Tervehdys!
Minun pitäisi siirtää 8 gigan SDHC-korteilta videomatskua koneelle. Kyseessä MacBook 2.16 GHz, Tiger-käyttiksellä 10.4.11. Olen käyttänyt kortteja digivideokamerassa. Hama-kortinlukija ei mäkissäni inahtanutkaan, eli mikä mahtaisi olla sopiva kortinlukija ja mistä sellaisen saisi edullisesti?
Hyvää loppukesää!
Jussi
Muistikortinlukija mäkkiin
7
1430
Vastaukset
- mac-hörhö
Lienet tietoinen, että muistikortinlukija itsessään ei saa Macissa aikaan liikettä.
Vasta, kun kytket lukijaan kortin, alkaa tapahtua.
Oman kokemukseni mukaan kaikki USB-kytkentäiset ovat toimineet, viimeisimpänä Verkkiksestä ostettu halpis-laite, joku Fujifilmin monikorttivekotin. - toimia.
Mäkeissä nyt on näitä puutteita aina, kortinlukijaa tai blu-ray asemaa ei saa vakiona rahallakaan, eikä edes tilaamalla. Idea on ostaa kannettava, ja sitten reppu, missä voi kanniskella erillisiä osia, jotka joutuu ostamaan muilta valmistajilta.
Kyllä kaikkien ulkoisten kortinlukijoitten pitäisi pelata mäkissäkin, eihän kyseessä ole kuin ulkoinen massamuisti. Kaitpa sulla on koneessa liittimet kunnossa????
Kokeilin just jotain halpakaupan laarista ostamaani, merkkiä "mikä lie" kortinlukijaa mäkissä, toimi ihan normaalisti.- on se, että...
mun uudessa Macbook Pro 13,3" on SD-lukija tuossa kyljessä ihan vakiona samaan hintaan.
- on se, että....
on se, että... kirjoitti:
mun uudessa Macbook Pro 13,3" on SD-lukija tuossa kyljessä ihan vakiona samaan hintaan.
siihen saa vain yhdenlaisia kortteja ja sekin, että melkein kaikissa muissa kannettavissa kortinlukijat ovat olleet vakiona jo vuosia.
- kaikpellaa
on se, että.... kirjoitti:
siihen saa vain yhdenlaisia kortteja ja sekin, että melkein kaikissa muissa kannettavissa kortinlukijat ovat olleet vakiona jo vuosia.
kaikki usb kortinlukijat toimii macissa, sen lisäksi kyljessä on 1 korttipaikka. kyllä ne riittää hyvin.
- MAC helppoko
kaikpellaa kirjoitti:
kaikki usb kortinlukijat toimii macissa, sen lisäksi kyljessä on 1 korttipaikka. kyllä ne riittää hyvin.
Miten onnistuit sen videomatskun siirtämään
- videoija
MAC helppoko kirjoitti:
Miten onnistuit sen videomatskun siirtämään
Kytke videokamera WireFire kaapelilla koneeseen ja iMovie on auki napsauta kameran kuvaketta ja tuo kameran sisällön koneeseen.
Digikameralla otettu videopätkä tulee automaattisesti koneelle iPhotoon kun kamera kytketään koneeseen. Näin se minulla ainakin toimii.
Turhaan sitä mitään muistikortinlukijoita käyttää, kamera liitetään koneeseen ja homma pelittää, ja huom. mitään ajureita ei tarvita, kaikki tarpeellinen on mukana kun koneen perusohjelmistoissa.
Niin helppoa se on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619404Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492940Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja402726- 572581
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971985- 981882
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241836Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä511382Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101244- 281231