Liköörin valmistus

äpplö

Heips, löysin ihan yllättäen pihamaaltani kirsikkapuun ja heti iski hinku tehdä likööriä! luinkin jo pari ohjetta mutta pohdin tässä että voisiko kirkkaan viinan sijaan käyttää osaksi rommia? Kuulostaa ainakin hirvittävän hyvältä :D tummaa rommia nimenomaan. Sitten jos jotain manteliaromia vielä saisi niin nam.
Omenatkin alkaa olla kypsänpuoleisia ja omenaviini huvittaisi mutta ei taida jaksaa niin paljon säätää..

4

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvältä

      Rommin alkoholipitoisuus on tyypillisesti noin 40 tilavuusprosenttia, samaa vahvuutta kuin koskenkorva tai vodka. Ohjetta en osaa antaa, mutta maalaisjärjellä uskon, että toimii tämäkin juoma. Kertokaa jos toista mieltä.

      • äpplö

        ...sen homman kaavailin. Mutta toisaalta en ole niin paljoa (vielä) alkoholijuomiin perehtynyt että vaihteleeko ominaisuudet sitten jotenkin muuten... mutta voihan tota kokeilla, vaikka en ole eläissäni minkään sortin likööriä tehnyt


      • hyvältä
        äpplö kirjoitti:

        ...sen homman kaavailin. Mutta toisaalta en ole niin paljoa (vielä) alkoholijuomiin perehtynyt että vaihteleeko ominaisuudet sitten jotenkin muuten... mutta voihan tota kokeilla, vaikka en ole eläissäni minkään sortin likööriä tehnyt

        minä tein kerran mansikkalikööriä, siihen käytin ihan koskenkorvaa.

        googlettamalla löytyy ihan hyviä vinkkejä. wikipedian tietojen mukaan käytetään kirkasta viinaa, se antaa tilaa mauille http://fi.wikipedia.org/wiki/Likööri

        eipä siinä silti hirmu isoa vahinkoa tule, jos kokeilee pienen erän, saa ehkä jotain aivan ainutlaatuista - toivottavasti positiivisessa mielessä;) onnea kokeilullesi, kerrothan sitten myöhemmin miten onnistui!


      • äpplö
        hyvältä kirjoitti:

        minä tein kerran mansikkalikööriä, siihen käytin ihan koskenkorvaa.

        googlettamalla löytyy ihan hyviä vinkkejä. wikipedian tietojen mukaan käytetään kirkasta viinaa, se antaa tilaa mauille http://fi.wikipedia.org/wiki/Likööri

        eipä siinä silti hirmu isoa vahinkoa tule, jos kokeilee pienen erän, saa ehkä jotain aivan ainutlaatuista - toivottavasti positiivisessa mielessä;) onnea kokeilullesi, kerrothan sitten myöhemmin miten onnistui!

        kerron, jos vaan saan mitään aikaseksi. itse täytän vasta tammikuussa 20 joten en pysty viinaa ostamaan ja kirsikat menee kohta huonoksi jossen sitä pian saa. Mutta toivotaan että saan tämän kokeen vietyä loppuun, sit joulun aikaan voisi maistaa, koska se kuulostaa ihan siltä että maittaisi jouluna hyvälle :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1559
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      19
      1181
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1039
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1031
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      904
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      892
    Aihe