mikä olisi hyvä lahja kummitytölle?

15v kummi

Musta tulee syyskuussa kummi, ja oon kyllä katellut paljon lahja vaihtoehtoja... Mutta en oikeen osaa päättää. onko kokemuksia, mikä lahja on osoittautunut tosi hyväksi? :)

4

1080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kastetilaisuus

      syyskuussa. Olen mummu.

      Tiedustele paljonko/minkä verran kastejuhlaan tulee vieraita.
      Kummasti sitä krääsää kertyy ja on vain hankalaa.

      Perinteiset kummien lahjat ovat hopeinen Lusikka jossa syntyneen lapsen mitat. Toinen on hopeinen kehys johon sitten kastemekossa olevan lapsen kuva laitetaan.

      Olet niin nuori että kumiutesi tulee painottumaan enemmän tuonne 5 vuoden päähän, tai sinne main. Pääset töihin nyt joudut käyttämään muita kuin ansiotuloja siis eräänlaista tulonsiirtoa lahjojen ostoon.

      Mieti mitä itse haluat lapselle antaa, millaisen suhteen häneen haluat?
      Hyvä suhde ei perustu kalliisiin lahjoihin tai tavaroihin, vaan tekemiseen ja yhdessä olemiseen.
      Musiikin maailma on hyvä ja sen voit vaikka sinä antaa.
      Vauvalle on olemassa Lapselleni CD-levyt 3 kpl kotelo (13,5€) joissa on orkesteri soittona kolme levyä eri alueille suunnattua sopivaa musiikkia. Tältä CD löytyy myös nukahtamis musiikkia.
      Voisin myös itse esittää jonkun hyvän laulun lapsen kastetilaisuudessa lapselle.
      Ohjaa kummilapsesi musiikin maailmaan, se on rikas rauhoittava ja todella antoisa.

    • ainakin

      tällaisia .. oeltko sylikummi vai ...?? Sylikummi
      ostaa meilläpäin yleensä sarjassa kummilusikan tai jotain
      vastaavaa johon merkitään syntymätiedot. Joten
      sylikummin lahja on mielestäni helppo.

      Muut kummit ja vieraat on tuonut tai on itse viety lähes kaikkea
      mitä keksii ... riippuu miten vauvapehe on
      varustautunutkin ... ja mikä sun budjetti on.

      Viimeisimmistä ristiäisistä lahjoja: vauvakirja (mihin tietoja ja kuvia
      laitetaan kun junioiri varttuu), vaatteita, säästöpossu
      20e sisälle, uusi turvaistuin (isommallla porukalla hankittu),
      lahjakortti valokuvausliikkeeseen (esim vähän laadukkaampaa
      yksivuotiskuvaa varten) ....

    • kummmmmitus16v

      itse ristiäisiin kummitytöille olen antanut: toiselle pyöreä avattava boxi "my christening box" eli sisällä purkkki johon laitettiin lapsen kastevettä,boxin ympärille sai kaikki kaiverrukset: nimen,syntymäpäivän ja ajan,pituuden,painon,kastepäivän.
      toiselle neliönmuotinen vauvansoittorasia,joka soittaa vauvamusiikkia johon helpsoti lapsi myös nukahtaa,siihen kanssa kaikki kaiverrukset ja se on myös avattava, sivuille myös 2 paikkaa valokuville.
      molempien näiden tyttöjen sylikummi olen.

    • Narutettu

      on noin nuorena pyydetty (velvoitettu) kummiksi! Ja siitä velvollisuudesta et ihan heti pääse irti. Jatkuvaa lahjojen ostelua kun ei kenellekään kelpaa nykyään itsetehdyt/ halvemmat lahjat vaan kummin arvo mitataan lahjan hinnassa! Sinulla on opiskelut edessä (opiskelijat usein "vähävaraisia"), joten onnea vaan lahjahankinnoista selviämiseen! Sinua kohtaan on tehty väärin kun noin nuori on "narrattu" kummiksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3170
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2214
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1624
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      76
      1112
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      941
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      904
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      900
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      815
    10. Rahtari s salmi

      Onkohan jutussa perää että kylän tyhmin rahtari on palanut ratista
      Suomussalmi
      8
      795
    Aihe