Photonav 4.3

FrankZane

Onkohan kellään kokemusta tuosta Verkkokauppa.comin Photonav navigaattorista. Olis uusimman mainoksen mukaan aika edullinen 45 €. Joku käyttäjä ainakin kehu noita ilmakuvia (Helsingin ja Tampereen) hyäksi ratkaisuksi?? Lisänähän tuossa olisi Vironkin kartta?

21

9579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...sanoo...

      ettei laite voi olla kunnolla toimiva. Googlaapa nimellä, niin saat jotain tietoa joltakin, joka on erehtynyt ko. laitteeseen. Kyllä toimivasta, hyvästä navista pitää maksaa tänä päivänä 150-200 euroa.

    • Snaut

      Täältä Hakkapeliitan eli Photonavin epävirallisilta sivuilta voit lukea lisätietoa laitteesta kuin myös sen käyttäjien kommentteja. Monipuolinen se ainakin on, koska se on hyvin helposti muutettavissa kunnon PDA:ksi.

      http://www.photonav.info/

      • 3.0

        PDA.t ei ole Windows CE pohjaisia.


      • Snaut
        3.0 kirjoitti:

        PDA.t ei ole Windows CE pohjaisia.

        Lyhenne PDA tulee sanoista Personal Digital Assistant, suomeksi puhutaan useimmiten kämmentietokoneesta. Tällä ei ole mitään tekemistä käyttöjärjestelmän kanssa! Apple aikoinaan lanseerasi lyhenteen PDA.


    • kette3

      Photonav 4.3 navigaattori oli testattu TM-lehdessä n:o 11 2009

    • siihen

      samasta paikasta myös langattoman peruutuskamerankin hintaan 39,90€. menee päälle kun peruutusvalo syttyy, ottaa myös virran sieltä.

    • kelpaa...

      Niin helppo muuttaa vaikkapa Navigon, IGO8, TOMTOM tai Garmin navigaattoriksi...

      • Photonaviin

        Kertokaas ohjeet, miten Photonaviin saa Tompan softat. Aika rujon näköinen käyttöliittymä siinä Photonavissa on alunperin. Työkaverit tilasivat laitteet ja näin tänään. Mutta jos siihen saa Tompan softat, niin tilanne muuttuu tietysti.


    • Snaut

      Tuo Verkkiksen tarjous Photonav 45 euroa ja siihen päälle se johdoton
      peruutuskamera 40 euroa oli todella hyvä tarjous. Siis ainakin
      kamerana vehje toimii ihan Buiccin lailla - hyvä kuva ja kulma sekä
      lisäksi hullun helppo asennus. Siitä navista ei nyt niin paljon
      kokemusta ole, mutta homma oli kannattava jo ihan sen pakkikameran
      kannalta - plussaa vain jos siitä navigaattorista on johonkin!

      ps. Sen pakkikameran ulottuvuus tuntuu olevan vallan hyvä - nimittäin kuva kantaa hyvin pitkä asuntoauton perästä ohjaamon ihan tuulilasille saakka!

      • Aasintuntija

        Viikon olen käyttänyt. Onhan tuo softa hieman halvan oloinen. Jännä sikäli, että rauta toimii ihan hyvin, mutta tuo Photonav-softa on kökkö.

        Olen tässä opettelemassa, kuinka laitteesta vaihdetaan navigointisofta. Automapaan olen päätymässä foorumeita luettuani, kun suomenkieli ei ole ehdoton edellytys. Tuo Taskuloisto -mahdollisuus on myös mukava. Taidan ostaa kotiseutuni sienimaastot, ettei kaksivuotias poikani enää pelkäisi sienimetsään menoa, eksyttiin nimittäin pikkuisen pari viikkoa sitten. Parin tunnin toiminta-aika riittää meille oikein hyvin.

        Kaikkiaan ihan tyylikäs kone ja en voi vielä ainakaan moittia.

        Eihän tuo ole tietenkään 200 euron navigaattoreiden veroinen, mutta meillä töissä on käytössä 250 euron Garmineita, eikä nuokaan ole varmuudellaan vakuuttaneet ja jotnekin navigointi toimii kymmenisen sekuntia jäljessä. "Käänny nyt" tarkoittaa, että olisi pitänyt kääntyä 20 metriä sitten.

        Softa niissä tosin on paljon helppokäyttöisempi kuin Photonavissa.

        Jaa, tupakansytytin laturijohto voisi olla vähän pitempi. Pitää viritellä.

        En siis suosittele sellaiselle, joka ei osaa tai viitsi nähdä vaivaa personoida navigaattoria. Itseäni viehättää toisaalta tuo vapaa muokattavuus.


      • Peiter
        Aasintuntija kirjoitti:

        Viikon olen käyttänyt. Onhan tuo softa hieman halvan oloinen. Jännä sikäli, että rauta toimii ihan hyvin, mutta tuo Photonav-softa on kökkö.

        Olen tässä opettelemassa, kuinka laitteesta vaihdetaan navigointisofta. Automapaan olen päätymässä foorumeita luettuani, kun suomenkieli ei ole ehdoton edellytys. Tuo Taskuloisto -mahdollisuus on myös mukava. Taidan ostaa kotiseutuni sienimaastot, ettei kaksivuotias poikani enää pelkäisi sienimetsään menoa, eksyttiin nimittäin pikkuisen pari viikkoa sitten. Parin tunnin toiminta-aika riittää meille oikein hyvin.

        Kaikkiaan ihan tyylikäs kone ja en voi vielä ainakaan moittia.

        Eihän tuo ole tietenkään 200 euron navigaattoreiden veroinen, mutta meillä töissä on käytössä 250 euron Garmineita, eikä nuokaan ole varmuudellaan vakuuttaneet ja jotnekin navigointi toimii kymmenisen sekuntia jäljessä. "Käänny nyt" tarkoittaa, että olisi pitänyt kääntyä 20 metriä sitten.

        Softa niissä tosin on paljon helppokäyttöisempi kuin Photonavissa.

        Jaa, tupakansytytin laturijohto voisi olla vähän pitempi. Pitää viritellä.

        En siis suosittele sellaiselle, joka ei osaa tai viitsi nähdä vaivaa personoida navigaattoria. Itseäni viehättää toisaalta tuo vapaa muokattavuus.

        Ohjelmaksi OziExplorer CE demo. Kartat voi laittaa myös itse samalle muistikortille
        kuin ohjelman. Karttapaikka.fi tai suunnistuskartat , kartta kalibroidaan navigaatt:lle. Siinä on 45e navigaattori ja toimii metsässä tarpoessa apuna. Myös merikartat onnistuu.


    • WBnavi

      Onko tämä navigaattori järkevä ostos? Jos softa on kankea niin onko homma hankala vaihtaa vastaavat softat laitteeseeen kun TomTomissa? Toimiiko tämä sitten uudella softalla niinkun TomTom navigaattori ikään?

    • kaide**

      ei kuule ole parempaa laitetta,varsinkaan tohon hintaan ,itse olen ollut tosi tyytyväinen, ei minkään laista vikaa..suosittelen

      • No perkelöe

        Ihan hyvähän tuo hintaisekseen on.... Mutta ei kannata korventaa kirkkaimmalla näyttöasetuksella. Minä tein niin ja sitten huomasin, että akku loppuu. Laitoin lataukseen..... Ilmeisesti sulake paloi laitteen sisältä. EI lataa enää muuten kuin USB-liittimen kautta. Muuten kyllä toimii edelleen


      • Photonav
        No perkelöe kirjoitti:

        Ihan hyvähän tuo hintaisekseen on.... Mutta ei kannata korventaa kirkkaimmalla näyttöasetuksella. Minä tein niin ja sitten huomasin, että akku loppuu. Laitoin lataukseen..... Ilmeisesti sulake paloi laitteen sisältä. EI lataa enää muuten kuin USB-liittimen kautta. Muuten kyllä toimii edelleen

        Kellään kokemuksia Suosikkien lisäämisestä esim. gps-waypoints.netin tiedostoista? Koetan lisätä tiettyjä huoltoasemia (lista muutettu .kml-muotoon), mutta lisää aina ainoastaan listan ensimmäisen aseman (ei kaikkia n.250 kappaletta). Vika, ominaisuus vai käyttäjän sähläys?


      • Urpo*
        No perkelöe kirjoitti:

        Ihan hyvähän tuo hintaisekseen on.... Mutta ei kannata korventaa kirkkaimmalla näyttöasetuksella. Minä tein niin ja sitten huomasin, että akku loppuu. Laitoin lataukseen..... Ilmeisesti sulake paloi laitteen sisältä. EI lataa enää muuten kuin USB-liittimen kautta. Muuten kyllä toimii edelleen

        Vähän myöhään mutta sulake on tupakan sytyke pistokkeessa kun kärjen ruuvaa irti. Näin ainakin yleensä johdoissa muistaakseni myös tässä.


    • 36

      mikä laitteessa vialla,ei pysy päällä muutakuin laturin kanssa, vaikka akku ladattu täyteen,on ollut alusta sakka semmoinen,kun aukaisee pysyy päällä vain viisi sekunttia tulee kuva sähkpistokkeesta ?

    • navigaattori friikki

      hyvä on.välillä kyllä neuvoo kiertoteitä pitkin .mut ei haitta jos ei tiedä minne menee.

      • touko

        mistä akku photonaviin? vanhempaan photonaviin (hakkapeliitta) ovat laittaneet nokian bp-5l 3,7v akkuja, mutta photonavissa näyttää olevan 4,7v akku. Pelaako 3,7v akulla?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      416
      8854
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      241
      6384
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2305
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1926
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1677
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1633
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1265
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      954
    Aihe