Taas on vatuissa toukkia. Joka toinen marja on toukansyömä tai siellä on toukka sisällä. Mitä nää toukat on ja miten ne sais pois tulevana kesänä. Tympii jo poimia niitä, kun puolet saa nakata pois...jokakesäinen vitsaus. Marjoja tulisi kohtalaisesti ja vadelmat ovat isoja mollukoita... siis kyse on jalostetuista vatuista...
Vadelman toukat
1
4344
Vastaukset
- kärsäkäs
Otus munii vatun kukkapohjaan ja toukka on siis valmiina, kun vattu kypsyy. Jos niistä haluaa eroon, niin pensaat pitää ruiskuttaa kukinta-aikaan malationilla tms. myrkyllä. Mitään ympäristöystävällistä torjunta-ainetta en ole kuullut olevan olemassa, tuskin mäntysuovasta on tässä apua.
Mikäli ei taho myrkyttää, on konstit vähissä. Itte kerään toukan ihan rupuiksi syömät roskiin, jos ne heittää maahan tai panee avokompostiin, niistä kehittyy lisää niitä kärsäkkäitä.
Toukat saa muuten asiallisista marjoista pois pistämällä vatut vesiämpäriin. Ne otukset tulee ulos marjoista ja nousevat pintaan, siitäpä kerää roskikseen. Kastellut marjat menee tuorekäytössä ja hilloon ihan täydestä, pakastaa niitä ei viitti paitsi jos meinaa keittää mehuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781032
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm91819J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81745- 59738
- 119734
- 109685
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante114583- 47570
- 18538
Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64502