Erätukun riistakamerat?

kokemuksia????

11

7922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Spy point

      Käyppä kattoos myös: http://www.eranetti.fi/index.php?act=viewCat&catId=13
      Itsellä ollut spy pointti tän kesän, oiva peli selvitellä mitä luonnossa tapahtuu ja mihin aikaan vuorokaudesta. Pari viikkoa kamera oli peuran nuolukivellä, elikot saapu joka ehtoo 10 minuutin tarkkuudella paikalle. Mitä olet itse kuvaamassa.

    • nyt mulla on
    • 357mag

      osta ihmees jonku muun merkkine,mul on erätukku kamera ja vaihtoon menee.ei ota kuvaa ku parin metrin pääst eli käytännös yhtä tyhjän kans.ihan hyvän kuvan ottaa kyllä.kaverilla samanlainen ja ottaa kuvia vaihtelevalla menestyksellä.ehkä ottaa ehkä ei.säästyt vaivalta ku ostat suasiol jonku muun.

      • moltyre 60

        550:stä kameraa. Ostin Kärkkäiseltä ja vein nuolukivelle 6m tolpasta. Viikon päästä hain kortin ja sitte hain kamerankin pois. Nuolukiven ympäristö täynnä jälkiä, kortilla ei kuvan kuvaa. Pihalla kokeilin seuraavana yönä, koiraa ei kuvaa mutta kas kummaa ihmisen kokoinen riittää laukaisemaan kameran. Onkin sitten komea punainen valo siinä värkissä. Kuvan keskellä on semmoinen pieni alue josta voi tunnistaa onko kyseessä hirvi vai ihminen. Päivällä kamera ottaa ihan hemmetin hienoja kuvia. Kokeilu jatkuu, kamera on maastossa. Näyttää siltä että hinta ja laatu kulkevat riistakameroissakin käsi kädessä.


      • Jp
        moltyre 60 kirjoitti:

        550:stä kameraa. Ostin Kärkkäiseltä ja vein nuolukivelle 6m tolpasta. Viikon päästä hain kortin ja sitte hain kamerankin pois. Nuolukiven ympäristö täynnä jälkiä, kortilla ei kuvan kuvaa. Pihalla kokeilin seuraavana yönä, koiraa ei kuvaa mutta kas kummaa ihmisen kokoinen riittää laukaisemaan kameran. Onkin sitten komea punainen valo siinä värkissä. Kuvan keskellä on semmoinen pieni alue josta voi tunnistaa onko kyseessä hirvi vai ihminen. Päivällä kamera ottaa ihan hemmetin hienoja kuvia. Kokeilu jatkuu, kamera on maastossa. Näyttää siltä että hinta ja laatu kulkevat riistakameroissakin käsi kädessä.

        Kannattaa ottaa ensinmäisenä ohjekirja kätöseen ja lukaista sieltä, itellä oli sama ongelma ja menin siitä myyjäliikkeeseen valittamaan. Kaskummaa asetuksista pystyykin säätämään sen , että kuinka pienistä eliöistä se kuvaa alkaa ottamaan :) Perusasetus on oikeasti naurettava kun se kuvaileee ihmisiä tai isompia eliöitä :) Toinen mikä kannattaa tarkistaa niin on ,että sulla ei oo mitään ajotusta siinä käynnissä että se ei esim. ottaisi kuvaa tiettynä kellonaikana ollenkaan. ( ja olisi sattumoisin elukoiden ruokailuaika). Yleensä itellä ratkennu ongelmat ku tarpeeksi yrittää ja ooon ollut tosi tyytyväinen laitteeseen. Hinta laatusuhde on todella hyvä :)


      • moltyre 60
        Jp kirjoitti:

        Kannattaa ottaa ensinmäisenä ohjekirja kätöseen ja lukaista sieltä, itellä oli sama ongelma ja menin siitä myyjäliikkeeseen valittamaan. Kaskummaa asetuksista pystyykin säätämään sen , että kuinka pienistä eliöistä se kuvaa alkaa ottamaan :) Perusasetus on oikeasti naurettava kun se kuvaileee ihmisiä tai isompia eliöitä :) Toinen mikä kannattaa tarkistaa niin on ,että sulla ei oo mitään ajotusta siinä käynnissä että se ei esim. ottaisi kuvaa tiettynä kellonaikana ollenkaan. ( ja olisi sattumoisin elukoiden ruokailuaika). Yleensä itellä ratkennu ongelmat ku tarpeeksi yrittää ja ooon ollut tosi tyytyväinen laitteeseen. Hinta laatusuhde on todella hyvä :)

        No ei ole vieläkään sitten auennut se 550:sen kameran sielunelämä. Sen minkä olen saanut selville niin pakkasesta ei tykänny ollenkaan. Lykkäsin lukulaitteen johdon kameraan niin se alkoi vaan piippaamaan. Parituntia lämmiteltyäni sen asetukset olivat palanneet juuri niihin tehdasasetuksiin. Kas kummaa viikon pöydällä huilattuaan löytyi kamerasta ne asetukset jotka olin siihen syöttänyt. Sitä epäilin itsekin että kamera olisi yöllä nukkuma-asennossa, mutta ohjekirjan mukaan näin ei pitäisi olla. Sitten vielä outo juttu se yksi punainen led, kiiluu puolitehoisena koko ajan kun patterit on kamerassa. Kun olen vielä tarkistanut että patterit on oikein päinkin, niin ilmiölle on vaikea löytää selitystä. Voisiko se vaikuttaa yökuvien pimeyteen? Tosin aika vähän olen nähnyt 550:sellä otettuja yökuvia. Kokeilu jatkuu, kamera on maastossa.


      • jp
        moltyre 60 kirjoitti:

        No ei ole vieläkään sitten auennut se 550:sen kameran sielunelämä. Sen minkä olen saanut selville niin pakkasesta ei tykänny ollenkaan. Lykkäsin lukulaitteen johdon kameraan niin se alkoi vaan piippaamaan. Parituntia lämmiteltyäni sen asetukset olivat palanneet juuri niihin tehdasasetuksiin. Kas kummaa viikon pöydällä huilattuaan löytyi kamerasta ne asetukset jotka olin siihen syöttänyt. Sitä epäilin itsekin että kamera olisi yöllä nukkuma-asennossa, mutta ohjekirjan mukaan näin ei pitäisi olla. Sitten vielä outo juttu se yksi punainen led, kiiluu puolitehoisena koko ajan kun patterit on kamerassa. Kun olen vielä tarkistanut että patterit on oikein päinkin, niin ilmiölle on vaikea löytää selitystä. Voisiko se vaikuttaa yökuvien pimeyteen? Tosin aika vähän olen nähnyt 550:sellä otettuja yökuvia. Kokeilu jatkuu, kamera on maastossa.

        Joo kuullostaa kummalta.. Laitehhan antaa muutaman piippauksen silloin kuin kun laittaa ohjelmointi koneen kiinni kameraan, ja sitten se piipahtaa vielä muutaman kerran jos paristot on tyhjät. ( Lukulaitteeseen tällöin ei syty muutakuin himmeä taustavalo. Punainen ledi ei kuuluisi palaa muulloin kuin kamerankäynnistäessä ja kuvatesssa.. Kuvvako laitteesi siis kokoajan? Mitä tarkoitat yökuvien pimeydellä? Eikä niistä saa selvää vai onko ne mustavalkoisia? ( niinku kuuluu ollakkin) Laittaa kameraan 5 megapixelin tarkkuuden niin saapi kuvista hyvin selvää. Jos laite ei toimi niinkuin pitäisi niin ole ihmeessä yhteyksissä myyjäliikkeeseen. .



        Onnistuneita kuvauksia.


      • moltyre 60
        jp kirjoitti:

        Joo kuullostaa kummalta.. Laitehhan antaa muutaman piippauksen silloin kuin kun laittaa ohjelmointi koneen kiinni kameraan, ja sitten se piipahtaa vielä muutaman kerran jos paristot on tyhjät. ( Lukulaitteeseen tällöin ei syty muutakuin himmeä taustavalo. Punainen ledi ei kuuluisi palaa muulloin kuin kamerankäynnistäessä ja kuvatesssa.. Kuvvako laitteesi siis kokoajan? Mitä tarkoitat yökuvien pimeydellä? Eikä niistä saa selvää vai onko ne mustavalkoisia? ( niinku kuuluu ollakkin) Laittaa kameraan 5 megapixelin tarkkuuden niin saapi kuvista hyvin selvää. Jos laite ei toimi niinkuin pitäisi niin ole ihmeessä yhteyksissä myyjäliikkeeseen. .



        Onnistuneita kuvauksia.

        ledi kiiluu silleen himmeästi, eikä se ole se mikä vilkuttaa silmää kun kameraan laittaa virran päälle. Tuohan se varmaan olikin se piipitys että pakkasessa paristojen teho oli hukassa, koska lämmettyään hiljeni. Ne yökuvat ovat reunoilta ihan mustia, ainoastaan keskellä on semmonen kirkkaampi alue. 5 mekapikseliä on käytössä. Siitäkään en tunnistanut itseäni vaan ihmettelin outoa kurkkaajaa, kelloaika paljasti. Nyt koin onnistumisen riemua, sain irtokoiran kuvaan, päivällä kylläkin. Sitten sain 3 kuvaa henkilöautosta mutta pakettiauto ei laukaissut kameraa. Kuvat päivällä erinomaisia. Ohjekirjassa lukee että reakoi lämpöeroon, ilmeisesti paku ei ollut riittävän lämmin. Pystyneekö kesällä kuvaamaan mitään kun siitä oli käyttöohjeessakin maininta ettei välttämättä erota elukkaa ympäristöstä, jos nyt talvellakin pitää olla herkimmällä asetukset.
        Mulla on kokemuksia tuosta moltyre 60 kamerasta jo hieman pitemmältä ajalta, sen takia tämän toiminta tuntuu kovin vaatimattomalta ja näiden yökuvien taso on todellakin huono. Mutta näitähän (550) on erihintaisia ja valitsin halvimmasta päästä, voisko olla syy?
        Kokeilu jatkuu, kamera on maastossa.


      • moltyre 60
        moltyre 60 kirjoitti:

        ledi kiiluu silleen himmeästi, eikä se ole se mikä vilkuttaa silmää kun kameraan laittaa virran päälle. Tuohan se varmaan olikin se piipitys että pakkasessa paristojen teho oli hukassa, koska lämmettyään hiljeni. Ne yökuvat ovat reunoilta ihan mustia, ainoastaan keskellä on semmonen kirkkaampi alue. 5 mekapikseliä on käytössä. Siitäkään en tunnistanut itseäni vaan ihmettelin outoa kurkkaajaa, kelloaika paljasti. Nyt koin onnistumisen riemua, sain irtokoiran kuvaan, päivällä kylläkin. Sitten sain 3 kuvaa henkilöautosta mutta pakettiauto ei laukaissut kameraa. Kuvat päivällä erinomaisia. Ohjekirjassa lukee että reakoi lämpöeroon, ilmeisesti paku ei ollut riittävän lämmin. Pystyneekö kesällä kuvaamaan mitään kun siitä oli käyttöohjeessakin maininta ettei välttämättä erota elukkaa ympäristöstä, jos nyt talvellakin pitää olla herkimmällä asetukset.
        Mulla on kokemuksia tuosta moltyre 60 kamerasta jo hieman pitemmältä ajalta, sen takia tämän toiminta tuntuu kovin vaatimattomalta ja näiden yökuvien taso on todellakin huono. Mutta näitähän (550) on erihintaisia ja valitsin halvimmasta päästä, voisko olla syy?
        Kokeilu jatkuu, kamera on maastossa.

        oman huudon päälle.
        Viisaammaksi tuskin olen tullu, mutta nyt on kertynyt kokemuksia kesäkäytöstä tuosta 550 kamerasta. Kuvia on tullut, epäilyksistä huolimatta. On heiluvaa heinää, puunlehteä ja elukoita. Pienin on harakka parin metrin päässä. Kettuja laite kiinnostaa kovin, moni on otattanut passikuvan (ruuduntäyteinen naama). Kuvanlaatu on etelän kesäyön hämärässä riittävä, ainoastaan yön pimeimpinä hetkinä tuo valonpuute kiusaa. Jos nyt kesän kokemuksien perusteella jotain sanois niin kakkoskameraksi vois harkita, meneehän näitä taskuissa useampia. Tästähän taitaa olla jo uudempi malli, jopa ilman johdon päässä olevaa etälukulaitetta.
        Jos muija suo, niin pukki sen tuo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      459
      4950
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1762
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1377
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1258
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1030
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe