Miksi jonkun pelkän äänen takia tulee vaihtaa osia jos se laite ja auto toimii kuitenkin normaalisti? Oletko ajanut muita vastaavia autoja samalla moottorilla ja kilometreillä? Kuuluiko niissäkin samat äänet?

        Tottakai olen testannut toista samanlaista autoa senhän tein ensimmäisenä..eikä siitä mitään ylimääräistä kurnutusta kuulunut ja jakopään nokkapyörä oli aika hiljainen vain normaali hihnan ääni kuului! autolla oli ajettu melkeen 300 000km ja silti kävi hiljempää kuin oma 129 000km ajettu Paskatti!


      • Hämmestyttää tämä tarinasi
        testattu on! kirjoitti:

        Tottakai olen testannut toista samanlaista autoa senhän tein ensimmäisenä..eikä siitä mitään ylimääräistä kurnutusta kuulunut ja jakopään nokkapyörä oli aika hiljainen vain normaali hihnan ääni kuului! autolla oli ajettu melkeen 300 000km ja silti kävi hiljempää kuin oma 129 000km ajettu Paskatti!

        koko tarinasi

        NYT MULLA ON MELKO UUS FARKKU TOYOTA ALLA JA TITAANI TAKUU 2 VUOTTA JOKA KATTAA OIKEASTI AUTON RIKKOONTUMISET JNE..JA ONHAN TUO UUS TOYOTA D4D PALJON HILJAISEMPI KUIN JOKU SAAKELIN PASSATTI JOSSA JOUDUIN JOS OSTAESSA VAIHDATTAMAAN ILMAMASSA MITTARIN JA VÄRKKÄÄMÄÄN KESKUSLUKITUKSEN KANSSA JOKA OLI IHAN PERSEESTÄ..NIIN JA EI MENNY KU VAJAA KUUKAUSI NII HUOMASIN RUOSTEKUKKAA TAKAOVEN LISTAN SAUMAKOHDISSA...MUT IHAN HYVÄHÄN SILLÄ ON AJAA JOS EI TUULE OLLENKAAN :)

        Siis aina ensin ajetaan Volkkarilla ja jos ja kun vikaa tulee niin sitten se HETI JA POIKEUSETTA aina vaihdetaan näissä jutuissa TOYOTAAN ja sitten ne ongelmat muka loppuu kuin seinään eikä niitä mitenkään tule TAI OLE mitään KUN ON TOYOTA ALLA. Onhan Volkkareissakin varmaratkaisu takuu vaihtoautoissa, samoin on uusissa 2 v takuu ilma typeriä kilomerirajoja toisin kuin Tojotassa. Kas kun jotkut voi lasettaa kahdessa vuodessa yli 100.000km:a, niin silloin kilometrirajaton takuu on ihan kiva.

        NIIN JA TÄMÄ VÄITE, ETTÄ VOLKKARIN TAKUUT EI KATA MUKA AUTON RIKKOONTUMISIA TAKUUAIKANA MUTTA TOJON KYLLÄ KATTAA. V* MITÄ PASKAA SUORAAN SANOTTUNA JAUHAT!

        NIIN JA ENSIN EI OLLUT MUUTA VIKAA KUIN KURNUTUS, MUTTA SITTEN KUN JUTTUJASI EI TÄÄLLÄ USKOTA ALKAA JAUHAMINEN ETTÄ VIKOJA OLI MUITAKIN JA VAIKKA MITÄ. SELVÄÄ SATUILUA ON JUTTUSI. TURHA VETÄÄ HERNETTÄ NENÄÄN.

        EX-AUTOS VIKA EI SUORAAN SANOTUNA KUULOSTA KOVIN KUMMOISELTA. KYLLÄ TUON KUNTOON SAA JOS EI OLE IHAN TOOPET ASIALLA.

        Huvittavammalta kuulostaa väitteesi että melkein kaikki korjaamotkin myöntävät että vikaa on ja ei ole normaalia ja että pitäisi korjata mutta sitten eivät kuitenkaan tee mitään? Mikseivät muka? Kuulostaa todella oudolta?
        Provoloilua ihan selkeästi koko stoori.

        Niin ja eihän mikään korjaamo voi ottaa rahoja jos auto ei tule kuntoon. Työllä on takuu ja osilla ja sitä autoa korjataan vaikka sata kertaa korjaamon piikkiin jos ei tule kuntoon vaikka asiakas on jo maksanut. Myös merkkikorjaamolla se tarkistetaan että tuleeko tehdas tai valmistaja yhtään vastaa työssä tai osien hinnassa vaikka ei olis takuutakaan enää. Miksi muuten olet joutunut maksamaan töitä ja osia omasta pussista ja se liike ei osallistu kuluihin mistä autosi ostit? Vissiin ostit autosi yksityiseltä tai sitten se on joku vanha paska joka on ollut sulla itellsäi jovuosia ja nyt alkanut temppuilla?

        TODELLA ERISKUMMALINEN TARINA JA EI VAAN OLE OIKEIN USKOTTAVA. VALITAN SITÄ SYVÄSTI JA HATTU KOURASSA POLVILANI MUTTA KUN EN VAAN USKO NIIN EN USKO.


      • 3bg
        Hämmestyttää tämä tarinasi kirjoitti:

        koko tarinasi

        NYT MULLA ON MELKO UUS FARKKU TOYOTA ALLA JA TITAANI TAKUU 2 VUOTTA JOKA KATTAA OIKEASTI AUTON RIKKOONTUMISET JNE..JA ONHAN TUO UUS TOYOTA D4D PALJON HILJAISEMPI KUIN JOKU SAAKELIN PASSATTI JOSSA JOUDUIN JOS OSTAESSA VAIHDATTAMAAN ILMAMASSA MITTARIN JA VÄRKKÄÄMÄÄN KESKUSLUKITUKSEN KANSSA JOKA OLI IHAN PERSEESTÄ..NIIN JA EI MENNY KU VAJAA KUUKAUSI NII HUOMASIN RUOSTEKUKKAA TAKAOVEN LISTAN SAUMAKOHDISSA...MUT IHAN HYVÄHÄN SILLÄ ON AJAA JOS EI TUULE OLLENKAAN :)

        Siis aina ensin ajetaan Volkkarilla ja jos ja kun vikaa tulee niin sitten se HETI JA POIKEUSETTA aina vaihdetaan näissä jutuissa TOYOTAAN ja sitten ne ongelmat muka loppuu kuin seinään eikä niitä mitenkään tule TAI OLE mitään KUN ON TOYOTA ALLA. Onhan Volkkareissakin varmaratkaisu takuu vaihtoautoissa, samoin on uusissa 2 v takuu ilma typeriä kilomerirajoja toisin kuin Tojotassa. Kas kun jotkut voi lasettaa kahdessa vuodessa yli 100.000km:a, niin silloin kilometrirajaton takuu on ihan kiva.

        NIIN JA TÄMÄ VÄITE, ETTÄ VOLKKARIN TAKUUT EI KATA MUKA AUTON RIKKOONTUMISIA TAKUUAIKANA MUTTA TOJON KYLLÄ KATTAA. V* MITÄ PASKAA SUORAAN SANOTTUNA JAUHAT!

        NIIN JA ENSIN EI OLLUT MUUTA VIKAA KUIN KURNUTUS, MUTTA SITTEN KUN JUTTUJASI EI TÄÄLLÄ USKOTA ALKAA JAUHAMINEN ETTÄ VIKOJA OLI MUITAKIN JA VAIKKA MITÄ. SELVÄÄ SATUILUA ON JUTTUSI. TURHA VETÄÄ HERNETTÄ NENÄÄN.

        EX-AUTOS VIKA EI SUORAAN SANOTUNA KUULOSTA KOVIN KUMMOISELTA. KYLLÄ TUON KUNTOON SAA JOS EI OLE IHAN TOOPET ASIALLA.

        Huvittavammalta kuulostaa väitteesi että melkein kaikki korjaamotkin myöntävät että vikaa on ja ei ole normaalia ja että pitäisi korjata mutta sitten eivät kuitenkaan tee mitään? Mikseivät muka? Kuulostaa todella oudolta?
        Provoloilua ihan selkeästi koko stoori.

        Niin ja eihän mikään korjaamo voi ottaa rahoja jos auto ei tule kuntoon. Työllä on takuu ja osilla ja sitä autoa korjataan vaikka sata kertaa korjaamon piikkiin jos ei tule kuntoon vaikka asiakas on jo maksanut. Myös merkkikorjaamolla se tarkistetaan että tuleeko tehdas tai valmistaja yhtään vastaa työssä tai osien hinnassa vaikka ei olis takuutakaan enää. Miksi muuten olet joutunut maksamaan töitä ja osia omasta pussista ja se liike ei osallistu kuluihin mistä autosi ostit? Vissiin ostit autosi yksityiseltä tai sitten se on joku vanha paska joka on ollut sulla itellsäi jovuosia ja nyt alkanut temppuilla?

        TODELLA ERISKUMMALINEN TARINA JA EI VAAN OLE OIKEIN USKOTTAVA. VALITAN SITÄ SYVÄSTI JA HATTU KOURASSA POLVILANI MUTTA KUN EN VAAN USKO NIIN EN USKO.

        No okei, uskotaan uskotaan koska kirjaamasi viat ovat aika tyypillisiä tuolle Passat mallille. AJM Passatti siis, tuosta päättelen että autosi on noin 8 vuotta vanha, johan tuon ikäiselle jotain jo sattuukin, vielä kun edellinen omistaja ei ole korjannut vikoja niiden tullessa. Viat
        - ilmamassamittari, Boschin tekele, hyvin normaalia tuon ikäiselle autolle ja noita hajoaa kaikissa merkeissä
        - keskuslukitusvika, joo, näistä olen kuullut, itselle ei ole sattunut omissa Passateissa
        - ruostunut peitelista oven karmissa, tyyppivika, noita saa ostettua muutamalla kympillä marmoritiskiltä
        - Tiedätkö muuten ettet ole vielä törmännyt AJM koneen tyyppivikaan; kannentiiviste alkaa vuotaa, niin että siinä mielessä asiasi on hyvin
        - ja tämä kihnutus/kurnutus/kihinä. Voisiko olla jos huudat siellä korjaamolla samaan tyyliin kuin täällä niin palveluhalukkuus ei ole huipussaan?


      • - Luxline -
        3bg kirjoitti:

        No okei, uskotaan uskotaan koska kirjaamasi viat ovat aika tyypillisiä tuolle Passat mallille. AJM Passatti siis, tuosta päättelen että autosi on noin 8 vuotta vanha, johan tuon ikäiselle jotain jo sattuukin, vielä kun edellinen omistaja ei ole korjannut vikoja niiden tullessa. Viat
        - ilmamassamittari, Boschin tekele, hyvin normaalia tuon ikäiselle autolle ja noita hajoaa kaikissa merkeissä
        - keskuslukitusvika, joo, näistä olen kuullut, itselle ei ole sattunut omissa Passateissa
        - ruostunut peitelista oven karmissa, tyyppivika, noita saa ostettua muutamalla kympillä marmoritiskiltä
        - Tiedätkö muuten ettet ole vielä törmännyt AJM koneen tyyppivikaan; kannentiiviste alkaa vuotaa, niin että siinä mielessä asiasi on hyvin
        - ja tämä kihnutus/kurnutus/kihinä. Voisiko olla jos huudat siellä korjaamolla samaan tyyliin kuin täällä niin palveluhalukkuus ei ole huipussaan?

        Jospa se kurnutuksen aiheuttaja olikin vuotamista aloitteleva kannentiiviste...


      • SE SIITÄ ....
        - Luxline - kirjoitti:

        Jospa se kurnutuksen aiheuttaja olikin vuotamista aloitteleva kannentiiviste...

        Joku sai nyt sitten vähänajetun auton..jossa on kannentiiviste menossa uusiksi..autolla oli ajettu 129 000 vain kun luovutin sen ja vaihdoin uudempaan dieseliin..vm 2000 eli noin 15 000 ajettu tällä dieselillä vuodessa. Nyt on huolet poissa..titaani takuu korvaa kaikki rikkoontumiset 2 vuoden ajan. Mulla oli todellakin passatissa vain 6kk kuluttajansuojalainmukainen takuu ja jakopäässä oli työllä 2 vuoden takuu voimassa mistä ääni kuului, mutta en todellakaan jaksanut enää tapella VW merkkiliikkeen huollon kanssa tästä asiasta enkä toimitusjohtajan ..en jaksanut kymmeniä kertoja käydä takuuhuollossa missä vain ihmetelläänn..toki ne jakopään kerran veti uusiksi hihnat, rullat, kiristimet ja vesipumppu, mutta ääni vain jatkui jatkumistaan. Kun auton luovutin liikkeeseen vaihtoon niin sinnepä tuo jäi edelleen kurnuttamaan..ihme kun myyjä ei puhunut mitään..helpotus minulle :)


      • TÄMÄ ON TOTUUS
        Hämmestyttää tämä tarinasi kirjoitti:

        koko tarinasi

        NYT MULLA ON MELKO UUS FARKKU TOYOTA ALLA JA TITAANI TAKUU 2 VUOTTA JOKA KATTAA OIKEASTI AUTON RIKKOONTUMISET JNE..JA ONHAN TUO UUS TOYOTA D4D PALJON HILJAISEMPI KUIN JOKU SAAKELIN PASSATTI JOSSA JOUDUIN JOS OSTAESSA VAIHDATTAMAAN ILMAMASSA MITTARIN JA VÄRKKÄÄMÄÄN KESKUSLUKITUKSEN KANSSA JOKA OLI IHAN PERSEESTÄ..NIIN JA EI MENNY KU VAJAA KUUKAUSI NII HUOMASIN RUOSTEKUKKAA TAKAOVEN LISTAN SAUMAKOHDISSA...MUT IHAN HYVÄHÄN SILLÄ ON AJAA JOS EI TUULE OLLENKAAN :)

        Siis aina ensin ajetaan Volkkarilla ja jos ja kun vikaa tulee niin sitten se HETI JA POIKEUSETTA aina vaihdetaan näissä jutuissa TOYOTAAN ja sitten ne ongelmat muka loppuu kuin seinään eikä niitä mitenkään tule TAI OLE mitään KUN ON TOYOTA ALLA. Onhan Volkkareissakin varmaratkaisu takuu vaihtoautoissa, samoin on uusissa 2 v takuu ilma typeriä kilomerirajoja toisin kuin Tojotassa. Kas kun jotkut voi lasettaa kahdessa vuodessa yli 100.000km:a, niin silloin kilometrirajaton takuu on ihan kiva.

        NIIN JA TÄMÄ VÄITE, ETTÄ VOLKKARIN TAKUUT EI KATA MUKA AUTON RIKKOONTUMISIA TAKUUAIKANA MUTTA TOJON KYLLÄ KATTAA. V* MITÄ PASKAA SUORAAN SANOTTUNA JAUHAT!

        NIIN JA ENSIN EI OLLUT MUUTA VIKAA KUIN KURNUTUS, MUTTA SITTEN KUN JUTTUJASI EI TÄÄLLÄ USKOTA ALKAA JAUHAMINEN ETTÄ VIKOJA OLI MUITAKIN JA VAIKKA MITÄ. SELVÄÄ SATUILUA ON JUTTUSI. TURHA VETÄÄ HERNETTÄ NENÄÄN.

        EX-AUTOS VIKA EI SUORAAN SANOTUNA KUULOSTA KOVIN KUMMOISELTA. KYLLÄ TUON KUNTOON SAA JOS EI OLE IHAN TOOPET ASIALLA.

        Huvittavammalta kuulostaa väitteesi että melkein kaikki korjaamotkin myöntävät että vikaa on ja ei ole normaalia ja että pitäisi korjata mutta sitten eivät kuitenkaan tee mitään? Mikseivät muka? Kuulostaa todella oudolta?
        Provoloilua ihan selkeästi koko stoori.

        Niin ja eihän mikään korjaamo voi ottaa rahoja jos auto ei tule kuntoon. Työllä on takuu ja osilla ja sitä autoa korjataan vaikka sata kertaa korjaamon piikkiin jos ei tule kuntoon vaikka asiakas on jo maksanut. Myös merkkikorjaamolla se tarkistetaan että tuleeko tehdas tai valmistaja yhtään vastaa työssä tai osien hinnassa vaikka ei olis takuutakaan enää. Miksi muuten olet joutunut maksamaan töitä ja osia omasta pussista ja se liike ei osallistu kuluihin mistä autosi ostit? Vissiin ostit autosi yksityiseltä tai sitten se on joku vanha paska joka on ollut sulla itellsäi jovuosia ja nyt alkanut temppuilla?

        TODELLA ERISKUMMALINEN TARINA JA EI VAAN OLE OIKEIN USKOTTAVA. VALITAN SITÄ SYVÄSTI JA HATTU KOURASSA POLVILANI MUTTA KUN EN VAAN USKO NIIN EN USKO.

        Hauku vain provoksi mulle on ihan sama. Pääasia on ettei tarvi enää ajella korjaamolle ja takaisin. JA VW MERKKILIIKKEESSÄKIN TOLLOJA RIITTÄÄ JOTKA EIVÄT OSAA KORJATA TAI HALUA KORJATA TAKUUAIKANA IHMETTELEVÄT VAIN ETTÄ VOI VOI JOKU VIKA ON KO TIETÄIS ETTÄ MISSÄ SE VIKA ON eli erittäin ammattitaidotonta porukkaa ikävän paljon. Toki siellä joku taitavakin on joukossa mutta ilmeisesti ei ole sattunut minun autoni kohdalle sitä korjaamaan!

        JA SULLE JOKA KIRJOITIT MULLE TON HAUKKUMAKIRJEEN..sä taidat olla joku VW:N henkilökunnan pelleistä!


      • NÄIN SE OLI
        En tajua kirjoitti:

        siis mikä vika autossa siis on? sehän käy ja kukkuu ihan normaalisti ja menee teenpäin? Jos joku tuote pitää jotain ääntä minkä sen vissin sitten kuuluu pitää niin mikäs vika se sitten on? ja varsinkaan jos se ei muutu vaikka vaihtaisi puoli autoa. En oikein ymmärrä koko juttua. Miksi jonkun pelkän äänen takia tulee vaihtaa osia jos se laite ja auto toimii kuitenkin normaalisti? Oletko ajanut muita vastaavia autoja samalla moottorilla ja kilometreillä? Kuuluiko niissäkin samat äänet?

        JOO MUUTTUIHAN SE VIKA/ÄÄNI KOVEMMAKSI JAKOPÄÄN VAIHDON JÄLKEEN VAIKKA ÄÄNEN PITI HÄVITÄ!


      • NÄIN ON
        Hämmestyttää tämä tarinasi kirjoitti:

        koko tarinasi

        NYT MULLA ON MELKO UUS FARKKU TOYOTA ALLA JA TITAANI TAKUU 2 VUOTTA JOKA KATTAA OIKEASTI AUTON RIKKOONTUMISET JNE..JA ONHAN TUO UUS TOYOTA D4D PALJON HILJAISEMPI KUIN JOKU SAAKELIN PASSATTI JOSSA JOUDUIN JOS OSTAESSA VAIHDATTAMAAN ILMAMASSA MITTARIN JA VÄRKKÄÄMÄÄN KESKUSLUKITUKSEN KANSSA JOKA OLI IHAN PERSEESTÄ..NIIN JA EI MENNY KU VAJAA KUUKAUSI NII HUOMASIN RUOSTEKUKKAA TAKAOVEN LISTAN SAUMAKOHDISSA...MUT IHAN HYVÄHÄN SILLÄ ON AJAA JOS EI TUULE OLLENKAAN :)

        Siis aina ensin ajetaan Volkkarilla ja jos ja kun vikaa tulee niin sitten se HETI JA POIKEUSETTA aina vaihdetaan näissä jutuissa TOYOTAAN ja sitten ne ongelmat muka loppuu kuin seinään eikä niitä mitenkään tule TAI OLE mitään KUN ON TOYOTA ALLA. Onhan Volkkareissakin varmaratkaisu takuu vaihtoautoissa, samoin on uusissa 2 v takuu ilma typeriä kilomerirajoja toisin kuin Tojotassa. Kas kun jotkut voi lasettaa kahdessa vuodessa yli 100.000km:a, niin silloin kilometrirajaton takuu on ihan kiva.

        NIIN JA TÄMÄ VÄITE, ETTÄ VOLKKARIN TAKUUT EI KATA MUKA AUTON RIKKOONTUMISIA TAKUUAIKANA MUTTA TOJON KYLLÄ KATTAA. V* MITÄ PASKAA SUORAAN SANOTTUNA JAUHAT!

        NIIN JA ENSIN EI OLLUT MUUTA VIKAA KUIN KURNUTUS, MUTTA SITTEN KUN JUTTUJASI EI TÄÄLLÄ USKOTA ALKAA JAUHAMINEN ETTÄ VIKOJA OLI MUITAKIN JA VAIKKA MITÄ. SELVÄÄ SATUILUA ON JUTTUSI. TURHA VETÄÄ HERNETTÄ NENÄÄN.

        EX-AUTOS VIKA EI SUORAAN SANOTUNA KUULOSTA KOVIN KUMMOISELTA. KYLLÄ TUON KUNTOON SAA JOS EI OLE IHAN TOOPET ASIALLA.

        Huvittavammalta kuulostaa väitteesi että melkein kaikki korjaamotkin myöntävät että vikaa on ja ei ole normaalia ja että pitäisi korjata mutta sitten eivät kuitenkaan tee mitään? Mikseivät muka? Kuulostaa todella oudolta?
        Provoloilua ihan selkeästi koko stoori.

        Niin ja eihän mikään korjaamo voi ottaa rahoja jos auto ei tule kuntoon. Työllä on takuu ja osilla ja sitä autoa korjataan vaikka sata kertaa korjaamon piikkiin jos ei tule kuntoon vaikka asiakas on jo maksanut. Myös merkkikorjaamolla se tarkistetaan että tuleeko tehdas tai valmistaja yhtään vastaa työssä tai osien hinnassa vaikka ei olis takuutakaan enää. Miksi muuten olet joutunut maksamaan töitä ja osia omasta pussista ja se liike ei osallistu kuluihin mistä autosi ostit? Vissiin ostit autosi yksityiseltä tai sitten se on joku vanha paska joka on ollut sulla itellsäi jovuosia ja nyt alkanut temppuilla?

        TODELLA ERISKUMMALINEN TARINA JA EI VAAN OLE OIKEIN USKOTTAVA. VALITAN SITÄ SYVÄSTI JA HATTU KOURASSA POLVILANI MUTTA KUN EN VAAN USKO NIIN EN USKO.

        MENE SINÄ PÄSSINPÄÄ KYSYMÄÄN SIELTÄ VW:LTÄ ETTÄ MIKSI TOLLASIA VIKOJA EI SAADA KUNTOON...LUULEN ETTEIVÄT OSAA VASTATA SULLE HEVON PASKAA!


      • EI YHTÄÄN PROVOA VAAN KAIKKI TOTISINTA TOTTA! USKOMATONTA!
        Hämmestyttää tämä tarinasi kirjoitti:

        koko tarinasi

        NYT MULLA ON MELKO UUS FARKKU TOYOTA ALLA JA TITAANI TAKUU 2 VUOTTA JOKA KATTAA OIKEASTI AUTON RIKKOONTUMISET JNE..JA ONHAN TUO UUS TOYOTA D4D PALJON HILJAISEMPI KUIN JOKU SAAKELIN PASSATTI JOSSA JOUDUIN JOS OSTAESSA VAIHDATTAMAAN ILMAMASSA MITTARIN JA VÄRKKÄÄMÄÄN KESKUSLUKITUKSEN KANSSA JOKA OLI IHAN PERSEESTÄ..NIIN JA EI MENNY KU VAJAA KUUKAUSI NII HUOMASIN RUOSTEKUKKAA TAKAOVEN LISTAN SAUMAKOHDISSA...MUT IHAN HYVÄHÄN SILLÄ ON AJAA JOS EI TUULE OLLENKAAN :)

        Siis aina ensin ajetaan Volkkarilla ja jos ja kun vikaa tulee niin sitten se HETI JA POIKEUSETTA aina vaihdetaan näissä jutuissa TOYOTAAN ja sitten ne ongelmat muka loppuu kuin seinään eikä niitä mitenkään tule TAI OLE mitään KUN ON TOYOTA ALLA. Onhan Volkkareissakin varmaratkaisu takuu vaihtoautoissa, samoin on uusissa 2 v takuu ilma typeriä kilomerirajoja toisin kuin Tojotassa. Kas kun jotkut voi lasettaa kahdessa vuodessa yli 100.000km:a, niin silloin kilometrirajaton takuu on ihan kiva.

        NIIN JA TÄMÄ VÄITE, ETTÄ VOLKKARIN TAKUUT EI KATA MUKA AUTON RIKKOONTUMISIA TAKUUAIKANA MUTTA TOJON KYLLÄ KATTAA. V* MITÄ PASKAA SUORAAN SANOTTUNA JAUHAT!

        NIIN JA ENSIN EI OLLUT MUUTA VIKAA KUIN KURNUTUS, MUTTA SITTEN KUN JUTTUJASI EI TÄÄLLÄ USKOTA ALKAA JAUHAMINEN ETTÄ VIKOJA OLI MUITAKIN JA VAIKKA MITÄ. SELVÄÄ SATUILUA ON JUTTUSI. TURHA VETÄÄ HERNETTÄ NENÄÄN.

