PAINON HALLINTAA 23.8 -09

monica

Huomenta eilen jo kirjoteltiinkin ja kerroin että minä löysään vähäsen ruokailuani, kun saavutin jo painoni.

Minulla ei ollutkaan kuin vähäsen mielestäni ylipainoa, mutta teillä on vielä puurtamista kiloja pois.

Mutta kyllä niistä eroon pääse kunhan tarmokkaasti ja sitkeästi yrittää vaan.

En kertaa tässä enään painoani,eikä se ole tarpeenkaan,

pääasia että te toiset jaksatte päivä päivältä uskoa itseenne ja saavutatte sen tuloksen, mihin kukin on ajatellut pääsevänsä. niin kyllä se onnistuu.

Tulee aika jolloin pitää yrittää pitää painonsa vakaana eli hallinnassa, mutta siihen päästään koko porukka myöhemmin.

Minä uskon vakaasti teihin kaikkiin, että sekin hetki koittaa.

Jätän tarkoituksella omat syömiseni pois, että se ei antaisi mitään vaikutteita kenellekkään. Sillä lisäänhän syömisiäni.

Nyt toivon teille kaikille peräänantamatonta ja sisuakin vaativaa ponnistelua kohti kevyempää olotilaa,

Olen hengessä mukana teidän kaikkien kanssa ja luen tarkasti päivän annokset. jotka te ilmoitatte päivittäin.

Mennään yhdessä eteenpäin hitaasti mutta varmasti, eikös niin!

77

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että olimme M-L kanssa yhtä aikaa koneella, joten hän ei nähnyt tätä uutta aloitusta, Mutta otetaan tämä nyt käyttöön, entisen ollessa liian pitkä....... Mitä kuuluu ,,,,,,, jjoutavalle, oletko jo kotiutunut?

      • Tähdykkä

        Voi Monica olisin kyllä kaivannut jonkunlaista ohjetta painon hallintaa,

        minulla on kolme kiloa tullut ylimääräistä joista haluan eroon ja toisten kanssa
        se ehkä onnistuisikin, en välitä niinkään siitä lukemasta joka näkyy vaakassa vaan siitä etteivät vaatteet kiristä enkä tarvitse sen vuoksi ostaa uusia, säästöähän se olisi.
        Voisitko vielä antaa pienen vihjeen, minä pyydän kauniisti, kiltti Monica!!


      • Tähdykkä kirjoitti:

        Voi Monica olisin kyllä kaivannut jonkunlaista ohjetta painon hallintaa,

        minulla on kolme kiloa tullut ylimääräistä joista haluan eroon ja toisten kanssa
        se ehkä onnistuisikin, en välitä niinkään siitä lukemasta joka näkyy vaakassa vaan siitä etteivät vaatteet kiristä enkä tarvitse sen vuoksi ostaa uusia, säästöähän se olisi.
        Voisitko vielä antaa pienen vihjeen, minä pyydän kauniisti, kiltti Monica!!

        kaikki on, kun kukaan ei kerro mitään syömisistään, eikä pudotuksistaan? Kun minä jo seitsemän jälkeen kävin katsomassa, miten toisilla on mennyt. Ja ei vieläkään hiiren hiiskahdusta. Yksinkö minä tähän läski kerhoon jäin?


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        kaikki on, kun kukaan ei kerro mitään syömisistään, eikä pudotuksistaan? Kun minä jo seitsemän jälkeen kävin katsomassa, miten toisilla on mennyt. Ja ei vieläkään hiiren hiiskahdusta. Yksinkö minä tähän läski kerhoon jäin?

        Minulla menee kohtuuttoman paljon aikaa vessassa"juoksemiseen", kun syön paljon marjoja, kurkkua, tomaatteja.

        Varsinkin kaalikeitto pissittää kamalasti.
        Hyvin on mennyt muuten. Saattaa kuulostaa salaperäiseltä, mutta en oikein osaa sanoa tarkkoja määriä, mitä noita vihanneksia ja juureksia tulee popsittua.

        Kohta teen "kesäkurpitsasörssön". Siinä on pienessä öljymäärässä paistettua kesäkurpitsaa, sipulia ja pala lenkkimakkaraa(pieni pala)

        En ole tuominnut pannaan mitään ruokaa, mutta epäterveellisiä syön hyvin pieniä annoksia.


      • Tähdykkä kirjoitti:

        Voi Monica olisin kyllä kaivannut jonkunlaista ohjetta painon hallintaa,

        minulla on kolme kiloa tullut ylimääräistä joista haluan eroon ja toisten kanssa
        se ehkä onnistuisikin, en välitä niinkään siitä lukemasta joka näkyy vaakassa vaan siitä etteivät vaatteet kiristä enkä tarvitse sen vuoksi ostaa uusia, säästöähän se olisi.
        Voisitko vielä antaa pienen vihjeen, minä pyydän kauniisti, kiltti Monica!!

        ei minulla ole mitään hokkus - pokkus temppua,,,,,, oman painon hallinta perustuu kantapään kautta saamaan kokemukseeni...... Ja mikä soppii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle.


      • monica kirjoitti:

        ei minulla ole mitään hokkus - pokkus temppua,,,,,, oman painon hallinta perustuu kantapään kautta saamaan kokemukseeni...... Ja mikä soppii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle.

        Kirjoitin ja tuli ilmoitus,että sivua ei löydy


      • irkku-37 kirjoitti:

        Kirjoitin ja tuli ilmoitus,että sivua ei löydy

        samanlainen tieto, mutta kun olen vaan ottanut uusiksi niin johan pääsee..... Luulin jo että kyllästyit yrittämään, mutta kiva kun jatketaan taas koko porukka.
        Minä yritän olla mukana niinkuin tukena ja kannustajana ja kerrron mitä itse olen kokemuksen kautta saanut aikaan.
        Toivon että saadaan painosi putoamaan taas, onhan 2½ kiloa jo hyvä alku, siitä jatketaan.


    • Taas meitä on porukka koolla, minä vaan olen matti myöhänen kun tuo uni maittoi näin pitkään taas, mutta kun yöllä jouduin valvomaan, niin takasin otti.

      No niin, en taaskaan kerro syömisiäni , mutta kertokaaa te miten on mennyt. Jatketaan vaan reippaasti eteenpäin, t. Monica

      • Vähän pimeältä näyttää päivä täällä, ei sada kuitenkaan, joten täytyy lähteä tuonne ulkohommiin! Ensin syömiset:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 2 dl perunavelliä. 2 palaa ruisleipää, päällä 2 siivua kevytleikettä, vettä

        klo 11.00 2 tomaattia

        klo 13.00 ystävien huvilalla vierastarjoilu minulle, kahvia, 2 palaa
        jälkiuunileipää, noin 100gr savustettuja muikkuja

        klo 17.00 paistettuja kanttarelleja ja sipulia, 2 palaa leipää2 tomaattia, lasi rasvatonta piimää, rasvaton jogurtti

        klo 19.30 iltakahvi 2 pientä korppua

        klo 21 tuoremehua lasillinen

        siinäpä se menu, olen pysynyt ruodussa, ja yritän jatkaa! Terkut kaikille!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Vähän pimeältä näyttää päivä täällä, ei sada kuitenkaan, joten täytyy lähteä tuonne ulkohommiin! Ensin syömiset:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 2 dl perunavelliä. 2 palaa ruisleipää, päällä 2 siivua kevytleikettä, vettä

        klo 11.00 2 tomaattia

        klo 13.00 ystävien huvilalla vierastarjoilu minulle, kahvia, 2 palaa
        jälkiuunileipää, noin 100gr savustettuja muikkuja

        klo 17.00 paistettuja kanttarelleja ja sipulia, 2 palaa leipää2 tomaattia, lasi rasvatonta piimää, rasvaton jogurtti

        klo 19.30 iltakahvi 2 pientä korppua

        klo 21 tuoremehua lasillinen

        siinäpä se menu, olen pysynyt ruodussa, ja yritän jatkaa! Terkut kaikille!

        En jaksanut kirjoittaa uudestaan sitä lauantain ruokalistaa,kun katosi ,ties minne..
        Ei siinä mitään kummia ollutkaan..
        Eilisistä...
        Aamulla 2kpp mustaa kahvia..paahtoleipä ,minilettaa ja juustonsiivu..
        Päivällä tein kinkkukiusausta,siis sitä ja tomaattia,vettä..
        Iltapäivä kahvit mustana,ei muuta..
        Illalla ykkösviili ja pari paahtoleipää,minilettaa..

        Yritystä taas.. Hyvää jatkoa muillekin..t.Irkku


      • Seku
        irkku-37 kirjoitti:

        En jaksanut kirjoittaa uudestaan sitä lauantain ruokalistaa,kun katosi ,ties minne..
        Ei siinä mitään kummia ollutkaan..
        Eilisistä...
        Aamulla 2kpp mustaa kahvia..paahtoleipä ,minilettaa ja juustonsiivu..
        Päivällä tein kinkkukiusausta,siis sitä ja tomaattia,vettä..
        Iltapäivä kahvit mustana,ei muuta..
        Illalla ykkösviili ja pari paahtoleipää,minilettaa..

        Yritystä taas.. Hyvää jatkoa muillekin..t.Irkku

        Tämän päivää tuhertelin kirjautumiseni ja valokuvan galleriaan laittamisen kanssa.

        Kuva tulee, kun se hyväksytään julkaistavaksi.
        Muutama päivä sen kuvan ottamisen jälkeen loukkasin koipeni.

        Syömisteni puolesta olen ollut kunnolla. Ei liikaa, eikä "vääriä" ruokia", paitsi.....vähän....kuten ohuen ohut siivu jätskiä silloin tällöin...kuten tänäänkin.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Vähän pimeältä näyttää päivä täällä, ei sada kuitenkaan, joten täytyy lähteä tuonne ulkohommiin! Ensin syömiset:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 2 dl perunavelliä. 2 palaa ruisleipää, päällä 2 siivua kevytleikettä, vettä

        klo 11.00 2 tomaattia

        klo 13.00 ystävien huvilalla vierastarjoilu minulle, kahvia, 2 palaa
        jälkiuunileipää, noin 100gr savustettuja muikkuja

        klo 17.00 paistettuja kanttarelleja ja sipulia, 2 palaa leipää2 tomaattia, lasi rasvatonta piimää, rasvaton jogurtti

        klo 19.30 iltakahvi 2 pientä korppua

        klo 21 tuoremehua lasillinen

        siinäpä se menu, olen pysynyt ruodussa, ja yritän jatkaa! Terkut kaikille!

        ja ensimmäisenä kk putosi kaikilta ainankin 2kg, sinulla M-L vähäsen vekslaa ylös, alas, oliko se 400 g joka heitteli.

        Luulen että joudut pudottamaan päivän ruoka-annoksista pikkasen, mutta katso nyt kesk., torst. ja käy vaa-alla, näet miten menee, ja voit toimia sen mukaan. Pitäisi saada pudotus olemaan jatkuvaa, vaikka vain ½ kg viikko.
        Yritystä vaan,,,, alku aina hankalaa, lopussa kiitos seisoo.

        ps. Likuntoa saat varmaankin sopivasti ??


      • irkku-37 kirjoitti:

        En jaksanut kirjoittaa uudestaan sitä lauantain ruokalistaa,kun katosi ,ties minne..
        Ei siinä mitään kummia ollutkaan..
        Eilisistä...
        Aamulla 2kpp mustaa kahvia..paahtoleipä ,minilettaa ja juustonsiivu..
        Päivällä tein kinkkukiusausta,siis sitä ja tomaattia,vettä..
        Iltapäivä kahvit mustana,ei muuta..
        Illalla ykkösviili ja pari paahtoleipää,minilettaa..

        Yritystä taas.. Hyvää jatkoa muillekin..t.Irkku

        mutta nyt aloitetaan uusi viikko ja yritetään saada pudotuta aikaan
        luultavasti sinulla ei ole tullut takasinkaan ne 2½kg, ollaan nyt tarkkoja mitä syömme ja paljonko päivänmittaan puputamme ruokaa. liikuthan joka päivä ne tutut matkat.

        Kyllä se siitä, lausui tuttu henkilökin.


      • Seku kirjoitti:

        Tämän päivää tuhertelin kirjautumiseni ja valokuvan galleriaan laittamisen kanssa.

        Kuva tulee, kun se hyväksytään julkaistavaksi.
        Muutama päivä sen kuvan ottamisen jälkeen loukkasin koipeni.

        Syömisteni puolesta olen ollut kunnolla. Ei liikaa, eikä "vääriä" ruokia", paitsi.....vähän....kuten ohuen ohut siivu jätskiä silloin tällöin...kuten tänäänkin.

        en voi suositella mitään, kun seku pärjää omin voimin. mutta kun porukkaan kuulut niin kertoisitko jotain painosi putoamisesta, saisimme jonkinlaisen käsityksen. Tämä pyyntöni oli kaikella ystävyydellä, vain silkasta mielenkiinnosta.


      • monica kirjoitti:

        ja ensimmäisenä kk putosi kaikilta ainankin 2kg, sinulla M-L vähäsen vekslaa ylös, alas, oliko se 400 g joka heitteli.

        Luulen että joudut pudottamaan päivän ruoka-annoksista pikkasen, mutta katso nyt kesk., torst. ja käy vaa-alla, näet miten menee, ja voit toimia sen mukaan. Pitäisi saada pudotus olemaan jatkuvaa, vaikka vain ½ kg viikko.
        Yritystä vaan,,,, alku aina hankalaa, lopussa kiitos seisoo.

        ps. Likuntoa saat varmaankin sopivasti ??

        Ette lukeneet minun punnituspävän viestiä, kun se jäi sinne vanhaan hallintaan. Paino putosi viime viikolla 600gr, ja olen siihen oikein tyytyväinen.Jouluun on 17 viikkoa, joten riittää jos joka viikko putoo435 gr. Jo 200 krammaa jäi jemmaan. Että hätä ei ole tämän näköinen. Minä en voi mitään kauheita tehokuureja ottaa, mulla menee insuliinimäärät , ja verensokerit kanttuvei. Ja muutenkin tässä on jaksettava vielä töitäkin tehdä, kun ei ole vielä mukulat kuopassa. Mutta voihan se sitten olla tiukempaa, kun ulkotyöt loppuu, ja on pihat siivottu.
        Mutta kuules Monica, olen nähnyt noissa joissain lehdissä mainoksia sellaisista laihdutushousuista. Ostetaan sitten sellaiset, niin eiköhän rupea läski sulamaan. Mutta ei nyt vielä kuitenkaan vajota niin alas! Hah, hah hah, haa! Nauruterveiset kaikille!


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Ette lukeneet minun punnituspävän viestiä, kun se jäi sinne vanhaan hallintaan. Paino putosi viime viikolla 600gr, ja olen siihen oikein tyytyväinen.Jouluun on 17 viikkoa, joten riittää jos joka viikko putoo435 gr. Jo 200 krammaa jäi jemmaan. Että hätä ei ole tämän näköinen. Minä en voi mitään kauheita tehokuureja ottaa, mulla menee insuliinimäärät , ja verensokerit kanttuvei. Ja muutenkin tässä on jaksettava vielä töitäkin tehdä, kun ei ole vielä mukulat kuopassa. Mutta voihan se sitten olla tiukempaa, kun ulkotyöt loppuu, ja on pihat siivottu.
        Mutta kuules Monica, olen nähnyt noissa joissain lehdissä mainoksia sellaisista laihdutushousuista. Ostetaan sitten sellaiset, niin eiköhän rupea läski sulamaan. Mutta ei nyt vielä kuitenkaan vajota niin alas! Hah, hah hah, haa! Nauruterveiset kaikille!

        Mielestäni kaikki muu paitsi ruokavalio on laihdutettaessa höpön höpöä.

        Kerätään vain rahat pois ihmisiltä.

        Sinun laihtumisvauhtisi on erittäin hyvä. Suurempi pudotus ei olisi enää terveellistä.

        Itse en ainakaan uskaltaisi kuvitellakaan laihduttavani viikossa kilotolkulla.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Ette lukeneet minun punnituspävän viestiä, kun se jäi sinne vanhaan hallintaan. Paino putosi viime viikolla 600gr, ja olen siihen oikein tyytyväinen.Jouluun on 17 viikkoa, joten riittää jos joka viikko putoo435 gr. Jo 200 krammaa jäi jemmaan. Että hätä ei ole tämän näköinen. Minä en voi mitään kauheita tehokuureja ottaa, mulla menee insuliinimäärät , ja verensokerit kanttuvei. Ja muutenkin tässä on jaksettava vielä töitäkin tehdä, kun ei ole vielä mukulat kuopassa. Mutta voihan se sitten olla tiukempaa, kun ulkotyöt loppuu, ja on pihat siivottu.
        Mutta kuules Monica, olen nähnyt noissa joissain lehdissä mainoksia sellaisista laihdutushousuista. Ostetaan sitten sellaiset, niin eiköhän rupea läski sulamaan. Mutta ei nyt vielä kuitenkaan vajota niin alas! Hah, hah hah, haa! Nauruterveiset kaikille!

        oli minulla niin kiireistä aikaa, hypin lääkärissä ja taisi olla kaksikin eri käyntiä, että muistan vain sinun sanoneen että tulosta ei tullut, että söit suolaista joka sitoi nestettä, ja tuli painon nousua,

        Mutta kun on ollut puhettakin, sinä itse tiedät parhaiten miten syöt ottaen sairautesi aina huomioon.

        Mitä niihin pöksyihin tulee ,,, eikai me sellasia tarvita, mutta toivottavasti jotkut muut ostaa , ettei firma mene konkurssiin. Onhan niitä muitakin vempaimia joilla uskotellaan painon pudotukseen. Hölyn pölyä.


      • Seku kirjoitti:

        Mielestäni kaikki muu paitsi ruokavalio on laihdutettaessa höpön höpöä.

        Kerätään vain rahat pois ihmisiltä.

        Sinun laihtumisvauhtisi on erittäin hyvä. Suurempi pudotus ei olisi enää terveellistä.

        Itse en ainakaan uskaltaisi kuvitellakaan laihduttavani viikossa kilotolkulla.

        ei meistä kukaan ole ajatellutkaan kuin ½ -kiloa viikossa sekin on jo hyvä, kunhan se putoaisi tasaisesti joka viikko, ja se meiltä onkin pudonnut.


      • Seku
        monica kirjoitti:

        en voi suositella mitään, kun seku pärjää omin voimin. mutta kun porukkaan kuulut niin kertoisitko jotain painosi putoamisesta, saisimme jonkinlaisen käsityksen. Tämä pyyntöni oli kaikella ystävyydellä, vain silkasta mielenkiinnosta.

        Viimeisen ja sitä edeltäneen punnituksen välinen pudotus oli 2kg.

        Kun käyn seuraavan kerran vaa´assa, niin kerron paljonko on pudonnut, vai pysynyt ennallaan, tai ikävin vaihtoehto, noussut.

        Viimeiseen mahdollisuuteen en usko, sillä tunnen "nahoissani", että olen solakoitunut.


      • monica kirjoitti:

        oli minulla niin kiireistä aikaa, hypin lääkärissä ja taisi olla kaksikin eri käyntiä, että muistan vain sinun sanoneen että tulosta ei tullut, että söit suolaista joka sitoi nestettä, ja tuli painon nousua,

        Mutta kun on ollut puhettakin, sinä itse tiedät parhaiten miten syöt ottaen sairautesi aina huomioon.

        Mitä niihin pöksyihin tulee ,,, eikai me sellasia tarvita, mutta toivottavasti jotkut muut ostaa , ettei firma mene konkurssiin. Onhan niitä muitakin vempaimia joilla uskotellaan painon pudotukseen. Hölyn pölyä.

        ottaneet täydestä sitä minun housujuttua. En herra paratkoon minä sellaisiin usko. Ne on vain niitä minun hölynpöly juttujani, joita tahtoo aina silloin tällöin tulla. Ne kuuluu tähän minun persoonaani. Minua ei kannata sellaisissa asioissa ottaa täydestä. Vaikka väittäisinkin, että olen muuten täysin luotettava.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        ottaneet täydestä sitä minun housujuttua. En herra paratkoon minä sellaisiin usko. Ne on vain niitä minun hölynpöly juttujani, joita tahtoo aina silloin tällöin tulla. Ne kuuluu tähän minun persoonaani. Minua ei kannata sellaisissa asioissa ottaa täydestä. Vaikka väittäisinkin, että olen muuten täysin luotettava.

        sinulta tulee tuota huumoria mikä on ihan kivaa, olen jo tottunut siihen, kevennystä ketjulla, se on hyvä.

        Mutta painoihisi mitä ilmoitat, otan kyllä todesta:))) Se on saletti.


      • kun sinä
        monica kirjoitti:

        sinulta tulee tuota huumoria mikä on ihan kivaa, olen jo tottunut siihen, kevennystä ketjulla, se on hyvä.

        Mutta painoihisi mitä ilmoitat, otan kyllä todesta:))) Se on saletti.

        vielä jatkat täällä kannustamassa, vaikka oman painotavoitteesi oletkin saavuttanut.
        Itse en ole laihduttamassa nyt, vaan seuraan tätä juttua ihan mielenkiinnosta.

        En sanoisi, etteikö minullakin joskus olisi tarvetta säännöstellä kaloriamääriä ja liikuntaakin lisätä. Nyt kuitenkin menee kohtalaisesti tuon painon kanssa. Hyvä on näin olla.

        Toivon mukavia jatkoja tälle painojutulle ja jatka vaan Monica edelleen, vaikka ihan omaksi huviksesi, täällä tämän laihdutuspalstan vetäjänä!

        Mukavia syksyisiä ja kauniita ilmoja ja kaikkea hauskaa teille kaikille!

        T. eräs 60-kymppinen muori


      • kun sinä kirjoitti:

        vielä jatkat täällä kannustamassa, vaikka oman painotavoitteesi oletkin saavuttanut.
        Itse en ole laihduttamassa nyt, vaan seuraan tätä juttua ihan mielenkiinnosta.

        En sanoisi, etteikö minullakin joskus olisi tarvetta säännöstellä kaloriamääriä ja liikuntaakin lisätä. Nyt kuitenkin menee kohtalaisesti tuon painon kanssa. Hyvä on näin olla.

        Toivon mukavia jatkoja tälle painojutulle ja jatka vaan Monica edelleen, vaikka ihan omaksi huviksesi, täällä tämän laihdutuspalstan vetäjänä!

        Mukavia syksyisiä ja kauniita ilmoja ja kaikkea hauskaa teille kaikille!

        T. eräs 60-kymppinen muori

        mielekästä tätä onkin vetää, kun on näin kivaa porukkaa, ja kiva tietää että sinuakin kiinnostaa ketjumme ja tekemisemme.


    • Hyvvää huomenia, taas otetaa päivä uus ja mietitää mite saa ajan taas riittämää ku eilenki tahto loppuu keske.

      Näkyvin saavutuksein oli silmälasien valkkaus liikkeestä, ja vast 3 viikon pääst saap,,,,, hohhoijaa kylläpä kestää odottaa....

      Miun pittää kertoo samal mitä miul tehhää, herraisä en oo kuulkaa enne, niin miun silmät puudutettaa ja aukastaa kanavat jotenkkii vedellä.(huuhdellaa)

      En tiijä pelottaa koko homma, mie ko en aina taho uskoo kaikkii toimenpitteisii mitä tehhää.


      No nuo jutut ei oikei kuulu tänne mut tulipaha sanottuu.

      No nyt mie jään oottammaa mite teijä eiline päivä suju, oliko päivä mimmone ja mite tuli liikuntookii, ja paljonko popsitte.

      • Eihän me tätä hommaa oteta mitenkään "Ryppyotsaisesti"..
        Se,että vähän huolehdimme syömisistämme,on vain terveydelle hyväksi..
        Minullakin on tuo verenpaine kiusana,pitää vähän varoa lihomistaan..
        Minä söin eilen, samat kuin aina..
        Painoa on pudonnut 2½ kiloa,ja saman verran pitää vielä saada pois..
        No,hitaasti se putoaa,mutta ei tässä hätää ole..
        Välillä on suuri kiusaus,kun pojalla on juustonaksuja,ottaa pari..
        Pitää vaan pitää kädet pois kiposta..hih...
        Kaikki suolaset maistuisi ja niissähän on aina rasvaa,joten pitää välttää..
        Se on hyvä keino,kun pistää vähemmän ruokaa lautaselle ja syö hitaasti..
        On muka, täydempi olo,sillä konstin..
        Jatkamme ja piristämme jutuillamme ,toistenkin päivää..t.Irkku


      • Eilen mahtavan kaunis syyspäivä täällä meilläpäin. Tuli tehtyä parikin reissua tuonne lähimetsään. Saalistakin tuli ihan hyvin, Sieniä ja puolukoita. Ja sitten tätä puurtamista tässä pihapiirissä. Otin jo loput herneet, ja kuivakukat. Laitoin vielä tilliä kuivamaan, ja pinaattia pakasteeseen. Kyllä näin kesän aikaan näitä askelia tulee.Mutta ihan peloittaa se syksy ja talvi, kun tulee pimeät ja kuraiset tiet. Ja talvella liukkaat. Ja meillä kun ei täällä ole niitä kävelyteitä, sitä on lähdettävä vain tuonne rekka-autojen sekaan, kuraa tulee silmille, että rapisee. Täytyy kysellä, lähtisikö joku syksyllä mukaan käymään uimahallissa, vaikka kerran viikossakin. Ei tarvitsisi yksin lähteä, kun sinne on matkaakin. Mutta mennäämpäs asiaan, ne syömiset:

        klo 7.00 sitä mustaa kahvia

        klo 10.00 ohrajauhopuuroa,voimariinisilmällä, lasi maitoa, 2 viipaletta leipää, päällä 2 siivua kevytleikettä

        klo 12.30. kahvia, yksi pieni korppu

        klo 14.00 lasi tuoremehua

        klo 16.30 2 perunaa, puoli kyljystä, kaalisalaattia,tomaatti, pikkusen kastiketta

        klo 19.00 iltakahvi

        iltanaposteluun vain iso nauris

        Yritän tällä viikolla vähän tuota leipää vielä vähentää, vaikka se ruisleipä olisi niin hyvää. Mutta että edes perunan, ja puuron kanssa en sitä söisi.
        Kun savolainen pulloposki puuron kanssa leivän syö! Sitkeyttä teille kaikille!


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Eilen mahtavan kaunis syyspäivä täällä meilläpäin. Tuli tehtyä parikin reissua tuonne lähimetsään. Saalistakin tuli ihan hyvin, Sieniä ja puolukoita. Ja sitten tätä puurtamista tässä pihapiirissä. Otin jo loput herneet, ja kuivakukat. Laitoin vielä tilliä kuivamaan, ja pinaattia pakasteeseen. Kyllä näin kesän aikaan näitä askelia tulee.Mutta ihan peloittaa se syksy ja talvi, kun tulee pimeät ja kuraiset tiet. Ja talvella liukkaat. Ja meillä kun ei täällä ole niitä kävelyteitä, sitä on lähdettävä vain tuonne rekka-autojen sekaan, kuraa tulee silmille, että rapisee. Täytyy kysellä, lähtisikö joku syksyllä mukaan käymään uimahallissa, vaikka kerran viikossakin. Ei tarvitsisi yksin lähteä, kun sinne on matkaakin. Mutta mennäämpäs asiaan, ne syömiset:

        klo 7.00 sitä mustaa kahvia

        klo 10.00 ohrajauhopuuroa,voimariinisilmällä, lasi maitoa, 2 viipaletta leipää, päällä 2 siivua kevytleikettä

        klo 12.30. kahvia, yksi pieni korppu

        klo 14.00 lasi tuoremehua

        klo 16.30 2 perunaa, puoli kyljystä, kaalisalaattia,tomaatti, pikkusen kastiketta

        klo 19.00 iltakahvi

        iltanaposteluun vain iso nauris

        Yritän tällä viikolla vähän tuota leipää vielä vähentää, vaikka se ruisleipä olisi niin hyvää. Mutta että edes perunan, ja puuron kanssa en sitä söisi.
        Kun savolainen pulloposki puuron kanssa leivän syö! Sitkeyttä teille kaikille!

        Eräät minun kaksi tuttavaani hankkivat joskus vuosia sitten sellaiset laihdutushousut, mistä humoristisesti mainitsit.

        Kävin siihen aikaan kuntosalilla, ja siellä he minulle hehkuttivat, että nyt paino alkaa pudota.

        En tavannut heitä kumpaakaan sitten vähään aikaan, enkä tiedä vaikuttivatko pöksyt toivotulla tavalla.
        Itse uskoisin saavani sellaisista ihottumaa.

        Olen onnistunut kerran jalkani loukkaantumisen jälkeen hyppäämään, kirjaimellisesti, vaakaan, mutta koska punnitseminen on niin hankalaa, niin punnitsen itseni seuraavan kerran 4.9, jolloin saan varata oikeaan jalkaanikin.

        Niin vähän olen syönyt, että ihme jos paino ei ole tippunut.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Eihän me tätä hommaa oteta mitenkään "Ryppyotsaisesti"..
        Se,että vähän huolehdimme syömisistämme,on vain terveydelle hyväksi..
        Minullakin on tuo verenpaine kiusana,pitää vähän varoa lihomistaan..
        Minä söin eilen, samat kuin aina..
        Painoa on pudonnut 2½ kiloa,ja saman verran pitää vielä saada pois..
        No,hitaasti se putoaa,mutta ei tässä hätää ole..
        Välillä on suuri kiusaus,kun pojalla on juustonaksuja,ottaa pari..
        Pitää vaan pitää kädet pois kiposta..hih...
        Kaikki suolaset maistuisi ja niissähän on aina rasvaa,joten pitää välttää..
        Se on hyvä keino,kun pistää vähemmän ruokaa lautaselle ja syö hitaasti..
        On muka, täydempi olo,sillä konstin..
        Jatkamme ja piristämme jutuillamme ,toistenkin päivää..t.Irkku

        Kerroinkin jo verenpaine mittauksestani, mutta oli kiva todeta että täällä meillä on sellainen systeemi tehty, että voi itse käydä mittaamassa, on huone johon on mittari laitettu ja minullekin neuvotiin ja sanottiin että voit käydä milloin vaan, sehän on kiva ja tarpeelinen uudistus. Onkohan muualla,,,, tee se itse,,,, menetelmää.

        Kyllä se onkin Irkku sitten tärkeää, että ei tulisi liikaa painoa kun sinulla on painetta, hyvä kun otat sen huomioon, eikös sen saa kuriin hyvinkin painonsa hallinalla? jopa pääsevät lääkkeistä eroon.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Eilen mahtavan kaunis syyspäivä täällä meilläpäin. Tuli tehtyä parikin reissua tuonne lähimetsään. Saalistakin tuli ihan hyvin, Sieniä ja puolukoita. Ja sitten tätä puurtamista tässä pihapiirissä. Otin jo loput herneet, ja kuivakukat. Laitoin vielä tilliä kuivamaan, ja pinaattia pakasteeseen. Kyllä näin kesän aikaan näitä askelia tulee.Mutta ihan peloittaa se syksy ja talvi, kun tulee pimeät ja kuraiset tiet. Ja talvella liukkaat. Ja meillä kun ei täällä ole niitä kävelyteitä, sitä on lähdettävä vain tuonne rekka-autojen sekaan, kuraa tulee silmille, että rapisee. Täytyy kysellä, lähtisikö joku syksyllä mukaan käymään uimahallissa, vaikka kerran viikossakin. Ei tarvitsisi yksin lähteä, kun sinne on matkaakin. Mutta mennäämpäs asiaan, ne syömiset:

        klo 7.00 sitä mustaa kahvia

        klo 10.00 ohrajauhopuuroa,voimariinisilmällä, lasi maitoa, 2 viipaletta leipää, päällä 2 siivua kevytleikettä

        klo 12.30. kahvia, yksi pieni korppu

        klo 14.00 lasi tuoremehua

        klo 16.30 2 perunaa, puoli kyljystä, kaalisalaattia,tomaatti, pikkusen kastiketta

        klo 19.00 iltakahvi

        iltanaposteluun vain iso nauris

        Yritän tällä viikolla vähän tuota leipää vielä vähentää, vaikka se ruisleipä olisi niin hyvää. Mutta että edes perunan, ja puuron kanssa en sitä söisi.
        Kun savolainen pulloposki puuron kanssa leivän syö! Sitkeyttä teille kaikille!

        miten täsmällisesti ja asillisesti otat tämän, ja näet vaivaa itsesi eteen, ruokailusi on ihailtavan monipuolinen, joka on äärimmäisen hyvä. kaikesta näkee että olet jämpti ihminen,,,,, osuiko oieaan? Katsotaan nyt eteenpäin,,,,,, huumoria unohtamatta :))


      • Seku kirjoitti:

        Eräät minun kaksi tuttavaani hankkivat joskus vuosia sitten sellaiset laihdutushousut, mistä humoristisesti mainitsit.

        Kävin siihen aikaan kuntosalilla, ja siellä he minulle hehkuttivat, että nyt paino alkaa pudota.

        En tavannut heitä kumpaakaan sitten vähään aikaan, enkä tiedä vaikuttivatko pöksyt toivotulla tavalla.
        Itse uskoisin saavani sellaisista ihottumaa.

        Olen onnistunut kerran jalkani loukkaantumisen jälkeen hyppäämään, kirjaimellisesti, vaakaan, mutta koska punnitseminen on niin hankalaa, niin punnitsen itseni seuraavan kerran 4.9, jolloin saan varata oikeaan jalkaanikin.

        Niin vähän olen syönyt, että ihme jos paino ei ole tippunut.

        punnitse niin kuin parhaaksi näet, ja syönyt olet vähän ja terveellisesti. Tunnet että olosi on kevyempi, hyvä niin.


    • Hyvää huomenta taas, nyt taisin herätä ajoissa, kun olen jo kaffeetakin juonut, toisinaan vaan nukuttaa (oisko rästejä) niin maan perusteellisesti. Nyt täytyy todeta että yksi on joukosta pois ja se on jjoutava, kutsuistani huolimatta ei ole saapunut.

      Tämä painon pudotus ei ole kaikille helppoa, jos on vielä huono kestämään nälän tunnetta. Mutta kyllä niin on että jos ei tunne nälän tunnetta, niin harvoin,,,,, tai ei koskaankaan,,,,,, tarvi odottaa että laihtuisi,,,,,, kyllä pikkusen tyhjä vatsa ja laihdutus kuuluvat yhteen, jolloin keho polttaa omaa rasvaansaa. Senhän me kaikki tiedämme.

      Minä kävinkin mittauttamassa eilen verenpaineeni, ja näytti lukemia 137/74 sanoi olevan sen hyvän ja sitten tein yllättäen pyynnön Terveyskeskuksessa ja kysyin vastaanotto virkailijalta että, saisinko lääkäriltä lähetteen laboratorioon, että otettais veren kuva että näkisin onko kaikki OK, ja ihme ja kumma se onnistui, käymättä lääkärin vastaanotolla, ja menen huomenna labraan.

      Tällaista tarinointia tänäamuna, mutta painon pudotalille toivotan edelleen pinnistystä ja sitkeyttä pudotus pelissä, kyllä se kevyempi olo mukavaa on, että kannattaa ponnistella.

      • kaikki laihduttajat, ja muutkin kurkkijat. Minä sain jo onnittelujakin tuonne vieraskirjaani, kohta alkaa tulemaan varmaan fanipostiakin. Ja onnittelut onkin paikallaan, paino on taas vähän pudonnut, mutta ei nuolaista vielä ennenkuin tipahtaa!Tänään on taas yksi paha päivä vieraita tulossa mökille syömään, ja olen etukäteen jo tehnyt pihvikastikkeita, ja muita herkkuja. Täytyy vielä miettiä mitä minä syön. No käyn kaatamassa yhden kaalin pään ja tempaisen pari porkkanaa maasta. Syön ne ja sanon mahalle, että nyt olet saanut keittoruuan. Kai se uskoo?
        Eiliset syönnit:

        klo:7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 2dl kesäkeittoa, 2 näkkäriä, päällä vähän tuorejuustoa, ja tomaattia.

        klo 13.00 päiväkahvit, ohut siivu pullaa

        klo 16.00 1 peruna. pieni viipale leipää, sipaisu voimariinia, pieni palanen lihahyytelöä. lasi rasvatonta piimää, 1 dl mustikkakeittoa

        klo 18.00 rasvaton jogurtti

        klo 19.00 ilta kahvi, pala piimäkakkua ( hyi, hyi, sinua!, ihan tuhma mummo!)

        klo 21.00 hapankorppu, 2 dl sokeritonta kiisseliä.

        Iloista loppupäivää kaikille!


    • päivi*

      Tässä ketjussa painonpudotus näyttää olevan ihan hallinnassa. Ilmeisesti ei ole tarkoituskaan langanlaihaksi enää painoa pudottaa, mutta painon normaalilukemiin pääseminen on vain hyväksi.

      Painonpudotus on ihan hyvä jos on vuosien varrella tullut lisäkerroksia vartalon ympärille ja paino indeksi kivunnut yli 30. Painon pudottaminen vaatii varsin mittavaa tahdonvoimaa päästä tuloksiin. Mutta kohtuus kaikessa.

      Markkinoilla pyörii hyvin monenlaisia firmoja tarjoamalla varmaa painonpudotusta, tietenkin kaikki maksaa. Vuosi sitten tuli paikkakunnalle markkinoimaan painonpudotusta varsin hinnakas yritys. Tuloksia näkyy katukuvassa. Jotkut ovat laihtuneet suorastaan luurangoiksi. Poskiluut törröttävät, samoin luut vaatteiden alta.
      Seuraava kysymys, onko luurangonlaiha ihminen hyvännäköinen. yli 65 miehillä pillifarkut, kylkiluut näkyvät paidan alta, luontainen charmikkuus on tipotiessä samoin naiset kuin liikkuvat haamut entiseen habitukseen verrattuna.

      Uskoisin liiallisen painonpudotuksen olevan jopa haitaksi terveydelle. Puhutaan rasvojen totaalisesta poisjättämisestä samoin sokerin, toinen puoli on se miten hallita elimistön vaatima sokeri ja rasva, sillä esim hormoonitasapaino vaatii pienen päivittäisen rasvaannoksen ja aivot sokeria, suolaa ja vettä toimiakseen kirkkaana. Miltä me ikääntyneet näyttäisimme jos olisimme niin laihoja kun keskitysleiriltä karanneita tapauksia.

      Tämä ei ole tarkoitettu pelotukseksi vaan muistutukseksi pitää painonpudotus kohtuuden rajoissa.

      • me täällä etenemme hillitysti ja hallitusti kuten varmaan olet lukenutkin ja mitään ruokaa ei ole pannan laitettu, vaan vähennelty. Että ruuista saamme kaiken hyvän irti.

        En ymmärrä mikä tarkoitus sinulla on tuoda joitain ikäviä esimerkkejä tänne, täällä kukaan ei pyri liikaa laihduttamaan.

        Oletko ymmärtänyt että meillä on harkintakyky puuttellinen että sinun pitää kirjeelläsi puuttua asiaan.

        Voin vakuuttaa että olemme terveessä ruumiin ja sielun voimissa, että kyllä kannamme huolen itsestämme.


      • Seku
        monica kirjoitti:

        me täällä etenemme hillitysti ja hallitusti kuten varmaan olet lukenutkin ja mitään ruokaa ei ole pannan laitettu, vaan vähennelty. Että ruuista saamme kaiken hyvän irti.

        En ymmärrä mikä tarkoitus sinulla on tuoda joitain ikäviä esimerkkejä tänne, täällä kukaan ei pyri liikaa laihduttamaan.

        Oletko ymmärtänyt että meillä on harkintakyky puuttellinen että sinun pitää kirjeelläsi puuttua asiaan.

        Voin vakuuttaa että olemme terveessä ruumiin ja sielun voimissa, että kyllä kannamme huolen itsestämme.

        Onkohan "opettaja" nyt noussut tänä aamuna väärällä jalalla sängystä.

        Mielestäni pilvi ei tarkoittanut mitään pahaa.

        Hän toivoi vain, että laihduttajat yleensä olisivat järkeviä, ettei mene anorexian puolelle koko hyvä asia.

        Ei hän meitä "harkintakykyisiä" sen kummemmin tarkoittanut. Ovathan jotkut, varsinkin nuoret tytöt menneet joskus liian pitkälle laihduttaessaan, jopa menehtyneet kun kuva omasta vartalostaan on niin vääristynyt, että langalaihoinakin ovat tunteneet olevansa lihavia.

        Olen ymmärtänyt, että tässä ketjussa saa tuoda ajatuksiaan esiin, jos puhuu painonhallinnasta. Vaikkapa vähän muustakin, eikö?


      • Seku
        Seku kirjoitti:

        Onkohan "opettaja" nyt noussut tänä aamuna väärällä jalalla sängystä.

        Mielestäni pilvi ei tarkoittanut mitään pahaa.

        Hän toivoi vain, että laihduttajat yleensä olisivat järkeviä, ettei mene anorexian puolelle koko hyvä asia.

        Ei hän meitä "harkintakykyisiä" sen kummemmin tarkoittanut. Ovathan jotkut, varsinkin nuoret tytöt menneet joskus liian pitkälle laihduttaessaan, jopa menehtyneet kun kuva omasta vartalostaan on niin vääristynyt, että langalaihoinakin ovat tunteneet olevansa lihavia.

        Olen ymmärtänyt, että tässä ketjussa saa tuoda ajatuksiaan esiin, jos puhuu painonhallinnasta. Vaikkapa vähän muustakin, eikö?

        Luin hätäisesti nimimerkin pilviksi.


      • päivi*
        monica kirjoitti:

        me täällä etenemme hillitysti ja hallitusti kuten varmaan olet lukenutkin ja mitään ruokaa ei ole pannan laitettu, vaan vähennelty. Että ruuista saamme kaiken hyvän irti.

        En ymmärrä mikä tarkoitus sinulla on tuoda joitain ikäviä esimerkkejä tänne, täällä kukaan ei pyri liikaa laihduttamaan.

        Oletko ymmärtänyt että meillä on harkintakyky puuttellinen että sinun pitää kirjeelläsi puuttua asiaan.

        Voin vakuuttaa että olemme terveessä ruumiin ja sielun voimissa, että kyllä kannamme huolen itsestämme.

        Toivottavasti kovin moni ei nyt ottanut poroja nenäänsä.
        Olen pahoillani jos tulkitsitte viestini sisällön noin negatiivisena, toinhan esille selvin sanoin hallittu painonpudotus on ihan hyvä asia. Aina voi tukistaa kirjoittajaa jos viesti ei miellytä.

        Toinen puoli viestiä kertoo mitä joku painonpudotus ohjelma, joka on parin vuoden aikana rantautunut Ruotsista maahamme saa aikaan. Toimii monella eri paikkakunnalla. Tässäkin ohjelmassa vastuu on painon pudottajalla ja siinä että on sitoutunut ohjelmaan.

        NO, jokainen valitsee tapansa laihduttaa, olen itsekin pudottamassa painoa ottamalla lautaselle vain puolet tavanomaisesta annoksesta, syön silti monipuolisesti. Tavoite on melko lähellä, siltikin painan vielä 75kg aloite paino 81kg, 6kk aikana pudotus on tapahtunut, tosin kilpirauhas lääkitys on kaiketi nyt kohdallaan. Ja kesän aikana torit ovat pullollaan herkullisia vihanneksia, joita joka viikko ostan tarpeen mukaan.

        Jopa liiallinen nukkuminen on puolittunut herään virkeänä noin 7 aikoihin, huomaan myös piristyneeni monella eri tavalla. Näinhän painon pudotessa jokaiselle tapahtuu.


      • päivi* kirjoitti:

        Toivottavasti kovin moni ei nyt ottanut poroja nenäänsä.
        Olen pahoillani jos tulkitsitte viestini sisällön noin negatiivisena, toinhan esille selvin sanoin hallittu painonpudotus on ihan hyvä asia. Aina voi tukistaa kirjoittajaa jos viesti ei miellytä.

        Toinen puoli viestiä kertoo mitä joku painonpudotus ohjelma, joka on parin vuoden aikana rantautunut Ruotsista maahamme saa aikaan. Toimii monella eri paikkakunnalla. Tässäkin ohjelmassa vastuu on painon pudottajalla ja siinä että on sitoutunut ohjelmaan.

        NO, jokainen valitsee tapansa laihduttaa, olen itsekin pudottamassa painoa ottamalla lautaselle vain puolet tavanomaisesta annoksesta, syön silti monipuolisesti. Tavoite on melko lähellä, siltikin painan vielä 75kg aloite paino 81kg, 6kk aikana pudotus on tapahtunut, tosin kilpirauhas lääkitys on kaiketi nyt kohdallaan. Ja kesän aikana torit ovat pullollaan herkullisia vihanneksia, joita joka viikko ostan tarpeen mukaan.

        Jopa liiallinen nukkuminen on puolittunut herään virkeänä noin 7 aikoihin, huomaan myös piristyneeni monella eri tavalla. Näinhän painon pudotessa jokaiselle tapahtuu.

        Tässä meidänkin talossa,pari iäkkäämpää ihmistä,on pudottanut painoaan,montakymmentä kiloa.. Toinen joutui jo sairaalaan ja toiselta on mennyt ruokahalu kokonaan..Kohtuudella pitää toimia..Minulta on paino pudonnut hitaasti..Punnitsin äskön..On pudonnut 3 kg.. Minusta sopivan hitaasti..
        Olen syönyt säännöllisemmin,kuin ennen ja muistanut ,jopa aamullakin jotain,että ei pelkkää kahvia..Siis,tästä on ollut hyötyä..Olen keskittynyt syömiseen.. Ennen meni niin,että en muistanut säännöllisesti syödä..
        Eilisistä:
        2kpp mustaa kahvia,paahtoleivät,minilettaa ,kevytleikkelesiivut..
        Päivällä vähän kinkkukiusausta,2 tomaattia..
        Iltapäivällä 2 kpp mustaa kahvia..
        Illalla ,viili ja kaksi paahtoleipää,minilettaa ja 12% juustonsiivut..
        Teki mieli jotain makeaa,söin vähän rusinoita..
        Nehän on terveellisiä..


      • Seku kirjoitti:

        Onkohan "opettaja" nyt noussut tänä aamuna väärällä jalalla sängystä.

        Mielestäni pilvi ei tarkoittanut mitään pahaa.

        Hän toivoi vain, että laihduttajat yleensä olisivat järkeviä, ettei mene anorexian puolelle koko hyvä asia.

        Ei hän meitä "harkintakykyisiä" sen kummemmin tarkoittanut. Ovathan jotkut, varsinkin nuoret tytöt menneet joskus liian pitkälle laihduttaessaan, jopa menehtyneet kun kuva omasta vartalostaan on niin vääristynyt, että langalaihoinakin ovat tunteneet olevansa lihavia.

        Olen ymmärtänyt, että tässä ketjussa saa tuoda ajatuksiaan esiin, jos puhuu painonhallinnasta. Vaikkapa vähän muustakin, eikö?

        Ei mitään väärällä jalalla, sinusta en tiedä mutta 2 - 2½ kg pudotus joka on tapahtunut, ei anna aiheta keskustella luurangan laihoista, jopa sairaasta laihdutamisesta,

        minä olen sitä mieltä että tämän ikäiset ihmiset tietää mitä tekee, ilman pelotteluakin. Uskonpa että moni ketjun ulkopuolinenkin on ottanut ruokailunsa tarkkailuun. Ja sekin on hyvä asia.

        Tottakai keskustella saa ja hyvä onkin, niin minäkin teen juuri puolustaessani ketjua ja sen osallistujia.

        Mikä sinuun seku on pistänyt,,,,, ampiainenko?


      • Seku
        päivi* kirjoitti:

        Toivottavasti kovin moni ei nyt ottanut poroja nenäänsä.
        Olen pahoillani jos tulkitsitte viestini sisällön noin negatiivisena, toinhan esille selvin sanoin hallittu painonpudotus on ihan hyvä asia. Aina voi tukistaa kirjoittajaa jos viesti ei miellytä.

        Toinen puoli viestiä kertoo mitä joku painonpudotus ohjelma, joka on parin vuoden aikana rantautunut Ruotsista maahamme saa aikaan. Toimii monella eri paikkakunnalla. Tässäkin ohjelmassa vastuu on painon pudottajalla ja siinä että on sitoutunut ohjelmaan.

        NO, jokainen valitsee tapansa laihduttaa, olen itsekin pudottamassa painoa ottamalla lautaselle vain puolet tavanomaisesta annoksesta, syön silti monipuolisesti. Tavoite on melko lähellä, siltikin painan vielä 75kg aloite paino 81kg, 6kk aikana pudotus on tapahtunut, tosin kilpirauhas lääkitys on kaiketi nyt kohdallaan. Ja kesän aikana torit ovat pullollaan herkullisia vihanneksia, joita joka viikko ostan tarpeen mukaan.

        Jopa liiallinen nukkuminen on puolittunut herään virkeänä noin 7 aikoihin, huomaan myös piristyneeni monella eri tavalla. Näinhän painon pudotessa jokaiselle tapahtuu.

        Terveellinen vauhti, 6 kg puolessa vuodessa, siinä ehtii nahkakin mukaan, varsinkin jos voimistelee samalla.
        Sitten ei tule nitä Alli Paasikiven "alleja".

        Emme vetäneet herneitä nenään.
        Monicalla on vain sellainen kipakka temperamentti.

        Sinähän puhut täyttä asiaa, ja vieläpä täysin oikeassa paikassa.


      • päivi* kirjoitti:

        Toivottavasti kovin moni ei nyt ottanut poroja nenäänsä.
        Olen pahoillani jos tulkitsitte viestini sisällön noin negatiivisena, toinhan esille selvin sanoin hallittu painonpudotus on ihan hyvä asia. Aina voi tukistaa kirjoittajaa jos viesti ei miellytä.

        Toinen puoli viestiä kertoo mitä joku painonpudotus ohjelma, joka on parin vuoden aikana rantautunut Ruotsista maahamme saa aikaan. Toimii monella eri paikkakunnalla. Tässäkin ohjelmassa vastuu on painon pudottajalla ja siinä että on sitoutunut ohjelmaan.

        NO, jokainen valitsee tapansa laihduttaa, olen itsekin pudottamassa painoa ottamalla lautaselle vain puolet tavanomaisesta annoksesta, syön silti monipuolisesti. Tavoite on melko lähellä, siltikin painan vielä 75kg aloite paino 81kg, 6kk aikana pudotus on tapahtunut, tosin kilpirauhas lääkitys on kaiketi nyt kohdallaan. Ja kesän aikana torit ovat pullollaan herkullisia vihanneksia, joita joka viikko ostan tarpeen mukaan.

        Jopa liiallinen nukkuminen on puolittunut herään virkeänä noin 7 aikoihin, huomaan myös piristyneeni monella eri tavalla. Näinhän painon pudotessa jokaiselle tapahtuu.

        ja toit julki itsekkin laihduttavasi,,,, tämä kirje olisi saanut olla ainut kirjeesi tähän menessä ketjulle, pidin että se ensimmäinen kirjeesi oli vähän karvoja nostattava.

        Siksi annoin niin terävän vastaukseni, mutta luulen ja toivon että välillämme ei syntynyt mitään kitkan poikasta, molemmathan sanoi sanottavansa.

        Päinvastoin toivon että kirjoitat toistenkin mitä kuuluu painosi pudotukselle, onnistutko siinä haluamallasi tavalla.


      • Seku
        monica kirjoitti:

        ja toit julki itsekkin laihduttavasi,,,, tämä kirje olisi saanut olla ainut kirjeesi tähän menessä ketjulle, pidin että se ensimmäinen kirjeesi oli vähän karvoja nostattava.

        Siksi annoin niin terävän vastaukseni, mutta luulen ja toivon että välillämme ei syntynyt mitään kitkan poikasta, molemmathan sanoi sanottavansa.

        Päinvastoin toivon että kirjoitat toistenkin mitä kuuluu painosi pudotukselle, onnistutko siinä haluamallasi tavalla.

        Ei mitään kitkaa ja kinaa.

        Minä tosiaan tarkkailen syömistäni, vaikkakaan en kovin tiukasti.
        Jotain hyvää joskus suon itselleni, koska tässä pyörätuolissa
        on niin turhauttavaa istua möllöttää.
        4.9 menen vaakaan, ja lupaan kertoa aivan rehellisesti mitä painolleni on tapahtunut.

        Mukavaa alkusyksyn päivää vaan!
        Liikkukaa, kun pääsette liikkeelle, niin minäkin aion sitten tehdä kun
        kykenen.
        Tosin aloittan lääkärin ohjeen mukaan.


    • Huomenta, huomenta hyvin on syksyinen aamu joka ei mieltä kohenna, mutta toimerrun sentään jokusen sanan sanomaan enenkuin lähden luovuttamaan verinäytettä.

      Sinne pitää mennä kun itse hinguinkin päästä, minulla on tapana joka vuosi otattaa verenkuva niin tietää vähäsen mikä on tilanne.

      Heräsin taas ihanasti 7 aikaan joten, kohtalaisesti sain nukkua, olinhan yöllä taas ylhäällä. Onneksi saan unenpäästä uudelleen kiinni.

      No nyt siirrän puheenvuoron teille, olkaahan nyt puheliaalla ja reippaalla tuuulella, minä katson kun palaan minkälainen tuuli on puhaltanut :))

      • No joko täällä pelätään,että anoreksia iskee? Ei luoja paratkoon! Terveyden takiahan tätä ollaan tekemässä. Minullakin reumasella, kun on kipeät nivelet, niin kyllä se kummasti helpottaa, kun se kymmenen kiloa otetaan pois.Ja samoin diabetesneuvojalla aina pistetään ihmiset puntariin, ja pienikin ylipaino haluttais pois. Että ihan lääkärin toivomuksesta tätä tehdään. Ja ei luut törrötä mistään.
        Ei tässä nyt enää niin teinejä olla, että jonkun kauneusihanteen vuoksi laihdutetaan. Niin että olkaa kaikki ihan huoleti, se vähäinen järki mikä on ollut, on edelleen siellä päässä!

        Ja eiliset popsimiset.

        klo 7.00 mustaa kahvia kupposellinen

        klo 8.00 rasvaton jogurtti

        klo 10.00 kahvit parturissa 2 suolakeksiä

        klo 11.00 2 dl kesäkeittoa, 2 palaa ruisleipää, voimariinia sivallus, vettä

        klo 13.00 päiväkahvit mökillä, 2 palaa näkkäriä voimariinilla

        klo 16.30 2 perunaa, 2 maksapihviä, pikkusen kastiketta, marjarahkaa, makeutusaiineella, kotikaljaa lasi

        klo 19.00 rasvaton jogurtti

        klo 20.00 iltakahvit, 2 voileipäkeksiä

        Ihan hyvin menee, paino on pudonnut edelleen, iltanälkä ei vaivaa enää, ja eikä pahemmin päivälläkään.
        Aina kun tulee tunne, että pitäis käydä jääkaapilla, niin alan vain puuhaamaan jotain muuta, joka vie aikaa, niin siihen se unohtuu.
        Minäkin kävin keväällä siellä täydellisessä tarkastuksessa, ja kaikki oli erikoisen hyvin, että terveellisesti olin syönyt tähänkin asti. Ja kolestroolikin oli hyvä. Tsempit vaan kaikille mukana oleville, ja terkut Monicalle!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        No joko täällä pelätään,että anoreksia iskee? Ei luoja paratkoon! Terveyden takiahan tätä ollaan tekemässä. Minullakin reumasella, kun on kipeät nivelet, niin kyllä se kummasti helpottaa, kun se kymmenen kiloa otetaan pois.Ja samoin diabetesneuvojalla aina pistetään ihmiset puntariin, ja pienikin ylipaino haluttais pois. Että ihan lääkärin toivomuksesta tätä tehdään. Ja ei luut törrötä mistään.
        Ei tässä nyt enää niin teinejä olla, että jonkun kauneusihanteen vuoksi laihdutetaan. Niin että olkaa kaikki ihan huoleti, se vähäinen järki mikä on ollut, on edelleen siellä päässä!

        Ja eiliset popsimiset.

        klo 7.00 mustaa kahvia kupposellinen

        klo 8.00 rasvaton jogurtti

        klo 10.00 kahvit parturissa 2 suolakeksiä

        klo 11.00 2 dl kesäkeittoa, 2 palaa ruisleipää, voimariinia sivallus, vettä

        klo 13.00 päiväkahvit mökillä, 2 palaa näkkäriä voimariinilla

        klo 16.30 2 perunaa, 2 maksapihviä, pikkusen kastiketta, marjarahkaa, makeutusaiineella, kotikaljaa lasi

        klo 19.00 rasvaton jogurtti

        klo 20.00 iltakahvit, 2 voileipäkeksiä

        Ihan hyvin menee, paino on pudonnut edelleen, iltanälkä ei vaivaa enää, ja eikä pahemmin päivälläkään.
        Aina kun tulee tunne, että pitäis käydä jääkaapilla, niin alan vain puuhaamaan jotain muuta, joka vie aikaa, niin siihen se unohtuu.
        Minäkin kävin keväällä siellä täydellisessä tarkastuksessa, ja kaikki oli erikoisen hyvin, että terveellisesti olin syönyt tähänkin asti. Ja kolestroolikin oli hyvä. Tsempit vaan kaikille mukana oleville, ja terkut Monicalle!

        Aamulla samat: 2 paahtoleipää,minilettaa kevytleiketä,2kpp kahvia..
        Kävin siskolleni kaupassa ja join hänen seuranaan kahvit ja pikkupullan..
        Iltapäivällä,lämmitin vihoviimeisen lopun siitä kinkkukiusauksesta ja tomaattia..
        Illemmalla tuli lapsenlapsi poikansa kanssa..tein heille marjarahkaa..
        söin vähän sitä.Valvoin taas,kun oli se kova ukonilma..kestikin yli tunnin ja kova pauke..
        Join teetä ja yksi ruisleipä,minilettaa,juustonsiivu..

        Ei tässä tule anoreksiaa, todellakaan..Tuosta lääkärissä käynnistä: Minäkin,
        kun uusin reseptejä,saan kehoituksen,että pitäisi välillä käydä..
        Sairaanhoitaja sanoi,että ei mitään mahdollisuuksia saada aikoja.. Palaa asiaan myöhemmin.. Näin meillä.. Siskoni asuu Tapiolassa,siellä ei ole mitään ongelmia..
        Niin voi olla ,eritilanne,eripuolella,Espoota..Mutta me jatketaan ,kunnosta huolehtimista.. t.Irkku


      • Seku
        irkku-37 kirjoitti:

        Aamulla samat: 2 paahtoleipää,minilettaa kevytleiketä,2kpp kahvia..
        Kävin siskolleni kaupassa ja join hänen seuranaan kahvit ja pikkupullan..
        Iltapäivällä,lämmitin vihoviimeisen lopun siitä kinkkukiusauksesta ja tomaattia..
        Illemmalla tuli lapsenlapsi poikansa kanssa..tein heille marjarahkaa..
        söin vähän sitä.Valvoin taas,kun oli se kova ukonilma..kestikin yli tunnin ja kova pauke..
        Join teetä ja yksi ruisleipä,minilettaa,juustonsiivu..

        Ei tässä tule anoreksiaa, todellakaan..Tuosta lääkärissä käynnistä: Minäkin,
        kun uusin reseptejä,saan kehoituksen,että pitäisi välillä käydä..
        Sairaanhoitaja sanoi,että ei mitään mahdollisuuksia saada aikoja.. Palaa asiaan myöhemmin.. Näin meillä.. Siskoni asuu Tapiolassa,siellä ei ole mitään ongelmia..
        Niin voi olla ,eritilanne,eripuolella,Espoota..Mutta me jatketaan ,kunnosta huolehtimista.. t.Irkku

        Minä olen tuosta "nuorisosairaudesta" kaukana kuin kuu maasta, vaikka muita vaivoja ja tauteja onkin.

        Olen syönyt kasvimaan tuotteita....enimmäkseen, mutta kun oikein hiukaisee, niin otan jotain pikkusuolaista, vaikkakaan en paljoa.

        Makeanhimon yllättäessäkään en jää vesi kielellä kärkkymään jääkaapin eteen kuin koira, vaan viistän pikkusiivun jätskiä.

        Ruokamäärät ovat kuitenkin aika pieniä, ja 4.9 näen mitä vaaka sanoo. Se päivä on myöskin se päivä, jolloin palautamme pyörätuolin terveyskeskukseen ja alan (toivottavasti) pärjätä pelkillä kyynärsauvoilla.

        Mukavaa laihdutuspäivää kaikille asiaan vihkiytyneille! (muillekin)


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        No joko täällä pelätään,että anoreksia iskee? Ei luoja paratkoon! Terveyden takiahan tätä ollaan tekemässä. Minullakin reumasella, kun on kipeät nivelet, niin kyllä se kummasti helpottaa, kun se kymmenen kiloa otetaan pois.Ja samoin diabetesneuvojalla aina pistetään ihmiset puntariin, ja pienikin ylipaino haluttais pois. Että ihan lääkärin toivomuksesta tätä tehdään. Ja ei luut törrötä mistään.
        Ei tässä nyt enää niin teinejä olla, että jonkun kauneusihanteen vuoksi laihdutetaan. Niin että olkaa kaikki ihan huoleti, se vähäinen järki mikä on ollut, on edelleen siellä päässä!

        Ja eiliset popsimiset.

        klo 7.00 mustaa kahvia kupposellinen

        klo 8.00 rasvaton jogurtti

        klo 10.00 kahvit parturissa 2 suolakeksiä

        klo 11.00 2 dl kesäkeittoa, 2 palaa ruisleipää, voimariinia sivallus, vettä

        klo 13.00 päiväkahvit mökillä, 2 palaa näkkäriä voimariinilla

        klo 16.30 2 perunaa, 2 maksapihviä, pikkusen kastiketta, marjarahkaa, makeutusaiineella, kotikaljaa lasi

        klo 19.00 rasvaton jogurtti

        klo 20.00 iltakahvit, 2 voileipäkeksiä

        Ihan hyvin menee, paino on pudonnut edelleen, iltanälkä ei vaivaa enää, ja eikä pahemmin päivälläkään.
        Aina kun tulee tunne, että pitäis käydä jääkaapilla, niin alan vain puuhaamaan jotain muuta, joka vie aikaa, niin siihen se unohtuu.
        Minäkin kävin keväällä siellä täydellisessä tarkastuksessa, ja kaikki oli erikoisen hyvin, että terveellisesti olin syönyt tähänkin asti. Ja kolestroolikin oli hyvä. Tsempit vaan kaikille mukana oleville, ja terkut Monicalle!

        ja kiitos terkuista perille tuli, sitten syöminkeihin, ateriavalintasi sinulla on taas hyvä ja sekin että, saa painonsa putoamaan koko ajan pikkuihiljaa,,,,, kuin päin vastoin,,,,, että putoaa ja tyssää ja taas putoaa jne.....

        Silloin keho tekee jatkuvasti pientä työtä, ja aineenvaihdunta toimii moitteettomasti, ja se on tärkeä asia. Näin minä asiaa ajattelen.

        Muuta asiaa.

        Juu kunnostauduin taas Terveys keskuksessa, kun olin, niin muistin että minulla oli lääkärin lähete annettu elokuulla vuosi sitten 5/8 - 08 luun tiheys mittaukselle, mutta kun lähdin Thaimaaseen enkä ehtinyt silloin käymään päätin hyödyntää sen nyt.

        Niinpä kysyin vastaanotto virkailijalta, mitenkä on,,,, hän poistui kysymään lääkäriltä, kun se oli jo yli vuoden vanha lähete ja kuulemma niin vanhoja lähetteitä ei enään huolita. Mutta onnistuhan se taas ja menen marraskuullaa, niin on pitkät jonot.

        Huomenna Lääkäri soittaa minulle mitä veriarvot sanoo, ja aion taas pyyttää monisteen itselleni jonka talletan joka vuosi,,,,,,Tässä tuli niitä näitä taas, mutta ei kai se haittaa kun itsestäni puhun.

        Mutta ahkeroikaa te muunlaisissa asioissa, minä seuraan sivusta.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Aamulla samat: 2 paahtoleipää,minilettaa kevytleiketä,2kpp kahvia..
        Kävin siskolleni kaupassa ja join hänen seuranaan kahvit ja pikkupullan..
        Iltapäivällä,lämmitin vihoviimeisen lopun siitä kinkkukiusauksesta ja tomaattia..
        Illemmalla tuli lapsenlapsi poikansa kanssa..tein heille marjarahkaa..
        söin vähän sitä.Valvoin taas,kun oli se kova ukonilma..kestikin yli tunnin ja kova pauke..
        Join teetä ja yksi ruisleipä,minilettaa,juustonsiivu..

        Ei tässä tule anoreksiaa, todellakaan..Tuosta lääkärissä käynnistä: Minäkin,
        kun uusin reseptejä,saan kehoituksen,että pitäisi välillä käydä..
        Sairaanhoitaja sanoi,että ei mitään mahdollisuuksia saada aikoja.. Palaa asiaan myöhemmin.. Näin meillä.. Siskoni asuu Tapiolassa,siellä ei ole mitään ongelmia..
        Niin voi olla ,eritilanne,eripuolella,Espoota..Mutta me jatketaan ,kunnosta huolehtimista.. t.Irkku

        siitä kiusauksesta, vaikka taisit käyttää siinä ruokakermaa, joka on vähärasvaisempaa. Tuolla aiemmin kerroit että painosi on pikkasen pudonnut taas, se on hieno asia että tulosta tulee, vaikka pikkuhiljaakin, olet päässyt todella hyvään alkuun, kerroit että puolet tavoitteestassi on jäljellä, kyllä nekin häipyy. iloitsen siitä että ruokailusi on tullut säännöllisemmäksi ja näinollen terveellisemmäksikin. Hyvää jatkoa vaan edelleenkin.

        Onhan se kumma että et pääse niinkin tärkeään kuin verenkuvaan, sieltähän lääkärit näkee paljon miten asiat on.
        Minulla oli kerrran muutama vuosi sitten lääkäri joka löi hanttiin minun pääsyni mihinkään tutkimuksiin, (katsos kun olen jo eläkeläinen niin ei haaskata yhteiskunnan rahoja).

        Sanoi aina vaan kun pyysin päästä kokeisiin että ei mennä kun ei ole mitään vaivaa, että sitten vasta mennään kun on vaiva, voi herran pieksut ja kun toitotetaan että pitäisi huolehtia terveydestään ajoissa. Onneksi hän lähti pois, en ole nähnyt ainankaan.


      • Seku kirjoitti:

        Minä olen tuosta "nuorisosairaudesta" kaukana kuin kuu maasta, vaikka muita vaivoja ja tauteja onkin.

        Olen syönyt kasvimaan tuotteita....enimmäkseen, mutta kun oikein hiukaisee, niin otan jotain pikkusuolaista, vaikkakaan en paljoa.

        Makeanhimon yllättäessäkään en jää vesi kielellä kärkkymään jääkaapin eteen kuin koira, vaan viistän pikkusiivun jätskiä.

        Ruokamäärät ovat kuitenkin aika pieniä, ja 4.9 näen mitä vaaka sanoo. Se päivä on myöskin se päivä, jolloin palautamme pyörätuolin terveyskeskukseen ja alan (toivottavasti) pärjätä pelkillä kyynärsauvoilla.

        Mukavaa laihdutuspäivää kaikille asiaan vihkiytyneille! (muillekin)

        ovat hyviä kun niistä saa kaikenlaista hyvää ruokaa ja ovat terveellisiä, ja kun on omasta takaa, niin tietää mitä syö!

        Odotamme aikaa 4/9 ja jännäämme kaikki yhdessä, kiva että saat omat jalkasi allesi vaikka sauvoilla vielä oletkin, niin pääset kulkemaan . Paranemista edelleen.


      • monica kirjoitti:

        ja kiitos terkuista perille tuli, sitten syöminkeihin, ateriavalintasi sinulla on taas hyvä ja sekin että, saa painonsa putoamaan koko ajan pikkuihiljaa,,,,, kuin päin vastoin,,,,, että putoaa ja tyssää ja taas putoaa jne.....

        Silloin keho tekee jatkuvasti pientä työtä, ja aineenvaihdunta toimii moitteettomasti, ja se on tärkeä asia. Näin minä asiaa ajattelen.

        Muuta asiaa.

        Juu kunnostauduin taas Terveys keskuksessa, kun olin, niin muistin että minulla oli lääkärin lähete annettu elokuulla vuosi sitten 5/8 - 08 luun tiheys mittaukselle, mutta kun lähdin Thaimaaseen enkä ehtinyt silloin käymään päätin hyödyntää sen nyt.

        Niinpä kysyin vastaanotto virkailijalta, mitenkä on,,,, hän poistui kysymään lääkäriltä, kun se oli jo yli vuoden vanha lähete ja kuulemma niin vanhoja lähetteitä ei enään huolita. Mutta onnistuhan se taas ja menen marraskuullaa, niin on pitkät jonot.

        Huomenna Lääkäri soittaa minulle mitä veriarvot sanoo, ja aion taas pyyttää monisteen itselleni jonka talletan joka vuosi,,,,,,Tässä tuli niitä näitä taas, mutta ei kai se haittaa kun itsestäni puhun.

        Mutta ahkeroikaa te muunlaisissa asioissa, minä seuraan sivusta.

        Kummallinen tämäkin sivu..Kirjoitus häipyi..No uusi yritys..
        Eilisistä..Aamu alkaa samoilla eväillä: Kahvia mustana,paahtoleipää,minilettaa,
        2 siivua jotain,joko kevytleikettä tai juustoa 12%:sta..
        Päivällä keitin vihanneksia ja pilkoin sekaan 2 nakkia,chilikastiketta mauksi..
        Iltapäivällä,kahvia ja 3 tuck-keksiä..
        Illalla ,tytär toi kanttarellia..paistoin vähän sipulin ja ruokakerman kanssa..
        ruisleivänsiivu ja minilettaa,ykkösviili.
        Pitäisi muistaa jotain maitotuotetta,kun en maitoa juo.. viili on hyvää,kun muistan.
        Minulla on "Sydäntautiliiton Ruoka-aine taulukko" ,olen siitä katsonut,ettei olisi liikaa rasvaa. Muuten,siinä lukee,että mieluusti vain kaksi kananmunaa viikossa..
        Minä en erikoisemmin pidä munista,joten ,ei tule edes yhtä syötyä,kuin harvoin..
        No,me jatkamme yrittämistä ja onnistumme.. Mukavaa päivää..t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Kummallinen tämäkin sivu..Kirjoitus häipyi..No uusi yritys..
        Eilisistä..Aamu alkaa samoilla eväillä: Kahvia mustana,paahtoleipää,minilettaa,
        2 siivua jotain,joko kevytleikettä tai juustoa 12%:sta..
        Päivällä keitin vihanneksia ja pilkoin sekaan 2 nakkia,chilikastiketta mauksi..
        Iltapäivällä,kahvia ja 3 tuck-keksiä..
        Illalla ,tytär toi kanttarellia..paistoin vähän sipulin ja ruokakerman kanssa..
        ruisleivänsiivu ja minilettaa,ykkösviili.
        Pitäisi muistaa jotain maitotuotetta,kun en maitoa juo.. viili on hyvää,kun muistan.
        Minulla on "Sydäntautiliiton Ruoka-aine taulukko" ,olen siitä katsonut,ettei olisi liikaa rasvaa. Muuten,siinä lukee,että mieluusti vain kaksi kananmunaa viikossa..
        Minä en erikoisemmin pidä munista,joten ,ei tule edes yhtä syötyä,kuin harvoin..
        No,me jatkamme yrittämistä ja onnistumme.. Mukavaa päivää..t.Irkku

        pitää mennä torilta ostamaan kanttarelleja ja saan maistaa sitä herkkua, sitähän ne on. Hyvä että huomioit, kun et käytä maitoa niin pitää saada luustolle vahvistusta ja onhan sinulla juusto siivut, ja vielä kun lisäät viilin niin jo on hoidossa sekin puoli.

        Minä olen kananmunan ystävä varsinkin kun teen silli muna voileivän, niin se on herkkuani.

        Ruokapuolesi tuntuu ihan hyvältä minun mielestäni. Jatkoja vain edelleen.


    • Syksyiset huomenet, nyt tuntuu kuin kesä olisi jäänyt kokonaan taakse, on niin sateista ja synkäntuntuista.

      Painoni hallinta on sujunut hyvin, eli hyvällä mielin olen taas. Liikunto on jäänyt vähän vähemmälle kun täällä sataa yhtenään.

      mutta on hyvä kun taloyhtiössä on hissiremontti kestänyt jo viikon, (mitä lie vikkaa)niin on pakko useasti päivän mittaan kiivetä rappuja ylös alas.

      Mutta on haittana se, kun pitää kantaa ostoksiakin, ja sehän ottaa voimille. Tämä hissitouhu on ollut riesana koko ajan, vaikka ostin tämän osakkeni uudesta talosta, niiin luulisi hissinkin toimivan moiteettomasti, mutta ei, se on koko ajan reistaillut.

      Toivottavasti minä en jää hissiin, kun se pysähtyy milloin vaan, poden senverran ahtaan paikan kammoa,

      No nii olen taas huomenet toivottanut ja höpissyt muutakin joten, jatkakaa te tästä eteenpäin.

      • No ihan hyvin menee täälläkin, paino pudonnut ihan reippaasti, mutta katsotaan nyt sunnuntaihin , säilyykö tulos. Mutta nälkää en ole kuitenkaan pahemmin nähnyt.Kai se maha jo tottuu, että enempää ruokaa ei tule. Eikä enää haittaa tuo miehenkään ilta mässäily. Ja eilen kun olin tuolla liikenteessä, niin laitoin jalkaani yhdet vaaleat housut, jotka on olleet ahtaat vyötäröltä, niin eivätpä olleet enää. ihan olivat mukavat jalassa.
        Tässä eiliset ruuat:

        klo 7.00. mustaa kahvia kupponen

        klo 10.00. 2dl sokeritonta marjakiisseliä, 2 palaa ruisleipää, ohuelti tuorejuustoa, keitetty kanan muna

        klo 13.00 kahvit kylässä, pieni hillomunkki, no tämän kerran.

        klo 16.00 2 pientä perunaa, 1 maksapihvi, 2 palaa ruisleipää, voimariini sipaisu, kurkkua, tomaattia, vettä.

        klo 17.00 yksi omar karkki, jotenkin vilahti suuhun, kun on jätetty tuohon tyrkylle!

        klo 20.00 iltakahvi 2 viipaletta tuoretta ranskanleipää, sipaisu voimariinia, 4 siivua makkaraa

        klo 21.00 bulgarian jogurtti

        naposteluun punaisia karviaisia.

        Tämä ruokapäiväkirja täällä kotona on tosi hyvä. Siihen vain joka muru, niin tuntee heti syyllisyyttä jos on jossain poikennut. Vaikka ei tätä liian tiukkapipoisesti pidä ottaa, mutta minulla ainakin on se määrätietoisuus, että luvattu, mikä luvattu. Ei kuulu minun perusominaisuuksiin puhella puuta heinää, puheensa on ihmisen pidettävä.Joten tavoite on edelleen se kymmenen kiloa jouluun. Iloa pudotukseen teille kaikille!


      • Seku
        marja-liisa41 kirjoitti:

        No ihan hyvin menee täälläkin, paino pudonnut ihan reippaasti, mutta katsotaan nyt sunnuntaihin , säilyykö tulos. Mutta nälkää en ole kuitenkaan pahemmin nähnyt.Kai se maha jo tottuu, että enempää ruokaa ei tule. Eikä enää haittaa tuo miehenkään ilta mässäily. Ja eilen kun olin tuolla liikenteessä, niin laitoin jalkaani yhdet vaaleat housut, jotka on olleet ahtaat vyötäröltä, niin eivätpä olleet enää. ihan olivat mukavat jalassa.
        Tässä eiliset ruuat:

        klo 7.00. mustaa kahvia kupponen

        klo 10.00. 2dl sokeritonta marjakiisseliä, 2 palaa ruisleipää, ohuelti tuorejuustoa, keitetty kanan muna

        klo 13.00 kahvit kylässä, pieni hillomunkki, no tämän kerran.

        klo 16.00 2 pientä perunaa, 1 maksapihvi, 2 palaa ruisleipää, voimariini sipaisu, kurkkua, tomaattia, vettä.

        klo 17.00 yksi omar karkki, jotenkin vilahti suuhun, kun on jätetty tuohon tyrkylle!

        klo 20.00 iltakahvi 2 viipaletta tuoretta ranskanleipää, sipaisu voimariinia, 4 siivua makkaraa

        klo 21.00 bulgarian jogurtti

        naposteluun punaisia karviaisia.

        Tämä ruokapäiväkirja täällä kotona on tosi hyvä. Siihen vain joka muru, niin tuntee heti syyllisyyttä jos on jossain poikennut. Vaikka ei tätä liian tiukkapipoisesti pidä ottaa, mutta minulla ainakin on se määrätietoisuus, että luvattu, mikä luvattu. Ei kuulu minun perusominaisuuksiin puhella puuta heinää, puheensa on ihmisen pidettävä.Joten tavoite on edelleen se kymmenen kiloa jouluun. Iloa pudotukseen teille kaikille!

        Katselin marja-liisan eilisiä ruokamääriä.
        Kyllä meiltä, minultakin lähtee jouluun mennessä vielä 7-8 kiloa, sillä taidan syödä päivittäin vähemmän kuin marja-liisa.

        Tosin olen ollut enimmäkseen tässä pyörätuolissa, mutta pian pääsen liikkua käpesimään kyynärsauvoilla ja syyskuun puolen välin jälkeen ilman niitä.
        Mihinkään pitkille lenkeille ei kannata vielä tämän syyskauden aikana lähteä.

        Kun mainitsin 7-8 kg, niin tarkoitin, että tämän "projektin" aikana lähtee 10 kg, joista on jo lähtenyt tuo 2-3 kiloa. Viikon kuluttua vaakaan.... ja saa sitten nähdä!

        Onnistuvaa, tuloksellista laihdutuspäivää kaikille!


      • Seku kirjoitti:

        Katselin marja-liisan eilisiä ruokamääriä.
        Kyllä meiltä, minultakin lähtee jouluun mennessä vielä 7-8 kiloa, sillä taidan syödä päivittäin vähemmän kuin marja-liisa.

        Tosin olen ollut enimmäkseen tässä pyörätuolissa, mutta pian pääsen liikkua käpesimään kyynärsauvoilla ja syyskuun puolen välin jälkeen ilman niitä.
        Mihinkään pitkille lenkeille ei kannata vielä tämän syyskauden aikana lähteä.

        Kun mainitsin 7-8 kg, niin tarkoitin, että tämän "projektin" aikana lähtee 10 kg, joista on jo lähtenyt tuo 2-3 kiloa. Viikon kuluttua vaakaan.... ja saa sitten nähdä!

        Onnistuvaa, tuloksellista laihdutuspäivää kaikille!

        Täytyyhän sitä ihmisen jotain syödä, eihän tyhjä pala piipussakaan. No minä olin harrastamassa laihduttavaa hyötyliikuntaa. Kävin kaksikin reissua tuonne lähi korpiin, ja saalistakin tuli kolme ämpärillistä sieniä. Paukuttelin vähän puunkupeita mennessäni, että karhut kaikkoaisivat, ovat kuulema täälläpäin taas liikenteessä. Lauloinkin vähän, no sen luulisi ainakin karhuja pelottavan, kun eihän minulla ole lauluääntä. Rymysin siellä kuusen alusia, kuin ennenvanhaan.Ainoastaan hirvikärpäset teki hyökkäyksen kimppuuni. No ne tietenkin ajattelivat, että tuon on pakko olla hirvi, kun on noin suurikin. Mutta nyt on saaliit kotona, ja aloitetaan jälki käsittely. Iloisia terveisiä täältä teille kaikille!


      • että laihiksella
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Täytyyhän sitä ihmisen jotain syödä, eihän tyhjä pala piipussakaan. No minä olin harrastamassa laihduttavaa hyötyliikuntaa. Kävin kaksikin reissua tuonne lähi korpiin, ja saalistakin tuli kolme ämpärillistä sieniä. Paukuttelin vähän puunkupeita mennessäni, että karhut kaikkoaisivat, ovat kuulema täälläpäin taas liikenteessä. Lauloinkin vähän, no sen luulisi ainakin karhuja pelottavan, kun eihän minulla ole lauluääntä. Rymysin siellä kuusen alusia, kuin ennenvanhaan.Ainoastaan hirvikärpäset teki hyökkäyksen kimppuuni. No ne tietenkin ajattelivat, että tuon on pakko olla hirvi, kun on noin suurikin. Mutta nyt on saaliit kotona, ja aloitetaan jälki käsittely. Iloisia terveisiä täältä teille kaikille!

        olevat ovat aika äreitä. Mutta sinä se jaksat aina olla iloinen ja hauska! Käyn täällä aina lukemassa, mitä teille kuuluu, kai se on luvallista?


      • kurkistin
        että laihiksella kirjoitti:

        olevat ovat aika äreitä. Mutta sinä se jaksat aina olla iloinen ja hauska! Käyn täällä aina lukemassa, mitä teille kuuluu, kai se on luvallista?

        ja huomaan Marja-Liisan pirteän ja huumorintajuisen olemuksen täälläkin, tasapainottaa palstaa mukavasti . Täällä ollaan niin kuppikunnissa, mutta M-L näyttää olevan kaikkialla kuin kala vedessä. Iloista syksyä!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        No ihan hyvin menee täälläkin, paino pudonnut ihan reippaasti, mutta katsotaan nyt sunnuntaihin , säilyykö tulos. Mutta nälkää en ole kuitenkaan pahemmin nähnyt.Kai se maha jo tottuu, että enempää ruokaa ei tule. Eikä enää haittaa tuo miehenkään ilta mässäily. Ja eilen kun olin tuolla liikenteessä, niin laitoin jalkaani yhdet vaaleat housut, jotka on olleet ahtaat vyötäröltä, niin eivätpä olleet enää. ihan olivat mukavat jalassa.
        Tässä eiliset ruuat:

        klo 7.00. mustaa kahvia kupponen

        klo 10.00. 2dl sokeritonta marjakiisseliä, 2 palaa ruisleipää, ohuelti tuorejuustoa, keitetty kanan muna

        klo 13.00 kahvit kylässä, pieni hillomunkki, no tämän kerran.

        klo 16.00 2 pientä perunaa, 1 maksapihvi, 2 palaa ruisleipää, voimariini sipaisu, kurkkua, tomaattia, vettä.

        klo 17.00 yksi omar karkki, jotenkin vilahti suuhun, kun on jätetty tuohon tyrkylle!

        klo 20.00 iltakahvi 2 viipaletta tuoretta ranskanleipää, sipaisu voimariinia, 4 siivua makkaraa

        klo 21.00 bulgarian jogurtti

        naposteluun punaisia karviaisia.

        Tämä ruokapäiväkirja täällä kotona on tosi hyvä. Siihen vain joka muru, niin tuntee heti syyllisyyttä jos on jossain poikennut. Vaikka ei tätä liian tiukkapipoisesti pidä ottaa, mutta minulla ainakin on se määrätietoisuus, että luvattu, mikä luvattu. Ei kuulu minun perusominaisuuksiin puhella puuta heinää, puheensa on ihmisen pidettävä.Joten tavoite on edelleen se kymmenen kiloa jouluun. Iloa pudotukseen teille kaikille!

        torstai päiväkin ruuan suhteen pientä herkuttelua lukuunottamatta, mutta sittenhän jaksaa taas innolla paneutua asiaan, kun voi palkita itseään pienellä hyvällä.

        Oli ihana kuulla että pöksysi mahtuu taas kunnolla jalkaasi, vaatteet kyllä paljastaa jos on lihonut tai laihtunut.

        Painoaan voi mainiosti hallita kun seuraa vaatteita kuinka ne mahtuu päälle niin ei aina tarvi punnitakkaan, kun huomaa että nyt on aika ottaa pari kiloa pois, kun vaatteet kiristää.

        Kyllä se kirjaaminen ylös on mainio konsti pitää syömiset hallinnassa, eikä tule naposteltua ylimääräisiä enempää, mitä on päättänyt syödä. Se vaatii vähän viitteliäisyyttä, mutta kannattaa. Jatkoja vain ponnisteluillesi.

        Kiitosta olet saanut ulkopuoleltakin kun olet pirtsakka ja hyväntuulinen, mukavaahan se on.


      • Seku kirjoitti:

        Katselin marja-liisan eilisiä ruokamääriä.
        Kyllä meiltä, minultakin lähtee jouluun mennessä vielä 7-8 kiloa, sillä taidan syödä päivittäin vähemmän kuin marja-liisa.

        Tosin olen ollut enimmäkseen tässä pyörätuolissa, mutta pian pääsen liikkua käpesimään kyynärsauvoilla ja syyskuun puolen välin jälkeen ilman niitä.
        Mihinkään pitkille lenkeille ei kannata vielä tämän syyskauden aikana lähteä.

        Kun mainitsin 7-8 kg, niin tarkoitin, että tämän "projektin" aikana lähtee 10 kg, joista on jo lähtenyt tuo 2-3 kiloa. Viikon kuluttua vaakaan.... ja saa sitten nähdä!

        Onnistuvaa, tuloksellista laihdutuspäivää kaikille!

        täysin kyllästynyt siihen kumipyöräiseen jossa olet joutunut olemaan, mutta pian koittaa hetki kun vapaudut siitäkin, minulla on ollut käsi kipsissä ja kamalinta mitä tiesin oli kun ei saanut pestyä itseään kunnolla.

        kipsiä kun ei saanut kastella niin laitoin muovipusseja ja naruilla kiinni ja silti vähäsen tuppas kastumaan. kyllä toivoo että ei enään koskaan joutuisi kipsiin, jos ei silti muutenkaan ole mukava sairastaa.

        Se vaan on niin, että ihminen kangistuu ja kömpelöityy että niitä vahinkoja tulee, näin Terveys Keskuksessa eilen iäkkään naisen joka oli varmaan kaatunut, kun koko käsivarsi oli mustelmalla.

        Taas pitää puhua terveydestänikin, että lääkäri soitti tänään ja sain hyvät paperit verikokeista, kaikki arvot meni viitearvojen mukaan,,,,, hienoa,,,,, ja pyysin lisäksi että voisinko päästä sydän filmiin ja sekin luonas, menen kuvaukseen kahden viikon päästä.


      • Seku
        monica kirjoitti:

        täysin kyllästynyt siihen kumipyöräiseen jossa olet joutunut olemaan, mutta pian koittaa hetki kun vapaudut siitäkin, minulla on ollut käsi kipsissä ja kamalinta mitä tiesin oli kun ei saanut pestyä itseään kunnolla.

        kipsiä kun ei saanut kastella niin laitoin muovipusseja ja naruilla kiinni ja silti vähäsen tuppas kastumaan. kyllä toivoo että ei enään koskaan joutuisi kipsiin, jos ei silti muutenkaan ole mukava sairastaa.

        Se vaan on niin, että ihminen kangistuu ja kömpelöityy että niitä vahinkoja tulee, näin Terveys Keskuksessa eilen iäkkään naisen joka oli varmaan kaatunut, kun koko käsivarsi oli mustelmalla.

        Taas pitää puhua terveydestänikin, että lääkäri soitti tänään ja sain hyvät paperit verikokeista, kaikki arvot meni viitearvojen mukaan,,,,, hienoa,,,,, ja pyysin lisäksi että voisinko päästä sydän filmiin ja sekin luonas, menen kuvaukseen kahden viikon päästä.

        Oikeastaan eivät nämä nykyiset lasikuitukipsit olekaan niin mahdottoman hankalia.

        Tämä minunkin jalassani oleva on sellainen "saapas", jonka saa suihkuun mennessä riisua pois.
        Se aukeaa edestä aivan varpaisiin asti, ja sitten otetaan jalka siitä, nostamalla vain jalkaa ylöspäin.

        Olen päättänyt noudattaa lääkärin ohjeita tunnollisesti, eli en ota varaslähtöä ja ala koikkelehtia pelkillä kyynärsauvoilla, ennenkuin 4.9. Sitten vaakaankin.
        Melkein jännittää.

        Mielestäni voimme puhua terveydentilastammekin, sillä tämä ketjuhan sivuaa hyvin läheltä kaikinpuolista terveyttämme.

        Hienoa kun veriarvosi olivat kohdallaan!
        Kuka meidän hyvinvoinnistamme huolehtisi, ellemme me itse.


      • että laihiksella kirjoitti:

        olevat ovat aika äreitä. Mutta sinä se jaksat aina olla iloinen ja hauska! Käyn täällä aina lukemassa, mitä teille kuuluu, kai se on luvallista?

        eikä se kiloista ole kiinni, ihmisen luonne sen ratkaisee, minkälainen hänen huumorin tajunsa on. Ei läskit.:))Näin minä päättelen.
        Lukeminen luvallista,,,,, onko joku joskus kieltänyt lueskelemasta vai mitä tarkoitat kysymykselläsi? Yleinen palstahan tämä on!


      • enhämie
        monica kirjoitti:

        eikä se kiloista ole kiinni, ihmisen luonne sen ratkaisee, minkälainen hänen huumorin tajunsa on. Ei läskit.:))Näin minä päättelen.
        Lukeminen luvallista,,,,, onko joku joskus kieltänyt lueskelemasta vai mitä tarkoitat kysymykselläsi? Yleinen palstahan tämä on!

        ML vaa tuntuu nii hyvält kirjottajalt
        saakait sannoo?


      • enhämie kirjoitti:

        ML vaa tuntuu nii hyvält kirjottajalt
        saakait sannoo?

        vaa kun muistin tuon vanhan sananlaskun ni kui sanoin töksähytin sen, sehä on mukavaa ku kehuja saap M-L ja vaik kuka muukkii, ihteäin en taaskaa tarkota,

        katoha ko mie meen asiaa suoraa enkä yritäkkää esittää muuta, nii se saattaa tuntuuu, et mie oisin vihane,

        Itse asias mie en oo koskaa vihane, mie oon tään enenkki sanont, miul on niin sanottu pitkä pinna, mut silti napakast kyl sanon joskus.


    • Huomenta vaan kaikille! taas ollaan loppuviikossa, ja huomenna kuullaaan mitenkä viikossa on käynyt.

      Seku mainitsi eilen, että kun minä olen kertonut terveydestäni niin, voisihan tässä ketjussa puhella niistäkin, ja ajattelinkin että ketjun nimeksi olisi sopinutkin TERVEYS JA PAINON HALLINTA.

      Niin muutkin voisi oikein kehotuksella kertoilla vaivoistaan tai vaivattomuuksistaan, eli kaikkea mikä koskee terveyttä, vaikuttaahan ylipaino moniin sairauksiin.

      Voihan niistä kertoa kun täällä olemme kasvottomina ja nimettöminä, voisimme antaa joitain vinkkejäkin niiinkuin minä tein, kertoessani käynneistäni Terv Kesk.

      Saiskohan kannatusta,,,,,,, mutta nyt tietoa teiltä, mitä kuuluu?

      ps. Juu seuraavan ketjun nimi onkin tuo esittämäni.

      • Seku

        Näin ikääntyessään sairaudet, vähintäänkin jonkun tuttavansa sairaudet, ovat ensimmäinen ja päällimmäinen puheenaihe kun tapaa toisen ikätoverinsa.

        Nuorena ei tullut mieleenkään kysyä, oletko ollut terve. Terveyshän oli
        itsestäänselvyys.

        Kun aikoinaan vanhemmat ihmiset sanoivat, että "vetää", eli tuntuu lihaksissa ja nivelissä jotain kolotusta, niin tuli sanottua ylimielisesti, että ei vedä, eikä työnnä.

        Tuon uuden otsakkeen alla(Terveys ja painonhallinta) voisivat monet muutkin, kuin ylipainoiset kirjoitella tuntemuksistaan.

        Ei sen tarvitse olla mikään valitusvirsiketju, vaan kokemusten jakamista, samaistumista, vertaistukea.

        Totta puhuen itselläni on mennytkin tämä loukkaantuneesta jalastani puhuminen
        varsinaisen ketjun teeman, laihduttamisen, ohi.

        Pääasiaan nyt kuitenkin sen verran, että olen pysynyt aika hyvin ruodussa.
        Illalla nukkumaan käydessäni monasti tuntuu, että voisihan tässä vielä käväistä jääkaapilla tekemässä voileivän, mutta sitten muistan aina, ei se käy, painon täytyy pikkuhiljaa pudota.

        Mihinhän on jääny jjouttavas? Hänen piti olla mökillä viikon päivät, ja nyt on kulunut enemmän kuin viikko, siitä kun viimeksi "tapasimme".


      • palstalaiset, ja kiitokseni kaikille kannustajille! Monicalla on uudistukset mielessä ja hyvä niin, kannatetaan. Minäkin olen päättänyt tehdä ensi viikosta sellaisen kokeiluviikon. Kun sen yhden laardikilon hävittämiseen täytyy poistaa se 7000 kaloria, ja kun normaali 70 kiloinen nainen tarvitsee sen 2200 kaloria päivässä, niin ajattelin pudottaa ruoka määrän siihen 1100 kilokaloriin päivässä. niin silloin pitäisi minultakin se kilo viikossa tippua. Kaikki annokset mitataan kalorimäärät lasketaan. Diettivaaka on jo ostettu tuohon työpöydälle, ja huomenna se alkaa, vielä tarkempi kontrolli. Ja kestää ainakin sen viikon. Ja elkää nyt ruvetko kukaan siellä paasaamaan, miten vaarallista se on , ja voi vaikka kuolla. Ja mitä nyt sitäkään pelkäämään. kohta täältä kaikki lähdetään. Ja minäkin joudan koska vaan, en ole velkaa kellekkään, ja kuolinilmoitukseenkin on jo värssy valmiina. haluatte varmaan kuulla: Ei oo kuollut, lepää vähän. Herää kohta keittämähän!
        Se siitä, ja eiliset syömiset:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 2 dl sokeritonta marjakiisseliä,2 palaa ruisleipää, sipaisu rasvaa, 2 jauhelihapihviä, vettä

        klo 12.30 päiväkahvit 2 pehmeää rinkeliä, ( ahmatti kun söit kaksi)

        klo 14.00 sieppasin jääkaapista keitetyn munan kun vähän hiukoi

        klo 16.30 salaattia, kurkkua, tomaattia. 2 palaa ruisleipää, 3 paistettua ahventa, lasi rasvatonta piimää.

        klo 18.00 rasvaton jogurtti

        klo 20.00 iltakahvit 2 palaa näkkäriä, päällä sipaisu voimariinia, ja neljä siivua kevytleikettä.

        Ja huomenna on se punnituspäivä, tuskin maltan odottaa! Odotan kuin lapsi Joulupukkia, että yksi yö vielä nukutaan! Iloista mukavaa syyspäivää teille kaikille!


