Päästin irti... Sattuu, mutta helpompi hengittää päivä päivältä... Ja huomaan hymyileväni päivä päivältä enemmän...Tuntuu kuin hartioilta olisi nostettu paino pois...
Lopetin seurustelun mieheen, kun hyväksyin sen, että minä en voi toista ihmistä muuttaa... Hänen on ihan itse saatava itsetuntonsa kasvamaan ja aikuistuttuva...
Virheitä tehtiin molemmat, mutta se helpotti kun ymmärsin, että miksi murehtia asioita joita ei voi itse muuttaa...
Virheitä tehtiin molemmat ja en kadu tätä suhdetta... Opin itsekin taas jotain... Pahoja sanoja/painostusta/huonoa omaatuntoa en seuraavissa suhteissa ota kertaakaan niskaani...
Ihmisen on oltava täydellinen ensin yksin ja kykenee sitten vasta parisuhteeseen, kun pystyy luottamaan ja antamaan tilaa toiselle, ilman katkeruutta tai painostusta...
En voinut elää enään suhteessa, jossa en voinut olla oma itseni... En voinut varoa jokaista sanaa/tekoa, ettei toinen suutu ja oleta, että minä petän häntä ja olen lähdössä... En voinut jättää kaikkia ystäviäni/harrastuksiani, sen takia kun minua epäiltiin koko ajan, että mitä tämä nyt on....
Rakastan tätä miestä, siis sitä miestä, joka luotti ja antoi silloin kaiken itsestään... Toista puolta sitä epävarmaa puolta, mihin kuului mustasukkaisuus/ilkeät sanat/alkoholi/luottamuspula en kaipaa....
Irti päästäminen ei ole pakenemista, vaan ymmärrys, että muutos on lähdettävä ihmisestä itsestään... Ja tuo mies ei muutu... Yrittää vieläkin loukata mua, keksimällä juttuja, että hänellä on toinen nainen... Se vain osoittaa kuin raakile hän on ihmisenä vielä...
Minä luotin ja yritin ymmärtää, enkä olisi tehnyt hänelle ikinä mitään pahaa...
Askel askeleelta nousen ylöspäin... Kyllä se jää kantaa:o)
Luovutin ja päästin irti....
2
950
Vastaukset
- Luottamus75
.. tuohon.. Toivon mukaan.. Nyt ymmärrän, että toista ei voi muuttaa.. Samat ongelmat kuin teillä.. Yritin ymmärtää.. Ja luottaa.. Halusin auttaa.. Mustasukkaisuus, omistushalu, alkoholi, huono itsetunto, pettymykset.. On vaan todella vaikeaa päästää irti, kun vielä tuntuu siltä, että luovuttaa.. Sattuu. Mutta tänään oli yksi helpompi hetki.. Ehkä se on alkua.. Selviytymiseen.
Voimia sinulle! Sekin auttaa, kun tietää että jossain on joku - eli sinä - joka käy läpi samaa tuskaa..- luovuttanut.....
Samat ongelmat ja liikaa kannoin hartioillani toisen syytöksiä. Elämme täällä vain kerran ja ei pidä roikkua jossakin sellaisessa, mitä ei todellisuudessa ole tai tule. Tsemppiä kovasti !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832224
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1701946Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I451904- 1261596
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia641469Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1871452Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771211Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P311064- 711043
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni691007