        EX-AUTOS VIKA EI SUORAAN SANOTUNA KUULOSTA KOVIN KUMMOISELTA. KYLLÄ TUON KUNTOON SAA JOS EI OLE IHAN TOOPET ASIALLA.

        Huvittavammalta kuulostaa väitteesi että melkein kaikki korjaamotkin myöntävät että vikaa on ja ei ole normaalia ja että pitäisi korjata mutta sitten eivät kuitenkaan tee mitään? Mikseivät muka? Kuulostaa todella oudolta?
        Provoloilua ihan selkeästi koko stoori.

        Niin ja eihän mikään korjaamo voi ottaa rahoja jos auto ei tule kuntoon. Työllä on takuu ja osilla ja sitä autoa korjataan vaikka sata kertaa korjaamon piikkiin jos ei tule kuntoon vaikka asiakas on jo maksanut. Myös merkkikorjaamolla se tarkistetaan että tuleeko tehdas tai valmistaja yhtään vastaa työssä tai osien hinnassa vaikka ei olis takuutakaan enää. Miksi muuten olet joutunut maksamaan töitä ja osia omasta pussista ja se liike ei osallistu kuluihin mistä autosi ostit? Vissiin ostit autosi yksityiseltä tai sitten se on joku vanha paska joka on ollut sulla itellsäi jovuosia ja nyt alkanut temppuilla?

        TODELLA ERISKUMMALINEN TARINA JA EI VAAN OLE OIKEIN USKOTTAVA. VALITAN SITÄ SYVÄSTI JA HATTU KOURASSA POLVILANI MUTTA KUN EN VAAN USKO NIIN EN USKO.

        LUEPAS SINÄ TOLLA JOKA MINUA NIMITTELET PROVOILIJAKSI TÄMÄN KAVERIN TARINA NIIN KYLLÄ TUO PALJASTAA TEIDÄN KÄDETTÖMYYDEN SIELLÄ VW HUOLLOSSA.
        SIIS SINÄ JOKA VÄITÄT TÄTÄ PROVOKSI NIIN OLET VARMAAN SIELLÄ ITSEKIN TÖISSÄ! :)

        lue tämä jos osaat ja mene itseesi mokoma:

        Osaakos joku sanoa mikä tämän aiheuttaa
        Surinaa moottoritilasta17.9.2009 20:21
        auotni moottoritilasta on kuulunut alusta asti semmoinen huriseva/suriseva ääni. Kiihdyässsä kulluu voimakkaammin ja nyt muutenkin ruvennut kuulumaan voimakkaammin muutenkin. Maantieajossa en ääntä kuule. Autossa on jakopää ketjulla. Auto ei toki ole Passat mutta VW kuitenkin, eli Golf. Se on semmoinen erikoinen surina/hurinaja loppuu kun pysähtyy vaikka valoihin (eli ei myöskään kuulu tyhjäkäynnillä) ja sitten ku taas lähtee ajamaan eteenpäin niin taas liikkeellä ollessa kuuluu se ääni moottoritilasta. Onkos mullakin vesipumppu sökö vai jakoketjuko löysällä? Ei ole koliseva tai kilisevä ääni vaan siis surina/hurina...Ärsyttävä ääni ja yllätys sinällään, että vielä tähän päiväänkään mennessä kukaa ei tällä foorumilla vielä ole osanut sanoa mistä se johtuu ja kun huollossa manitsin tästä niin koko asiaa ei noteerattu mitenkään.

        TÄMÄ KAIKKI ON SIIS USKOMATONTA..ja niin se onkin jos lisätään vielä että TOTTA ON JOKA SANA!!!


      • Surinaa ja pörinää
        EI YHTÄÄN PROVOA VAAN KAIKKI TOTISINTA TOTTA! USKOMATONTA! kirjoitti:

        LUEPAS SINÄ TOLLA JOKA MINUA NIMITTELET PROVOILIJAKSI TÄMÄN KAVERIN TARINA NIIN KYLLÄ TUO PALJASTAA TEIDÄN KÄDETTÖMYYDEN SIELLÄ VW HUOLLOSSA.
        SIIS SINÄ JOKA VÄITÄT TÄTÄ PROVOKSI NIIN OLET VARMAAN SIELLÄ ITSEKIN TÖISSÄ! :)

        lue tämä jos osaat ja mene itseesi mokoma:

        Osaakos joku sanoa mikä tämän aiheuttaa
        Surinaa moottoritilasta17.9.2009 20:21
        auotni moottoritilasta on kuulunut alusta asti semmoinen huriseva/suriseva ääni. Kiihdyässsä kulluu voimakkaammin ja nyt muutenkin ruvennut kuulumaan voimakkaammin muutenkin. Maantieajossa en ääntä kuule. Autossa on jakopää ketjulla. Auto ei toki ole Passat mutta VW kuitenkin, eli Golf. Se on semmoinen erikoinen surina/hurinaja loppuu kun pysähtyy vaikka valoihin (eli ei myöskään kuulu tyhjäkäynnillä) ja sitten ku taas lähtee ajamaan eteenpäin niin taas liikkeellä ollessa kuuluu se ääni moottoritilasta. Onkos mullakin vesipumppu sökö vai jakoketjuko löysällä? Ei ole koliseva tai kilisevä ääni vaan siis surina/hurina...Ärsyttävä ääni ja yllätys sinällään, että vielä tähän päiväänkään mennessä kukaa ei tällä foorumilla vielä ole osanut sanoa mistä se johtuu ja kun huollossa manitsin tästä niin koko asiaa ei noteerattu mitenkään.

        TÄMÄ KAIKKI ON SIIS USKOMATONTA..ja niin se onkin jos lisätään vielä että TOTTA ON JOKA SANA!!!

        tuosta surinasta ja joka myös epäilee sun juttuas provoksi. että silleen Tuo sun juttus vaan kuulostaa kummalta ja se että muka huollossa ei mitään osata...Ehkei siellä sitten mitään osata kun eivät mun autolle osaa tai tee mitään tai sitten siinä ei ole mitään vikaa

        Mutta kun en helkutti vieköön ymmärrä mikä se suriseva ääni on mikä tästä TSI moottorisen kaksoisahdetun auton moottoritilasta kuuluu.

        Kukaan ei täällä osaa sanoa että mikä se ääni on eikä huollossa osanneet sanoa mitään tai asia meni näin että eivät ottaneet mitään kantaa siihen kun sanoin että joku suriseva ääni kuuluu moottoritilasta. Niinkuin sanoin se kuuluu kaupunkinopeudessa ajaessa ja kun pysähtyy ei kuulu eikä tyhjäkännilläkään kuulu mutta taas kun jatkaa matkaa niin vaimea surina kuuluu moottoritilasta. jos radio on kovemmalla niin ei kulu ja maantiellä en ole huomannut mysökään tuota surina amutta kaupunkiajossa se on läsnä. Autossa ei ole jakohihnaa vaan ketju mutta kun ääni ei ole mikään löysän ketjun rallatus vaan ihan selkeä surina.

        Minua vaan kiinostas tietää kuuluuko ääni vesipumpusta vai mistä ja onko jotakin rikki vai ei. Vai onko jossakin laitteessa joku ominaisääni mikä pitää toimiessan tuota surinaa. Kylmällä ilmalla ääni on selkeämmin kuultavissa. Liityiskös jotenkin pakokaasuihin/päästöihin.

        Muissa TSI:llä varustetuissa autoissa en ole smaa huomannut. Ne on olleet eri moottorityyppiäkin tosin.

        Haluasin vaan mielenrauhan että onko jotakin rikki vai ei.

        Enkä ole VW-autossa töissä TODELLAKAAN. Mutta ihmetyttää vaan nämä kommentit että kaikki VW-toimipisteet ja huolllot on muka ihan täysiä nollia. Jos huoltopisteet&asentajat ja koko merkki on muka niin paska ja mikään ei huollossa tai merkin kohdalla toimi niin miksi helvetissä niitä niin paljon ostetaan? Ei kai niin moni ihminen muka Suomessa ole ihan aivovammainen, sillä näinhän täytyy olla jos joku on ihan paska ja silti se myy.

        Niin ja miksi vastaat sinuun kohdistuviin juttuihin eri tyylillä/äänensävyllä. Täällä on selvästi useampi kirjoittaja tässä ketjussa joka vastaa viesteihin aloittajan ominaisuudessa. Huomaa teksteistä ja kirjoituksesta että kaikki ns. puolustustekstit ei todellakaan ole aloitajan kirjoituksia vaan joku muukin tähän ketjuun vastaa ns. hänen nimissään.


      • susi on
        Surinaa ja pörinää kirjoitti:

        tuosta surinasta ja joka myös epäilee sun juttuas provoksi. että silleen Tuo sun juttus vaan kuulostaa kummalta ja se että muka huollossa ei mitään osata...Ehkei siellä sitten mitään osata kun eivät mun autolle osaa tai tee mitään tai sitten siinä ei ole mitään vikaa

        Mutta kun en helkutti vieköön ymmärrä mikä se suriseva ääni on mikä tästä TSI moottorisen kaksoisahdetun auton moottoritilasta kuuluu.

        Kukaan ei täällä osaa sanoa että mikä se ääni on eikä huollossa osanneet sanoa mitään tai asia meni näin että eivät ottaneet mitään kantaa siihen kun sanoin että joku suriseva ääni kuuluu moottoritilasta. Niinkuin sanoin se kuuluu kaupunkinopeudessa ajaessa ja kun pysähtyy ei kuulu eikä tyhjäkännilläkään kuulu mutta taas kun jatkaa matkaa niin vaimea surina kuuluu moottoritilasta. jos radio on kovemmalla niin ei kulu ja maantiellä en ole huomannut mysökään tuota surina amutta kaupunkiajossa se on läsnä. Autossa ei ole jakohihnaa vaan ketju mutta kun ääni ei ole mikään löysän ketjun rallatus vaan ihan selkeä surina.

        Minua vaan kiinostas tietää kuuluuko ääni vesipumpusta vai mistä ja onko jotakin rikki vai ei. Vai onko jossakin laitteessa joku ominaisääni mikä pitää toimiessan tuota surinaa. Kylmällä ilmalla ääni on selkeämmin kuultavissa. Liityiskös jotenkin pakokaasuihin/päästöihin.

        Muissa TSI:llä varustetuissa autoissa en ole smaa huomannut. Ne on olleet eri moottorityyppiäkin tosin.

        Haluasin vaan mielenrauhan että onko jotakin rikki vai ei.

        Enkä ole VW-autossa töissä TODELLAKAAN. Mutta ihmetyttää vaan nämä kommentit että kaikki VW-toimipisteet ja huolllot on muka ihan täysiä nollia. Jos huoltopisteet&asentajat ja koko merkki on muka niin paska ja mikään ei huollossa tai merkin kohdalla toimi niin miksi helvetissä niitä niin paljon ostetaan? Ei kai niin moni ihminen muka Suomessa ole ihan aivovammainen, sillä näinhän täytyy olla jos joku on ihan paska ja silti se myy.

        Niin ja miksi vastaat sinuun kohdistuviin juttuihin eri tyylillä/äänensävyllä. Täällä on selvästi useampi kirjoittaja tässä ketjussa joka vastaa viesteihin aloittajan ominaisuudessa. Huomaa teksteistä ja kirjoituksesta että kaikki ns. puolustustekstit ei todellakaan ole aloitajan kirjoituksia vaan joku muukin tähän ketjuun vastaa ns. hänen nimissään.

        Mä se oon vastaillut muillakin nimimerkeillä välillä, että olis väriä vähän tässä vastailu hommassa. Mut nyt oon niin kännissä, etten tajua tuon taivaallista enkä haluakkaan tajuta..tää stressi purkautuuu nyt mulla tällä tavoin saan huokaista helpotuksesta, mut silti harmittaa tuo vw passatin kurnuttava ääni nokkapyörässää...mut sinne meni se auto...kivahan sillä oli ajaa ja tehokas 115hp diesel kone väääntävä peli, mutta menköön jos ei vw huolto osannut korjata ääntä poes niin perkule se mun vika ole eikös asiantunteva huolto pidä osata kaikki temput vaihtakoon vaikka koko moottorin että vika saatais poies mutta paskat..ja hasta la vista..toivottavasti tuon uuden auton titaani 2v takuusta olisi hyötyä kuin tuos paskan kuluttajan suojan 6kk jolla voi vain pyykiä persettä! hahahaaa


      • surgeita vehkeitä....susi on
        Surinaa ja pörinää kirjoitti:

        tuosta surinasta ja joka myös epäilee sun juttuas provoksi. että silleen Tuo sun juttus vaan kuulostaa kummalta ja se että muka huollossa ei mitään osata...Ehkei siellä sitten mitään osata kun eivät mun autolle osaa tai tee mitään tai sitten siinä ei ole mitään vikaa

        Mutta kun en helkutti vieköön ymmärrä mikä se suriseva ääni on mikä tästä TSI moottorisen kaksoisahdetun auton moottoritilasta kuuluu.

        Kukaan ei täällä osaa sanoa että mikä se ääni on eikä huollossa osanneet sanoa mitään tai asia meni näin että eivät ottaneet mitään kantaa siihen kun sanoin että joku suriseva ääni kuuluu moottoritilasta. Niinkuin sanoin se kuuluu kaupunkinopeudessa ajaessa ja kun pysähtyy ei kuulu eikä tyhjäkännilläkään kuulu mutta taas kun jatkaa matkaa niin vaimea surina kuuluu moottoritilasta. jos radio on kovemmalla niin ei kulu ja maantiellä en ole huomannut mysökään tuota surina amutta kaupunkiajossa se on läsnä. Autossa ei ole jakohihnaa vaan ketju mutta kun ääni ei ole mikään löysän ketjun rallatus vaan ihan selkeä surina.

        Minua vaan kiinostas tietää kuuluuko ääni vesipumpusta vai mistä ja onko jotakin rikki vai ei. Vai onko jossakin laitteessa joku ominaisääni mikä pitää toimiessan tuota surinaa. Kylmällä ilmalla ääni on selkeämmin kuultavissa. Liityiskös jotenkin pakokaasuihin/päästöihin.

        Muissa TSI:llä varustetuissa autoissa en ole smaa huomannut. Ne on olleet eri moottorityyppiäkin tosin.

        Haluasin vaan mielenrauhan että onko jotakin rikki vai ei.

        Enkä ole VW-autossa töissä TODELLAKAAN. Mutta ihmetyttää vaan nämä kommentit että kaikki VW-toimipisteet ja huolllot on muka ihan täysiä nollia. Jos huoltopisteet&asentajat ja koko merkki on muka niin paska ja mikään ei huollossa tai merkin kohdalla toimi niin miksi helvetissä niitä niin paljon ostetaan? Ei kai niin moni ihminen muka Suomessa ole ihan aivovammainen, sillä näinhän täytyy olla jos joku on ihan paska ja silti se myy.

        Niin ja miksi vastaat sinuun kohdistuviin juttuihin eri tyylillä/äänensävyllä. Täällä on selvästi useampi kirjoittaja tässä ketjussa joka vastaa viesteihin aloittajan ominaisuudessa. Huomaa teksteistä ja kirjoituksesta että kaikki ns. puolustustekstit ei todellakaan ole aloitajan kirjoituksia vaan joku muukin tähän ketjuun vastaa ns. hänen nimissään.

        No mähän helkutti yritin kokoajan sanoa, ettei ne siellä tajua mitään..olisivat varmasti sanoneet tuon sun surinankin että mistä se kuuluu jos tietäsivät jotakin surkimukset!!!!!!!!


      • -58
        Hämmestyttää tämä tarinasi kirjoitti:

        koko tarinasi

        NYT MULLA ON MELKO UUS FARKKU TOYOTA ALLA JA TITAANI TAKUU 2 VUOTTA JOKA KATTAA OIKEASTI AUTON RIKKOONTUMISET JNE..JA ONHAN TUO UUS TOYOTA D4D PALJON HILJAISEMPI KUIN JOKU SAAKELIN PASSATTI JOSSA JOUDUIN JOS OSTAESSA VAIHDATTAMAAN ILMAMASSA MITTARIN JA VÄRKKÄÄMÄÄN KESKUSLUKITUKSEN KANSSA JOKA OLI IHAN PERSEESTÄ..NIIN JA EI MENNY KU VAJAA KUUKAUSI NII HUOMASIN RUOSTEKUKKAA TAKAOVEN LISTAN SAUMAKOHDISSA...MUT IHAN HYVÄHÄN SILLÄ ON AJAA JOS EI TUULE OLLENKAAN :)

        Siis aina ensin ajetaan Volkkarilla ja jos ja kun vikaa tulee niin sitten se HETI JA POIKEUSETTA aina vaihdetaan näissä jutuissa TOYOTAAN ja sitten ne ongelmat muka loppuu kuin seinään eikä niitä mitenkään tule TAI OLE mitään KUN ON TOYOTA ALLA. Onhan Volkkareissakin varmaratkaisu takuu vaihtoautoissa, samoin on uusissa 2 v takuu ilma typeriä kilomerirajoja toisin kuin Tojotassa. Kas kun jotkut voi lasettaa kahdessa vuodessa yli 100.000km:a, niin silloin kilometrirajaton takuu on ihan kiva.

        NIIN JA TÄMÄ VÄITE, ETTÄ VOLKKARIN TAKUUT EI KATA MUKA AUTON RIKKOONTUMISIA TAKUUAIKANA MUTTA TOJON KYLLÄ KATTAA. V* MITÄ PASKAA SUORAAN SANOTTUNA JAUHAT!

        NIIN JA ENSIN EI OLLUT MUUTA VIKAA KUIN KURNUTUS, MUTTA SITTEN KUN JUTTUJASI EI TÄÄLLÄ USKOTA ALKAA JAUHAMINEN ETTÄ VIKOJA OLI MUITAKIN JA VAIKKA MITÄ. SELVÄÄ SATUILUA ON JUTTUSI. TURHA VETÄÄ HERNETTÄ NENÄÄN.

        EX-AUTOS VIKA EI SUORAAN SANOTUNA KUULOSTA KOVIN KUMMOISELTA. KYLLÄ TUON KUNTOON SAA JOS EI OLE IHAN TOOPET ASIALLA.

        Huvittavammalta kuulostaa väitteesi että melkein kaikki korjaamotkin myöntävät että vikaa on ja ei ole normaalia ja että pitäisi korjata mutta sitten eivät kuitenkaan tee mitään? Mikseivät muka? Kuulostaa todella oudolta?
        Provoloilua ihan selkeästi koko stoori.

        Niin ja eihän mikään korjaamo voi ottaa rahoja jos auto ei tule kuntoon. Työllä on takuu ja osilla ja sitä autoa korjataan vaikka sata kertaa korjaamon piikkiin jos ei tule kuntoon vaikka asiakas on jo maksanut. Myös merkkikorjaamolla se tarkistetaan että tuleeko tehdas tai valmistaja yhtään vastaa työssä tai osien hinnassa vaikka ei olis takuutakaan enää. Miksi muuten olet joutunut maksamaan töitä ja osia omasta pussista ja se liike ei osallistu kuluihin mistä autosi ostit? Vissiin ostit autosi yksityiseltä tai sitten se on joku vanha paska joka on ollut sulla itellsäi jovuosia ja nyt alkanut temppuilla?

        TODELLA ERISKUMMALINEN TARINA JA EI VAAN OLE OIKEIN USKOTTAVA. VALITAN SITÄ SYVÄSTI JA HATTU KOURASSA POLVILANI MUTTA KUN EN VAAN USKO NIIN EN USKO.

        Tuohon kurnutukseen en ota kantaa, mutta Toyotan titaani takuu on nykyään kaksi vuotta ilman kilometrirajoitusta.


    • unho

      Vaihdon muutama vuosi sitten wv uudempaan ja talven tultua alkoi moottorin pelkääjän puolelta kuulua kitinää ja vinkumista. Yritin paikallistaa lähteen mutta ei siitä selvää saanut. Ääni koveni entisestään ja vein sen lopulta wv huoltoon. Siellä kuunneltiin ja ajettiin ja pyöriteltiinpäätä. Tolkkua ei saanut ja korjaukseksi tarjottiin nokkaakselia kiristin rullia ja ties mitä mutta kone pitäisi aukaista ja tutkia kunnolla. Hinta arvio oli aika hurja joten en suostunut moiseen. Jatkoin itse tutkiskelua ja avasin raitisilmasuodattimen joka olikin todella paskanen. laitettuani uuden suodattimen ja imuroituani kotelon ym. huomasinkin yllättäen kitinän ja vinkumisen loppuneen. Vika ei ole sen koommin minua vaivannut. Lopullisesti lopetin merkkihuollossa käynnin kun tiptronic alkoi vaeltamaan,vein auton huoltoon jossa tietokone ilmoitti viaksi mahdollisen mekaanisen vian? Korjaustoimenpide olisi joko luistinkotelon vaihto noin 4000 euroa. Vika ei välttämättä korjaudu! tai vaihteiston vaihto myös noin 4000 euroa,valitse niistä. En tietenkään suostunut siihen vaan vein auton pajalle jossa vaihdettiin vaihteistoöljyt,ne olivat todella paskaset. Autolla ajettu 110000 km. Eka öljyillä ajoin noin viikon (ei wv öljyt) ja vaihdettiin taas, eli huuhdeltiin laatikko.Vaihdossa tuli taas paskaa aika paljon, tämän jälkeen laitettiin wv,n öljyt ja suodattimet ym. Laatikko on pelannut sen jälkeen täydellisesti jo 35000 km.

      • MINÄ ja mun passatti

        Vein sitten Toyotan takaisin..ja otin passatin taas käyttöön..toyotasta oli vaihdelaatikko rikki kuului pamaus kun vaihtoi 1:ltä kakkoselle. Toinen vika oli sellainen kun päästi ratista irti auto väänsi hurjasti oikealle. Tarkastelin aluvanteita ja niissä olikin yhdessä ikävät jäljet oli ajettu johonkin..jonkinlainen törmäys. Soitin edelliselle omistajalle joka jostain syystä kehui auto..ja olivat kuulema vuosi sitten säätäneet aurauskulmat kuntoon, mutta ilmeisesti vaihtaneet auton kun se ei enää kulkenut suoraan vaan väänsi oikealle kulmien säädöistä huolimatta, eli jotain muutakin oli varmaan vialla ko.auton etupäässä. Auto maksoi siis 16000e ja oli silti selvästi huonompi ajettava kuin mun passat jonka sain siis takaisin..onneksi en ollut ehtinyt maksaa Toyotasta vielä mitään.
        Tästä lähtien aina autoa ostaessani vien sen autotohtorille vaihtotarkistukseen vaikka kuinka entinen omistaja ja myyjä kehuisivat autoa. Ihmettelen Toyotankin merkkihuoltoa jos auto kerran oli titaani tarkistettu niin miksi se on rikki!


      • - Luxline -
        MINÄ ja mun passatti kirjoitti:

        Vein sitten Toyotan takaisin..ja otin passatin taas käyttöön..toyotasta oli vaihdelaatikko rikki kuului pamaus kun vaihtoi 1:ltä kakkoselle. Toinen vika oli sellainen kun päästi ratista irti auto väänsi hurjasti oikealle. Tarkastelin aluvanteita ja niissä olikin yhdessä ikävät jäljet oli ajettu johonkin..jonkinlainen törmäys. Soitin edelliselle omistajalle joka jostain syystä kehui auto..ja olivat kuulema vuosi sitten säätäneet aurauskulmat kuntoon, mutta ilmeisesti vaihtaneet auton kun se ei enää kulkenut suoraan vaan väänsi oikealle kulmien säädöistä huolimatta, eli jotain muutakin oli varmaan vialla ko.auton etupäässä. Auto maksoi siis 16000e ja oli silti selvästi huonompi ajettava kuin mun passat jonka sain siis takaisin..onneksi en ollut ehtinyt maksaa Toyotasta vielä mitään.
        Tästä lähtien aina autoa ostaessani vien sen autotohtorille vaihtotarkistukseen vaikka kuinka entinen omistaja ja myyjä kehuisivat autoa. Ihmettelen Toyotankin merkkihuoltoa jos auto kerran oli titaani tarkistettu niin miksi se on rikki!

        Eiköhän se "Titaani-tarkastettukin" ole sellainen yhdenlainen "Varma Ratkaisu" - osittain mainosjippo!


      • hajosiko toyotasi
        - Luxline - kirjoitti:

        Eiköhän se "Titaani-tarkastettukin" ole sellainen yhdenlainen "Varma Ratkaisu" - osittain mainosjippo!

        Mainosjippo tietysti..sitten olisin varmaan joutunut alkaa tappelemaan heti titaani takuiden kanssa..ainiin unohdin kertoa, että toyotan vaihdelaatikossakin oli vikaa...aina kun vaihdoin ykkös vaihteelta kakkoselle kuului ikävä pamaus! eli ei se toyotakaan ole satavarma peli niinku joku tuolla ylempänä mainitsi
        :)


      • p.assat
        hajosiko toyotasi kirjoitti:

        Mainosjippo tietysti..sitten olisin varmaan joutunut alkaa tappelemaan heti titaani takuiden kanssa..ainiin unohdin kertoa, että toyotan vaihdelaatikossakin oli vikaa...aina kun vaihdoin ykkös vaihteelta kakkoselle kuului ikävä pamaus! eli ei se toyotakaan ole satavarma peli niinku joku tuolla ylempänä mainitsi
        :)

        Passat Variant (1997-2000)
        Moottoriviat
        Moottorinohjausyksikön vikoja, moottori sammuu yhtäkkiä.
        Ilmamassamittarivikoja.
        Turboahdinvikoja (diesel 1999-2000)
        Turbomoottoreissa magneettiventtiilivikoja.
        Virta-avainvikoja, moottori ei käynnisty.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Automaattivaihteistossa esiintyy vaikeasti korjattavia vikoja.
        Jarruviat
        Etujarrulevyt kuluvat ja säröilevät.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        Etuakselistosta saattaa kuulua narinaa jo 30 000 ajokilometrin jälkeen
        Pallonivelissä vikoja vuosimallissa 1998.
        Tukivarsien laakerointi kuluu nopeasti.
        Sekalaiset viat
        Vilkku jää päälle.
        Valonheittimiin kertyy vettä.
        Takaluukun lasiin voi tulla halkeama, jos luukun sulkee voimakkaasti.
        Ovien lukkovikoja.
        Ovien lukkojen jäätymisongelmia.
        Takalasin pyyhkimen akseli juuttuu.


      • SUSI ON
        p.assat kirjoitti:

        Passat Variant (1997-2000)
        Moottoriviat
        Moottorinohjausyksikön vikoja, moottori sammuu yhtäkkiä.
        Ilmamassamittarivikoja.
        Turboahdinvikoja (diesel 1999-2000)
        Turbomoottoreissa magneettiventtiilivikoja.
        Virta-avainvikoja, moottori ei käynnisty.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Automaattivaihteistossa esiintyy vaikeasti korjattavia vikoja.
        Jarruviat
        Etujarrulevyt kuluvat ja säröilevät.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        Etuakselistosta saattaa kuulua narinaa jo 30 000 ajokilometrin jälkeen
        Pallonivelissä vikoja vuosimallissa 1998.
        Tukivarsien laakerointi kuluu nopeasti.
        Sekalaiset viat
        Vilkku jää päälle.
        Valonheittimiin kertyy vettä.
        Takaluukun lasiin voi tulla halkeama, jos luukun sulkee voimakkaasti.
        Ovien lukkovikoja.
        Ovien lukkojen jäätymisongelmia.
        Takalasin pyyhkimen akseli juuttuu.

        KYLLÄPÄ TUO SAMMAKON KURNUTUS LÄMPIMÄLLÄ MOOTTORILLA JATKUU VAIN...SAAS NÄHDÄ KUINKA TÄSSÄ KÄY..TOIMITUSJOHTAJA AIKOI SOITTAA MULLE ENS MAANANTAINA JOS VIHDOIN VAIHDETTAIS KURNUTTAVA VW TOISEEN AUTOON...EHKÄ MERSU..SAAS NÄHDÄ ONKO SIINÄ JO JOTAIN VIKOJA..KYLLÄ MUN TUURILLA KAIKISTA LÖYTYY JOTAIN JOPA UUDESSA AUTOSSA VARMAAN JOTAIN VIKAA JOS MEIKÄLÄINEN ON SITÄ OSTAMASSA! ;)


      • ruiyoupo娨
        p.assat kirjoitti:

        Passat Variant (1997-2000)
        Moottoriviat
        Moottorinohjausyksikön vikoja, moottori sammuu yhtäkkiä.
        Ilmamassamittarivikoja.
        Turboahdinvikoja (diesel 1999-2000)
        Turbomoottoreissa magneettiventtiilivikoja.
        Virta-avainvikoja, moottori ei käynnisty.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Automaattivaihteistossa esiintyy vaikeasti korjattavia vikoja.
        Jarruviat
        Etujarrulevyt kuluvat ja säröilevät.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        Etuakselistosta saattaa kuulua narinaa jo 30 000 ajokilometrin jälkeen
        Pallonivelissä vikoja vuosimallissa 1998.
        Tukivarsien laakerointi kuluu nopeasti.
        Sekalaiset viat
        Vilkku jää päälle.
        Valonheittimiin kertyy vettä.
        Takaluukun lasiin voi tulla halkeama, jos luukun sulkee voimakkaasti.
        Ovien lukkovikoja.
        Ovien lukkojen jäätymisongelmia.
        Takalasin pyyhkimen akseli juuttuu.

        osa noista vioista kun ei edes koske vuosien 1997-2000 Passateja. Magneettikytkinviat ovat koskeneet lähinnä jo lopetettuja kaksoisahdettuja BMY-tyyppimerkinnän TSI moottoreita.

        Eikä nyo viat yleensä muutenkaan ole kaikki samassa autossa yhtäaikaa tai peräjälkeen vaan tuo on lista mitä joissakin Passateissa tai Volkakreissa on yleensä ollut vikoja. Tosin tuo nyt on ihan höpöhöpöjuttu että takalasi voi hajota sen seurauksena että kontin sulkee voimakkaammin kiinni. Täyttä skeidaa!


      • minä1233
        ruiyoupo娨 kirjoitti:

        osa noista vioista kun ei edes koske vuosien 1997-2000 Passateja. Magneettikytkinviat ovat koskeneet lähinnä jo lopetettuja kaksoisahdettuja BMY-tyyppimerkinnän TSI moottoreita.

        Eikä nyo viat yleensä muutenkaan ole kaikki samassa autossa yhtäaikaa tai peräjälkeen vaan tuo on lista mitä joissakin Passateissa tai Volkakreissa on yleensä ollut vikoja. Tosin tuo nyt on ihan höpöhöpöjuttu että takalasi voi hajota sen seurauksena että kontin sulkee voimakkaammin kiinni. Täyttä skeidaa!

        Enpä ole itsekään kuullut, että joltain olisi takalasi hajonnut sitä kiinni laittaessa!
        Tuo on HS vikasarjasta tuo lista. Suurin osa vioista silti pitää paikkaansa ainakin tuossa mun 2000 variantissa (farkku).


    • Aja lisää

      Ja kas kumma ääni katoaa.

      • MINÄ1234

        No nyt on Passat myyty..joku hullu maksoi vielä 11 000e huh..olen velaton ja autoton..tää tuntuu oikeestaan hyvältä kun ei ole ylimääräisiä autokuluja! Onneks täällä p-k seudulla on julkinen liikenne mitä voi käyttää :) hyvää jatkoa kaikille..koittaakaa jaksaa vaikka jouduttekin passattejanne useasti korjailemaan.


      • rtyttttttttttttt
        MINÄ1234 kirjoitti:

        No nyt on Passat myyty..joku hullu maksoi vielä 11 000e huh..olen velaton ja autoton..tää tuntuu oikeestaan hyvältä kun ei ole ylimääräisiä autokuluja! Onneks täällä p-k seudulla on julkinen liikenne mitä voi käyttää :) hyvää jatkoa kaikille..koittaakaa jaksaa vaikka jouduttekin passattejanne useasti korjailemaan.

        oli useamman pellen kirjoittama provo ja ihan keksitty tarina. Ainakin ketjun aloituksen jälkeen tulleet tarinat on tässä ketjussa aivan puuta heinää ja hauskaa keksittyä läppää


      • susi on
        rtyttttttttttttt kirjoitti:

        oli useamman pellen kirjoittama provo ja ihan keksitty tarina. Ainakin ketjun aloituksen jälkeen tulleet tarinat on tässä ketjussa aivan puuta heinää ja hauskaa keksittyä läppää

        VAAN KAIKKI TOTISINTA TOTTA!!

        OSTAKAA VAAN PASSATTEJA USEAMPI TALOUTEEN NIIN LAIHDUTTE LÄSKIT! ;)
        KORJAUSRAHAT SYÖ RUOKARAHANNE!


      • saabismi on sairaus
        susi on kirjoitti:

        VAAN KAIKKI TOTISINTA TOTTA!!

        OSTAKAA VAAN PASSATTEJA USEAMPI TALOUTEEN NIIN LAIHDUTTE LÄSKIT! ;)
        KORJAUSRAHAT SYÖ RUOKARAHANNE!

        Uudella saabilla on ihan erilainen ja hiljaisempi ajaa kuin jollain hikisellä paskatilla, mikä ruostuu puhki ja hihnoja ja rullia saa vaihdella tuon tuostakin ja joskus keskuslukitustemppuilee ja takalasinpyyhkijä juuttuu kiinni..vanhemmiilla passateilla vain 60 000km vaihtoväli jakopäänhihnalla..saabissa on ketju ja tarkastus 200 000km välein!


      • Saab on paska
        saabismi on sairaus kirjoitti:

        Uudella saabilla on ihan erilainen ja hiljaisempi ajaa kuin jollain hikisellä paskatilla, mikä ruostuu puhki ja hihnoja ja rullia saa vaihdella tuon tuostakin ja joskus keskuslukitustemppuilee ja takalasinpyyhkijä juuttuu kiinni..vanhemmiilla passateilla vain 60 000km vaihtoväli jakopäänhihnalla..saabissa on ketju ja tarkastus 200 000km välein!

        on hiljaista ajella rengasmelua lukuunottamatta, eikä sekään haittaa kun on hiljaiset ja järkevänkokoiset kitkat alla näin talvea odotellessa. Saabeissa on erittäin tuttu juttu turbon laukeaminen sekä jakopään öljyvuodot juurikin niissä ketjullisissa turbo-Saabeissa. Oikea epidemia 9-5 malleissa.

        Vokkarissakin on nykyään ketju lähes kaikissa bensamoottoreissa jos et sitä tiedä. Sama koskee Audia, Skodaa ja seatia. Vain niiden dieseleissä on jakohihna.

        Mitä tuolla liikenteesä näkee vanhempiakin Passatteja tai VAG autoja yleensä, niin eipä ole ruoste niitä raiskannut jos ei ihan ylihuolimattomasti ole pidetty. Sama toki koskee Saabia ja muita hieman paremmin suojattuja merkkejä.

        Taisit sekoittaa Opelin Volkkariin: vanhemmiilla passateilla vain 60 000km vaihtoväli jakopäänhihnalla..

        Opeleissa oli paljon noita malleja joissa jakohihnan vaihtoväli oli 60.000 ja joissakin jopa alle, ne kun laukes ennen aikojaan. Mm. Astra 90-luvun alussa.


      • saab forever
        Saab on paska kirjoitti:

        on hiljaista ajella rengasmelua lukuunottamatta, eikä sekään haittaa kun on hiljaiset ja järkevänkokoiset kitkat alla näin talvea odotellessa. Saabeissa on erittäin tuttu juttu turbon laukeaminen sekä jakopään öljyvuodot juurikin niissä ketjullisissa turbo-Saabeissa. Oikea epidemia 9-5 malleissa.

        Vokkarissakin on nykyään ketju lähes kaikissa bensamoottoreissa jos et sitä tiedä. Sama koskee Audia, Skodaa ja seatia. Vain niiden dieseleissä on jakohihna.

        Mitä tuolla liikenteesä näkee vanhempiakin Passatteja tai VAG autoja yleensä, niin eipä ole ruoste niitä raiskannut jos ei ihan ylihuolimattomasti ole pidetty. Sama toki koskee Saabia ja muita hieman paremmin suojattuja merkkejä.

        Taisit sekoittaa Opelin Volkkariin: vanhemmiilla passateilla vain 60 000km vaihtoväli jakopäänhihnalla..

        Opeleissa oli paljon noita malleja joissa jakohihnan vaihtoväli oli 60.000 ja joissakin jopa alle, ne kun laukes ennen aikojaan. Mm. Astra 90-luvun alussa.

        KYLLÄ ON 60 000km vm 2000 ajm moottorissa ainakin TDI mallissa kylläkin.
        En ole kuullut saabin moottoreista mitään haukkuja ainakaan 9-5 mallin dieseleistä. V6 3.0 tid joka on on isuzun koneella siis saab 9-5 on saanut huonoa mainosta, mutta se on siis ihan eri moottori kuin 2.2tid..kun taas uudempi 1.9 tid ei ole niin kestävä..kysymys on siis dieseleistä!


      • treyui
        saab forever kirjoitti:

        KYLLÄ ON 60 000km vm 2000 ajm moottorissa ainakin TDI mallissa kylläkin.
        En ole kuullut saabin moottoreista mitään haukkuja ainakaan 9-5 mallin dieseleistä. V6 3.0 tid joka on on isuzun koneella siis saab 9-5 on saanut huonoa mainosta, mutta se on siis ihan eri moottori kuin 2.2tid..kun taas uudempi 1.9 tid ei ole niin kestävä..kysymys on siis dieseleistä!

        ihan tarpeeksi hyvin. Niitä riittää korjaamollamme rassattavana ihan tarpeeksi. Diesel Saabit pelaanneet ihan ok.


      • saab forever
        treyui kirjoitti:

        ihan tarpeeksi hyvin. Niitä riittää korjaamollamme rassattavana ihan tarpeeksi. Diesel Saabit pelaanneet ihan ok.

        Ehkä en sittenkään laittanut käsiäni paskaan niinkuin yleensä autokaupoilla mulla on tapana ollut :)


    • jkhjgfhjahgj

      vaihda mondeoon

      • Mercedes75

        Mondeo on voorti. Voortin omistajat pääsee taivaaseen kun kärsivät niin autonsa kanssa. Voorti on ohutpeltinen ja rengasmelu kauhea!


    • mklo

      Kiristin rulla ei kuumene! ja vesipumppu voi vinkua jos on menossa rikki ja sitten nokka-akselin päässä olevat tuki holkit voi jurnuttaa nokkaa vasten. tai nokat vikisee jos on öljyn puutetta ja siitä kun yks henkilö tossa sano että jakopäähihna voi olla liian kireä niin jos jakopäähihnaa pyöräyttämällä kädellä niin sillo ku se kääntyy 90 astettta niin se on sopivalla kireydellä. Jos ei niin liian kireee.

      • meitsi-75

        Ne on varmaan ollut nuo TUKIHOLKIT jotka KIHINÄN/KAHINAN ovat aiheuttaneet. Mitä lie oisivat maksaneet jos ois ruvennu korjaamaan....? mene ja tiedä .. toivottavasti joku nyrkkipaja on saanut sen kuntoon VW merkkihuolto on sen verran kädetön, että ei ne siellä osaa tuollaisia juttuja tai ei vaan kiinnosta joku pikku kahina jonka huomaa vain lämpimällä moottorilla.


      • Kiesi3
        meitsi-75 kirjoitti:

        Ne on varmaan ollut nuo TUKIHOLKIT jotka KIHINÄN/KAHINAN ovat aiheuttaneet. Mitä lie oisivat maksaneet jos ois ruvennu korjaamaan....? mene ja tiedä .. toivottavasti joku nyrkkipaja on saanut sen kuntoon VW merkkihuolto on sen verran kädetön, että ei ne siellä osaa tuollaisia juttuja tai ei vaan kiinnosta joku pikku kahina jonka huomaa vain lämpimällä moottorilla.

        Skoda Fabia 1.4TDI oireilee samalla tavalla eli kihisee/kahisee selvästi moottorin lämmetessä. Kylmänä moottorista ei kuulu tätä sivuääntä. Erityisesti kovan ajon jälkeen kahina on selvimmin havaittavissa jopa ilman että konepeltiä avaa.

        Ääni on hieman jatkottainen, toistuen säännöllisesti auton käynnin rytmissä, eli ääni ei ole tasainen. Ääni vaikuttaisi tulevan laturin/jakopään suunnalta. Apulaitehihnan kiristimen laakeri vaihdettu ja laturin hinhapyörä(vapaakytkin) todettu toimivaksi.

        Onko apuja tämänlaisen vian paikallistamiseen?


      • pietu777
        Kiesi3 kirjoitti:

        Skoda Fabia 1.4TDI oireilee samalla tavalla eli kihisee/kahisee selvästi moottorin lämmetessä. Kylmänä moottorista ei kuulu tätä sivuääntä. Erityisesti kovan ajon jälkeen kahina on selvimmin havaittavissa jopa ilman että konepeltiä avaa.

        Ääni on hieman jatkottainen, toistuen säännöllisesti auton käynnin rytmissä, eli ääni ei ole tasainen. Ääni vaikuttaisi tulevan laturin/jakopään suunnalta. Apulaitehihnan kiristimen laakeri vaihdettu ja laturin hinhapyörä(vapaakytkin) todettu toimivaksi.

        Onko apuja tämänlaisen vian paikallistamiseen?

        Ei ole apuja valitan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

      Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2257
    2. Vieläkö odotat että

      Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      70
      1146
    3. Kuinka paljon

      Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      115
      1036
    4. Haluan sinun kanssa sänkyyn

      Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      49
      1015
    5. Nainen sä olet

      arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      72
      989
    6. Jos olisin

      Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      957
    7. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

      Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      13
      918
    8. Luotathan?

      Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      31
      900
    9. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

      todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      898
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

      mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      50
      856
    Aihe