Onko kokemusta uudesta Meganesta?

autoa ostamassa

Uuden auton osto on ajankohtainen. Onko kellään kokemuksia uudesta Megane III:sta?

6

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luonnollinen asia

      Fiksu ihminen pysyy kaukana renault merkkisistä autoista. Syy ja perustele :ne ei vaan kestä VIELÄKÄÄN!!! olen yli 40v ja edelleenkään ne ei kestä.Milloin renaulta alkaa tehdä autoa jolla voi ajaa 200tkm korjaamatta siitä juurikaan mitään? pikku juttuja voi mennä esim polttimoita bensasat esim takapönttö ehkä käsijarrun jumiutumisia sillä autoa ei huoleta hyvin mutta ei mitään muuta esim niveliä sähkökytkimiä tai mitään polttoaine vikaongelmia yms .

      Osta esim mazda toyota honda subaru niin olet poissa turhista ongelmista. Jos rellu kiinnostaa on se merkki että haluat ongelmia arkeesi ja se oikeushan silulla on mutta älä valita täällä 1v 2kk kuluttua ihme ongelmista rellussasi.

      Näin se vaan on.

      Turha purnata tiedän asiat kuinka ne on.

      • kukkakauppias, kun kaupittelet noin innokkaasti noita ruostekukkasia.


      • konjalkkiakaikille

        Ymmärtääkseni tämän viestiketjun aloittaja haluaisi tietää käyttökokemuksia uudesta, tänä keväänä markkinoille lanseeratusta kolmannen sukupolen Meganesta.

        Ymmärrän, että sinulle on ikää jo yli 40 vuotta mutta kuinka sen perusteella kykenet jo tuomitsemaan tämän uuden Meganen? Tämä malli on ollut myynnissä Euroopassa vasta tammikuusta 2009 alkaen, joten mitä tulee tämän mallin tekniseen kestävyyteen niin sitähän ei voi vielä tietää edes Lahden seudun kuuluisa "sammakkomieskään".

        Olen käynyt koeajamssa ko. auton diesel version ( 1,9 koneella) ja kyllä tämä uusi malli on aivan eriluokan auto kuin vanhakoppainen. Moottori on todella vääntävä, ajotuntuuma erittäin hyvä ja mitä tulee laatuvaikutelmaan sisällä niin ihan sama se on kuin esim. uudessa Golfissa.

        Nämä ym. näkemykset siis koeajon perusteella ( noin 25 km) sisältäen sekä pyörittelyä kaupungissa että moottoritieajoa.


      • pystyn toteamaan
        konjalkkiakaikille kirjoitti:

        Ymmärtääkseni tämän viestiketjun aloittaja haluaisi tietää käyttökokemuksia uudesta, tänä keväänä markkinoille lanseeratusta kolmannen sukupolen Meganesta.

        Ymmärrän, että sinulle on ikää jo yli 40 vuotta mutta kuinka sen perusteella kykenet jo tuomitsemaan tämän uuden Meganen? Tämä malli on ollut myynnissä Euroopassa vasta tammikuusta 2009 alkaen, joten mitä tulee tämän mallin tekniseen kestävyyteen niin sitähän ei voi vielä tietää edes Lahden seudun kuuluisa "sammakkomieskään".

        Olen käynyt koeajamssa ko. auton diesel version ( 1,9 koneella) ja kyllä tämä uusi malli on aivan eriluokan auto kuin vanhakoppainen. Moottori on todella vääntävä, ajotuntuuma erittäin hyvä ja mitä tulee laatuvaikutelmaan sisällä niin ihan sama se on kuin esim. uudessa Golfissa.

        Nämä ym. näkemykset siis koeajon perusteella ( noin 25 km) sisältäen sekä pyörittelyä kaupungissa että moottoritieajoa.

        Kas kun itse vastasit itsellesi kysymyksessäsi!

        Kun elää oppii hoksaamaan asioita joihin ei nuoret pysty koska eivät omaa elämänkokemusta.

        Joka asiaan ei eletty,koettu elämä todellakaan auta.

        Renault on ollut koko kymmenet vuodet epäluotettava auto. Usein rikki monesta kohdasta sen olen huomannut. Itselläkin on ollut renault ja en ole ikinä omistanut niin huonoa autoa ,auto oli hyvä toimiessaan mutta kun se oli usein rikki.Edelleen renult on ollut vikainen auto. Olen iloinen jos joskus huomaan renault merkin pysyvän kunnossa kuten muut esim aidot japsiautot.
        Odotan sitä päivää että renault merkkinen auto kestää ja sanon sen myös tekstillä ja ääneen jos näin käy . Nyt renault kuuluu sarjaan kehnot vikaiset autot.
        Anna jokaisen ajaa millä haluaa.

        Rellun dieselit toimii hienosti ja diesel on hyvä nykyisin jokaisella autolla hiukan eri makuisia vain ovat ja niihin tottuu helpolla ja niitä voi muunnella makunsa mukaan uudelleen ohjelmoinnilla. Mutta toiset vaan pysyvät paremmin kunnossa esim 400tkm matkan kuin toiset. Laatuvaikutelma ja laatu on eri asioita. Autojen hyvyys tai huonous tulee esiin vuosissa ei 25km matkalla.

        Jäämme odottamaan onko megane 3 hyvä vai huono,maine on huonon puolella ja totuus paljastuu muta en itse sitä kokeilisi .

        ps aja hesasta ivaloon ja laske välille jääneet autot ja tuumi miksi ne on ransakalaisia suurimmaksi osaksi vaikka niitä ei ole myyty niin paljon kuin japseja....

        Aja millä ajat ei minua haittaa kunhan et pysäköi lähelle niillä tulipaloherkillä autoilla.


      • konjakkiakaikille
        pystyn toteamaan kirjoitti:

        Kas kun itse vastasit itsellesi kysymyksessäsi!

        Kun elää oppii hoksaamaan asioita joihin ei nuoret pysty koska eivät omaa elämänkokemusta.

        Joka asiaan ei eletty,koettu elämä todellakaan auta.

        Renault on ollut koko kymmenet vuodet epäluotettava auto. Usein rikki monesta kohdasta sen olen huomannut. Itselläkin on ollut renault ja en ole ikinä omistanut niin huonoa autoa ,auto oli hyvä toimiessaan mutta kun se oli usein rikki.Edelleen renult on ollut vikainen auto. Olen iloinen jos joskus huomaan renault merkin pysyvän kunnossa kuten muut esim aidot japsiautot.
        Odotan sitä päivää että renault merkkinen auto kestää ja sanon sen myös tekstillä ja ääneen jos näin käy . Nyt renault kuuluu sarjaan kehnot vikaiset autot.
        Anna jokaisen ajaa millä haluaa.

        Rellun dieselit toimii hienosti ja diesel on hyvä nykyisin jokaisella autolla hiukan eri makuisia vain ovat ja niihin tottuu helpolla ja niitä voi muunnella makunsa mukaan uudelleen ohjelmoinnilla. Mutta toiset vaan pysyvät paremmin kunnossa esim 400tkm matkan kuin toiset. Laatuvaikutelma ja laatu on eri asioita. Autojen hyvyys tai huonous tulee esiin vuosissa ei 25km matkalla.

        Jäämme odottamaan onko megane 3 hyvä vai huono,maine on huonon puolella ja totuus paljastuu muta en itse sitä kokeilisi .

        ps aja hesasta ivaloon ja laske välille jääneet autot ja tuumi miksi ne on ransakalaisia suurimmaksi osaksi vaikka niitä ei ole myyty niin paljon kuin japseja....

        Aja millä ajat ei minua haittaa kunhan et pysäköi lähelle niillä tulipaloherkillä autoilla.

        Älä hiilly kuomaseni - en minä omista Rellua.

        Itsekin olen jo nähnyt päivänvalon 1950-luvun lopulla ja tahkon vääntämisen ohella olen myös onnistunut hankkimaan vuosien aikana mm. 16 kappaletta autoksi kutsuttavia etenemisvälineitä.

        Pääasiassa minulla on ollut VW-konserin tuotteita ( uusina ja käyettyinä) sekä japanilaisista Datsun 100 A sekä Honda Civic vuosimallia 1980. Muuten, kun kävin toukokuussa 1985 vaihtamassa tämän Honda Civicin uuteen VW-Poloon totesi silloisen Jyväskylän Autotarvikkeen automyyjä minulle käytyään ottamassa koeajon Hondallani, että "poika sinullahan on hengenvaarallinen auto" - autosta oli nimittäin irronnut pahaksi onneksi raidetangon ulompi pää ja tämä ikävä "indisentti" vaikutti kyllä osaltaan Hondasta saamaani vaatimattomaan hyvityshintaan hivenen negatiiviseen suuntaan.

        Mutta onpa ne Hondatkin muuttuneet sitten 1980-luvun alun ja kukapa tietää vaikka Rellukin olisi nyt 2000-luvun lopulla hieman parantunut. Kuka tuon tietää- suuri ja mahtava Neuvostoliitto hajosi, vielä suurempi ja mahtavampi Kansallis-Osake-Pankki koki vararikon ja KEKKONEN ON POISSA...kukapa olisi nämä tulevat tapahtumat osannut tietää silloin aikanaan? Ei edes Pohjois-Korean KIM IL SUNG!

        Itselläni tulee kanssa taas vaihteeksi auton vaihto ajankohtaiseksi ja siksi olenkin jo käynyt koeajamssa uuden Golfin, uuden Meganen ja uuden Octavian. Saatan käydä vielä koeajamssa uuden MAdza 3 kun siihen tulee se uusi dieselmoottori.

        Mutta kun minä nyt vertailen koeajojeni perusteella uutta Gofia, uutta Meganea ja uutta Octaviaa niin mielestäni näissä kolemssa ei ole juurikaan eroja ajomukavuudeesa, dielemoottorin ominaisuksissa eikä sisäisessä laatuvaikutelmassa.

        Missään tapauksessa en pysty mitään näistä kolmesta koeajamastani autosta tuomitsemaan täydeksi P...ksi - itse muistan kyllä hyvin esimerkiksi 1970-luvun ja 1980-luvun SKODAT - ne olivat kyllä jugoslavilaisen YUOGON ohella niitä kaikkein huonompia autoja!

        Hyvää syksyn alkua kaikelle kansalle!


    • esille renun

      laatuongelmat. Viimeaikaisista laguna on ollut se pahin murheenkryyni ja oman reippaan osansa vioista on saanut myös megane. Ajoin uutena ostetulla meganella reilun viisi vuotta. Ihan ok ajaa ja ensimmäinen vuosi taisi mennä ilman mitään vikoja. Valitettavasti jatkossa asiaa huoltoon alkoi olemaan siihen tahtiin, että auto ja samalla myös merkki meni vaihtoon. Tarkoitus oli pitää pidempään, mutta kun luotto autoon meni, niin ei eipä siinä muuta voinut tehdä.

      Renault on sanojensa mukaan panostanut laadunparantamiseen uusissa malleissa ja nähtäväksi nää, miten projekti on onnistunut. Toivotaan, että onnistuu.

      Laatuhan ei parane yksin sillä, että markkinoille tuodaan uudet mallit. Syyt huonoon laatuun ovat monimutkaiset ja vaativat koko tuotantoketjulta melkoista asenteiden ja tapojen muutoksia. Ja jokainenhan tietää, ettei noita asioita hetkessä tehdä. Muutokset herättävät ensin vastarintaa, on ne vanhat jarrut ja ainahan-on-näin-tehty-tyypit. Kun muutosvastarinta vähitellen heikkenee, niin vasta sitten päästään itse asiaan. Uusien asioiden sisäänajo vie vielä oman aikansa. Yön yli hokkuspokkustietä tässä laatuasiassakaan ei ikävä kyllä taida olla.

      Juuri markkinoille tulleissa malleissa tahtoo olla omat lastentautinsa ja kun on vielä kyse renusta, niin itse en uutta renua uskaltaisi ostaa. Jos renua harkitsisin, niin odottaisin pari vuotta ja antaisin renun osoittaa, onko puheille hyvästä laadusta mitään pohjaa. Suomessa uusien renujen myynti tosin on niin pientä, että pitäisi turvautua muiden maiden tilastoihin ja yrittää arvioida, miten hyvin pätevät meidän olosuhteet huomioon otettaessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe