Tupakan ja alkoholin hinta

"rikollinen" tupruttaja

Osaisiko joku kertoa, minkä hintaista tupakka on Kreetalla? Ja toisaalta, onko alkoholi Suomen hinnoissa vai halvempaa? En tarkoita nyt paikallisia tuotteita, vaan esim. viskiä ja konjakkia. Yleensä on tapana tuoda matkoilta joku ns. parempi pullo kotiin tuliaisiksi. Kannattaako ostaa paikan päältä vai tilata koneeseen?
Kiitos, jos joku tietää ja vaivautuu vastaamaan.

20

5180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksoi 3,30

      ja viinakset 5-10ekee halvempia riippuen juomasta ja pullon koosta....
      LM-kartonki muistaakseni oli 20ekee eli se ainaki hullunhalpa..

      • wiina

        Siellä on tuontiwiinat paljon kalliimpia kuin koto suomessa. Ei kannata sieltä ostella.


    • öp098

      Alkoholista en osaa sanoa mutta toi lm tosiaan oli 2.50 aski ja siin oli 25 tupakkaa, eli puntille tulee hinnaksi se 20e (8x2.50e). Malborot ym oli sit kalliimpia, oisko ollu 32e puntti, eli silti halvempi ku meillä suomessa. Ihana paikka, onnittelen ihanasta matkakohteesta!

      • Hiukan hintatietoinen

        Tupakka en käytä, enkä konjakkkeja tai viskejä harrasta, mutta Camparin hintaa olen seurannut. Sen hinta on lähes sama paikan päällä Kreetalla kuin koneessakin, joten olen viime vuosina aina tilannut tulomatkallle koneeseen tuontipullot. Onhan se silloin pois matkalaukun punnituksesta, joten ei tarvitse pahimmassa tapauksessa maksaa vielä ylipainomaksujakin. Noin yleensä tuontiviinat ei ole Kreikassa nykyisin mitenkään edullisia.


    • matkailija1

      onko kreetalla tupakka automaatteja?

      • Kbgft

        Ei ole, ihan myydään melkein joka kojussa, kioskissa, ruokakaupassa jne toisin kuin Espanjassa.


      • hinnatnousseet

        Ei pidä paikkaansa. Ruokakaupoissa ei myydä tupakkatuotteita Kreikassa.


      • kreetallajarodoksella
        hinnatnousseet kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Ruokakaupoissa ei myydä tupakkatuotteita Kreikassa.

        Mitäs nämä minimarketit ja supermarketit sitten ovat, jolleivat ruoka- ja sekatavarakauppoja?
        Kaikista ei saa tupakkaa, koska he eivät ole hommanneet EU:n vaatimia myyntilupia, mutta ei itsellä ole ainakaan ollut vaikeuksia saada ostettua tupakkaa, jos yksi kauppa ei myy, seuraavat kolme myyvät


    • hinnatnousseet

      Supermarketeissa ei Kreikassa myydä tupakkatuotteita. Tällaiset ovat pitkän ajan kokemukseni, että ruokakaupoissa ei saa myydä tupakkaa. Kioskit ovat sitten eri asia.

    • MissähänOotPyörinyt

      Melkein jokapaikassa myydään,monet myy tiskin altakin. Vaatekaupaoissa ei myydä. Ravintoloissa suosituinpia tupakkamerkkejä usein kunhan vaan kysyy.

      • hinnatnouseejokapaikassa

        Muistan itse jostain 80-luvulta, että tupakat piti tosiaan ostaa kioskista tai ihan oikeista tupakkakaupoista. Ilmeisesti 2000-luvulla (tai ehkä jo 1990) myynti vapautui, mutta sitten alettiin vaatimaan näitä lupia ihan niin kuin meillä Suomessakin. Kaikki eivät niitä ano, tai suostu maksamaan, eli eivät myy (ehkä sieltä tiskin alta)


      • pitkäonkokemus

        Niin, olen pyörinyt vaikka missä ja vuosiin ei ole myyty ruokakaupoissa. Myydään ravintoloissa, mutta eihän siitä ollut kysekään. Missä ostit viimeksi "tiskin alta" ja kerro tarkasti paikka.


      • viimeksi2017
        pitkäonkokemus kirjoitti:

        Niin, olen pyörinyt vaikka missä ja vuosiin ei ole myyty ruokakaupoissa. Myydään ravintoloissa, mutta eihän siitä ollut kysekään. Missä ostit viimeksi "tiskin alta" ja kerro tarkasti paikka.

        Selvennäppä nyt vähän mitä tarkoitat tuolla ruokakaupalla?
        Ei tietenkään leipomoissa, liha- tai kalakaupoissa myydä, mutta tosiaan nämä turistien suosimat marketit sekä isommatkin, jossa myös paikalliset käyvät, myydään savukkeita. Jossain, taisi olla Rodoksella, pienessä kylässä aika suuressa marketissa tupakat sai ostettua infosta.
        Tiskin alta en ole koskaan ostanut, siitä ei ole tietoa enkä myöskään koskaan ravintolasta, mutta varmasti onnistuu sekin


    • spareimyytiskinalta

      Tietänet, että kyse on siis super-marketeista ja se ei kaipaa hiustenhalkomista, sillä kaikki Kreikassa käyneet tietävät mitä se tarkoittaa. Lienevät siellä Rodoksellakin samankaltaisia kuin muuallakin. Missään ei ole mainittu liha tai kala kauppoja saati leipomoita. Kummallista, että asuessani useamman lähikaupan (ei rodos, eikä kreeta) lähistöllä ruokaostoksia tehdessäni yhdestäkään ei ole saanut tupakkaa vaan lähistöllä on ollut myös ns.lehtikioski, jossa myydään myös savukkeita, eli erikseen on ollut ostettava. Ajat ovat muuttuneet, jopa Kreikassa-osittain.

    • ÄläJaksaJauhaa

      Siis mitä, lasikaapeissa kartonki tolkulla, vai super marketeissa, niitähän kutsutaan pieniä kauppoja sillä nimellä. Kioskeja aika harvassa ollut. Kyllä sieltä tupakkaa saa, jopa luontaistuote kaupoista! Periaatteessa kaikki myy. Aivan tuoretta tietoa ja kun poltan mentholili savukkeita,vihreitä-välillä saanut hakea kyllä ja sitten pienille saarille tulee 2 x kauppoihin myyntituotteet.

    • tumpitRoskiin

      Viikossa laivalla,pois huoli ja lopettakaa tupakanpoltto.

    • jaksanhan

      Olen käynyt paljon Kreikassa ja oleskellut pidempääkin. Tupakkaa ei ole saanut myydä (eikä lehtiä) ruokakaupoissa muistaakseni kymmeneen vuoteen. Voi olla, että tuo lupa asia on haettava erikseen , mutta on pitänyt kessut ostaa muualta. Voi olla siellä rodoksella tai kreetalla eri asia, mutta näin jaksan.

    • JuanJesus

      Rodoksella esim. oon ostanut samasta marketista tupakat, retsinat, chipsit ja jäätelöt. Samassa liikkeessä myydään myös esim. hedelmiä, karkkia, matkamuistoja. Ja näitä marketteja siis paljon siellä, perinteistä peripteroa on jo vaikeampi löytääkin.
      Toisaalta taas Tiloksella ei marketista saanut tupakkaa, ainoastaan peripterosta.

      • Anonyymi

        Tuli oltua viime viikko Agi Apostolissa Kreetalla.
        Tupakkatuotteita näkyi olevan ainakin osassa " minimarketteja " siinä kassan takana ja vieressä.
        Myös kaupan mainoskyltissä maininittiin tupakkatuotteet muiden mukana.
        Tuhkakupit löytyi lähes kaikkialta, rentapedin myyjäkin kysyi tarviiko tuhkista.
        Askin hinta näkyi olevan 4 e paikkeilla.
        Itse ei ole tullut sauhuteltua vuosiin mutta tuli tarkistettua .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli oltua viime viikko Agi Apostolissa Kreetalla.
        Tupakkatuotteita näkyi olevan ainakin osassa " minimarketteja " siinä kassan takana ja vieressä.
        Myös kaupan mainoskyltissä maininittiin tupakkatuotteet muiden mukana.
        Tuhkakupit löytyi lähes kaikkialta, rentapedin myyjäkin kysyi tarviiko tuhkista.
        Askin hinta näkyi olevan 4 e paikkeilla.
        Itse ei ole tullut sauhuteltua vuosiin mutta tuli tarkistettua .

        Itse olin Kos:illa parisen vuotta sitten ja kyllä muistaakseni kaikista "super marketeista" sai tupakkia. Aika ikävän näköistä kun joitain noin 12-14 vuotiaita brittiteinejä osti tupakkia ilman että myyjä kysyi ikää. :/ Näinhän se on mennyt aina ja tulee menemään, jok'ikinen penni on tärkeä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe