Eli mitähän sivuaineita kannattaisi yhdistää taidehistorian pääaineopintoihin, miettien nimenomaan työllistymisen kannalta?
Ja asiallisia viestejä kiitos.. ;) Ei mitään "turhin aine", "mahdotonta työllistyä"..jne. Tämä kun on vähän niinkuin kutsumus.. Pohjalla yo-tutkinnon lisäksi kuva-artesaanin tutkinto.
Museologiaa ainakin pidän melko varteenotettavana, samoin voisi olla etnologia tai kulttuuripolitiikka. Kannattaisiko kieliin panostaa? Olen aikoinaan lukenut ranskaa 5v (tosin yli 10v sitten). Tai pitäisikö valita "käytännönläheisempiä" sivuaineita, vaikka eivät läheisesti liittyisikään taidehistoriaan..?
Taidehistoria, mitä sivuaineita?
1
855
Vastaukset
- kapitalistisikamaisuus
No taidehistoria on katu-uskottava aine, kuuluu samaan joukkoon klassillisen filologian, filosofian ym. kanssa. Klassinen sivistys on aina arvossaan. Valitettavasti kaiken maailman juntit eivät kuitenkaan osaa sellaista arvostaa.
Ongelmana on vain se, että ihmiset usein blokkiutuvat: taideala, ihmistieteet, luonnontieteet ja tekniikka, politiikka vs. talous... Avaraan maailmankatsomukseen kuuluvat nämä kaikki.
Mahdollisuuksiahan on monia, minulle tulee kolmepääväylää mieleen: taidealalle esim. museoon, virkamiestaidehistorioitsijaksi puolustamaan Suomen/EU:n etuja, bisnestaidehistorioitsijaksi alan yritykseen tai monikansalliseen giganttiin.
Olisitko valmis myymään sielusi monikansalliselle jättiyritykselle? Tai puolustelemaan EU:n asekauppaa? Entä toisaalta elämään pienillä palkoilla taidealalla?
Millaisia muita kiinnostuksia sinulla on? Millaisesta elämäntavasta pidät? Millaisten ihmisten kanssa haluat työskennellä?
Itse aloitin opinnot humanistisella alalla, mutta huomasin pian, että haluan työelämältä jotain muuta kuin mihin ko. ala valmentaa. Olen kiinnostunut humanistisista aloista ja klassisesta sivistyksestä, mutta sydämeltäni kapitalistisika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 13310609
- 525100
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html432301Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1062103- 282006
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131631Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411452Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta291134Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v331081Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54997