yo-koe ja paniikkihäiriö-oireet

Onko kukaan tietoinen miten selviää yo-kokeesta kun rasitteena on sosiaalisten tilanteiden pelko ja siitä johtuva paniikki? Olen aikuisopiskelija ja aikanaan yo-tutkinto jäi kesken kyseisen vaivan takia. Haluan yo-lakin ja kovasti yritän tsempata tuleviin kokeisiin. Saako lääkärintodistuksella oman kirjoitustilan tms? Olen tätä tiedustellut jo koululta mutta jos jollain olisi oman käden kokemusta. Lievää rauhoittavaa lääkettä mulla on.. Tuntuu etten kestä istua 3h hiljaisessa liikuntasalissa. Vatsa alkaa oireilla kun panikoin.
21455
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Hae lääkäriltä vahvaa rauhoittavaa. Itsellä on myös samanlaisia oireita. Pyydä xanoreita ja heitä sellainen huiviin 45 ennen koetta. Kyllä toemii! itsellä menee aivot jumiin varsinkin matemaattisissa aineissa ja se johtaa omituisiin ajatuksiin ja se taas johtaa sydämen tykytyksiin ja sitten olenkin jo tulossa hulluksi. mutta xanorin kanssa kaikki luonasi nice and easy.

Äänestä
  • Xanoria ei kukaan täysjärkinen lääkäri suosittele enää näinä päivinä. Kantsii miettiä ja kysyä muita vaihtoehtoja. Xanor menettää vaikutustaan, jolloin pitää ottaa vain enemmän ja enemmän ja taas vain enemmän nappulaa päivässä. eli tulee jonkinmoinen immuuni xanoriin, jolloin siitä irtaantuminen on sitten hankalaa. Itsellä loppui kuin seinään kuuri ja viikon ajan kauheat tärinät ja vatsavaivat.

    Ja itse keskustelun aiheeseen: Ei muuta kuin lääkäriltä, jotain rauhoittavaa, mistä ei pää mene niin sekaisin ja toki kysy koululta sitä omaa tilaa. Kyllä se järjestyy

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


dippadui kirjoitti:

Onko kukaan tietoinen miten selviää yo-kokeesta kun rasitteena on sosiaalisten tilanteiden pelko ja siitä johtuva paniikki? Olen aikuisopiskelija ja aikanaan yo-tutkinto jäi kesken kyseisen vaivan takia. Haluan yo-lakin ja kovasti yritän tsempata tuleviin kokeisiin. Saako lääkärintodistuksella oman kirjoitustilan tms? Olen tätä tiedustellut jo koululta mutta jos jollain olisi oman käden kokemusta. Lievää rauhoittavaa lääkettä mulla on.. Tuntuu etten kestä istua 3h hiljaisessa liikuntasalissa. Vatsa alkaa oireilla kun panikoin.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu