Taas on vatuissa toukkia. Joka toinen marja on toukansyömä tai siellä on toukka sisällä. Mitä nää toukat on ja miten ne sais pois tulevana kesänä. Tympii jo poimia niitä, kun puolet saa nakata pois...jokakesäinen vitsaus. Marjoja tulisi kohtalaisesti ja vadelmat ovat isoja mollukoita... siis kyse on jalostetuista vatuista...
Vadelman toukat
1
4344
Vastaukset
- kärsäkäs
Otus munii vatun kukkapohjaan ja toukka on siis valmiina, kun vattu kypsyy. Jos niistä haluaa eroon, niin pensaat pitää ruiskuttaa kukinta-aikaan malationilla tms. myrkyllä. Mitään ympäristöystävällistä torjunta-ainetta en ole kuullut olevan olemassa, tuskin mäntysuovasta on tässä apua.
Mikäli ei taho myrkyttää, on konstit vähissä. Itte kerään toukan ihan rupuiksi syömät roskiin, jos ne heittää maahan tai panee avokompostiin, niistä kehittyy lisää niitä kärsäkkäitä.
Toukat saa muuten asiallisista marjoista pois pistämällä vatut vesiämpäriin. Ne otukset tulee ulos marjoista ja nousevat pintaan, siitäpä kerää roskikseen. Kastellut marjat menee tuorekäytössä ja hilloon ihan täydestä, pakastaa niitä ei viitti paitsi jos meinaa keittää mehuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101060
- 102928
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96797- 86713
- 48655
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16590- 35511
- 25505
- 43492
- 46486