Elikkäs ku olen nyt ostanu Peugeot jet-forcen se on 2003 vuden malli ja ajettu alle 5000 tuhatta niin haluisin varmistaa että kaikkki on kunnossa, mitä voisin tarkistaaa?Ja onko noi ruiskoneet muutenki hyviä mistä löytyy tietoa näistä asioista.
Mun skootteri menee sen 55 niin voisiko joku tarkentaa paljon on se nopeus milloin lähtee kilvet?Ja kun moponi on vakio vaikuttaaako se mitenkään asiaan?
Kiitos jo etukäteen!
Toivon asiallisia vastauksia!!
Peugeot jet force 50cc
5
646
Vastaukset
- ex-pösö
Kaikki on kunnossa jos moposi käy ja kulkee normaalisti. Ei tarvitse ehjää sorkkia tai miettiä, kun kerran toimii. JetForce on paras skootterin 2-tahtikone mitä ikinä voi olla. Heikko kohta siinä on tosin juurikin tuo ruisku. Nykyäänhän JetForce-koneellisissa pösöissä on palattu käyttämään kaasutinta.
Tyypillisesti pösö menee sen 55 kun variaattorin rajoituslevy on poistettu. Oma vanha ludix tosin 70 samalla toimenpiteellä. JetForce on sen verran painavampi rakenteeltaan, ettei näin koviin nopeuksiin päästä.
Moposi ei siis ole vakio ja kiinni kun jäät niin kilvet lähtee, sakkoa saat ja moposi joudut rekisteröintikatsastamaan uudelleen. Katsastus on todella kallis. Rajoitinlevyn poisto yksinään lasketaan välityssuhteen muuttamiseksi, josta siis selviää suht pienellä sanktiolla.- jf.....
Jaaha, niiin minulle on sanotu että se on vakio ettei sitä ole viritetty mistä voisi tarkistaaa että kaikki vakio osat on paikallaan missä on se raijoituslevy Variaattorissa, MINUN MIELESTÄ MOPOA EI OLE VIRITETTY, koska kaikki vanhatkin omistajat olivat sanonneet että se on vakio
- JetForce
jf..... kirjoitti:
Jaaha, niiin minulle on sanotu että se on vakio ettei sitä ole viritetty mistä voisi tarkistaaa että kaikki vakio osat on paikallaan missä on se raijoituslevy Variaattorissa, MINUN MIELESTÄ MOPOA EI OLE VIRITETTY, koska kaikki vanhatkin omistajat olivat sanonneet että se on vakio
Etuvariaattorin takaa rullakupissa noin kämmenen kokoinen kupera rajoitinlevy. Ei siis sitä "tyypillistä" prikkaa siivapyörien välissä kuten yleensä.
maahantuojalta kysyessäni miksi on ruiskusta luovuttu oli vastaus: siitä ei ole luovuttu minkään heikkouden takia vaan valmistusteknisten eli toisin sanoen rahan takia... kaasutin versio on huomattavasti halvempi valmistaa kuin ruiskulla varustettu...
- Oo_oo
PappaSkootteri kirjoitti:
maahantuojalta kysyessäni miksi on ruiskusta luovuttu oli vastaus: siitä ei ole luovuttu minkään heikkouden takia vaan valmistusteknisten eli toisin sanoen rahan takia... kaasutin versio on huomattavasti halvempi valmistaa kuin ruiskulla varustettu...
Kaasutin on täysin toimiva ja edullinen tapa antaa leipää mopon koneelle. Ruisku on kallis eikä toimivuuteen tuo suurta muutosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803