Lähihoitajan päivätyö?

Tulevaisuus auki

Olen harkinnut alan vaihdosta nyt aikuisella iällä. Lähihoitajan työ on aina tuntunut kutsumustyöltä mutta en ole lähtenyt sitä opiskelemaan sillä käsittääkseni se on melkein aina vuorotyötä vai olenko väärässä? Miten ihmeessä esim. yh-äidit voivat tehdä vuorotyötä, todellisia supernaisia ilmeisesti :). Itselle ei kuitenkaan vuorotyö sovi, joten löytyykö alalla hyvin päivätöitä? Millainen on lähihoitajien työllisyystilanne? Tekevätkö he paljon lyhyitä keikkoja vai saako edes sellaisia? Entä jos ei välttämättä halua työskennellä sairaaloissa tai todella huonokuntoisten parissa niin mitkä ovat vaihtoehdot?
Tuhannet kiitokset asiallisita vastauksista.

8

6612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakipaikalla

Arki-päivätyö alue varmaan aika suppea. Riippuu paljolti mihin suuntaudut. Vanhustyössä ainakin työ sarkaa sijaisena ja ns. määräaikaisena tiedossa. Vaikkakin vaki paikkoja tarpeeseen näden harvoin auki. Vuoro-työssä se ,et kyllä se on pieni ilonen lohtu laihan peruspalkan lisäksi.
      Vaikkakin rankkaa se on. Siinä jos on oma rytmi sekaisin ,niin on myös lasten. Ilta- vuorostakin kun tulet (klo:22), lapset haluavat vielä aikaa. Eli ei ietiäkään nukkumaan menosta tai pienestä omasta ajasta. Ja aamulla se pieni nyytti pitäisi sitten jo saada kuudelta heräämään hoitoon. Ja isompien jaksaa nousta kouluun. Itselläni kuitenkin mies tukena.
      Kieltämättä joskus tullut väsymyksessä mieleen ,et kunpa olisin vielä sijainen. Parin viikon työtön pätkä tuntuisi hyvälle. Mutta harvassa taitaa työtönjaksoja olla enää sijaisillakaan. Kylläpä se taitaa nykyään olla alalla kuin alalla niin ,että mehut viedään työn tekijöistä.Mutta kuitenkin sitä tavallaan työstään nauttii, sitä kaipaa. Vaikka välillä sitä pitää purnatakkin suu vaahdossa.

• päivähoitsu

Tavallisessa päiväkodissa työ on päivätyötä. On sitten kyllä vuorohoitokotejakin olemassa.

• Jenni

Pääasiallisesti työ on vuorotyötä. Riippuu tietenkin, mihin aiot suuntautua. Kasvun tukeminen ja ohjaus taitaa olla ainoa suuntausvaihtoehto, jossa tehdään päivätyötä. Työpaikkana yleensä tällöin päiväkoti. Tietenkin riippuu aina työpaikasta! Ainakin vanhusten puolella töitä riittää niin paljon kuin tehdä jaksaa, muista alueista en niinkään tiedä.

• lähihoitaja opisk.

ei voi suuntautua kasvun tukemiseen ja ohjaukseen, se on yksi jakso. Jos haluaa suuntautua päiväkotiin, niin se on sitten lapset ja nuoret.

• *Rosa*

Sinun kannattaa käydä kurkkaamassa hieman tietoa ja ajatuksia tuolta www.mol.fi sivuilta ja ammatit ja työ kohdasta klikkailla ammatin saloihin sisään. =)
      Onnea onginnassa.

• Iitu

suuntautua koulutusohjelmassa esimerkiksi hammashoitajaksi joten siitä saa hyvät työajat ja muut edut eikä tarvitse työskennellä sairaiden parissa.Huonona puolena siinä on se että työ on aika yksitoikkoista pitkän päälle.Toisena vaihtoehtona olisi sitten lapset ja nuoret josta voi päästä päiväkotiin töihin, ja sitten on asiakas- ja tietohallinnan koulutusohjelma josta valmistuu osastosihteeriksi joten siinäkin olisi hyvät työajat ja tekisi enemmän töitä papereiden kuin potilaiden kanssa.T:Lähihoitajaopiskelija

• Linda

2-vuorotyötä joutuu ainakin tekemään hoitolaitoksissa, mutta en itsekään varmaan tule jaksamaan perheellisenä. Nyt nuorena se vielä menee.

Olen vasta opiskelija ja nyt jo välillä ketuttaa. Työharjoittelupaikoista monet on syvältä ja opiskelijaa kohdellaan ku roskaa/orjaa. Näin nimenomaan usein vanhuspuolella.

• opiskelija

kannattaa, kyllä löytyy töitä ihan päiväsaikaan ilman että on tehtävä iltoja ja öitä. vuonna 2005 lähihoitaja pula nousee huomattavasti joten töistä ei ole todellakaan pulaa! lyhyitä keikkoja löytyy mielinmäärin sillä kaikilla ei ole varaa tai oikeuksia palkata vakituiseksi. suosittelen lämpimästi meistä on suuren suuri puloa ja töitä voi tehdä todellakin monenlaisia. voithan toimia kouluavustajana, tarhatätinä, päihdeongelmaisten kanssa silloin se ei ole vuorotyötä ja ei tarvitse kestää huono kuntoisia. ja palkkakin on hyvä!!! onnea!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe