voinko kosia miestäni?

hmmmh..

Ollaan seurusteltu vasta vuosi mieheni kanssa,meillä on mennyt koko aika aivan loistavasti ja rakastamme toisiamme hyvin paljon.
Ollaan puhuttu perheen perustamisesta yms. ja olen maininnut miehelleni, että olen aina ajatellut kihlautuvani ennen kuin mitään lapsia tehtäisiin.
No miespä meni ihan hiljaiseksi ja sanoi: "no voidaan me mennä kihloihin joskus jos sä haluut".
Tarkoittiko tuo sitä, että mies ei itse haluaisi mennä kihloihin, mutta myöntyisi lopulta vain koska minä haluan?
Tästä keskustelusta on useita kuukausia aikaa, enkä usko, että mies muistaa koko asiaa enää.
Voisinko silti yrittää kosia miestäni? Ja jos kosisin, niin olisiko jollain vinkkiä miten voisin sen tehdä?

32

3024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta kannattaako

      "No miespä meni ihan hiljaiseksi ja sanoi: "no voidaan me mennä kihloihin joskus jos sä haluut".
      Tarkoittiko tuo sitä, että mies ei itse haluaisi mennä kihloihin, mutta myöntyisi lopulta vain koska minä haluan?"

      Minusta tuo kuulostaa juurikin siltä että hän olisi valmis menemään kanssasi kihloihin koska SINÄ sitä haluat, ei että hän haluaisi itse. Tosin ette kyllä olleet vielä kauan olleet yhdessä jos vasta nyt olette vuoden olleet ja tuosta keskustelusta on jo kuukausia.

      Puhut viestissä vain kihlautumisesta, et avioliitosta. Jo pelkästään tuon takia kannattaisi jättää kosiminen myöhemmälle. Toki jos teinikihloihin haluat, siis sormuksen, ilman mitään lupauksia avioitumisesta, niin sitten anna mennä, mutta ole valmis siihen että mies ei pidä tuollaista kihlautumisena ja saat pakit.

      Jos te olette jo perheen perustamisestakin jutelleet, niin miksi ette voi keskustella kihlaus/avioitumisasiaakin ilman kummankaan puolelta tulevaa yllätyskosintaa? Tuo yllätys saattaa tulla miehelle täysin puuntakaa ja voi olla että hän suostuu koska sinä odotat myöntävää vastausta tai hän ei ehdi miettiä asiaa ja suostuu koska se on helpoin vastaus (kieltäytyminen johtaa suhteen pohtimiseen, jopa riitoihin).

      • ainainen ajattelija

        Mullakin tuli mieleen että ap puhuu vain kihlauksesta. Tuntuu vain että ne lapset kannattaisi odottaa ihan sinne avioliittoon asti... Monesti nimittäin käy niin että se kihlasormus ei tarkoitakaan sitä, että mies haluaa naimisiin.


      • maake60
        ainainen ajattelija kirjoitti:

        Mullakin tuli mieleen että ap puhuu vain kihlauksesta. Tuntuu vain että ne lapset kannattaisi odottaa ihan sinne avioliittoon asti... Monesti nimittäin käy niin että se kihlasormus ei tarkoitakaan sitä, että mies haluaa naimisiin.

        Ei sitä naimisiin tartte mennä jos jälkikasvua haluaa. Itse kohta 20 vuotta kihloissa ja 14v tytär eikä se naimisiin meno mitään muuta.


      • Pastori Välirikko
        ainainen ajattelija kirjoitti:

        Mullakin tuli mieleen että ap puhuu vain kihlauksesta. Tuntuu vain että ne lapset kannattaisi odottaa ihan sinne avioliittoon asti... Monesti nimittäin käy niin että se kihlasormus ei tarkoitakaan sitä, että mies haluaa naimisiin.

        Rukoushuonettakaan voida edes ajatella maalliseenkäyttöön ellei sitä ole siunattu ensin.


      • ja lapset....
        ainainen ajattelija kirjoitti:

        Mullakin tuli mieleen että ap puhuu vain kihlauksesta. Tuntuu vain että ne lapset kannattaisi odottaa ihan sinne avioliittoon asti... Monesti nimittäin käy niin että se kihlasormus ei tarkoitakaan sitä, että mies haluaa naimisiin.

        ite olen kihloissa rakkaani kanssa.. ja on erittäin todennäköistä ettei koskaan edes mennä naimisiin.... ja entäs sitten??? jos ei halua naimisiin ni ei sitä mikään laki määrää tai mikään muukaan taho...

        ja lapsiakin tässä jossian vaiheessa aiotaan tod näk hankkia.. mut en tod odota mitään avioliittoa ennenko muksui voisin hankkia.. koska tuskin sitten koskaan hankkisin muksuikaa itelleni....


      • stexycwqsk
        ainainen ajattelija kirjoitti:

        Mullakin tuli mieleen että ap puhuu vain kihlauksesta. Tuntuu vain että ne lapset kannattaisi odottaa ihan sinne avioliittoon asti... Monesti nimittäin käy niin että se kihlasormus ei tarkoitakaan sitä, että mies haluaa naimisiin.

        o7qiGX ksagoxkgirwk, [url=http://oekduffahprd.com/]oekduffahprd[/url], [link=http://ydcilxfpdioe.com/]ydcilxfpdioe[/link], http://vprxzvevgqyp.com/


    • merkityksestä

      Minä sanoin miehelleni, että haluan lapsia vasta sitten, kun olen naimisissa. Järjestys on se. Ja sitten sitä saatiinkin odottaa muutama vuosi. Mutta mies kosi sitten, kun oli valmis. Ei kosinut siksi, kun minä halusin naimisiin.

      Sinä et mainitsi, että haluat naimisiin vaan, että haluat kihloihin? Kerroitko miehelle, että mitä kihlauksella tarkoitat? Kannattaa varmistaa, että molemmat ymmärtää sen samalla tavalla.

      Käsittäisin tämän niin, että miehelle kihlaus ei ole kovin tärkeä juttu. Että ei niin kauheasti halua kihloihin, mutta sun mielikseks vois kyllä mennäkin. Eli ei sitä vastustakaan. Jos se riittää sulle niin mikäpä siinä...



      Mä en menis kihloihin, jos avioliitto ei olisi ajankohtainen asia. Ja mä en pidä sitä kihlauksena edes, jos ei sovita naimisiin menosta. Siinä tulis varmaan hankaluuksia, jos toinen haluais "teinikihloihin".

    • Anna miehen kosia!

      Jos mies ei kosi, se tarkoittaa vain sitä ettei hän ole valmis kosimaan.

      Tietty olet jalat levällään jakanut autuaasti pesääsi hänelle, ja mitään uutta hänellä ei siis ole avioliiton myötä odotettavissa.

      Totuus on että harva mies haluaa lapsia ennen 40 ikävuottaan, ja sitten he vain ottavat sen nuoren 20 vaimon joka niitä lapsia haluaa. ei nelikymppinen muija ole mistään kotoisin enää siinä vaiheessa.

      Jos mies saa lapsia ollessaan itse parikymppinen alkaa pakokauhu, ja naisella yksinhuoltajuus.

      Tässä ovat vaihtoehtosi. Ota tai jätä.

    • myöhäistä

      Poikaystävää voi kosia mutta miestään ei enää tarvitse sillä hänhän on jo naimisissa kanssasi.

    • SH

      Saatan olla vanhanaikainen mutta jätä kosiminen ehdottomasti miehelle!

    • Rahi-Riikka

      On noudatettava vanhaa talonpoikaisjärjästelmää. Mies kosii ja nainen vastaa,joko kieltävästi taikka myöntävästi.Mutta ehkäpä ankara työ ja säästäväisyys auttavat sinua tässäkin asiassa,sillä liitossa eläen voit säästää kaikkessa muussa paitsi et itseäsi.

      • Minna K.

        Se on totta! Kaikkea muuta naisparat voivat avioliitossa säästää, mutta eivät vittuaan. Joku ihme jätkä joka väittää olevansa lakisääteinen panojätkä ei muuta kuin vaan nussii, nussii ja vielä sittenkin nussii.
        Eikä siinä kylliksi, että se panee vittuun, jos se on oikein tosi härski jätkä (niin kuin ne kaikki nykyään on!), niin se panee myös persereikään.
        Voi että se on rivoa!
        Parasta olla suostumatta kosintaan.
        (Ja jos tekee mieli kyrpää, ostarilta löytyy aina tosi kiimaisia 15-vuotiaita jätkiä, joilla seisoo koko yön ja vielä seuraavan päivänkin. Kokemusta on!)


    • yleensä

      "kai" miehen tehtävä mut siitä vaan. Miehesi ilmeisesti joku tossukka, joka on perästä vedettävä. Ei sellaset saa mitään itse aikaiseksi!

    • eräs rouva

      Joku jo kirjoittikin, että miestään ei voi kosia koska hän on jo sinun miehesi, mutta poikaystävää voi kosia. Olen täysin samaa mieltä. te ette ole naimisissa, joten hän ei ole sinun miehesi. Sinulla ei ole oikeutta puhua hänestä miehenäsi, kaikki ymmärtävät sen aivan väärin. Sano vaan rohkeasti, että poikaystävä!
      Eihän poikaystäväsikään nimitä sinua vaimokseen, vai? Ärsyttää tällainen termien väärinkäyttö. Tästä seuraa se, että on vaikea ymmärtää oikein, ketkä ovat naimisissa ja ketkä ei, kun esitellessäkin (ilmeisesti ap.n tapaiset ihmiset ja muutkin, todella yleistä valitettavasti) esittelevät poikafrendinsä "niin ja tässä on mun mies".

      Tästä seuraa typeriä väärinymmärryksiä ja ehkä jopa noloja tilanteita.. Itselleni eräs työkaveri puhui miesystävästään miehenään, jolloin tietysti oletin heidän olevan naimisissa. Kysyessäni kuinka kauan he ovat olleet naimisissa selvisi että asuvat vain yhdessä, eivät tainneet olla kihloissakaan. Hän kuulemma nimittää avopuolisoaan miehekseen, koska ei muuten tiedä miten sanoisi. Pitäisikin keksiä jokin sopiva nimike poikaystävälle, jonka kanssa seurustelee, tai seurustelee ja on kihloissa, tai asuu vain. Jos kerran poikaystäväksi sanominen on liian teiniä.

      • Jussi22240

        Joillakin on sitten omituisia ongelmia.. :)

        Haluaisitko kenties itse että sinua kutsuttaisiin tyttöystäväksi?

        Mies ja AVIOmies on kaksi aivan eri asiaa.

        Yhtälailla kuin Nainen ja vaimo ovat kaksi eri asiaa.


      • eräs rouva
        Jussi22240 kirjoitti:

        Joillakin on sitten omituisia ongelmia.. :)

        Haluaisitko kenties itse että sinua kutsuttaisiin tyttöystäväksi?

        Mies ja AVIOmies on kaksi aivan eri asiaa.

        Yhtälailla kuin Nainen ja vaimo ovat kaksi eri asiaa.

        Noh, tämä on vain minun mielipiteeni, ei mikään ongelma kuitenkaan. Minun mielestä hyvä tapa olisi seurustellessa sanoa poika/tyttöystäväksi, sitten jos ollaan kihloissa, niin kihlattu on hyvä nimitys molemmista, tai morsian/sulhanen, ja vasta naimisissa ollessa mies/vaimo.

        Tuo on aivan totta, että voisi sanoa myös aviomieheksi, ja silloin pelkästään mieheksi sanominen ei tarkoittaisi, että hän on aviomies. Mutta kuitenkin, minun mielestäni tästä tulee väärinymmärryksiä.
        Tietysti myös vaimo on lyhenne, oikeampaa ehkä olisi sanoa aviovaimo. Mutta helpompaa on sanoa vaimo tai mies, jolloin mies on myös lyhenne aviomiehestä, ellei puhuta yleensä miehistä ja naisista.
        Niin, ja silloin kun vasta seurustelin mieheni (anteeksi, siis aviomieheni, heh) kanssa, hän esitteli minut tyttöystävänään ja se oli minusta mukavaa.

        Nykyään seurustelevat parit taitavat puhua yleensä tyttö- tai poikaystävänsä vanhemmista appivanhempina.. tämäkään ei minusta ole oikein. Vasta kun ollaan naimisissa, puolison vanhemmat ovat anoppi ja appi, ei sitä ennen. Anoppiehdokkaaksi voi tietysti sanoa.
        Olen näitä asioita usein miettinyt. Onko kukaan samaa mieltä, vai olenko tiukka ja vanhanaikainen?


      • toinen rouva
        eräs rouva kirjoitti:

        Noh, tämä on vain minun mielipiteeni, ei mikään ongelma kuitenkaan. Minun mielestä hyvä tapa olisi seurustellessa sanoa poika/tyttöystäväksi, sitten jos ollaan kihloissa, niin kihlattu on hyvä nimitys molemmista, tai morsian/sulhanen, ja vasta naimisissa ollessa mies/vaimo.

        Tuo on aivan totta, että voisi sanoa myös aviomieheksi, ja silloin pelkästään mieheksi sanominen ei tarkoittaisi, että hän on aviomies. Mutta kuitenkin, minun mielestäni tästä tulee väärinymmärryksiä.
        Tietysti myös vaimo on lyhenne, oikeampaa ehkä olisi sanoa aviovaimo. Mutta helpompaa on sanoa vaimo tai mies, jolloin mies on myös lyhenne aviomiehestä, ellei puhuta yleensä miehistä ja naisista.
        Niin, ja silloin kun vasta seurustelin mieheni (anteeksi, siis aviomieheni, heh) kanssa, hän esitteli minut tyttöystävänään ja se oli minusta mukavaa.

        Nykyään seurustelevat parit taitavat puhua yleensä tyttö- tai poikaystävänsä vanhemmista appivanhempina.. tämäkään ei minusta ole oikein. Vasta kun ollaan naimisissa, puolison vanhemmat ovat anoppi ja appi, ei sitä ennen. Anoppiehdokkaaksi voi tietysti sanoa.
        Olen näitä asioita usein miettinyt. Onko kukaan samaa mieltä, vai olenko tiukka ja vanhanaikainen?

        Tästä nimitysasiasta kisattiin äskettäin jollain palstalla, saattoi olla avoliittopalsta. Minusta sinä olet hiukan vanhanaikainen, koska mitä loppujen lopuksi muille ihmisille kuuluu kenenkin virallinen siviilisääty? Jos "mies" tarkoittaa aviomiestä, saat toki varmaan vastauksen kysymykseesi, kuinka kauan pari on ollut naimisissa. Mutta jos "mies" onkin avomies, niin miksipä sitä nyt niin kauheasti nolostelemaan, vaikka olisitkin kysynyt avioliiton kestoa eikä papinaamenta vielä ole kuulunut?

        Olen samaa mieltä, että tyttö-/poikaystävä on hyvä nimitys, kun vasta seurustellaan. Tai nais-/miesystävä, kun puhutaan jo hiukan vanhemmista seurustelevista. Samoin, jos haluaa korostaa, että on jo antanut avioliittolupauksen, kihlattu on kätevä termi. Mutta kovin moni suhde on nykyään jossain vaiheessa avoliitto, eli onko avopuolisolle sinusta tyttö-/poikaystävä oikea ilmaus? Minusta ei, sillä yhdessä asuvat ovat mielestäni jo enemmän kuin pelkät seukkaajat. Ja jos halutaan, niin aina voidaan puhua tiukasti avo- tai aviomiehistä pelkkien miesten sijaan, mutta kuten sanottu, miksipä se muille niin kauheasti kuuluu, mikä virallinen status on?


      • matkalla kuultua

        Mä kuulin vuosia sitten yksissä juhlissa kun mies esitteli avo vaimonsa näin : Tässä on avokkini XXXXX ja must se oli niin hurmaavaa että olen itse käyttänyt sitä sen jälkeen,on lyhyt ja sopii molemmille sukupuolille ja sopii nuorille ja vanhoille eli AVOKKI termi kunniaan =)))


      • On se kauhiaa

        Virallinen termi kaiketi on aviopuoliso tai aviomies/aviovaimo. Mielestäni termiä "mies" ja "vaimo" voidaan käyttää myös avomiehestä/avovaimosta. Koska se on lyhyempi ilmaisu. En oleta koskaan, että olisi kyse aviopuolisosta, jos joku sanoo "mies"/"vaimo", eikä ole tullut noloja tilanteita vastaan. Harvoinpa tiedolla edes mitään tekee, että onko joku naimisissa vai avoliitossa... Aika monessa virallisemmassakin yhteydessä käytetään termiä "puoliso", kun tarkoitetaan sekä avio-, että avopuolisoita. Kukaan tuskin sanoo avomiestään aviomieheksi ja avovaimoaan aviovaimoksi? (joka erehdyttäisi huomattavasti enemmän!) Mutta eipä sitäkään mikään estä, koska kihlaus-sanaakin hyvin yleisesti väärinkäytetään. Laki ei tietysti velvoita menemään koskaan naimisiin, mutta laissa on määritelty, että mitä kutsutaan kihlaukseksi. Jos ei olla sovittu naimisiin menosta ei olla kihlauduttu. Vaikka kuinka olisi sormus vasemmassa nimettömässä.

        Avopuolison kutsuminen poikaystäväksi/miesystäväksi tai tyttöystäväksi/naisystäväksi on mielestäni oudompaa. Jos ei asu yhdessä silloin "vain" seurustellaan ja ollaan poika/tyttöystäviä. Varsinkin, jos on asuttu yhdessä jo 20 vuotta ja on yhteisiä lapsia, kalskahtaa kyllä korvaan, jos avopuolisoaan kutsuu tyttöystäväksi. Seurustelukumppania, jonka kanssa ei asu yhdessä harvemmin kukaan sanoo vaimoksi tai mieheksi. Toisaalta miehet sanovat tyttöystäväänsä joskus naisekseen, jota miksi mies ei voisi olla "mun mies"...


    • Jussi22240

      Nayttäisi olevan suurin osa naisten vastauksia ketjussa. Sellaisten naisten joiden ajatusmaailma on sitä että kun tämä "tasa-arvo" on nykyään valloillaan niin maailmassa on enää vain miesten tehtäviä ja yhteisiä tehtäviä. Eikä se kihlaus tunnu kaikille naisillekaan enää nykyään mitään merkitsevän. Myös naiset vastaavat toisinaan "kyllä" vaikka eivät sitä tarkoitakaan..

      Siitä miten oma miehesi asiaan suhtautuu ei voi sinulle kertoa kukaan muu kuin se oma miehesi. Jos miehesi on hiljainen hissukka niin hän voi hyvinkin myöntyä vain sen takia että ei pahoittaisi sinun mieltäsi, mutta taas toisaalta hän on itsekin saattanut jo asiaa ajatella ja myöntyy sen takia että oikeasti rakastaa sinua. Taas jos miehelläsi on selkärankaa hän voi kieltäytyä tai pyytää aikaa ajatella asiaa jos hän ei sitä vielä ole tehnyt.

      Ihan vaan rohkeasti suut auki ja keskustelkaa asiasta. Miten voi kuvitella viettävänsä lopun elämäänsä sellaisen ihmisen kanssa jolle ei uskalla puhua?

    • Aikainen mato

      Kaverin muija kosi, kun se pölö ei ite tajunnu ja nyt niillä on kaksi lasta ja kaikki on niin hyvin kuin naimisissa olevilla ihmisillä voi olla - eli seksiä ei enää juuri saa kun lapset vie kaiken ajan ja halut.

      Tästä huolimatta en nyt halua pelotella, mutta ehkä ei ihan vielä vuoden jälkeen kannata itse kosia. Oota nyt vielä toinen ja anna sen pölön tajuta itse. Jos ei tajua, niin lähe vetämään tai kosi itse.

    • pöhkö olen

      Itse olen kosinut 4kertaa karkauspäivänä,kerran jopa polvillani sormuksen kera,vastauksina joka kerta,mitä sinä nyt ja mies on häkeltynyt.En ole vielä toivoa heittänyt mäkeen,ehkä hiljaa hyvää tulee!!!!18vuotta tallattu yhdessä,josta 10vuotta asuttu saman katon alla.Mahdanko olla se oikea?

    • Naimisissa

      Ei kannata se lause kertoo jo aika paljon. Kysäiseppä siltä siipalta onko hän mahdollisesti kahden naisen (asunnon) loukussa.

    • et voi

      no etkö vähemmästä ymmärrä että ei vois sun heppua vähemmän enää kiinnostaa

    • huokaa..

      Eiköhön nämä asiat ole asioita, joita sun täytyy keskustella miehes kans!! Ei netissä tuntemattomien ihmisten kans. Jos haluat hänen kanssaan olla ja rakentaa elämää, opettele puhumaan ja kysymään! MIEHELTÄS!!
      Ja p.s.. Jos toinen menee kihloihin siksi ku toinen haluaa, niin haloo.. Eikö siinä ole jo vastaus: samantekevää.. =(

      • hmm....

        mietin että miksi et voisi kosia? Sitten ainakin miehesi tietäisi olevasi tosissasi.
        Vinkkejä tähän ei ole koska en ole sitä itse tehnyt.

        Mutta minä ainakin haluan mennä naimisiin ennen perheen perustamista, omat vanhempani olivat naimisissa 5 kuukautta ennen syntymääni ja erosivat hyvin pian syntymäni jälkeen. Eli en halua sitä että olen sitten kohta yksinhuoltaja, kun ups, sattui vahinko. Lapset pitää olla siunaus, elämän suuria kohokohtia kuten kihlautuminen ja papin aamen...

        Toivon todellakin että miehesi vastaa myöntävästi :)


    • Jaagobbi

      Et voi.

    • halituli

      kosia miestäsi. Mieheksesi voit jotakuta kaksilahkeista kutsua vasta avioliiton solmimisen jälkeen. Sitä ennen hän on avomies, miesystävä, kämppäkaveri tai vaikkapa lastesi isä, mutta ei miehesi.

    • ..tein sen!

      Niin, eli nainen olen ja minä kosin miestäni tässä viime viikolla. Hieman meni hämilleen, mutta näki minusta, että olin tosissani ja vastasi kuin vastasikin myöntävästi! Häistä sen verran, että ne tulevat olemaan 5 vuoden sisällä. Sormukset käytiin ostamassa yhdessä ja saatiin kummatkin mieluiset!

      Minun mielestäni tämä nykyaika antaa kuitenkin melkolailla vapaat kädet, joten en nähnyt mitään pahaa kosimisessani. Onhan nykyään esim. homoillakin (jossain maissa) oikeus mennä naimisiin (tai ainakin rekisteröidä liittonsa).

      Loppujen lopuksi kyse on vain mielipiteistä ja jokaisella saakoon olla omansa.

    • scale__

      Mun nainen kosi mua pari kertaa. Ekalla kerralla se kysy vaan ihan ohimennen, että mennäänkö naimisiin? Mä tietysti leikkisästi kysyn, että kenen kanssa?

      Tokalla kerralla se olikin ovelampi se kysy sitä kunnon "kyydin" jälkeen ja mä silloin ajattelin, että no miksipä ei, koska asia on mulle itelleni yhdentekevä ja tuntuu olevan toiselle tärkeä. Ai juu, meillä on pari yhteistä lastakin ja oli silloin jo, kun mua kosittiin.

    • kosinut nainen

      Minä kosin omaa miesystävääni! Olimme olleet yhdessä siinä vaiheessa puolisen vuotta, mutta kyllä sen itse tietää ja tuntee kun on oman elämänkumppaninsa kohdannut! Olin miettinyt asiaa jo jonkun aikaa, kunnes sitten kysyin haluaisiko hän mennä kanssani kihloihin. Elää kanssani loppuelämänsä yhdessä, hankkia lapsia ja jonain kauniina päivänä tulevaisuudessa astua alttarille. Annoin hänelle aikaa miettiä, haluaako hän sitä. Miesystäväni suostui ja sitten lähdimme yhdessä parin päivän päästä ostamaan kihlat. :) Saimme myös liikkeestä, jossa kävimme lahjaksi lahjakortin kihlakuvaukseen, jossa sitten kävimme. :) Enkä kyllä usko, että hän menisi kanssasi kihloihin, jos ei haluaisi omaa elämäänsä kanssasi loppuun asti viettää! Onnea yritykselle! ;)

    • Jufe K.

      On se niin, että olet aika pöllö!
      Jos meinaat sen jätkän kanssa mennä naimisiin, pidä kiirettä, sillä kohta se on saanut sinusta ja sinun tyhmistä pöllöilyistäsi niin paljon tarpeekseen, että ei enää haluakaan mennä naimisiin kanssasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe