Hei,
olemme järjestämässä sukulaisille "kahvikutsut" uuden asunnon kunniaksi, haluavat kuitenkin nähdä niin näin pääsee helpommalla kuin että kakki tulisivat erikseen :)
Ongelma on tarjottvat, meinasimme tarjota kinkku/jauhelihapiirakkaa, pullia, keksejä ja mahd. kuivakakkua.
Joukossa on kuitenkin gluteenitonta väkeä. Mitä heille kannattaisi hommata?
Kaupassa katselin jo pakaste allasta ja olihan siellä jos jonkin moista. Tuntui vain kaikki olevan ns. makeaa syötävää. Osaako joku sanoa että onko isoimmissa kaupoissa myös jotain suolaista (piirakkaa tms) gluteenittomana vai olisiko tämäkin helpompi tehdä itse?
tuparikahvittelut
2
412
Vastaukset 2
- ....
Muista pestä ensin kaikki aiemmin käyttämäsi jauhomitat jne, ettet aiheuta niillä vaivaa keliaakikoille.
Itse olen tehnyt (makeita) piirakoita ihan tavallisella reseptillä, jauhoina käyttänyt sitten tilanteeseen sopivia jauhoja. Jos pussin kyljessä on maininta, että jauhojen annostelu poikkeaa normi vehnäjauhoista, niin varmasti se määrän laskeminenkin onnistuu.
Sitten vaan täytteet myös varmasti gluteenittomia: kinkkupiirakkaan kinkkua, juustoa, herkkusieniä, oliiveja, liemeksi maito-smetana seos ja yksi muna. - marrogant
itse olen nähnyt kaupoissa gluteenittomia sämpylöitä, niitä voi laittaa tarjolle jos et itse halua leipoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1451394
- 741244
Carunan hinnat
Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun1051006Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit
ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka50935- 78832
Kunnan päätie ja sen lähialueet
Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la40808- 45801
- 67673
- 115668
- 77643