Onko kellään kokemuksia vielä tästä lääkkeestä?
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=22646&i=SERVIER_VALDOXAN
Valdoxan
71
13188
Vastaukset
- Toinen odottava
Agomelatiinia eli Valdoxan -valmistetta ei ole vielä saatavissa Suomessa. Se tullee myyntiin syyskuussa.
- itse hain
toissapäivänä.
- yksi mömmönkäyttäjä
itse hain kirjoitti:
toissapäivänä.
ja apteekista saa tuota mömmöä hänkin.Olet siis nyt MIELENTERVEYSPOTILAS.
- mutta...
itse hain kirjoitti:
toissapäivänä.
Yliopiston Apteekin sivujen mukaan lääke ei ole vielä korvattava, eli about 65 euroa 28 kpl.
- ,,,........
itse hain kirjoitti:
toissapäivänä.
lääkärillenne, apteekeillenne ja lääketehtaille. Rahat ne ottaa, mutta ilman lääkettäkin kyllä pärjää. kun vaan jaksaa ajatella asioita,....
http://www.youtube.com/watch?v=5t8ZEpCHfv8 - masentunut -----
Onko kenelläkään kokemuksia Valdoxan Lito -kombinaatiosta? Valdoxanilla ei ollut alussa mitään tehoa, joten nostettiin 50mg:aan, ja koska silloinkaan ei ollut tehoa, otettiin mukaan Lito tehostamaan vaikutusta. On auttanut ja paljon, ja olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia kyseisestä yhdistelmästä. Vieläkään en ole siinä kunnossa, että pystyisin opiskelemaan mutta hyvää vauhtia ollaan menossa sinne päin. Sairaslomalla jatketaan ainakin syksyyn asti.
- t
ei vielä kokemusta, mutta tänään aloitan. Ja sai apteekista heti.
- Valdoxan kokemusta
Kolme viikkoa takana. Ei tosin ole ollut minkäänlaista vaikutusta...ei siis yhtikäs mitään...
- Huojuva halkopino
Siis törkeän hintainen tuo valdoxan. katsoin apteekin sivuilta, niin 28 kpl maksaa reilut 60€!!! Eipä ole varaa mokomaan, ennekuin tulee kela korvattavaksi. Harmi..
- narrata
teitä, lääketehtaiden bisnestä, keksitään uusi lääke ja otetaan hirmuinen hinta, varmaan joitakin kalkkitabletteja, mutta jos uskoo niin kyllähän pelkkä sokerinpalakin auttaa. Toinen mahdollisuus, että on keksitty uusi myrkky ja teitä pidetään koekaniineina, koska kela ei korvaa ja varoitukset maksavaurioista.
- siltä
narrata kirjoitti:
teitä, lääketehtaiden bisnestä, keksitään uusi lääke ja otetaan hirmuinen hinta, varmaan joitakin kalkkitabletteja, mutta jos uskoo niin kyllähän pelkkä sokerinpalakin auttaa. Toinen mahdollisuus, että on keksitty uusi myrkky ja teitä pidetään koekaniineina, koska kela ei korvaa ja varoitukset maksavaurioista.
että sä voisit tosiaan hyötyä jostain lääkkeestä. :) Saat sitten muutakin sisältöä elämääsi kun täällä tyhjän jauhaminen.
- ne osaa
siltä kirjoitti:
että sä voisit tosiaan hyötyä jostain lääkkeestä. :) Saat sitten muutakin sisältöä elämääsi kun täällä tyhjän jauhaminen.
aina keksiä noita uusia kalliita päälääkkeitä, kun vanhat menettävät patentin ja hinta halpenee, niinkuin eräs lääkäri kertoi mulle, että citalopram ja cipralex on aivan sama lääke, mutta kun menetti patentin ja hinta halpeni, lääketehtaat keksi ottaa yhden aineosan pois ja nyt myydään kalliilla hinnalla nimellä cipralex.
- aamuäreä ihmeinen
ne osaa kirjoitti:
aina keksiä noita uusia kalliita päälääkkeitä, kun vanhat menettävät patentin ja hinta halpenee, niinkuin eräs lääkäri kertoi mulle, että citalopram ja cipralex on aivan sama lääke, mutta kun menetti patentin ja hinta halpeni, lääketehtaat keksi ottaa yhden aineosan pois ja nyt myydään kalliilla hinnalla nimellä cipralex.
miltä lääke on tuntunut??
- Cipru
ne osaa kirjoitti:
Cipralex on kyllä toiminut miehelläni, monella kaverillani ja myös itselläni aikoinaan huomattavasti paremmin kuin sitalopraami. Muutenkin olen kuullut paljon hyviä käyttökokemuksia tuosta essitalopraamista. Eli ei liene aivan turhaa sitten tuon ainesosan poistaminen. Ei ole tainnut tuo lääkäri oikein tietää mistä puhuu. Kokemukset puhuvat puolestaan.
- yleisesti ahdistunut
aamuäreä ihmeinen kirjoitti:
miltä lääke on tuntunut??
Olen kokeillut muutamiakin masennuslääkkeitä (cibralex, cympalta, jne..). Nyt käytän Valdoxania. Siitä poikkeuksellinen, ettei tullut alussa mitään ihmeempiä sivuoireita, ainoastaan huimausta, joka meni ohi muutamassa viikossa. Edellisten lääkkeiden aloitusvaiheessa runsasta ahdistusta, mutta ei tästä. Minulla kyllä auttanut ahdistukseen, nyt syönyt 2kk. Tästä masennuslääkkeestä ollut eniten apua minulle.
- Aaevmaria
Cipru kirjoitti:
Cipralex on kyllä toiminut miehelläni, monella kaverillani ja myös itselläni aikoinaan huomattavasti paremmin kuin sitalopraami. Muutenkin olen kuullut paljon hyviä käyttökokemuksia tuosta essitalopraamista. Eli ei liene aivan turhaa sitten tuon ainesosan poistaminen. Ei ole tainnut tuo lääkäri oikein tietää mistä puhuu. Kokemukset puhuvat puolestaan.
Lisää kokemuksi valdoxanista..
- mömmöömömmöö
Huojuva halkopino kirjoitti:
Siis törkeän hintainen tuo valdoxan. katsoin apteekin sivuilta, niin 28 kpl maksaa reilut 60€!!! Eipä ole varaa mokomaan, ennekuin tulee kela korvattavaksi. Harmi..
Miten niin harmi? Oletko näitä elämäntapamasentuneita, jotka vaihtelevat lääkityksiään ja haluavat aina jotain uusinta shittiä jonkin epämääräisen toivossa, vaikka sairaus olisi hyvin hallinnassa vanhemmillakin lääkkeillä - siis niillä, joita masennuspotilaat lopettelevat "turhina" silloin, kun ne ovat tehonneet ja siksi että ne ovat tehonneet?
- venla72_
Aaevmaria kirjoitti:
Lisää kokemuksi valdoxanista..
Tosi hienoa, päästään porukalla taas pilleripurkeille! ;D
Hei, oon kuolemanväsynyt treeneistä, unohtakaa tää viesti :) - sitalopraami/essital
Cipru kirjoitti:
Tämä on kummallista, mutta minä olen hyötynyt enemmän sitalopraamista isommalla annoksella kuin Cipralexista. Siitähän sanotaan, että tehoaa nopeammin, pienemmällä annoksella ja saattaa siten aiheuttaa vähemmän sivuvaikutuksia, mutta eipä noita sivuvaikutuksia sitalopraamistakaan ole juuri ollut. Sitalopraamin etuna on sen halpuus, on todella halpa lääke.
Suhtaudun essitalopraamiin varauksella myös siksi, että se haiskahtaa niin selvästi tyrkytykseltä ja lääkefirman voitontavoittelulta. Sitalopraamin (Cipramil) kehittäjän Lundbeckin nettisivut vaikenevat koko keksinnöstään, joka aikoinaan oli niin suuresti kohuttu ja suosittu lääke - kas kun sen patenttiaika todellakin on mennyt umpeen ja pilkkahintaisia rinnakkaistuotteita Cipramilille on markkinoilla pilvin pimein. Niinpä essitalopraami on nostettu arvoon arvaamattomaan ja sen syöjille on kehitetty tukisivusto nettiin yms. - ??????
Eikö se siis edes kohentanut unta?
- EL
?????? kirjoitti:
Eikö se siis edes kohentanut unta?
Kokeilin Valdoxania kuukauden verran, enkä havainnut sillä erityisempää vaikutusta.
Uni tuli kyllä nopeammin kuin normaalisti, mutta uni oli jollakin tavoin raskaampaa kuin tavallisesti.
Odotin lääkkeestä juuri sellaista apua, että heräisin aamulla virkistyneenä ja saisin hyvän startin aamuun. Sellaista ei tapahtunut.
Masennukseen liittyvä ahdistus mielestäni lisääntyi, saatoin herätä keskellä yötä painajaismaisiin tunnelmiin. Energiaa tuli ehkä prosentin pari lisää - ei kuitenkaan tarpeeksi, jotta olisin kokenut lääkkeen käyttöä mielekkääksi.
Jos kärsii pahoista nukahtamisvaikeuksista, Valdoxan voisi olla kokeilemisen arvoinen sellaisen masennuslääkkeen kanssa, jota otetaan aamulla. Valdoxania siis illalla ja toista lääkettä aamulla. - bibolaari
yleisesti ahdistunut kirjoitti:
Olen kokeillut muutamiakin masennuslääkkeitä (cibralex, cympalta, jne..). Nyt käytän Valdoxania. Siitä poikkeuksellinen, ettei tullut alussa mitään ihmeempiä sivuoireita, ainoastaan huimausta, joka meni ohi muutamassa viikossa. Edellisten lääkkeiden aloitusvaiheessa runsasta ahdistusta, mutta ei tästä. Minulla kyllä auttanut ahdistukseen, nyt syönyt 2kk. Tästä masennuslääkkeestä ollut eniten apua minulle.
tosi mukava kuulla että elämänlaatusi on parantunut uuden lääkkeen myötä!ja ite montakin eri lääkettä kokeilleena ei kannata jo niin sanotusti jo valmiiks ahdistuneena/masentuneena lukea heti haittvaikutuksia itse tiedän kokemuksesta että lääkkeet auttaa ja auttaa elämässä hyvinkin konkreettisesti.terveisin bibolaari 27/12-09
- Cipru
sitalopraami/essital kirjoitti:
Tämä on kummallista, mutta minä olen hyötynyt enemmän sitalopraamista isommalla annoksella kuin Cipralexista. Siitähän sanotaan, että tehoaa nopeammin, pienemmällä annoksella ja saattaa siten aiheuttaa vähemmän sivuvaikutuksia, mutta eipä noita sivuvaikutuksia sitalopraamistakaan ole juuri ollut. Sitalopraamin etuna on sen halpuus, on todella halpa lääke.
Suhtaudun essitalopraamiin varauksella myös siksi, että se haiskahtaa niin selvästi tyrkytykseltä ja lääkefirman voitontavoittelulta. Sitalopraamin (Cipramil) kehittäjän Lundbeckin nettisivut vaikenevat koko keksinnöstään, joka aikoinaan oli niin suuresti kohuttu ja suosittu lääke - kas kun sen patenttiaika todellakin on mennyt umpeen ja pilkkahintaisia rinnakkaistuotteita Cipramilille on markkinoilla pilvin pimein. Niinpä essitalopraami on nostettu arvoon arvaamattomaan ja sen syöjille on kehitetty tukisivusto nettiin yms.Itse olen kokeillut molempia ja kausi jolloin söin sitalopraamia oli yksi elämäni hirveimmistä. Se nostettiin 20 mg:sta 60 mg:aan asti vuoden aikana ja jokaisen noston jälkeen masennuin vaan lisää. Luotin kuitenkin psykiatriini, että hän tietää mitä tekee. Lihoin tuon vuoden aikana 50 kiloa (joista 45 kg olin saanut laihdutettua puoli vuotta aiemmin). Toki lääke ei ole ainoa syy lihomiseen (minulla on syömishäiriö), mutta luulen että edesauttoi sitä kuitenkin melko merkittävästi eli lisäsi näläntunnetta ja ahmimista. Tämä mielenterveyskeskuksen psykiatri ei osannut tehdä muuta kun nostaa annosta ja kun lopulta vaadin kunnollista hoitoa, niin diagnosoi persoonallisuushäiriön jossa vaativia piirteitä. Haistatin paskat psykiatrille, oloni heikkeni entisestään ja jouduin osastohoitoon jossa diagnosoitiin kaksisuuntainen mielialahäiriö.
Nyt lääkehoito on ollut eri pohjalla neljä vuotta ja psykiatrikin paremmin alansa tunteva yksityinen psykiatri, koska julkisella puolella olisin saanut ainoastaan tämän saman "psykiatrin" palveluja.
Cipralex oli minulle tavallaan positiivinen kokemus, koska sain lievän hypomaanisen jakson sen ensimmäisen käyttöjakson aikana. Käytin tätä siis jo ennen citalopramia. Toinen jakso sijoittui heti citalopramin lopettamisen perään, diagnoosin jälkeen, yhdessä mielialaa tasaavan lääkkeen kanssa. Silloin lääke aiheutti lähinnä ärtymystä (joka voi myös olla maaninen/ hypomaaninen oire) ja muuta hyötyä/ haittaa siitä ei ollut.
Lopputulos: kumpikaan lääke ei siis lopulta sopinut (varmaankin kaksisuuntaisuuden takia), mutta tuntemukset lääkkeen käytön aikana olivat silti aivan vastakkaiset. Puolisollani ja monilla sellaisilla kavereillani, joilla on diagnoosina toistuva masennus tms., Cipralex on toiminut huomattavasti paremmin kuin sitalopraami jota ovat myös kokeilleet eri annostuksilla. Lääke on heillä käytössä edelleen ja sopii hyvin.
Eli pointtina mulla kai tässä on vaan se, että mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle. On hyvä olla vaihtoehtoja. Hienoa jos halvempi citalopraami sopii, mutta ei se Cipralexkaan oikeasti ole kovin kallis, vaikka tähän tämän ketjun Valdoxaniin verrattuna. Tai moniin muihin lääkkeisiin joita olen käyttänyt/ käytän tällä hetkellä.
Ja myös se, että tuskin on kuitenkaan kyse mistään huijaamisesta. Kyllähän lääkebisnes on isoa bisnestä parhaimmillaan, mutta kyllä nämä lääkkeet oikeasti ihmisiä auttavatkin. Jos joku lääke ei auta sinua, älä jatka käyttöä vaan etsi sinulle sopivampi. Jotain toista se voi auttaa ja siksi on tärkeää, että sellainenkin lääke on kehitetty. Vaikka ero toiseen lääkkeeseen tuntuisi näennäisesti pieneltäkin.
Hyvää vointia kaikille! - euron päivä
Cipru kirjoitti:
Itse olen kokeillut molempia ja kausi jolloin söin sitalopraamia oli yksi elämäni hirveimmistä. Se nostettiin 20 mg:sta 60 mg:aan asti vuoden aikana ja jokaisen noston jälkeen masennuin vaan lisää. Luotin kuitenkin psykiatriini, että hän tietää mitä tekee. Lihoin tuon vuoden aikana 50 kiloa (joista 45 kg olin saanut laihdutettua puoli vuotta aiemmin). Toki lääke ei ole ainoa syy lihomiseen (minulla on syömishäiriö), mutta luulen että edesauttoi sitä kuitenkin melko merkittävästi eli lisäsi näläntunnetta ja ahmimista. Tämä mielenterveyskeskuksen psykiatri ei osannut tehdä muuta kun nostaa annosta ja kun lopulta vaadin kunnollista hoitoa, niin diagnosoi persoonallisuushäiriön jossa vaativia piirteitä. Haistatin paskat psykiatrille, oloni heikkeni entisestään ja jouduin osastohoitoon jossa diagnosoitiin kaksisuuntainen mielialahäiriö.
Nyt lääkehoito on ollut eri pohjalla neljä vuotta ja psykiatrikin paremmin alansa tunteva yksityinen psykiatri, koska julkisella puolella olisin saanut ainoastaan tämän saman "psykiatrin" palveluja.
Cipralex oli minulle tavallaan positiivinen kokemus, koska sain lievän hypomaanisen jakson sen ensimmäisen käyttöjakson aikana. Käytin tätä siis jo ennen citalopramia. Toinen jakso sijoittui heti citalopramin lopettamisen perään, diagnoosin jälkeen, yhdessä mielialaa tasaavan lääkkeen kanssa. Silloin lääke aiheutti lähinnä ärtymystä (joka voi myös olla maaninen/ hypomaaninen oire) ja muuta hyötyä/ haittaa siitä ei ollut.
Lopputulos: kumpikaan lääke ei siis lopulta sopinut (varmaankin kaksisuuntaisuuden takia), mutta tuntemukset lääkkeen käytön aikana olivat silti aivan vastakkaiset. Puolisollani ja monilla sellaisilla kavereillani, joilla on diagnoosina toistuva masennus tms., Cipralex on toiminut huomattavasti paremmin kuin sitalopraami jota ovat myös kokeilleet eri annostuksilla. Lääke on heillä käytössä edelleen ja sopii hyvin.
Eli pointtina mulla kai tässä on vaan se, että mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle. On hyvä olla vaihtoehtoja. Hienoa jos halvempi citalopraami sopii, mutta ei se Cipralexkaan oikeasti ole kovin kallis, vaikka tähän tämän ketjun Valdoxaniin verrattuna. Tai moniin muihin lääkkeisiin joita olen käyttänyt/ käytän tällä hetkellä.
Ja myös se, että tuskin on kuitenkaan kyse mistään huijaamisesta. Kyllähän lääkebisnes on isoa bisnestä parhaimmillaan, mutta kyllä nämä lääkkeet oikeasti ihmisiä auttavatkin. Jos joku lääke ei auta sinua, älä jatka käyttöä vaan etsi sinulle sopivampi. Jotain toista se voi auttaa ja siksi on tärkeää, että sellainenkin lääke on kehitetty. Vaikka ero toiseen lääkkeeseen tuntuisi näennäisesti pieneltäkin.
Hyvää vointia kaikille!jolle voit antaa kaiken omaisuutesi. Osta lääkkeitä, osta joka viikko paljon lääkkeitä niin olet lääketehtaiden suosiossa sinäkin.
http://www.youtube.com/watch?v=47Z_KLGZ8Kw&feature=related - kauan kärsinyt
Cipru kirjoitti:
Itse olen kokeillut molempia ja kausi jolloin söin sitalopraamia oli yksi elämäni hirveimmistä. Se nostettiin 20 mg:sta 60 mg:aan asti vuoden aikana ja jokaisen noston jälkeen masennuin vaan lisää. Luotin kuitenkin psykiatriini, että hän tietää mitä tekee. Lihoin tuon vuoden aikana 50 kiloa (joista 45 kg olin saanut laihdutettua puoli vuotta aiemmin). Toki lääke ei ole ainoa syy lihomiseen (minulla on syömishäiriö), mutta luulen että edesauttoi sitä kuitenkin melko merkittävästi eli lisäsi näläntunnetta ja ahmimista. Tämä mielenterveyskeskuksen psykiatri ei osannut tehdä muuta kun nostaa annosta ja kun lopulta vaadin kunnollista hoitoa, niin diagnosoi persoonallisuushäiriön jossa vaativia piirteitä. Haistatin paskat psykiatrille, oloni heikkeni entisestään ja jouduin osastohoitoon jossa diagnosoitiin kaksisuuntainen mielialahäiriö.
Hyvää vointia kaikille!Nykyään onneksi osataan epäillä ja diagnosoida bipolaarihäiriö. Mutta se on vaikeaa! Eihän aina ole sairaalla ollut ensimmäistäkään kunnon mania tai edes hypomaniakautta, vaan hän kärsii masennusoireista. Sitten saatetaankin mennä ojasta allikkoon, kun oikeata tautia ei ole löydetty ja lääkkeet ovat väärät. Monestihan kaksisuuntainen voi oireilla myös kiukkuisuutena yms., joka voidaan diagnosoida persoonallisuushäiriöksi. Näin kai sinunkin tapauksessasi oli tehty. Tavallaan se on ymmärrettävääkin, erotusdiagnostiikka on vaikeata, ja pidemmässä ja tiiviimmässä seurannassa voidaan paremmin oikea bipo-diagnoosi asettaa, jos sellainen löytyy.
Aina ei ole mahdollisuutta sairaalahoitoon, eikä mania ym. ilmene välttämättä sairaalahoidossakaan, koska ei sielläkään vuosikaupalla voi asua. Niinpä usein jos bipoa epäillään annetaan mielialaseurantakaleteri, johon merkataan iltaisin arvio mielialasta. Kun tätä tehdään vaikka vuosi, voidaan nähdä käyristä mahdolliset syklit.
Kuten sanottua, diagnoosit eivät aina ole oikeita. Tärkeätä on myös potilaan ehdoton rehellisyys.
- 777777777
tänään sain reseptin ja ylihuomenna pitäisi aloittaa. Jännittää, koska taas meni lääke vaihtoon sivuvaikutusten takia. Mulla tää on jo yli kymmenes lääke tässä masennusvuosien aikana, jota kokeillaan. Mä niiiiiiin toivon, että tää sopisi!
- sadgirl
..mites se toimi sitten? Vähän sama probleema täällä! Mikä ei sovi.. :(
- joulupuu
sadgirl kirjoitti:
Kokemuksia??
- 777777777
sadgirl kirjoitti:
Puolitoista viikkoa olen nyt syönyt Valdoxania. Oloni on parantunut huomattavasti. Edellisen lääkkeen (Ixel) aikana olin todella ahdistunut, joten senkin lopettaminen lievensi ahdistusta. Nyt kuitenkin ahdistus on helpottanut huomattavasti ja tämän huomasin jo ensimmäisen viikon aikana. Toimintakyky on myös parantunut. Ennen en saanut mitään tehdyksi, nyt saan paljon enemmän. Ajatukset ovat myös vähän kirkastuneet, vaikka muisti edelleen pätkii ja olen välillä ihan pihalla, mutta se johtuu mun tapauksessa masennuksesta. Päivisin olen virkeämpi kuin aikaisemmin.
Sivuvaikutuksia: suun kuivuminen sekä lihaskrampit, joita mulle tulee kaikista SSRI- ja SRNI-lääkkeistä, myös tästä, vaikka olin asennoitunut, että tästä ei tulisi :( Katsotaan tän asian suhteen, helpottavatko. Varsinkin aluksi oli vaikeaa nukahtaa, mutta kun unen päästä sai kiinni, uni on syvää ja virkistävää, mutta ei kemiallisen tuntuista. Nyt nukahtaminen sujuu melko hyvin ilman apujakin, vaihtelee. Seksisivuvaikutuksia en ole vielä ainakaan huomannut.
Annostuksena normaali 25 mg/vrk, saattaisin pärjätä vähemmälläkin. Pienempi annostus voisi helpottaa tuota lihasjännitystä. Olen ollut tyytyväinen! Ilman noita mun lihaskramppeja hyppisin riemusta :o) - Cipru
joulupuu kirjoitti:
Kokemuksia??
Hyvin on sopinut minullekin. Uni on levollisempaa. Sitä tavallaan kuin tippuu uneen, vähän kuin olisi ulkoillut päivän aikana paljon tai tehnyt jotain fyysisesti rasittavaa työtä päivän aikana. Reilun kahden viikon käytön jälkeen lääke oli tahdittanut unirytmin sellaiseksi, että jo illan mittaan reilusti ennen lääkkeen normaalia ottoaikaa alkoi pikkuhiljaa väsyttää ja jostain käsittämättömästä syystä vaan halusi mennä mieluummin nukkumaan kuin tehdä jotain muuta. Ja uni tuli nopeasti.
Harmi vaan, että nyt unirytmi on uudelleen sekaisin perheemme rajun mahatautiepidemian takia. Tyttö oksensi viikko sitten rajusti koko yön ja sitten taudin sai mieheni ja siten vielä minä. Ja sitten oli uudenvuoden bileet. Eli nukuttu on milloin on pystytty nukkumaan. Nyt rytmiä pitäisi alkaa siirtää takaisin ennalleen kaikilla, että päästään kiinni normaaliin arkeen ensi viikolla.
Mulla ongelmana on ollut lapsuudesta/ teini-iästä asti unirytmin ongelmat. Liittynee myös myöhemmin diagnosoituun kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Unirytmi menee sekaisin helposti, varsinkin talvisin kun on pimeää. Valvon yöt hypomaanisena ja en saa siis unta läheskään riittävästi. Tämä Valdoxan on ollut tähän aivan mahtava lääke!!! Voin suositella ainakin tämän tyyppisille ongelmatapauksille kokeilua. Masennukseen en tiedä onko sillä ollut mitään apua. Mutta en sitä siltä kyllä odottanutkaan. - Väsynyt ja masentunu
777777777 kirjoitti:
Puolitoista viikkoa olen nyt syönyt Valdoxania. Oloni on parantunut huomattavasti. Edellisen lääkkeen (Ixel) aikana olin todella ahdistunut, joten senkin lopettaminen lievensi ahdistusta. Nyt kuitenkin ahdistus on helpottanut huomattavasti ja tämän huomasin jo ensimmäisen viikon aikana. Toimintakyky on myös parantunut. Ennen en saanut mitään tehdyksi, nyt saan paljon enemmän. Ajatukset ovat myös vähän kirkastuneet, vaikka muisti edelleen pätkii ja olen välillä ihan pihalla, mutta se johtuu mun tapauksessa masennuksesta. Päivisin olen virkeämpi kuin aikaisemmin.
Sivuvaikutuksia: suun kuivuminen sekä lihaskrampit, joita mulle tulee kaikista SSRI- ja SRNI-lääkkeistä, myös tästä, vaikka olin asennoitunut, että tästä ei tulisi :( Katsotaan tän asian suhteen, helpottavatko. Varsinkin aluksi oli vaikeaa nukahtaa, mutta kun unen päästä sai kiinni, uni on syvää ja virkistävää, mutta ei kemiallisen tuntuista. Nyt nukahtaminen sujuu melko hyvin ilman apujakin, vaihtelee. Seksisivuvaikutuksia en ole vielä ainakaan huomannut.
Annostuksena normaali 25 mg/vrk, saattaisin pärjätä vähemmälläkin. Pienempi annostus voisi helpottaa tuota lihasjännitystä. Olen ollut tyytyväinen! Ilman noita mun lihaskramppeja hyppisin riemusta :o)NOSTO!!!!!!!!!!!!!!
- sadgirl
Väsynyt ja masentunu kirjoitti:
NOSTO!!!!!!!!!!!!!!
..kait siinä voi kun kokeilla ja toivoa parasta : ).
- sweetcarrot
Väsynyt ja masentunu kirjoitti:
NOSTO!!!!!!!!!!!!!!
saisiko lisää kokemuksia Valdoxanin käyttäjiltä? Mainostavat, ettei ole seksi tai lihomis sivuvaikutuksia - pitääkö paikkansa?
- M1K
sweetcarrot kirjoitti:
saisiko lisää kokemuksia Valdoxanin käyttäjiltä? Mainostavat, ettei ole seksi tai lihomis sivuvaikutuksia - pitääkö paikkansa?
En löytänyt valmistajan tiedoista mitään tietoja lihomis-tai seksivaikutuksista. Olettaisin, että näitä ongelmia voi esiintyä samalla lailla kuin muillakin masennuslääkkeillä.
Tässä valmistan ilmoittamat haittavaikutukset: "Tällaisia haittavaikutuksia ovat:
- Yleisiä haittavaikutuksia ovat: huimaus, unisuus (uneliaisuus), nukkumisvaikeudet
(unettomuus), migreeni, päänsärky, pahoinvointi, ripuli, ummetus, ylävatsakivut, liikahikoilu
(hyperhidroosi), selkäkipu, väsymys, ahdistuneisuus, veren maksaentsyymiarvojen
suureneminen.
- Melko harvinaisia haittavaikutuksia ovat: sormien ja varpaiden pistely ja puutuminen
(parestesiat), näön sumeneminen ja ihottuma.
- Harvinaisia haittavaikutuksia ovat: vakavat ihottumat (punoittava ihottuma), hepatiitti.
- Muut mahdolliset haittavaikutukset: itsemurha-ajatukset tai –käyttäytyminen (yleisyys
tuntematon).
Jos havaitset sellaisia haittavaikutuksia, joita ei ole tässä pakkausselosteessa mainittu, tai kokemasi
haittavaikutus on vakava, kerro niistä lääkärille tai apteekkihenkilökunnalle." - Sweetcarrot
M1K kirjoitti:
En löytänyt valmistajan tiedoista mitään tietoja lihomis-tai seksivaikutuksista. Olettaisin, että näitä ongelmia voi esiintyä samalla lailla kuin muillakin masennuslääkkeillä.
Tässä valmistan ilmoittamat haittavaikutukset: "Tällaisia haittavaikutuksia ovat:
- Yleisiä haittavaikutuksia ovat: huimaus, unisuus (uneliaisuus), nukkumisvaikeudet
(unettomuus), migreeni, päänsärky, pahoinvointi, ripuli, ummetus, ylävatsakivut, liikahikoilu
(hyperhidroosi), selkäkipu, väsymys, ahdistuneisuus, veren maksaentsyymiarvojen
suureneminen.
- Melko harvinaisia haittavaikutuksia ovat: sormien ja varpaiden pistely ja puutuminen
(parestesiat), näön sumeneminen ja ihottuma.
- Harvinaisia haittavaikutuksia ovat: vakavat ihottumat (punoittava ihottuma), hepatiitti.
- Muut mahdolliset haittavaikutukset: itsemurha-ajatukset tai –käyttäytyminen (yleisyys
tuntematon).
Jos havaitset sellaisia haittavaikutuksia, joita ei ole tässä pakkausselosteessa mainittu, tai kokemasi
haittavaikutus on vakava, kerro niistä lääkärille tai apteekkihenkilökunnalle."on suorastaan lyhyt lista kun vertaa noihin moniin :D.
Noh, Valdo lähtee huomenna testiin..
Sitä mietin vaan kun se vaikuttaa juuri siihen reseptoriin joka yleensä aiheuttaa lihomista, l. voiko se olla painoneutraali? Tämän kun tietäisi. - toivossa hyvä elää
Sweetcarrot kirjoitti:
on suorastaan lyhyt lista kun vertaa noihin moniin :D.
Sitä mietin vaan kun se vaikuttaa juuri siihen reseptoriin joka yleensä aiheuttaa lihomista, l. voiko se olla painoneutraali? Tämän kun tietäisi.Tällä viikolla aloittaa Valdo, muutamanpäivän ollut ilman Sertalinea. Miksiköhän sitä ei voi lennosta vaihtaa? Kun en huomannut lääkäriltä kysyäkkään;( Odotukset kovat, toivottavasti ei tule pettymystä!
- Jäänoita
Sweetcarrot kirjoitti:
Sitä mietin vaan kun se vaikuttaa juuri siihen reseptoriin joka yleensä aiheuttaa lihomista, l. voiko se olla painoneutraali? Tämän kun tietäisi.Lisää kokemuksia?????
- K1M
toivossa hyvä elää kirjoitti:
Tällä viikolla aloittaa Valdo, muutamanpäivän ollut ilman Sertalinea. Miksiköhän sitä ei voi lennosta vaihtaa? Kun en huomannut lääkäriltä kysyäkkään;( Odotukset kovat, toivottavasti ei tule pettymystä!
No, siksi, että nämä voimakkaasti aivokemiaan vaikuttavat pillerit eivät ole samanlaisia kemialliselta kookomukseltaan. (Eri vaikuttava aine). Tämä saattaa aiheuttaa voimakkaita haittavaikutuksia kertautuvan vaikutuksen takia.
Muutaman päivän vaihtopaussi? Kertoiko lääkäri näin? Yleensä vaihtotauko on pitempi. - toivossa hyvä elää
K1M kirjoitti:
No, siksi, että nämä voimakkaasti aivokemiaan vaikuttavat pillerit eivät ole samanlaisia kemialliselta kookomukseltaan. (Eri vaikuttava aine). Tämä saattaa aiheuttaa voimakkaita haittavaikutuksia kertautuvan vaikutuksen takia.
Muutaman päivän vaihtopaussi? Kertoiko lääkäri näin? Yleensä vaihtotauko on pitempi.kehotti Lääkäri pitämään viikon väliä, ennenkuin aloittaa Valdon... Odottavan aika käy pitkäksi.
- 79
Jäänoita kirjoitti:
Lisää kokemuksia?????
Valdoxania nyt 1kk takana, masennukseen ja vaikeaan unihäiriöön. Nyt annostus 50 mg. Unet menny huonommaksi taas (max 5h kahdessa pätkässä/yö) eikä mielialaan juuri vaikutusta. Kallis lääke.
- Arttu Kokkolasta
79 kirjoitti:
Valdoxania nyt 1kk takana, masennukseen ja vaikeaan unihäiriöön. Nyt annostus 50 mg. Unet menny huonommaksi taas (max 5h kahdessa pätkässä/yö) eikä mielialaan juuri vaikutusta. Kallis lääke.
yksinkertainen ja tyhmä niinkuin tööllö on monimuukin. Annatte rahanne lääkäreillenne, aptekeille ja lääketehtaiden suurille sikaria polttaville, mersuilla, cadillakeilla ajaville, kullan, kristallien ja marmorien päällä löhöileville pomoille.
http://www.youtube.com/watch?v=5t8ZEpCHfv8
Ne pomot ja tehtaat ei välitä teidän erveydestänne viis kaks mitään, vaan raha niille se tärkein on. Valdoxanin jälkeen tulee taas kohta uusi juttu ja niin kiireesti menette jakamaan rahojanne lääketehtaille. Käyttäkää rahanne ihan itse. Kun on itsellä rahaa ja sitä voi käyttää todellakin ihan omiin tarkoituksiinsa, niin masennukskin kaikkoaa. Lähtekää sillä rahalla matkalle ja nauttikaa viikko jossakin ihanassa paikassa. - alberga
Sweetcarrot kirjoitti:
Sitä mietin vaan kun se vaikuttaa juuri siihen reseptoriin joka yleensä aiheuttaa lihomista, l. voiko se olla painoneutraali? Tämän kun tietäisi.Valdo on painoneutraali
- TarKas66
Ihan ensiksi: Harmittaa nuo asiattomat kommentoijat, asia on kuitenkin vakava ja tärkeä. Sitten Valdoxaniin. Tämä on jo kuusi vuotta vanha keskustelu, mutta vastaan siksi, että saisin kokemuksia lääkettä pitkään käyttäneiltä. Itse aloitin ko. lääkkeen viikko sitten ja unettomuuteen määrättiin Triptyl 10 - 40 mg tarpeen mukaan. Lisäksi syön Lamictalia 200 mg vuorokaudessa. Käytin aiemmin Zopinoxia silloin tällöin unettomuuteen, mutta nyt unettomuusjakso on niin paha, ettei siitä ollut mitään apua. Melatoniinivalmiste Circadin ei myöskään toimi ollenkaan. Söin Zopinoxia 1,5 kk, olisiko tämä unettomuus nyt vieroitusoire, kun tuo Valdoxan ja 40 mg Triptyliä ei saa nukahtamaan. Minulla on kaksisuuntainen eikä valvominen sovi ollenkaan. Onneksi olen eläkkeellä, voin olla kotona tämmöisenä huonona aikana, unettomuus kun vaikuttaa tosi paljon moneen asiaan kaksisuuntaisella. Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista :)
- Kurppanaantali
lääketehdas
lääke
lääketehdas
ja rahat pois taktiikka!
http://www.youtube.com/watch?v=5t8ZEpCHfv8
http://www.youtube.com/watch?v=UV0J5EsYKuw&feature=channel- toivossa hyvä elää
Muutama päivä takana Valdon käyttöä.
-Uni on syventynyt, mutta se kestää vain neljä tuntia, ja sitten herään kuin täyteen päivään, ilman mitään väsymystä.
Näyttäis toimivan, vaan kun sais vielä nukuttua aamuun asti, niin hyvä... Aamu neljältä, ku ei viiti siivoamaankaan ryhtyä:) - ____________________
Muutama päivä takana Valdon käyttöä.
-Uni on syventynyt, mutta se kestää vain neljä tuntia, ja sitten herään kuin täyteen päivään, ilman mitään väsymystä.
Näyttäis toimivan, vaan kun sais vielä nukuttua aamuun asti, niin hyvä... Aamu neljältä, ku ei viiti siivoamaankaan ryhtyä:)Ei auta ahdistukseen eikä depikseen. Olen kohta vaatekaappikunnossa :(!!
- toivossa hyvä elää
____________________ kirjoitti:
Ei auta ahdistukseen eikä depikseen. Olen kohta vaatekaappikunnossa :(!!
Nyt eka viiko takana, ja väsymys ja uupumus poissa, mutta yleinen vitutus edelleen rassaa pääkoppaa! Sivuoireita ei tunnu olevan mitään. Seksikin kiinnostaa!! ;-)
Toivottavasti tän kanssa pärjää niin, ettei taas tarvis lähteä serttalin/edronax linjalle. Aiemmin, kun tuo edronax oli ainut käyntiinpaneva pilleri. - _________________
____________________ kirjoitti:
Ei auta ahdistukseen eikä depikseen. Olen kohta vaatekaappikunnossa :(!!
Itseassiassa nyt tuplaamisen jälkeen vaikuttaa paremmalla tuo Valdo. Ei sivuvaikutuksia :)!! Paitsi unet ovat pätkittäisiä.. ainakin vielä.
- jarskavaa
_________________ kirjoitti:
Itseassiassa nyt tuplaamisen jälkeen vaikuttaa paremmalla tuo Valdo. Ei sivuvaikutuksia :)!! Paitsi unet ovat pätkittäisiä.. ainakin vielä.
Edelliselle, kuinka kauanaikaa olet syönyt sitä isompaa annostusta. Itse olen syönyt 50mg:aa jo 2 viikkoa ja ehkä nyt alkaa vaikuttamaan jotenkuten, yöt on vielä levottomia.
- __________________
jarskavaa kirjoitti:
Edelliselle, kuinka kauanaikaa olet syönyt sitä isompaa annostusta. Itse olen syönyt 50mg:aa jo 2 viikkoa ja ehkä nyt alkaa vaikuttamaan jotenkuten, yöt on vielä levottomia.
Tere Jarska..
Vasta pari vkoa on takana. Unet on pätkittäistä ja tuntuu et on nukuksissa päivälläkin. Tehoa on tullut lisää kyllä. Kamalan kallista tuo 2/pvä!!! - toivossa hyvä elää
__________________ kirjoitti:
Tere Jarska..
Vasta pari vkoa on takana. Unet on pätkittäistä ja tuntuu et on nukuksissa päivälläkin. Tehoa on tullut lisää kyllä. Kamalan kallista tuo 2/pvä!!!Vitutus ja ahdistus poissa, mutta yöunet melko katkonaisia, toisin eipä kyllä päivisin väsytäkkään.
Mulla annostus 25 mg. Mitenkä olette kokeneet annostuksen noston yöunen kannalta? - Phyits...
Vitutus ja ahdistus poissa, mutta yöunet melko katkonaisia, toisin eipä kyllä päivisin väsytäkkään.
Mulla annostus 25 mg. Mitenkä olette kokeneet annostuksen noston yöunen kannalta?kun menetät rahas lääketehtaille. ?????
- ....................
Phyits... kirjoitti:
kun menetät rahas lääketehtaille. ?????
kiinnostaa jonkun toisen raha-asiat? Sinäkö et koskaan eläissäsi ole käyttänyt lääkkeitä? Siis somaattiseen sairauteen.
- masentunut123
Phyits... kirjoitti:
kun menetät rahas lääketehtaille. ?????
Jos olisit joskus ollut oikeasti masentunut, tietäisit että siinä tilanteessa ensimmäisenä ei ole mielessä se, miten paljon lääke maksaa, vaan se, saako siitä avun. Vaikeassa masennuksessa lääkehoito on ainakin omalla kohdallani luultavasti pelastanut henkeni, en siinä tilanteessa viitsi laskea euroja.
- vapaa mömmöistä
masentunut123 kirjoitti:
Jos olisit joskus ollut oikeasti masentunut, tietäisit että siinä tilanteessa ensimmäisenä ei ole mielessä se, miten paljon lääke maksaa, vaan se, saako siitä avun. Vaikeassa masennuksessa lääkehoito on ainakin omalla kohdallani luultavasti pelastanut henkeni, en siinä tilanteessa viitsi laskea euroja.
mut mitäs jos ei saiskaa enää mitään mielen terveys lääkkeitä,kuinka moni meistäki jäis eloon,veikkaan et suurin osa ainakin,sama jos viina loppuis maailmast,kyl itse elämä jonka me jokainen on saatu on suurin lääke,sen pienen hetken jonka olemme täällä olkaamme free.
- masentunut123
vapaa mömmöistä kirjoitti:
mut mitäs jos ei saiskaa enää mitään mielen terveys lääkkeitä,kuinka moni meistäki jäis eloon,veikkaan et suurin osa ainakin,sama jos viina loppuis maailmast,kyl itse elämä jonka me jokainen on saatu on suurin lääke,sen pienen hetken jonka olemme täällä olkaamme free.
Totta helvetissä suurin osa jäisi henkiin. Mutta entä jos tilanne on se ettet pääse sängystä ylös, et jaksa huolehtia henk.koht. hygieniasta, olla yhteydessä kehenkään jne. ja elämä ei ole lääke vaan ainoastaan ahdistusta ja pimeyttä etkä kykene näkemään tulevaisuudessa mitään positiivista vaan koko tulevaisuus tuntuu kuin sitä ei edes olisi olemassa? Helvetisti siinä vaiheessa apua jostain "naminami-pusipusi, ota ittees niskasta kiinni, elämä on parasta lääkettä" höpötyksistä.
Itse ainakin olen vapaa juuri lääkkeiden ansiosta ja pystyn nykyään elämään varsin tavallista elämää. Ilmeisesti lääkkeiden vastustajien mielestä olisi parempi että minäkin olisin itseltäni riistänyt hengen, ettei vaan "iso paha lääkefirma" saa rahaa?
Haistakaa ystävällisesti paska! - masentunut123
masentunut123 kirjoitti:
Totta helvetissä suurin osa jäisi henkiin. Mutta entä jos tilanne on se ettet pääse sängystä ylös, et jaksa huolehtia henk.koht. hygieniasta, olla yhteydessä kehenkään jne. ja elämä ei ole lääke vaan ainoastaan ahdistusta ja pimeyttä etkä kykene näkemään tulevaisuudessa mitään positiivista vaan koko tulevaisuus tuntuu kuin sitä ei edes olisi olemassa? Helvetisti siinä vaiheessa apua jostain "naminami-pusipusi, ota ittees niskasta kiinni, elämä on parasta lääkettä" höpötyksistä.
Itse ainakin olen vapaa juuri lääkkeiden ansiosta ja pystyn nykyään elämään varsin tavallista elämää. Ilmeisesti lääkkeiden vastustajien mielestä olisi parempi että minäkin olisin itseltäni riistänyt hengen, ettei vaan "iso paha lääkefirma" saa rahaa?
Haistakaa ystävällisesti paska!Lisätään tähän muuten vielä se, että lääkitys tulee aika helvetisti halvemmaksi kuin se, että olisin luultavasti parikymppisenä jäänyt työkyvyttömäksi jos vaikka olisinkin pahimman yli selvinnyt muuten hengissä.
- onnekas33
masentunut123 kirjoitti:
Haistakaa ystävällisesti paska!Minä olen kanssasi aivan samaa mieltä masentunut 123!!! En ymmärrä tätä lääkefirmojen mollaamista. Eihän meillä olisi mitään lääkkeitä käytettävissä, ellei lääkefirmoja olisi?? Miksi ei moitita autotehtaita?? eikös nekin vie kuluttajien rahat ja ne jos mitkä vetää välistä!!
Mutta meillä suomalaisilla tuntuu olevan se meininki, että kaikki mitä lääkäriltä tulee, pitäisi olla ilmaista.
Ei tuollaista lääkettä ilmaiseksi kehitetä. Ja jos ei me raaskita maksaa lääkkeistämme, ei meille enää mitään uusia lääkkeitä kehitetäkään! Niin se vaan on!
Itse maksan mielelläni oman masennuslääkkeeni, sillä se on muuttanut elämäni sunnaan ja olen siitä äärettömän onnellinen! - venla72_
onnekas33 kirjoitti:
Minä olen kanssasi aivan samaa mieltä masentunut 123!!! En ymmärrä tätä lääkefirmojen mollaamista. Eihän meillä olisi mitään lääkkeitä käytettävissä, ellei lääkefirmoja olisi?? Miksi ei moitita autotehtaita?? eikös nekin vie kuluttajien rahat ja ne jos mitkä vetää välistä!!
Mutta meillä suomalaisilla tuntuu olevan se meininki, että kaikki mitä lääkäriltä tulee, pitäisi olla ilmaista.
Ei tuollaista lääkettä ilmaiseksi kehitetä. Ja jos ei me raaskita maksaa lääkkeistämme, ei meille enää mitään uusia lääkkeitä kehitetäkään! Niin se vaan on!
Itse maksan mielelläni oman masennuslääkkeeni, sillä se on muuttanut elämäni sunnaan ja olen siitä äärettömän onnellinen!Onnekas33 puhuu kuin mun suulla, olen täysin samaa mieltä.
Sama homma, multa ei mun lääkkeitä viedä ja vaikka puren jos yritetään. Vetäköön vaikka mitä sikareja ja ajelkoot jaguaareillaan lääketehtaiden omistajat, ei haittaa tippaakaan. - Minä BMV ja ahdistus
venla72_ kirjoitti:
Onnekas33 puhuu kuin mun suulla, olen täysin samaa mieltä.
Sama homma, multa ei mun lääkkeitä viedä ja vaikka puren jos yritetään. Vetäköön vaikka mitä sikareja ja ajelkoot jaguaareillaan lääketehtaiden omistajat, ei haittaa tippaakaan.Hyvät ystävät, nämä jotka arvostelevat lääkkeiden käyttöä, ovat kuitenkin itse riippuvaisia, mitä ihmettä varten he tulevat kommentoimaan, jos itsellä on asiat hyvin. Ei taida olla sikareita ja jaguaareja kuin haaveissa. Olen ylpeä itsestäni kun olen osannut ja uskaltanut hakea apua, vaikka sen tarve ei ole aina lääkäreille ja hoitohenkilökunnalle perille mennytkään. Siskot ja veljet olette sitkeitä sissejä ja erityisesti jo se että kaikista vaikeuksista huolimatta jaksetaan työelämässä. Itse olen käyttänyt serotonivalmisteitä 15 vuotta ja mennyt päivästä toiseen niiden avulla. Kaikki oli tasapaksua ei ollut paljon iloja, muttei hirveä pahoja surujakaan, sukupuolinen halu katosi kokonaan enkä käynyt ulkona, sillä ei todella kiinnostanut. En uskaltanut lopettaa lääkitystä, sillä pelkäsin etten pärjäisi, mutta satuin käymän sellaisen hienon lääkärin luona, joka kertoi Valdoxanista, ja kun edellinen lääkereseptini loppui, aloitin Valdoxanin käytön. Päässä leimahteli (salamoi), pahoinvoin, päätä särki ja ripuloin. Uni hävisi, hermot tiukalla ja ärsyynnyin (= jopa raivareita yksinollessani)jos joku vastusti. Yöllä sen parin tunnin unen jälkeen, heräilin kamalaan pelkotilaan ja jalkaramppeihin. "Kovapäisenä" en lopettanut, vaikka aamulla oli töihin meno. Kaksi viikkoa takana ja koko ajan olo paranee, energiaa riittää vaikka toisille jakaa. Me jotka olemme kokenee masennuksen, uupumuksen, ahdistuksen, tiedämme mitä on väkisin raahautua pesulle ym. Älkää luovuttako, sillä Valdoxanin käyttöoireet häviävät. Olen kiitollinen,että lääkkeitä kehitetään meitä ihmisiä ja kaikkia eläviä varten.. raha, sitä tarvitaan, että voidaan ostaa tätä lääkettä, kaikilla ei ole leipääkäään,joten nauttikaa te sikareistanne, miksi meidän pitäisi puolustella teille sitä, että e l ä m m e elämäämme. Toivonsin, että vähäosaiset ja moniongelamiset sekä alkohonin ja muitten huumaavienaineiden käyttäjät saisivat mahdollisuuden kokeilla Valdoxania, jos eivät ole nyk. lääkitykseen(mikäli sitä on) tyytyväisiä. Kiitos Teille ystävät, kun tulette tänne oikeasti kertomaan kokemuksistanne. Terveisin jo varttunut.
- mase...
Minä BMV ja ahdistus kirjoitti:
Hyvät ystävät, nämä jotka arvostelevat lääkkeiden käyttöä, ovat kuitenkin itse riippuvaisia, mitä ihmettä varten he tulevat kommentoimaan, jos itsellä on asiat hyvin. Ei taida olla sikareita ja jaguaareja kuin haaveissa. Olen ylpeä itsestäni kun olen osannut ja uskaltanut hakea apua, vaikka sen tarve ei ole aina lääkäreille ja hoitohenkilökunnalle perille mennytkään. Siskot ja veljet olette sitkeitä sissejä ja erityisesti jo se että kaikista vaikeuksista huolimatta jaksetaan työelämässä. Itse olen käyttänyt serotonivalmisteitä 15 vuotta ja mennyt päivästä toiseen niiden avulla. Kaikki oli tasapaksua ei ollut paljon iloja, muttei hirveä pahoja surujakaan, sukupuolinen halu katosi kokonaan enkä käynyt ulkona, sillä ei todella kiinnostanut. En uskaltanut lopettaa lääkitystä, sillä pelkäsin etten pärjäisi, mutta satuin käymän sellaisen hienon lääkärin luona, joka kertoi Valdoxanista, ja kun edellinen lääkereseptini loppui, aloitin Valdoxanin käytön. Päässä leimahteli (salamoi), pahoinvoin, päätä särki ja ripuloin. Uni hävisi, hermot tiukalla ja ärsyynnyin (= jopa raivareita yksinollessani)jos joku vastusti. Yöllä sen parin tunnin unen jälkeen, heräilin kamalaan pelkotilaan ja jalkaramppeihin. "Kovapäisenä" en lopettanut, vaikka aamulla oli töihin meno. Kaksi viikkoa takana ja koko ajan olo paranee, energiaa riittää vaikka toisille jakaa. Me jotka olemme kokenee masennuksen, uupumuksen, ahdistuksen, tiedämme mitä on väkisin raahautua pesulle ym. Älkää luovuttako, sillä Valdoxanin käyttöoireet häviävät. Olen kiitollinen,että lääkkeitä kehitetään meitä ihmisiä ja kaikkia eläviä varten.. raha, sitä tarvitaan, että voidaan ostaa tätä lääkettä, kaikilla ei ole leipääkäään,joten nauttikaa te sikareistanne, miksi meidän pitäisi puolustella teille sitä, että e l ä m m e elämäämme. Toivonsin, että vähäosaiset ja moniongelamiset sekä alkohonin ja muitten huumaavienaineiden käyttäjät saisivat mahdollisuuden kokeilla Valdoxania, jos eivät ole nyk. lääkitykseen(mikäli sitä on) tyytyväisiä. Kiitos Teille ystävät, kun tulette tänne oikeasti kertomaan kokemuksistanne. Terveisin jo varttunut.
mulla päässä salamoi aina jos lopetti serotoniini tablettien syönnin tai jos oli unohtanut ottaa.. Yleensä se salamointi kesti mulla 1-2kk... Nyt menny vähän aikaa ilman lääkkeitä ja ihan päin vittua.. Tänää sit lääkäri puhui mulle tuosta valdoxan lääkkeestä, mut ei kirjottant kuitenkaa reseptiä, jätti sen "hoitavan lääkärin" tehtäväksi.. Mikäli vanhat merkit pitää paikkansa, niin tuo hoitava lääkäri kirjottaa mulle reseptin jos hän jaksaa ehkä ensi vuoden torstaina.. Olin kyllä jo päättänyt etten mitään paskaa ala enää syömään, mut toisaalta oon kyllä vähän toiveikas tuon valtsun suhteen. Ajattelin piruuttani kokeilla jos hoitava kirjottaa respan.. Oon jo 40v mies ja melkein 10 vuotta sairastanut masennusta ja viimeiset 3v ollut "eläkkeellä".. Mulla on vaikea krooninen masennus ja vaikea unihäiriö, en pääse uneen.. Saapas nähdä josko tuo lääke toimii onhan se ainakin ihan eritavalla vaikuttava lääke kuin perinteiset lääkkeet...
- onseniinväärin...
onnekas33 kirjoitti:
Minä olen kanssasi aivan samaa mieltä masentunut 123!!! En ymmärrä tätä lääkefirmojen mollaamista. Eihän meillä olisi mitään lääkkeitä käytettävissä, ellei lääkefirmoja olisi?? Miksi ei moitita autotehtaita?? eikös nekin vie kuluttajien rahat ja ne jos mitkä vetää välistä!!
Itse maksan mielelläni oman masennuslääkkeeni, sillä se on muuttanut elämäni sunnaan ja olen siitä äärettömän onnellinen!Todellakin, ei kai kukaan ole niin typerä punaviherhippiäinen, että luulee lääkkeiden, monien saaman avun, tulevan jonkin vapaan haihattelun ja uteliaisuuden ohjaaman tutkijantyön tuloksena?! Kaupalliset intressit, joita täällä jotkut vanhasta muistista haukkuvat, kannustavat kehittämään uusia ja parempia, joskus aivan erilaisia ja joillekin ihmisille välttämättömiä lääkkeitä. Me elämme taloudellisten tosiasioiden maailmassa, ja mielestäni niistä ruikuttaminen on yhtä viisasta kuin kritisoisi vallitsevaa huonoa säätilaa.
- joneroy
onseniinväärin... kirjoitti:
Todellakin, ei kai kukaan ole niin typerä punaviherhippiäinen, että luulee lääkkeiden, monien saaman avun, tulevan jonkin vapaan haihattelun ja uteliaisuuden ohjaaman tutkijantyön tuloksena?! Kaupalliset intressit, joita täällä jotkut vanhasta muistista haukkuvat, kannustavat kehittämään uusia ja parempia, joskus aivan erilaisia ja joillekin ihmisille välttämättömiä lääkkeitä. Me elämme taloudellisten tosiasioiden maailmassa, ja mielestäni niistä ruikuttaminen on yhtä viisasta kuin kritisoisi vallitsevaa huonoa säätilaa.
Luin näitä viestejä jo ennen Valdon käyttöönottoa ja nyt uudestaan kun takana 2kk käyttöä joten osaan varmaan muutaman sanan sanoa ko:lääkkeestä. Itsellä ollut masennus niin kauan kuin muistan, mutta vasta itsemurhan yrityksen jälkeen minut otettiin vakavsti ja sain apua. Monia lääkkeitä kokeillut ja jokaisessa ollut vakavia sivuvaikutuksia mm: Älytöntä ahmimista ja totaalisen sexuaalisen haluttomuuden jne. Siksipä otin ilolla vastaan uutisen tästä uudesta lääkkeestä ja kas kummaa sopii minulle täydellisesti. Elämä normalisoitoi ja nyt tunnen taas kuin lukot olisi avattu ja olen vapaa elämään. Sexuaalisuus palasi kypällä.Ainoat sivuoireet oli ekat kaksi viikkoa lievä yli ärtymys. Unen laatu parantunut. En sano tätä ihmelääkkeeksi sillä sellaista ei ole, mutta nyt tunnen olon normaaliksi(mitä lie sitten tarkoittaa) Hinnasta voin sanoa vaan seuraavaa. Mihinpä kukakin vertaa. Monet ostavat esim: päivä lehdet, tupakoivat jne. Itse ratkaisin hinnan sillä, että lopetin tupakan johon meni noin 6-7€ päivässä joten laskujeni mukaan olen voitolla. En voi kuin suositella jotka kokeneet samanlaisia sivuoireita muista lääkkeistä kuin minä olen, mutta mutta...vain kokeilemalla jokainen löytää sen sopivan.
Voimia jokaiselle ja onnenpotkuja vuodelle 2011.
P.S. Älkää tuomitko niin herkästi esim: lääketehtaita näiden uusien lääkkeiden kehittäminen maksaa maltaita ja onhan lääkefirmojenkin saatava rahansa takaisin. - Tuikku2556
joneroy kirjoitti:
Luin näitä viestejä jo ennen Valdon käyttöönottoa ja nyt uudestaan kun takana 2kk käyttöä joten osaan varmaan muutaman sanan sanoa ko:lääkkeestä. Itsellä ollut masennus niin kauan kuin muistan, mutta vasta itsemurhan yrityksen jälkeen minut otettiin vakavsti ja sain apua. Monia lääkkeitä kokeillut ja jokaisessa ollut vakavia sivuvaikutuksia mm: Älytöntä ahmimista ja totaalisen sexuaalisen haluttomuuden jne. Siksipä otin ilolla vastaan uutisen tästä uudesta lääkkeestä ja kas kummaa sopii minulle täydellisesti. Elämä normalisoitoi ja nyt tunnen taas kuin lukot olisi avattu ja olen vapaa elämään. Sexuaalisuus palasi kypällä.Ainoat sivuoireet oli ekat kaksi viikkoa lievä yli ärtymys. Unen laatu parantunut. En sano tätä ihmelääkkeeksi sillä sellaista ei ole, mutta nyt tunnen olon normaaliksi(mitä lie sitten tarkoittaa) Hinnasta voin sanoa vaan seuraavaa. Mihinpä kukakin vertaa. Monet ostavat esim: päivä lehdet, tupakoivat jne. Itse ratkaisin hinnan sillä, että lopetin tupakan johon meni noin 6-7€ päivässä joten laskujeni mukaan olen voitolla. En voi kuin suositella jotka kokeneet samanlaisia sivuoireita muista lääkkeistä kuin minä olen, mutta mutta...vain kokeilemalla jokainen löytää sen sopivan.
Voimia jokaiselle ja onnenpotkuja vuodelle 2011.
P.S. Älkää tuomitko niin herkästi esim: lääketehtaita näiden uusien lääkkeiden kehittäminen maksaa maltaita ja onhan lääkefirmojenkin saatava rahansa takaisin.Mulle tuli Valdoxanista migreeni ja sva tuli töistä. Siis kolmena iltana ehdin lääkkeen ottaa. En uskalla käyttää. Jouduin ottamaan Buranaa melkein 3 g. Migreenistä lähtee puhe. Nyt on rytmihäiriöitä ollut koko illan. Pistelee ranteita ja käsiä.
- matti masennus
Sai tänään nämä lääkkeet ja ne maksoivat minulle 2.68€, tosin asun espaniassa. Täkäläinen kela korvaa HYVIN!
- Uskoo67
Mulla on fyrkkaa ostella Valdoo, ja muute toimii.
- 436363634
Ainoa masennuslääke josta itse havainnut jotain tehoa, tosin silloin masennukseni oli jo vaikean masennuksen puolella ja makasin vain sängyssä päivät ja join alkoholia iltaisin kun selvinpäin ei sietänyt oloa. Vaikutti yllättävän nopeasti, jo viikossa tuntui paremmalta ja kahden viikon päästä onnistui taas töissäkäynti. Sitten se teho loppui tavallaan siihen, masennuksen meni vaikeasta ehkä keskivaikeaksi eikä enää 3 kuukaudessa tila muuttunut. Lopetin lääkkeen kalleuden takia.
5-6 muutakin masennuslääkettä olen kokeillut enkä yhdestäkään niistä havainnut tehoa. Joten Valdoxan siinä mielessä vaikuttaa hyvältä. Toisaalta Valdoxania käyttäessäni masennukseni oli kaikista pahimmillaan mitä se koskaan ollut. Muita lääkkeitä olen käyttänyt kun diagnosoitu keskivaikea masennus, Valdoxanin kohdalla oli ja selvä vaikea masennus.
Positiivisenä asiana myös ettei Valdoxanilla minkäänlaisia sivuoireita, ei pystynyt mitenkään huomaamaan että oli ottanut lääkettä. Ärsyttäviä vain ne maksa-arvo verikokeet missä piti usein käydä.
Unirytmiäkin tämän pitäisi parantaa mutta itsellä ei koskaan uniongelmia ollut. Ehkä välillä väsytti hieman enemmän nukkumaan mennessä kun lääkkeen otti illalla.
Suosittelen ainakin jos kärsii vaikeammasta masennuksesta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612775Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152615Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2671575Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841174Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631088- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56879
- 79875