Eli mitähän sivuaineita kannattaisi yhdistää taidehistorian pääaineopintoihin, miettien nimenomaan työllistymisen kannalta?
Ja asiallisia viestejä kiitos.. ;) Ei mitään "turhin aine", "mahdotonta työllistyä"..jne. Tämä kun on vähän niinkuin kutsumus.. Pohjalla yo-tutkinnon lisäksi kuva-artesaanin tutkinto.
Museologiaa ainakin pidän melko varteenotettavana, samoin voisi olla etnologia tai kulttuuripolitiikka. Kannattaisiko kieliin panostaa? Olen aikoinaan lukenut ranskaa 5v (tosin yli 10v sitten). Tai pitäisikö valita "käytännönläheisempiä" sivuaineita, vaikka eivät läheisesti liittyisikään taidehistoriaan..?
Taidehistoria, mitä sivuaineita?
1
837
Vastaukset
- kapitalistisikamaisuus
No taidehistoria on katu-uskottava aine, kuuluu samaan joukkoon klassillisen filologian, filosofian ym. kanssa. Klassinen sivistys on aina arvossaan. Valitettavasti kaiken maailman juntit eivät kuitenkaan osaa sellaista arvostaa.
Ongelmana on vain se, että ihmiset usein blokkiutuvat: taideala, ihmistieteet, luonnontieteet ja tekniikka, politiikka vs. talous... Avaraan maailmankatsomukseen kuuluvat nämä kaikki.
Mahdollisuuksiahan on monia, minulle tulee kolmepääväylää mieleen: taidealalle esim. museoon, virkamiestaidehistorioitsijaksi puolustamaan Suomen/EU:n etuja, bisnestaidehistorioitsijaksi alan yritykseen tai monikansalliseen giganttiin.
Olisitko valmis myymään sielusi monikansalliselle jättiyritykselle? Tai puolustelemaan EU:n asekauppaa? Entä toisaalta elämään pienillä palkoilla taidealalla?
Millaisia muita kiinnostuksia sinulla on? Millaisesta elämäntavasta pidät? Millaisten ihmisten kanssa haluat työskennellä?
Itse aloitin opinnot humanistisella alalla, mutta huomasin pian, että haluan työelämältä jotain muuta kuin mihin ko. ala valmentaa. Olen kiinnostunut humanistisista aloista ja klassisesta sivistyksestä, mutta sydämeltäni kapitalistisika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko852360- 431950
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!821745- 811534
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon261254- 491250
- 771221
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai461208- 591111
- 481108