mikä olisi hyvä lahja kummitytölle?

15v kummi

Musta tulee syyskuussa kummi, ja oon kyllä katellut paljon lahja vaihtoehtoja... Mutta en oikeen osaa päättää. onko kokemuksia, mikä lahja on osoittautunut tosi hyväksi? :)

4

1082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kastetilaisuus

syyskuussa. Olen mummu.

Tiedustele paljonko/minkä verran kastejuhlaan tulee vieraita.
      Kummasti sitä krääsää kertyy ja on vain hankalaa.

Perinteiset kummien lahjat ovat hopeinen Lusikka jossa syntyneen lapsen mitat. Toinen on hopeinen kehys johon sitten kastemekossa olevan lapsen kuva laitetaan.

Olet niin nuori että kumiutesi tulee painottumaan enemmän tuonne 5 vuoden päähän, tai sinne main. Pääset töihin nyt joudut käyttämään muita kuin ansiotuloja siis eräänlaista tulonsiirtoa lahjojen ostoon.

Mieti mitä itse haluat lapselle antaa, millaisen suhteen häneen haluat?
      Hyvä suhde ei perustu kalliisiin lahjoihin tai tavaroihin, vaan tekemiseen ja yhdessä olemiseen.
      Musiikin maailma on hyvä ja sen voit vaikka sinä antaa.
      Vauvalle on olemassa Lapselleni CD-levyt 3 kpl kotelo (13,5€) joissa on orkesteri soittona kolme levyä eri alueille suunnattua sopivaa musiikkia. Tältä CD löytyy myös nukahtamis musiikkia.
      Voisin myös itse esittää jonkun hyvän laulun lapsen kastetilaisuudessa lapselle.
      Ohjaa kummilapsesi musiikin maailmaan, se on rikas rauhoittava ja todella antoisa.

• ainakin

tällaisia .. oeltko sylikummi vai ...?? Sylikummi
      ostaa meilläpäin yleensä sarjassa kummilusikan tai jotain
      vastaavaa johon merkitään syntymätiedot. Joten
      sylikummin lahja on mielestäni helppo.

Muut kummit ja vieraat on tuonut tai on itse viety lähes kaikkea
      mitä keksii ... riippuu miten vauvapehe on
      varustautunutkin ... ja mikä sun budjetti on.

Viimeisimmistä ristiäisistä lahjoja: vauvakirja (mihin tietoja ja kuvia
      laitetaan kun junioiri varttuu), vaatteita, säästöpossu
      20e sisälle, uusi turvaistuin (isommallla porukalla hankittu),
      lahjakortti valokuvausliikkeeseen (esim vähän laadukkaampaa
      yksivuotiskuvaa varten) ....

• kummmmmitus16v

itse ristiäisiin kummitytöille olen antanut: toiselle pyöreä avattava boxi "my christening box" eli sisällä purkkki johon laitettiin lapsen kastevettä,boxin ympärille sai kaikki kaiverrukset: nimen,syntymäpäivän ja ajan,pituuden,painon,kastepäivän.
      toiselle neliönmuotinen vauvansoittorasia,joka soittaa vauvamusiikkia johon helpsoti lapsi myös nukahtaa,siihen kanssa kaikki kaiverrukset ja se on myös avattava, sivuille myös 2 paikkaa valokuville.
      molempien näiden tyttöjen sylikummi olen.

• Narutettu

on noin nuorena pyydetty (velvoitettu) kummiksi! Ja siitä velvollisuudesta et ihan heti pääse irti. Jatkuvaa lahjojen ostelua kun ei kenellekään kelpaa nykyään itsetehdyt/ halvemmat lahjat vaan kummin arvo mitataan lahjan hinnassa! Sinulla on opiskelut edessä (opiskelijat usein "vähävaraisia"), joten onnea vaan lahjahankinnoista selviämiseen! Sinua kohtaan on tehty väärin kun noin nuori on "narrattu" kummiksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5199
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3420
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2802
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2608
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1871
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1381
    Aihe