      • )))
        marja-liisa41 kirjoitti:

        palstalaiset, ja kiitokseni kaikille kannustajille! Monicalla on uudistukset mielessä ja hyvä niin, kannatetaan. Minäkin olen päättänyt tehdä ensi viikosta sellaisen kokeiluviikon. Kun sen yhden laardikilon hävittämiseen täytyy poistaa se 7000 kaloria, ja kun normaali 70 kiloinen nainen tarvitsee sen 2200 kaloria päivässä, niin ajattelin pudottaa ruoka määrän siihen 1100 kilokaloriin päivässä. niin silloin pitäisi minultakin se kilo viikossa tippua. Kaikki annokset mitataan kalorimäärät lasketaan. Diettivaaka on jo ostettu tuohon työpöydälle, ja huomenna se alkaa, vielä tarkempi kontrolli. Ja kestää ainakin sen viikon. Ja elkää nyt ruvetko kukaan siellä paasaamaan, miten vaarallista se on , ja voi vaikka kuolla. Ja mitä nyt sitäkään pelkäämään. kohta täältä kaikki lähdetään. Ja minäkin joudan koska vaan, en ole velkaa kellekkään, ja kuolinilmoitukseenkin on jo värssy valmiina. haluatte varmaan kuulla: Ei oo kuollut, lepää vähän. Herää kohta keittämähän!
        Se siitä, ja eiliset syömiset:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 2 dl sokeritonta marjakiisseliä,2 palaa ruisleipää, sipaisu rasvaa, 2 jauhelihapihviä, vettä

        klo 12.30 päiväkahvit 2 pehmeää rinkeliä, ( ahmatti kun söit kaksi)

        klo 14.00 sieppasin jääkaapista keitetyn munan kun vähän hiukoi

        klo 16.30 salaattia, kurkkua, tomaattia. 2 palaa ruisleipää, 3 paistettua ahventa, lasi rasvatonta piimää.

        klo 18.00 rasvaton jogurtti

        klo 20.00 iltakahvit 2 palaa näkkäriä, päällä sipaisu voimariinia, ja neljä siivua kevytleikettä.

        Ja huomenna on se punnituspäivä, tuskin maltan odottaa! Odotan kuin lapsi Joulupukkia, että yksi yö vielä nukutaan! Iloista mukavaa syyspäivää teille kaikille!

        nauratti sinu hirtehine huumorisi )))


      • Hänen takijaan
        ))) kirjoitti:

        nauratti sinu hirtehine huumorisi )))

        minäkin täällä roikun. Kyllä varmaan ois hauska tavata livenä!


      • ))) kirjoitti:

        nauratti sinu hirtehine huumorisi )))

        Eiliset syömiset meni samaan malliin.. Lähdin kaupungille,vähän huimasi päästä..
        Olin aamulla syönyt ,6 aikoihin,ne paahtoleivät,ei varmaan enää iltapäivään niillä pärjännyt.. No,kotona tein kauniin asetelman..hih.. "Keitetty muna,2 nakkia,kiehautin( porkkana,parsa,maissi,papu,paprikka) vihannespakastetta ,tomaatti ja jäävuorisalaattia..Oli värikäs..Illalla ,söin ykkösviiliä ja yhden ruisleivän juustonsiivu,aamiais-siivu 12%.Minulla,kun on se "Ruoka-aine taulukko, olen katsonut kalorit ja rasvat ja myöskin kaikkien tarvikkeiden selostuksesta..
        Olen yrittänyt pitää kalorit 1000 kcal..Se on onnistunut.. rasvat 40g.. sekin aika hyvin,pari lipsahdusta..kylässä ollessani, on mennyt rasvat vähän yli..Keksin aina,
        jotain laskemisen aihetta,se on kivaa..Minä olen kai vähän tonttu-tyyppi..
        Nyt ei paino ole pudonnut,mutta ei ole tullut takasinkaan..jatkan taas..
        Ihan hyvä,jos voimme jutella terveydestäkin.. Minullakin,on tuo verenpaine kiusana, on pakko tarkkailla painoa ja suolan käyttöä..
        Mukavaa viikonloppua kaikille..t.Irkku


      • ja on painoa puoteltu mökilläkin kaksi viikkoa.
        Eihän sieltä joutanu pois lähtemään kun ilmatkin oli lämpimät ja hyvät sekä muuan vierailijakin siellä laittoi niin hyvää syötävää, piirakoita ja grllimakkaraa, että.

        Hsinisestäkin hän loihti niin maittavan aterian, kun taito on hyppysissä niin kyllä se onnistuu.
        Aamulla vaa'alle siinä totuus paljastuu.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        ja on painoa puoteltu mökilläkin kaksi viikkoa.
        Eihän sieltä joutanu pois lähtemään kun ilmatkin oli lämpimät ja hyvät sekä muuan vierailijakin siellä laittoi niin hyvää syötävää, piirakoita ja grllimakkaraa, että.

        Hsinisestäkin hän loihti niin maittavan aterian, kun taito on hyppysissä niin kyllä se onnistuu.
        Aamulla vaa'alle siinä totuus paljastuu.

        jos laihdut sinistä lenkkiä syömällä. Ei kyllä minulla onnistu. Kyllä se on nyt ainoa lenkki juosta saunan ympäri!


      • tuo
        marja-liisa41 kirjoitti:

        jos laihdut sinistä lenkkiä syömällä. Ei kyllä minulla onnistu. Kyllä se on nyt ainoa lenkki juosta saunan ympäri!

        lenkki saunan ympäri ja sitten kesäkeittoa kukikkaalta lautaselta!

        Johan alkaa housun vyötärö hölskyä!

        Ja endorfiinit jylläävät koko kropassa täysillä!

        Parhaat tuiskeet ikinä!


      • Seku kirjoitti:

        Näin ikääntyessään sairaudet, vähintäänkin jonkun tuttavansa sairaudet, ovat ensimmäinen ja päällimmäinen puheenaihe kun tapaa toisen ikätoverinsa.

        Nuorena ei tullut mieleenkään kysyä, oletko ollut terve. Terveyshän oli
        itsestäänselvyys.

        Kun aikoinaan vanhemmat ihmiset sanoivat, että "vetää", eli tuntuu lihaksissa ja nivelissä jotain kolotusta, niin tuli sanottua ylimielisesti, että ei vedä, eikä työnnä.

        Tuon uuden otsakkeen alla(Terveys ja painonhallinta) voisivat monet muutkin, kuin ylipainoiset kirjoitella tuntemuksistaan.

        Ei sen tarvitse olla mikään valitusvirsiketju, vaan kokemusten jakamista, samaistumista, vertaistukea.

        Totta puhuen itselläni on mennytkin tämä loukkaantuneesta jalastani puhuminen
        varsinaisen ketjun teeman, laihduttamisen, ohi.

        Pääasiaan nyt kuitenkin sen verran, että olen pysynyt aika hyvin ruodussa.
        Illalla nukkumaan käydessäni monasti tuntuu, että voisihan tässä vielä käväistä jääkaapilla tekemässä voileivän, mutta sitten muistan aina, ei se käy, painon täytyy pikkuhiljaa pudota.

        Mihinhän on jääny jjouttavas? Hänen piti olla mökillä viikon päivät, ja nyt on kulunut enemmän kuin viikko, siitä kun viimeksi "tapasimme".

        et mie en kerent enne haastamaa mittää ku, nuo maaottelut on mänössä ja pittää vahtia niitä ku ei voi ilmakkaa olla.

        Onha se hyvä et muistat ilalla että, ei piä kovin avvailla jääkapin ovvee, mut ei se suur synti oo jos vaik jottai pientä löytää suuhusa enne nukkumaa mennoo. Mukavaa loppuiltaa.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        palstalaiset, ja kiitokseni kaikille kannustajille! Monicalla on uudistukset mielessä ja hyvä niin, kannatetaan. Minäkin olen päättänyt tehdä ensi viikosta sellaisen kokeiluviikon. Kun sen yhden laardikilon hävittämiseen täytyy poistaa se 7000 kaloria, ja kun normaali 70 kiloinen nainen tarvitsee sen 2200 kaloria päivässä, niin ajattelin pudottaa ruoka määrän siihen 1100 kilokaloriin päivässä. niin silloin pitäisi minultakin se kilo viikossa tippua. Kaikki annokset mitataan kalorimäärät lasketaan. Diettivaaka on jo ostettu tuohon työpöydälle, ja huomenna se alkaa, vielä tarkempi kontrolli. Ja kestää ainakin sen viikon. Ja elkää nyt ruvetko kukaan siellä paasaamaan, miten vaarallista se on , ja voi vaikka kuolla. Ja mitä nyt sitäkään pelkäämään. kohta täältä kaikki lähdetään. Ja minäkin joudan koska vaan, en ole velkaa kellekkään, ja kuolinilmoitukseenkin on jo värssy valmiina. haluatte varmaan kuulla: Ei oo kuollut, lepää vähän. Herää kohta keittämähän!
        Se siitä, ja eiliset syömiset:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 2 dl sokeritonta marjakiisseliä,2 palaa ruisleipää, sipaisu rasvaa, 2 jauhelihapihviä, vettä

        klo 12.30 päiväkahvit 2 pehmeää rinkeliä, ( ahmatti kun söit kaksi)

        klo 14.00 sieppasin jääkaapista keitetyn munan kun vähän hiukoi

        klo 16.30 salaattia, kurkkua, tomaattia. 2 palaa ruisleipää, 3 paistettua ahventa, lasi rasvatonta piimää.

        klo 18.00 rasvaton jogurtti

        klo 20.00 iltakahvit 2 palaa näkkäriä, päällä sipaisu voimariinia, ja neljä siivua kevytleikettä.

        Ja huomenna on se punnituspäivä, tuskin maltan odottaa! Odotan kuin lapsi Joulupukkia, että yksi yö vielä nukutaan! Iloista mukavaa syyspäivää teille kaikille!

        sithä sie oot oikei tarkkaa, ko punnihet kaiken, mie oon taas sitä mieltä et se voip olla sit niiko painon vartijoissa, eiks siel punnita aina kaik ruoka. Mut tee sie niiko parhaaks näät.

        Mut vaik sie nyt ruppeet punnitsemmaa kaik ruokais nii eihä siun tarvihe muuttaa tuota ruokais valikoimaa, miust se on olt hyvä, kuha katsot vaa kalorimäärät punnitessais. Eiköhä se riitä.

        Mie toivotan siulkii hyvvä myöhäis iltaa ja nukkukaa oikei hyvin.

        Huom! mie voin jo nyt illalla tai huomen aamulla avata sen uuven ketjun et älkäähä sit kirjottako mittää sitä ennen.

        Katsotaa oisko niilläki jottai kirjottamissii, ja asiaa ketjul, jotka ei laihuta, vaa haastavat sairauksista tai muust sentyylisest.

        No nyt uuvellee hyvvää yötä.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Eiliset syömiset meni samaan malliin.. Lähdin kaupungille,vähän huimasi päästä..
        Olin aamulla syönyt ,6 aikoihin,ne paahtoleivät,ei varmaan enää iltapäivään niillä pärjännyt.. No,kotona tein kauniin asetelman..hih.. "Keitetty muna,2 nakkia,kiehautin( porkkana,parsa,maissi,papu,paprikka) vihannespakastetta ,tomaatti ja jäävuorisalaattia..Oli värikäs..Illalla ,söin ykkösviiliä ja yhden ruisleivän juustonsiivu,aamiais-siivu 12%.Minulla,kun on se "Ruoka-aine taulukko, olen katsonut kalorit ja rasvat ja myöskin kaikkien tarvikkeiden selostuksesta..
        Olen yrittänyt pitää kalorit 1000 kcal..Se on onnistunut.. rasvat 40g.. sekin aika hyvin,pari lipsahdusta..kylässä ollessani, on mennyt rasvat vähän yli..Keksin aina,
        jotain laskemisen aihetta,se on kivaa..Minä olen kai vähän tonttu-tyyppi..
        Nyt ei paino ole pudonnut,mutta ei ole tullut takasinkaan..jatkan taas..
        Ihan hyvä,jos voimme jutella terveydestäkin.. Minullakin,on tuo verenpaine kiusana, on pakko tarkkailla painoa ja suolan käyttöä..
        Mukavaa viikonloppua kaikille..t.Irkku

        vai huippas sinnuu päästä, kuuleha älä koskaa lähe nii tyhjäl vatsal mänemää mihinkää, oisit vaik jottai pientä laittant suuhuis. Mut selvisithä sie sielt kottii.

        Vai on siul oltkkii sellane taulukko josta oot voinu katsoo mite paljo voip syyvvä mitäkkii, onha siint olt hyötyyki sit.

        No nyt ko mie avvaan uuvenlaisen ketjun nii siehä voit kirjottaa omast verenpaineestais ,mite kauva siul on, olt ja mite hoijat sitä ym.

        Siul on nyt tuo ruokailu hyväs mallis, nuo on hyvvii nuo pakaste vihannes pussit, mie kans joskus syön niitä.

        Hyvää iltamyöhää siul ja nuku hyvin.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        ja on painoa puoteltu mökilläkin kaksi viikkoa.
        Eihän sieltä joutanu pois lähtemään kun ilmatkin oli lämpimät ja hyvät sekä muuan vierailijakin siellä laittoi niin hyvää syötävää, piirakoita ja grllimakkaraa, että.

        Hsinisestäkin hän loihti niin maittavan aterian, kun taito on hyppysissä niin kyllä se onnistuu.
        Aamulla vaa'alle siinä totuus paljastuu.

        mie oon huhuillu sinnuu ku lupasit olla vaa viikon, ja olitkii kaks, no sillo pittää nautti ko on sen aika.

        Mut mitä sie kerroit syömisiis nii en uso et oot yhtää laihtunt , sehä on tietyst yks asia, et jos oot oikei paljo touhunnu siel, nii silloha kaloreita on palant reipppaasti.

        Mut huomenna se nähhää, ku meet puntarii..... Hyviä öitä siullekkii ja nukkukaa hyvin.

        Mukavaa et oot taas joukossamme.


      • ihana kirjoittaja
        Hänen takijaan kirjoitti:

        minäkin täällä roikun. Kyllä varmaan ois hauska tavata livenä!

        ei hauku ketään, ja osaa nauraa itselleen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2277
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1087
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1044
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      981
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      945
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      874
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      841
    8. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      59
      833
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      759
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      739
    Aihe