Rakkaus?????

kivellä.istuja

Rakkaus on kuin
pakkanen;
se tunkeutuu
läpi jokaisesta
hiivatin solusta
ja saa värisemään
kuin horkkaisen
haavanlehden.

Rakkaus on kuin
aurinko;
se kutittelee
läpi jokaikisen
suloisen tuntosolun
ja saa lämpenemään
kuin kuivapihkaisen
puunrungon.

Rakkaus on kuin
vitsaus;
se porautuu
läpi yksinäisen
ankean tajunnan
ja saa hehkumaan
kuin sepän ahjossa
raudan.

Rakkaus on kuin
kutsumus;
se houkuttelee
läpi ikävuosien
aina uudestaan
ja saa höppänäksi
kuin tytönheitukan
ensilemmellään.

10

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runo64-1

      ... ottaa kenet vain haluaa,
      ulottaa voimansa vaikka kiikkustuoliin
      vieden mennessään
      ja siltä ei säästy kukaan.

      kerrassaan loistavia sikermiä rakkaudesta,
      varsinkin ensimmäisen : 'hiivatin ... '
      sai hymyn tulemaan kasvoille.

      no kokemuksesta se pappikin saarnaa ...

      taitaa olevan hyvien ajatusten paikka
      se kivi jolla istut
      joten hyvä upea kivellä istuja !!!

      • kivellä.istuja

        hyvä että hyväksyit kiveni ja mukavaa että runoni läpäisi tiensä vaikka onkin enemmän kuivahkoa, ihmettelevää pohdiskelua tuon kumman 'rakkauden' tiimoilta kuin hehkuvaa lemmenluritusta.


    • lukija :)

      mikä se muuten on
      se rakkaus
      joku kihelmöivä kivireki
      ja raskas vielä
      mutta joka aamu se vain
      on mukaan otettava

      kyllä me olemme hulluja
      pojan viikaritkin
      saati tytönheitukat

      ja kun se tekee vielä
      kevyeksi olonkin
      heittää nenäliinaa
      kosteille silmille

      se rakkaus
      älä muuta sano

      • kivellä.istuja

        sinulle palautteestasi ja omastakin runopohdinnasta. Rakkaus pitää ihmiset liikkeellä ja vyöryttää joskus laijasta laitaan, monella tasolla. Toisaalta se laittaa pähkäilemään outoja ja yllättää yllyttäen vaikka mihin ;-)


    • mies-v57

      Kummallista vaikka kulkisi tuhat kertaa
      samaan kohtaan, taivas sama niillä main
      ja tunteet kuin yhtä matkaa ja kuitenkin
      aina sama alkuräjähdys, mielen liikutus.

      Aurinko, sade ja pouta, merkiski Rakkaudesta
      sateenkaari, meissä tunteet, kosketus ja
      kuumuus ja tulee Rakkaus kuin sateenkaari
      ja me sen alla kuin olisimme ensi kertaa.

      Joka kerta kuin ensi kertaa, suudelmasi
      kuin olisimme tavanneet vasta, hyväilysi niin
      tuore, makusi, se minuun herännyt juuri,
      Mies minussa pinnalla vuoksesi vaeltanut.

      Ja sinä kuin tuuli joka minuun puhallat,
      auringon kehrä joa kaukaa tulet ja kosketat,
      säteet ihoni pintaan, sormin kuin minua
      koskisit, kummallista, vaikka olisi tuhannes..

      silti sinussa kuin ensi kerta.

      http://www.youtube.com/view_play_list?p=09D463338362437E&playnext=1&playnext_from=PL&v=6nWUyotYBEM

      Kiitos Runostasi.

      Mikään ei varmaan kulje ihmisessä niin
      näkymättömästi, syvälle, jätä niin paljon vain
      kuiskauksella kuin Rakkaus.

      Ja kun Rakastaa, on pinta ehyt, vaikka
      sisällä on tuli ja kuohut.

      Ei, ei mikään muu...
      vain Rakkaus.

      Rakkausrunoissasi on persoonallista
      omaleimaisuutta ja olen iloinen, että olet tullut palstalle.

      Tekstisi on luettavaa, siinä on särmää ja
      pintaa, tunnetta ja tunteilua.

      Tavaton kokemus lukea ja maistaa tekstisi
      makua, kokea se.

      Tämäkin oli valmis ja hieno Runo.

      Iloa ja positiivista höppänänä oloa
      päivääsi.

      • kivellä.istuja

        ja kiitos kauniista palautteestasi. Runosi on hyvin teemoittunut ja olit löytänyt tosi viisassanaisen laulunkin lisukkeeksi. Aion kyllä pysyä asialinjalla ja positiivisuuden koen ehkä nyt enemmän elämääkannattelevana voimana jonka kasvua ei mikään voi estää koska; kaiken takana on rakkaus, kaiken edessä on rakkaus, kaiken mukana on rakkaus ja rakkaus pitää myös kädestä kiinni.


    • lindalinda1

      ai että minä pidin tämän runon ajatuksista,
      ihania vertauskuvia ja sanarikasta runoa
      alusta loppuun.

      • kivellä.istuja

        Kiva että sinäkin pidit. Rakkaus on sellainen elementti näissä meidän ihmisten sielunenergioissamme että sen kanssa on mukava painiskella. Kaikkein mukavinta se on silloin kun on vuorovaikutuksellisessa konkretiassa, mutta riittää siinä ainesta tälläisille yksinäisille joutohetkillekin.


    • Rakkaus on kaikkialla
      se täytyy vain huomata.
      Pahaa rakkautta ei ole
      ne ovat sitten ihmisen
      tunnevääristymiä.
      Sitähän meistä löytyy jokaisesta
      tavallaan.

      Runosi oli rikasta luettavaa
      erittäin hyvine vertauskuvineen.

      Kiitos lukuhetkestä.

      Valoa päiviisi.

      • kivellä.istuja

        ja on meidän ihmisten pelastus, että rakkaus on niin sinnikkäästi kaikessa mukana. Silloin kun rakkauden olemassaolo lävistää tajunnan varjot ja alitajunnan portinvartijoiden estot niin olemme saapuneet ikuisuudenlähteelle, josta voi ammentaa pimeinä öinä , tuskan ja murheen salamoiden leiskuessa, voimaa seuraavan auringonsäteen aavistukseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1025
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      30
      611
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe