ROTAN HAMPAAT AIVAN LIIAN PITKÄT!?

HELLUNDAW

vasta nyt huomasin että herranjumala mun rottien alahampaat ovat pitkiä!!! voiko rotan hampaat kasvaa liian pitkiksi jos ne ei saa tarpeeksi nakerrettavaa?? Inko liian myöhäistä alkaa antamaan lisää nakerrettavaa?

13

2471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laura83456485

      Rotilla on luonnollisesti todella pitkät hampaat. Itsellenikin kun rottia ekan kerran tulin kauhistelin hampaiden pituutta mutta ne ovat normaalit vaikka pitkiltä ehkä näyttäisivätkin.

      Rottien hampaat voivat kuitenkin kasvaa liiankin pitkiksi. Sen takia niille olisi hyvä antaa jotain kovaa nakerrettavaa välillä. Hyvä nakerrettava on esimerkiksi ruisleipä jonka on annettu päivän olla pöydällä. Jos hampaat ovat kasvaneet liian pitkiksi huomaat sen kyllä. Rotta ei syö ja leuan alla on kuolaa..

      • hellundaw

        huoh, hyvä :) Olin ihan paniikissa että rotta tukehtuu alahampaisiinsa x) mutta huomasinkin että ei ne mitenkään epänormaalin pitkiä olletkaan


      • lollipoppi'''
        hellundaw kirjoitti:

        huoh, hyvä :) Olin ihan paniikissa että rotta tukehtuu alahampaisiinsa x) mutta huomasinkin että ei ne mitenkään epänormaalin pitkiä olletkaan

        Jos ne kasvavat liian pitkiksi rotta ei voi syödä ja ääritapauksissa hampaat voivat kasvaa niin pitkiksi että ne lävistävät aivot.


      • 2rotan omistaja
        lollipoppi''' kirjoitti:

        Jos ne kasvavat liian pitkiksi rotta ei voi syödä ja ääritapauksissa hampaat voivat kasvaa niin pitkiksi että ne lävistävät aivot.

        terveillä rotillahan on semmoinen ettei ne edes pääse kasvamaan liian pitkiksi kun hioutuvat vaste ylö ja ala hampaat,mutta sitten voi olla leuka vikaa niin että kasvavat vinoo ja pääsevät juuri ääri tapauksessa kasvamaan aivoihin.hyvä on antaa kovaa nakertavaa,koska ei voi tietää kasvaako rotan hampaat norm.


    • 3 rottaa

      Mistä tietää, että ovatko rotan hampaat liian pitkät tai mistä voi katsoa sen tilanteen?
      Mulla on kolme puolivuotiasta tyttö rottaa jotka ovat varsin vikkeliä mutta ovat vähän arkoja.
      Aina ne kuitenkin tulee häkin luukulle kun näkee jonkun kävelevän ohi. :)

    • 8 rottaa ja minä

      Esimerkiski liian pitkät hampaat huomaa siitä, että rotta ei syö ja leuassa on kuolaa. Mulla on nykyjään aina mun rottieni häkissä halko jota ne saa pureskella ja nakertaa, jos haluaa. =)

    • Rottatietäjä

      Moi!
      Tähän aiheeseen hiukan poiketen,kaiken muun rotista kyllä tiedän mutta pitääkö kynnet leikata?-.-"
      Kun mun rotalla on tosi pitkät kynnet.Ne raapii kamalasti ihoa kun sen ottaa syliin!

      • rotteri

        Ehdottomasti kynnet pitää leikata. Leikkaamiseen käy hyvin tavalliset kynsisakset. Muista ettet leikkaa liian lyhyiksi jottei mene rotan kynnen hermoon. Hermo näkyy melkohyvin hyvää valoa vasten. Jos et ole ennen leikannut kannattaa leikata niin, että itse leikkaat ja joku kaveri sitten pitää kiinni.


    • sÖfiA

      Mitä sitten kun hampaat ovat kellertävät??

      • Sedä

        Sekin on ihan normaalia :)


      • sÖfiA
        Sedä kirjoitti:

        Sekin on ihan normaalia :)

        No hyvä eli ne on ihan terveitä? :-)


    • geh

      Valkoiset hampaat = heikot, huonolaatuiset hampaat
      Keltaiset/oranssit hampaat = normaalit, terveet rotanhampaat.

      • sÖfi

        Ok,no hyvä! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2052
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1115
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      131
      1027
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      847
    Aihe