Varaavan takan muurauksen hinta?

Jaskaxxxy

Ajattelin ostaa Tiilerin pikku-Lassin kesämökille. Paikallinen (savo) muurari haluaa muuraustyöstä 1500 euroa kunhan olen ensin purkanut vanhan takan itse pois. Ja aikoi tehdä työn viikonlopun aikana ja viimeistellä seuraavalla viikolla. Olenko väärässä vai onko tuo kallista??? Siis ymmärrän sen että ammattimiehen tuntipalkka ilman kuittiakin voi olla sen 40 euroa enkä aio ruveta amatöörinä itse leikkimään muuraria mutta siihenkin suhteutettuna tuntuu paljolta. Vai kauanko tuollaisen 1500 kilon painoisen takan muurauksessa kuluu aikaa? Kun huomioidaan että tiilerin toimituksessa on tiiletkin jo valmiiksi katkottu jne.

22

4609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parissa viikossa homman,

      niin kohtuupalkka 1500 euroa on. Tee pienurakkasopimus deadlineineen ja maksa verot, niin voit reklamoida ja jos ei yrittäjä suostu tekemään pienurakkasopimusta resim reklamoinnin pelosta, niin ota toinen yrittäjä.

      Mun piti häätää eräs latiavaluporukka pois tontilta, koskei känninen työnjohtaja suostunut yhdessä tekemään minkäänlaista pienurakkasopimusta. 5m3 betoniautokin piti lähettää pois, onneksi löytyi työmaa jonne se betoni meni ja kustannuksia tuli vain 100 eur turhasta betoniauton ajeluttamisesta.

    • Teettäjä

      Meille on tulossa muurari muuraamaan pönttöuunin ja hinnaksi on sovittu 1000 euroa ja ihan kuitilla tehdään. Paikka on Helsinki eli ei ainakaan halvempi kuin Savo.

      • linsiin kusetettu

        RPA savupiiput teki minulle Hormien massaus sekä 1,5 m piipun muuraus.

        2 ukkoa kävi ja teki paikan päällä 2 päivää jolloin jaksoivat tehdä jopa 5 tunnin työpäivän.
        Laskulle laitettiin työtä yhteensä 31 tuntia, sisältäen matka aikaa (=8 tuntia) ja tavaran nouto (=3 tuntia)!

        Työn hinta 48 € / tunti / mies.
        Yhteensä 31 tuntia = 1493 €

        Itse purin tavarat, tiilet ja laasti, autosta sekä kannoin tiilet katolle alta puolen tunnin.
        Itse purin vanhan piipun pois, tein telineet (johon mahtui kaikki tiilet sekä laastit ja 2 miestä samaan aikaan) katolle sekä kannoin tiilet katolle.

        Hormien massaus kesti 2*1,5 tuntia.
        1,5 metrin savupiipun pätkän äjjät saivat venytettyä 2*7 tuntiin, yhteensä noin 160 tiiltä.

        PASKA firma tuo RPA-savupiiput.

        Veikkaan että työnjohdolta oli tullut käsky että päiviä pitää venyttää koska eivät halunneet myydä urakalla.
        Firma vielä rokotti vielä materiaaleista, laasti ja tiilet 130% katetta rautakaupan ovh-hintoihin.

        Eli ottakaa vain RPA-savupiiput töihin.3 hormiselle savupiipun hinnaksi voitte laskea 1000€ / metri.
        Se on elvytystä se.


      • linsiin kusetettu
        linsiin kusetettu kirjoitti:

        RPA savupiiput teki minulle Hormien massaus sekä 1,5 m piipun muuraus.

        2 ukkoa kävi ja teki paikan päällä 2 päivää jolloin jaksoivat tehdä jopa 5 tunnin työpäivän.
        Laskulle laitettiin työtä yhteensä 31 tuntia, sisältäen matka aikaa (=8 tuntia) ja tavaran nouto (=3 tuntia)!

        Työn hinta 48 € / tunti / mies.
        Yhteensä 31 tuntia = 1493 €

        Itse purin tavarat, tiilet ja laasti, autosta sekä kannoin tiilet katolle alta puolen tunnin.
        Itse purin vanhan piipun pois, tein telineet (johon mahtui kaikki tiilet sekä laastit ja 2 miestä samaan aikaan) katolle sekä kannoin tiilet katolle.

        Hormien massaus kesti 2*1,5 tuntia.
        1,5 metrin savupiipun pätkän äjjät saivat venytettyä 2*7 tuntiin, yhteensä noin 160 tiiltä.

        PASKA firma tuo RPA-savupiiput.

        Veikkaan että työnjohdolta oli tullut käsky että päiviä pitää venyttää koska eivät halunneet myydä urakalla.
        Firma vielä rokotti vielä materiaaleista, laasti ja tiilet 130% katetta rautakaupan ovh-hintoihin.

        Eli ottakaa vain RPA-savupiiput töihin.3 hormiselle savupiipun hinnaksi voitte laskea 1000€ / metri.
        Se on elvytystä se.

        Sain RPA:lta hyvityksen kun huomautin laskusta.

        Se oli reilua. Työn jälki on hyvä, ja toimitusaika piti mistä luivattiin joten voin olla suht tyytyväinen vaikka kalliiksi tuli. Ja kun kaikki veronmaksajat jeesaa kotitalousvähennyksessä niin loppuhinta on kuhtuullinen.


      • Ei enään
        linsiin kusetettu kirjoitti:

        Sain RPA:lta hyvityksen kun huomautin laskusta.

        Se oli reilua. Työn jälki on hyvä, ja toimitusaika piti mistä luivattiin joten voin olla suht tyytyväinen vaikka kalliiksi tuli. Ja kun kaikki veronmaksajat jeesaa kotitalousvähennyksessä niin loppuhinta on kuhtuullinen.

        Kokemukseni moisesta firmasta on kahdenlainen,Huono ja tosi Huono olen yritystä käyttänyt mutta ei kiitos enään.Yrityksen laskutus on TÖRKEÄÄ.mielestäni minun ei kuulu maksaa imurinpöly pussia ei työn tekijöiden hengityssuojaimia yms.Asentajat ovat todella mukavia mutta työnjohto täysin ammattitaidoton
        Huomattavasti parempaa ja ammattitaitoisempaa palvelua kyllä löytää ja mikä tärkeintä niin VARMASTI edullisemmin kuin moisesta Turun ihmeestä


      • LELLU65
        linsiin kusetettu kirjoitti:

        RPA savupiiput teki minulle Hormien massaus sekä 1,5 m piipun muuraus.

        2 ukkoa kävi ja teki paikan päällä 2 päivää jolloin jaksoivat tehdä jopa 5 tunnin työpäivän.
        Laskulle laitettiin työtä yhteensä 31 tuntia, sisältäen matka aikaa (=8 tuntia) ja tavaran nouto (=3 tuntia)!

        Työn hinta 48 € / tunti / mies.
        Yhteensä 31 tuntia = 1493 €

        Itse purin tavarat, tiilet ja laasti, autosta sekä kannoin tiilet katolle alta puolen tunnin.
        Itse purin vanhan piipun pois, tein telineet (johon mahtui kaikki tiilet sekä laastit ja 2 miestä samaan aikaan) katolle sekä kannoin tiilet katolle.

        Hormien massaus kesti 2*1,5 tuntia.
        1,5 metrin savupiipun pätkän äjjät saivat venytettyä 2*7 tuntiin, yhteensä noin 160 tiiltä.

        PASKA firma tuo RPA-savupiiput.

        Veikkaan että työnjohdolta oli tullut käsky että päiviä pitää venyttää koska eivät halunneet myydä urakalla.
        Firma vielä rokotti vielä materiaaleista, laasti ja tiilet 130% katetta rautakaupan ovh-hintoihin.

        Eli ottakaa vain RPA-savupiiput töihin.3 hormiselle savupiipun hinnaksi voitte laskea 1000€ / metri.
        Se on elvytystä se.

        Todella ala-arvoinen työ ,eli piipun massaus !Hinta n.1800,- € ja kaksi "äijää" teki sitä tunnin verran ???
        Laastit olivat pudonneet alas hormia eli jos olisivat kuivanneet kauemmin hormi olisi ollut tukossa ??
        Itse en voinut mennä tarkastamaan työn laatua katolle mutta mieheni onneksi meni !Hän otti yhteyttä heti Rpa firmaan ja samat "surkeat äijät " tuli uudestaan !Mitään työkaluja ei ollut heillä eli lainasivat RAUTAKANGEN että saivat kuivaneen laastin alaluukusta pois !TOIVOTTAVASTI TÄMÄ FIRMA ON JO LAITTANUT OVET KIINNI !
        Mikä olisi ollut tulos jos kukaan ei olisi pystynyt menemään katolle esim.vanhemmat eläkeläisihmiset ???
        Tämä surkea episodi on ehkä noin 5 vuotta vanha mutta selasin papereita ja vieläkin alkoi "nyppimään" aika lailla !


      • Siistoion
        LELLU65 kirjoitti:

        Todella ala-arvoinen työ ,eli piipun massaus !Hinta n.1800,- € ja kaksi "äijää" teki sitä tunnin verran ???
        Laastit olivat pudonneet alas hormia eli jos olisivat kuivanneet kauemmin hormi olisi ollut tukossa ??
        Itse en voinut mennä tarkastamaan työn laatua katolle mutta mieheni onneksi meni !Hän otti yhteyttä heti Rpa firmaan ja samat "surkeat äijät " tuli uudestaan !Mitään työkaluja ei ollut heillä eli lainasivat RAUTAKANGEN että saivat kuivaneen laastin alaluukusta pois !TOIVOTTAVASTI TÄMÄ FIRMA ON JO LAITTANUT OVET KIINNI !
        Mikä olisi ollut tulos jos kukaan ei olisi pystynyt menemään katolle esim.vanhemmat eläkeläisihmiset ???
        Tämä surkea episodi on ehkä noin 5 vuotta vanha mutta selasin papereita ja vieläkin alkoi "nyppimään" aika lailla !

        niin törkeetä!JOS nyt tottakaan?
        Eihän niille maksettu?
        Mitä sopimuksessa luki,mm.takuusta?
        Tavarantarkastaja tms.olisi pitänyt ottaa.
        Oikeuteen vahinkojen aiheuttamisesta?
        Joo viisi vuotta sitten,.
        Mitä Teidän piipulle kuuluu nykyään?


      • entinenrakentaja
        LELLU65 kirjoitti:

        Todella ala-arvoinen työ ,eli piipun massaus !Hinta n.1800,- € ja kaksi "äijää" teki sitä tunnin verran ???
        Laastit olivat pudonneet alas hormia eli jos olisivat kuivanneet kauemmin hormi olisi ollut tukossa ??
        Itse en voinut mennä tarkastamaan työn laatua katolle mutta mieheni onneksi meni !Hän otti yhteyttä heti Rpa firmaan ja samat "surkeat äijät " tuli uudestaan !Mitään työkaluja ei ollut heillä eli lainasivat RAUTAKANGEN että saivat kuivaneen laastin alaluukusta pois !TOIVOTTAVASTI TÄMÄ FIRMA ON JO LAITTANUT OVET KIINNI !
        Mikä olisi ollut tulos jos kukaan ei olisi pystynyt menemään katolle esim.vanhemmat eläkeläisihmiset ???
        Tämä surkea episodi on ehkä noin 5 vuotta vanha mutta selasin papereita ja vieläkin alkoi "nyppimään" aika lailla !

        No olipa hyvä, että miehesi uskalsi mennä katolle? Muutenhan kukaan ei olisi huomannut, että tuhkaluukkuun (joka on lattian rajassa?)on pudonnut laastia?Nämä marisijat käyvät mielellään huomauttamassa jopa 6metrisen piipun viimeisessä varvissa tiilestä jonka pystysauma on jäänyt harjaamatta. Maahanhan sitä ei kukaan koskaan näe. On silti virhe josta katsotaan aiheelliseksi sanoa, ja pyytää muurari 300km päästä korjaamaan laiminlyöntinsä. Tälläiseksi on rakentaminen suomessa mennyt.


      • Muurar
        LELLU65 kirjoitti:

        Todella ala-arvoinen työ ,eli piipun massaus !Hinta n.1800,- € ja kaksi "äijää" teki sitä tunnin verran ???
        Laastit olivat pudonneet alas hormia eli jos olisivat kuivanneet kauemmin hormi olisi ollut tukossa ??
        Itse en voinut mennä tarkastamaan työn laatua katolle mutta mieheni onneksi meni !Hän otti yhteyttä heti Rpa firmaan ja samat "surkeat äijät " tuli uudestaan !Mitään työkaluja ei ollut heillä eli lainasivat RAUTAKANGEN että saivat kuivaneen laastin alaluukusta pois !TOIVOTTAVASTI TÄMÄ FIRMA ON JO LAITTANUT OVET KIINNI !
        Mikä olisi ollut tulos jos kukaan ei olisi pystynyt menemään katolle esim.vanhemmat eläkeläisihmiset ???
        Tämä surkea episodi on ehkä noin 5 vuotta vanha mutta selasin papereita ja vieläkin alkoi "nyppimään" aika lailla !

        Joo. Olet varmaankin todella pettynyt eikä syyttä. Mutta itse ammattimuurariahan ei tässä suomen maassa tunnuta uskoa.
        Eli tässä on nyt esimerkkinä tapaus, mitä nämä kepulifirmat saa aikaan. Sanon sen , että ne saavat aikaan sulle ns vaarallisen hormin, josta saattaa pudota laastinpalasia alaspäin tukkien hormin ja siten veto loppuu, kaiketi kesken uunin lämmityksen.
        Ihmettelen että meidän rakennuslainsäädäntö katsoo vierestä eikä puutu asiaan mitenkään. Mutta milloinka ne on mitään ymmärtäneetkään.
        Uskokaa nyt hyvät ihmiset, että ei sinne hormin sisäpintaan voi tarttua minkäänlainen laasti, kun sen pinta on kaiken lisäksi nokinen. Sitäpaitsi vaikka tarttuisikin olis se vain vaaraksi tulevalle hormin käytölle.
        Parasta on purkaa koko piippu sitten, eihän se tule maksamaan paljoakaan enemmän kuin tuon firman tekemä.
        Muistattehan että muurarinkin on vaikea tehdä muusta tarjousta kuin pelkästä muuraamisesta.
        Terv. MUURARI


    • Veli Ponteva

      Tiilerin pikku-lassin muuraa päivässä ja toisena päivänä viimeistelee. 500 sopiva hinta ja savujaispullo.

    • 1 muurari.

      purkuineen,muurauksineen sivukuluineen,paikasta riippuen kohtuullista matkakorvausta lisäksi.
      Puh.0466156564.

    • huijausta

      Mulle lupasi eräs muurari tuohon samaan hintaan, joka olisi ehkä ollut suht kohtuullista, mutta oli sitten lisännyt kymmeniä tunteja ylimääräistä, vaikka itse tein apumiehen hommat, eikä työmaan valvojakaan mistään ylimääräisestä tiennyt. Näin työlle tuli tuplahinta!

    • pääsuunnittelija ria

      Tuollaisen takan muuraamiseen voin kokemusperäisesti todeta kuluvan noin päivänverran ja seuraavana päivänä saumaus. Muurarin palkka on TES: n mukaan 11,90€/h. Tähän lisätään takkalisä sekä urakka jolloin saadaan tuntikorvaukseksi 14,90€/h. Siis kahdessa päivässä 16h x 14,90 on 238,40€. Jos muurari on yrittäjä tähän lisätään soskulut n 70%. Huom. Tähän kustannukseen joudut itse toimimaan "aparina". Muurari vaan asettelee kiviä, apari tekee kaiken muun. Huom 2: Tämä kustannus vain silloin kun kyseessä ammattimies, kaikki eivät tähän pysty.

      • muurarista

        Pääsuunnittelija, kummalla päällä suunnittelet.

        Ei ammattimies muuraa isännän kanssa mitään takkaa. Apumiehen pitää olla myös ammattilainen. On aivan sama tekeekö muurari itse aputyöt, jos jokainen työvaihe pitää opettaa isännälle. Tuollainen kurssitus vie aikaa ja lopputulos on aloittelijan töherrys.

        Pruuki on välillä "karhunpaskaa" ja toisinaan paljuun kipataan ripulilla olevan lehmän jätös.

        Apurin on osattava niin monta muutakin asiaa, että ei se tapahdu suuret luulot itsestään uneksivalta isännältä.

        Tuo sun palkkalaskelma on kaljalasin ääressä tehty vaahtoröyhtäisy. Ei tommosilla liksoilla saa edes autoa jolla työkalut kuljettaa työmaalle. Häjyn mankin vois saada mutta ei sen jopparilla kuljeta nykymuurarin työkaluja. Korkeintaan selkärepus eväät.


      • mää vaan ....

        Nyt vähän vaikka rakennusliiton urakkavihkoo ja työnnä toi 240€ vaikka hanuriis.


      • mm..

        Vai meinaat sinä suunnittelija saumata tiileritakan seuraavana päivänä ...Sen halusisin itsekkin nähdä :-)


      • tosihidas

        pikku lassi täys susi ei lämmitä kuin 3 päivänä. kannoin pihalle ja laitoin kamiinan, nyt tarkenee


      • kermansavikö

        Mikähän siinäkin mahtaa olla?" Ei lämmitä kun 3 päivänä?" Tarkoitatko ettei lämmitä kun 3 päivää yhellä pesällisellä? vai ei lämpiä kun kolmena päivänä viikossa? Vai kun pistää tulen takkaan niin alkaa lämmittämään vasta 3 päivän päästä? Mystistä, Avaatko hiukan enemmän? Kyseessä on kuitenkin jo kymmeniä vuosia suosittu takkamalli.


      • Muurar

        KA. Eihän ne hyvät immeiset ne tiikerit lämmitä kun ne on kevyitä pääskyn pesiä. Eihän semmoinen voi kauaa lämpöä pitää.
        Ne on nuo markkina miehet sumoneet silmät kuluttajilta ja vanha perinteinen muurari lytätään tänää syrjään. Mutta minä olen muuraria tosi tyytyväinen koska siinä häviää se hölömö ostaja.
        Eihään se jos joku muurari sulle selittää miten tulisijasta saadaan lämpöä sitova ja kestävä, niin eihän sitä mitenkään pidä muuraria uskoa.
        Minä olen nuo puhumiseni lopettanut jo aikoja sitten, kun huomasin miten tyhmä on nykyinen rakennus kansa.


      • Muurmuur

        RIA voi heittää asiantuntemuksensa suolle. Kuka hupsu muurari alistuu entistäkin tuolla tuntipalkalla. Parempi on kätevän käden jo muuttaa ammattiaan.


      • Tiilerit
        Muurar kirjoitti:

        KA. Eihän ne hyvät immeiset ne tiikerit lämmitä kun ne on kevyitä pääskyn pesiä. Eihän semmoinen voi kauaa lämpöä pitää.
        Ne on nuo markkina miehet sumoneet silmät kuluttajilta ja vanha perinteinen muurari lytätään tänää syrjään. Mutta minä olen muuraria tosi tyytyväinen koska siinä häviää se hölömö ostaja.
        Eihään se jos joku muurari sulle selittää miten tulisijasta saadaan lämpöä sitova ja kestävä, niin eihän sitä mitenkään pidä muuraria uskoa.
        Minä olen nuo puhumiseni lopettanut jo aikoja sitten, kun huomasin miten tyhmä on nykyinen rakennus kansa.

        kevyitä harakanpesiä?
        Aika painavilta nuo tiilet tuntuvat.
        Mitäs siihen virkat?


    • takan_muuraus_hinta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe