Mitä tehdä omenavarkaille?

neuvoja..

Asumme rivitalossa ja meidän takapihan omenapuu loistaa omenia ja 15 metrin päässä menee auto- ja pyörätie. Monet ohikulkijat tiirailevat omenapuutamme, mutta nyt pari ala-asteikäistä poikaa on alkanut röyhkeäsi hyppimään pihallemme aidan yli ja varastamaan omenoita. Omenat ei ole vielä edes täysin kypsiä ja pelkäämmekin, että pojat katkovat oksia tuosta puusta ja puu kärsii.

Eli mitä noille pojille voi tehdä? Eihän tollaset riiviöt usko, jos niille jotain sanoo. Vanhemmille ei voida mennä valittaan, kun ei tiedetä missä nuo pojat asuu. Röyhkeästi siis odottavat tuossa aidan takana, että poistumme takapihalta ja heti hyppivät noita raakoja omppuja repimään. Vinkkejä?

7

738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaa

      Jos kirjoittaisit kyltin, että "älä koske puussa oleviin omenoihin". Lukutaitoiset voisivat erottua siinä taidottomista. Lepaan puutarhamessuilla oli vastaava kyltti ja 7500 ihmistä. En nähnyt kenenkään koskevan edes niihin maahan pudonneisiin omenoihin.

      Mansikkapellolta ei enää kukaan uskalla maistella, kun laitoin kyltin syysruiskutuksen suorittamisesta. Villi vatukkoon laitoin kerran kyltin vesakkomyrkytyksestä ja toisena vuonna varoittelin karhusta. Sainpa kerätä vatut ihan itse.

      • osaat olla juoni! No eikö karhun katsojia tullut paikalle?


      • samalla linjalla

        Olen kokeillut samaa myrkytysvaroitusta omalla pihallani ja se yleensä vakavoittaa uskalikot miettimään kannattaako varastaa.

        Eli kannatan samaa ideaa!


      • tulisi omenavarkaita
        samalla linjalla kirjoitti:

        Olen kokeillut samaa myrkytysvaroitusta omalla pihallani ja se yleensä vakavoittaa uskalikot miettimään kannattaako varastaa.

        Eli kannatan samaa ideaa!

        ja saisin kiinni itse teosta, eivät kyllä uudelleen tulisi...Ainakaan pienellä porukalla..


    • MINÄ VAIN,JOTA V-JNE

      OLIPA KERRAN OMENAPUU TÄNÄ KESÄNÄ 2012 VALKOINEN KUULAS .TÄYNNÄ OMENOITA ,NIIN EI TAHTONUT KESTÄÄ JA KANTAA .SANOIMMELLE NAAPURILLE KERRAN ETTÄ TULEPPA HAKEMAAN OMENOITA ! SAIMME HÄNESTÄ OIKEIN RIESAN , HÄN TAI SE TULI AINA KUN OLIMME KOTONA, JA SITTEN HÄN ,SE HAKI AINA KUN EMME OLLEET PAIKALLA ,OLI HAETTU KAIKKI MAASTA PUDONNEET JA PUUSTAKIN OLI OTETTU ,HUOMASIMME SEN MYÖS.MUUTAMA PÄIVÄ TÄMÄ NAAPURI ILMAANTUI OMAN PUSSIN KANSSA JA KERÄSI MIELENSÄ MUKAAN KAIKKI MAASTA PUDONNEET ,JA KUN ILMOITIN ETTÄ OLEN KERÄNNYT MEIJÄN SELLAISEEN KESÄMAJAAN PIKKUHILJAA JEMMAAN .tÄNÄÄN SIT 18.9. KUN SÄÄTIEDOTUS TULI ETTÄ TUULI KÄY NIIN KERÄSMME PUUSTA SINNE KESÄMAJAAN SUURIMMAN OSAN AAMUSTA JA AJATTELIMME KERÄTÄ ILLALLA LOPUT .VEIMME SINNE KESÄMAJAAN AAMUSTA KERÄTYT OMENAT , JA KUN TULIMME ILLALLA KOTIIN ,NIIN JUSTIIN NÄMÄ AAMULLA JOPA PUUSTAOMENAT OLIVAT HÄVINNEET N,SOITIMME VELIPOJALLE JONKA PITI HAKEA OMENOITA MUTTA HÄN EI OLLUT HAKENUT .SIIS TÄMÄ NAAPURI OLI JOPA KEHDANNUT MENNÄ SINNE MEIDÄN KEKÄKÖMMELIN SISÄLLE JA VEI NE JUSTIIN NE AAMUPÄIVÄSTÄ PUUSTA OTETUT OMENAT,ARVATKAA OTTIKO PÄÄHÄN ,ME OLLAAN JUST LÄHDÖSSÄ TÄLLÄ VIIKOLLA LASTELASTEN LUO JA PITI VIEDÄ SINNE OMENOITA , NO JÄIHÄN NIITÄ MUUTAMIA VIETÄVÄKSI JA JOPA VELJENPERHEELLIKIN. EIHÄN VALKEA KUULAS OMENA KAUAN SÄILY ,MUTTA ETTÄ JOS NAAPURILLE SANOTAAN KERRAN ,NIIN EI KAI SE SITÄ TARKOITA ETTÄ NIITÄ HAETAAN KASSIKAUPALLA JA IHAN MITEN VAIN ?SANOISIN MELKEIN ETTÄ "OMENAVARAS",MUTTA SANOTAAN ETTÄ MITEN KEHTAA? ENSI VUONNA JOS PUUSSA ON YHTÄ PALJON OMENIOTA ,NIINTÄMÄ NAAPURI EI SAA YHTÄKÄÄN ,VIEN VAIKKA KAATOPAIKALLE ,JOS EN SOPIVAA KOHDETTA LÖYDÄ? KERTOKAA MITÄ MIELTÄ OLETTE TÄLLÄISESTÄ TOUHUSTA? OTTAA PÄÄHÄN AIKA PIRUSTI ,MUTTA EN TIEDÄ MITEN SEN SANOISIN KYSEISELLE HENKILÖLLE ? ANTAKAA NEUVOJA . KIITOS JO ETUKÄTEEN !!!!!!

    • ystävän neuvo

      "Mitä tehdä omenavarkaille?"

      Ne on ehkä parhaimillaan grillattuina.

      • Mimmu-mummo

        KIrjoita iso lappu puunjuurelle, OMENIEN POIMINTA KIELLETTY
        Jos sitten uskoisi, jos osaa lukea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe