Scand 27

Masahuolestunut

Olen ostamassa Ruotsista Scand 27 Nordic venettä!
Eniten huolestuttaa kapeen näköiset kävelylaidat? Onko kokemuksia pystyykö lapset niillä turvallisesti liikkumaan.

Muutkin kokemukset veneestä on tervetulleita.

12

2635

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dynamic,Nordic tai Tropi

Noissa kun on eroja esim -87 versus 2000 luvun 27 jalkaiset ovat kuin yö ja päivä.

• Malli kyllä löytyi

Eli malli Nordic niinkuin alkuperäisessä viestissä vuosimalli -84

• Leedi

Terve!
      Kyllä 27 partaat on ihan riittävät kävelyyn, meillä ei ole lapset eikä koirakaan vielä tippunut partaiden takai. Laitoin lisäturvaksi vielä verkon kaiteiden väliin ja se helpotti vaimon huolta sivuilla kulkemisesta.

• Leedi

Meillä ollaan oltu tosi tyytyväisiä veneeseen. tilaa on koko perheelle hyvin 5henkeä ja 1-2 saksanpaimenta ja veneen ajo-ominaisuudet ovat kiitettävät, järki tulee vastaan ennekuin ominaisuudet loppuu aallokossa/ tuulessa.

Paria ominaisuutta voisi hieman parantaa:
      sivuvastaisella roiskiminen, tarvitsee pyyhkijöitä paljon.
      ja 200hp kone, vanhassa AQAD 40B ei oikein teho riitä viemään venettä mukavaa matkavauhtia, toki 15kts on hyvä vauhti, mutta kun kokeiltiin niin 18-20 kts vauhdissa vene toimii jotenkin luonnollisemmin ja myös peräaalto on pienempi .

Meillä on suunnitelmissa isompi uimataso, veneen oma on aika vaatimaton, sekä keulapotkuria kaipailee sivutuulella laituriin tulossa.

TR

• Autisti2009

Hei, Itsellä -88 7800 Nautic jossa mustat raidat pahasti harmaantuneet. Oletteko mahd uusineet maalaamalla vai teippaamalla noita?
        Scandi on kyllä ominaisuuksilta hyvä eikä kelit hirveästi ole koskaan pelottaneet. Vanha moottori on se suurin riski mitä tämänikäisissä yleensäkään on.

• Leedi
        Autisti2009 kirjoitti:

Hei, Itsellä -88 7800 Nautic jossa mustat raidat pahasti harmaantuneet. Oletteko mahd uusineet maalaamalla vai teippaamalla noita?
        Scandi on kyllä ominaisuuksilta hyvä eikä kelit hirveästi ole koskaan pelottaneet. Vanha moottori on se suurin riski mitä tämänikäisissä yleensäkään on.

Kun veneen ostin niin ekana keväänä myllytin kyljet jolloin kirkastui hetkeksi, hyvään tulokseen pääsisi varmaan teippaamalla.
        Olen myöskin harkinnut raidan värin vaihtoa, ehkä tulisi hieman "nuorekkaamman näköiseksi" ; )

• Andeee
        Leedi kirjoitti:

Kun veneen ostin niin ekana keväänä myllytin kyljet jolloin kirkastui hetkeksi, hyvään tulokseen pääsisi varmaan teippaamalla.
        Olen myöskin harkinnut raidan värin vaihtoa, ehkä tulisi hieman "nuorekkaamman näköiseksi" ; )

Moi,
        itsellä ollut Scan 27 nordic jo 4 vuotta parempaa ei ole tarvinnut etsiä!
        Kantäkki on ihan riittävän leveä jotta muksut ja koira pystyvät kulkemaan.
        Ainoa "vika" mikä itselle tulee mieleen on juuri tuo roiskiminen olenkin ajatellut laittaa tihkukytkimen puuhkijöille helpottamaan ajamista.
        Mulla on 230Hp:n volvo ja sillä tuo kulkee 27 solmua gepsin mukaan sopiva matkavauhti on siinä 17-19 solmua. Myllytys tosiaan auttaa itse olen myös ajatellut raidan maalaamista on sen verran kumminkin jo harmaantunut...

• Leedi
        Andeee kirjoitti:

Moi,
        itsellä ollut Scan 27 nordic jo 4 vuotta parempaa ei ole tarvinnut etsiä!
        Kantäkki on ihan riittävän leveä jotta muksut ja koira pystyvät kulkemaan.
        Ainoa "vika" mikä itselle tulee mieleen on juuri tuo roiskiminen olenkin ajatellut laittaa tihkukytkimen puuhkijöille helpottamaan ajamista.
        Mulla on 230Hp:n volvo ja sillä tuo kulkee 27 solmua gepsin mukaan sopiva matkavauhti on siinä 17-19 solmua. Myllytys tosiaan auttaa itse olen myös ajatellut raidan maalaamista on sen verran kumminkin jo harmaantunut...

Terve!
        Omaan koneen vaihto ei ole ihan vielä ajankohtainen, mutta ajattelin hieman selvitellä asiaa... elikäs mikä kone sulla on?
        Onko koneesta jotain hyviä/ huonoja asioita?
        Sekä kerrotko mikä on teillä keskimäärin matkavauhti/ kierrokset?

Kiitoksin
        TR

• Autisti2009
        Leedi kirjoitti:

Terve!
        Omaan koneen vaihto ei ole ihan vielä ajankohtainen, mutta ajattelin hieman selvitellä asiaa... elikäs mikä kone sulla on?

Kiitoksin
        TR

En tiedä kysyitkö minulta mutta omassa 7800 Nautic(siis takahytillinen keskimoottorimalli), on Yanmar 4LH-HTE 100kw/140hp. Samaa venettä on saanut uutena Volvon Tamd31:llä(130hv). Tunteja takana 1750h ja kone toimii hyvin; ei savuta, ei syö öljyä jne. Suuttimet on vaihdettu mutta muuten alkuperäinen. Matkanopeus 2800rpm/15kn ja huiput 3300rpm/20kn. Ajan kyllä monesti alle 2500rpm/12kn koska nautin matkasta.
        Teippauksista/maalauksista; eikö tuo maalaaminen ole aika vaikea homma? Meinaan ei kai sitä voi itse tehdä vaan automaalari..ja veneen sinne vienti ei helppoa :)
        P.S. kokemusta takavuosilta myös 27 Nordicista ja se roiskii hieman enemmän varsinkin sivuaallokossa ja kolme lasinpyyhintä pitää kuskin kiireisenä joten uskon hyvin että tihkukytkimellä varustetut pyyhkijät hyvä hankinta - Biltemasta saa kai nykyään asiallista mallia hintaan 100€(Vetus 250-300€/kpl). Omassa on onneksi vain yksi koska ohjaus on keskellä.

• Masahuolestunut
        Autisti2009 kirjoitti:

En tiedä kysyitkö minulta mutta omassa 7800 Nautic(siis takahytillinen keskimoottorimalli), on Yanmar 4LH-HTE 100kw/140hp. Samaa venettä on saanut uutena Volvon Tamd31:llä(130hv). Tunteja takana 1750h ja kone toimii hyvin; ei savuta, ei syö öljyä jne. Suuttimet on vaihdettu mutta muuten alkuperäinen. Matkanopeus 2800rpm/15kn ja huiput 3300rpm/20kn. Ajan kyllä monesti alle 2500rpm/12kn koska nautin matkasta.
        Teippauksista/maalauksista; eikö tuo maalaaminen ole aika vaikea homma? Meinaan ei kai sitä voi itse tehdä vaan automaalari..ja veneen sinne vienti ei helppoa :)
        P.S. kokemusta takavuosilta myös 27 Nordicista ja se roiskii hieman enemmän varsinkin sivuaallokossa ja kolme lasinpyyhintä pitää kuskin kiireisenä joten uskon hyvin että tihkukytkimellä varustetut pyyhkijät hyvä hankinta - Biltemasta saa kai nykyään asiallista mallia hintaan 100€(Vetus 250-300€/kpl). Omassa on onneksi vain yksi koska ohjaus on keskellä.

Kiitos asiallisista vastauksista! Kulutukset eri nopeuksilla kiinnostaa myös?

• Andeee
        Leedi kirjoitti:

Terve!

Kiitoksin
        TR

Moro,
        mulla on Tamd 44 wj-a
        elikkä 230hp ja tuolla on huiput 4 siipisellä viuhkalla 27knots
        Koneessa ei ole kyllä ollut mitään moittimista! Sama vikahan tuossa on kuten kaikissa muissakin volvoissa että kylmänä käynnistettäessä pukkaa savupilven ja tuollakaan ei ole ajettu kuin 300h mutta sehän on volvojen ominaisuus...
        Huollot ovat olleet halvat kuten filtterit yms. osat.
        Keskimääräinen vauhti on 16-17solmua jolloin kierrokset 2700rpm ja kulutus on silloin ihan ok Heti kun nostaa nopeuden jonnekkin päälle 19 solmun kulutus lisääntyy reilusti! En ole nyt laskenut keskimääräistä kulutusta, olen yleensä syksyllä noston jälkeen laskenut mitä se on.

jos jotain haluttaa nakata meiliä niin [email protected]

• Andeee
        Andeee kirjoitti:

Moro,
        mulla on Tamd 44 wj-a
        elikkä 230hp ja tuolla on huiput 4 siipisellä viuhkalla 27knots
        Koneessa ei ole kyllä ollut mitään moittimista! Sama vikahan tuossa on kuten kaikissa muissakin volvoissa että kylmänä käynnistettäessä pukkaa savupilven ja tuollakaan ei ole ajettu kuin 300h mutta sehän on volvojen ominaisuus...
        Huollot ovat olleet halvat kuten filtterit yms. osat.
        Keskimääräinen vauhti on 16-17solmua jolloin kierrokset 2700rpm ja kulutus on silloin ihan ok Heti kun nostaa nopeuden jonnekkin päälle 19 solmun kulutus lisääntyy reilusti! En ole nyt laskenut keskimääräistä kulutusta, olen yleensä syksyllä noston jälkeen laskenut mitä se on.

jos jotain haluttaa nakata meiliä niin [email protected]

Siis tamd 42 eikä mikään 44

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2245
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1958
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1489
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1337
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      967
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe