ss Pirkko Nurminen 1962-63.

anninpoika

Sattuisiko tätä kautta löytymään ketään joka mahdollisesti oli noina vuosina Pirkossa? Toki kiinnostaa myös tieto mikäli joku tietää tuttavansa olleen. Enpä pane pahakseni vaikka saisin myöhemmiltäkin ajoilta Pirkossa olleen tarinaa. Itse olin tuolloin pentuna syksystä 1962 kevääseen 1963.

15

2135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olin Pirkko Nurmisessa vuoden 1957 syksystä kevääseen 1958. Olin messikallena, päällikkönä oli
      tuolloin isällinen Toivo Korhonen, kokkina Väinö Ojasti ja stuerttina Kalle Määttänen, kaikki olivat
      vanhija John Nurmisen "veteraaneja". Pirkko Nurminen oli vanha hyvä laiva ja siinä oli hyvä ja mukava
      miehistö.....

      terv. "Kalle"

      • "anninpoika" seppo h

        Moro kalle997.
        Yritinkin joku päivä sitten sinulle viestiäkin. Minulla ovat vain nämä suomi24 ja facbook:ssa hommat hiukan "hakusessa". Toki tämä nettimaailmakin on hakusessa myös. No joka tapauksessa menin varmaan noin 4 vuotta jälkeesi Pirkkoon ahterinkalleksi. Määttänen ja Korhonen olivat varmuudella silloinkin porukassa stä kokin nimeä en muista. Lämmittäjistä muistan "yhtiön miehinä Topin, vanha joskus miinaankin ajanut rehti mies. Toinen lämmittäjä jonka nimenkin vielä pari päivää sitten muistin oli Lahdesta, lyhyt patukka. Kaikki loput olivat varmaankin nuorempia jotka eivät olleet siellä silloin kun sinä olit. Hieno laiva ja hienot muistot toki ovat jääneet olihan Pirkko eka laivani. Minulla on puolikymmentä kuvaakin ja jokossa sinunkin hytistä otettuna yksi. En hallitse tällä sivulla kuvien lähetystä, vaikka ovatkin kuvatiedostoissani. Heitä viestiä jos kiinnosta vielä.


      • Nuori dunkki 8

        Taitaa olla eri Pirkko Nurminen kuin missä minä seilasin 58-59 Colombosta Amsterdamiin Kapkaupungin kautta.
        Pirkko oli juuri ostettu ja me lensimme Colomboon hakemaan sitä.


      • Nuori dunkki 9
        "anninpoika" seppo h kirjoitti:

        Moro kalle997.
        Yritinkin joku päivä sitten sinulle viestiäkin. Minulla ovat vain nämä suomi24 ja facbook:ssa hommat hiukan "hakusessa". Toki tämä nettimaailmakin on hakusessa myös. No joka tapauksessa menin varmaan noin 4 vuotta jälkeesi Pirkkoon ahterinkalleksi. Määttänen ja Korhonen olivat varmuudella silloinkin porukassa stä kokin nimeä en muista. Lämmittäjistä muistan "yhtiön miehinä Topin, vanha joskus miinaankin ajanut rehti mies. Toinen lämmittäjä jonka nimenkin vielä pari päivää sitten muistin oli Lahdesta, lyhyt patukka. Kaikki loput olivat varmaankin nuorempia jotka eivät olleet siellä silloin kun sinä olit. Hieno laiva ja hienot muistot toki ovat jääneet olihan Pirkko eka laivani. Minulla on puolikymmentä kuvaakin ja jokossa sinunkin hytistä otettuna yksi. En hallitse tällä sivulla kuvien lähetystä, vaikka ovatkin kuvatiedostoissani. Heitä viestiä jos kiinnosta vielä.

        Topi Kivimäki oli hyttikaverinani Marja-Liisa Nurmisessa.
        Oli silloin jo palvellut Nurmisella kai 20 vuotta.


      • yksi ja ainoa pirkko
        Nuori dunkki 8 kirjoitti:

        Taitaa olla eri Pirkko Nurminen kuin missä minä seilasin 58-59 Colombosta Amsterdamiin Kapkaupungin kautta.
        Pirkko oli juuri ostettu ja me lensimme Colomboon hakemaan sitä.

        5279292 1938 MATTHEW FLINDERS 2235 V1938 #401 H.C.Sleigh
        1207 5279292 5279292 1938 PIRKKO NURMINEN 2235 1956 V1938 #401 J.Nurminen
        5279292 5279292 1938 RAUMA 2235 1967 V1938 #401 Loffredo & Ummarino


      • Seilori70
        yksi ja ainoa pirkko kirjoitti:

        5279292 1938 MATTHEW FLINDERS 2235 V1938 #401 H.C.Sleigh
        1207 5279292 5279292 1938 PIRKKO NURMINEN 2235 1956 V1938 #401 J.Nurminen
        5279292 5279292 1938 RAUMA 2235 1967 V1938 #401 Loffredo & Ummarino

        http://www.photoship.co.uk/JAlbum Ships/Old Ships Ma/slides/Matthew Flinders-01.html
        alkuperäisenä.


      • tutkailtavaksi

      • Pirkko N
        Nuori dunkki 8 kirjoitti:

        Taitaa olla eri Pirkko Nurminen kuin missä minä seilasin 58-59 Colombosta Amsterdamiin Kapkaupungin kautta.
        Pirkko oli juuri ostettu ja me lensimme Colomboon hakemaan sitä.

        Sori nuo väärät päivämäärät Pirkko Nurmisesta. Sivut 254-255 kertovat tarkemmin.
        Kädessäni on John Nurmisen säätiön kirja Uljaksen Vanavedessä.
        Lensimme 28 hengen voimin Helsingistä Colomboon (silloinen Ceylon) 28.12.1956.
        Joten dementia on muuttanut 2 vuotta minun muistiani lennosta.
        Pirkon alkuperäinen nimi on Mathew Flinders rakennettu 1938 Skotlannissa.
        Reitti oli Colombo-Goa-Mombasa-Durban-Kapkaupunki-Dakar-Boulogne-Amsterdam.
        No, Amsredamissa tuli karattua keväällä kokin kanssa yhtenä sunnuntaiaamuna, kun ei
        haluttu olla koko kesää teläkan metelissä.


      • Tipe oppilas
        Seilori70 kirjoitti:

        http://www.photoship.co.uk/JAlbum Ships/Old Ships Ma/slides/Matthew Flinders-01.html
        alkuperäisenä.

        laiva parantunut Nurmisen käsittelyssä. Tämähän on kuin kreikkalaisten käytössä oleva. Mutta sama paatti. Kyllä maali tekee ihmeitä.

        Onko Pirkossa otettuja kuvia, muutama on merimieskuvissa, mutta lisää otettaisiin mielellään?

        Laitelkaa jos joltakin löytyy, terv. Tipe


      • Karkuri 2

        Joo näköjään on ainakin kokki vaihtunut.
        Me silloisen kokin kanssa karkasimme Amsredamissa yksi sunnuntaiaamu ja tulimme Suomeen.
        Kokkina oli silloin Tuhkanen, etunimi ei tule heti mieleen.
        Se oli keväällä 57, kun olimme tulleet Colombosta kiertäen Kapkaupungin kautta.
        Olin dunkkina, vaikka olin laivan nuorin.


      • muistelee
        Tipe oppilas kirjoitti:

        laiva parantunut Nurmisen käsittelyssä. Tämähän on kuin kreikkalaisten käytössä oleva. Mutta sama paatti. Kyllä maali tekee ihmeitä.

        Onko Pirkossa otettuja kuvia, muutama on merimieskuvissa, mutta lisää otettaisiin mielellään?

        Laitelkaa jos joltakin löytyy, terv. Tipe

        Niin, kyllä Pirkko Nurminen parani Suomalaisten käytössä.
        Amsterdamissa se muutettiin öljylämmitteiseksi ja paljon muutakin tehtiin.
        Koneen laakereita vähän matkalla Colombosta Amsterdamiin kiristeltiin.
        Matka kesti noin 3 kk, tosin poikkesimme Intian Goassa, Mombasassa, Durbanissa, Kapkaupungissa, Dakarissa ja Ranskassa ennen Amsterdamia.


      • Kippari-33

        Iskä (Toivo Korhonen) oli vielä kipparina-65.. kun itse aloitin merimiesurani , Kotkassa nuorena kansioppilaana. Tv: Risto Korhonen.


    • Anonyymi

      Olin Pirkossa - 66 siihen asti kun se myytiin. R. Korhonen.

    • Anonyymi

      Hei
      Olin p
      Pirkko Nurmisessa sähköttäjänä 16
      11.64 -23.5.65
      Nimistä muista messipoika Jarri Nieminen. Konemestari mansikka Haminadta. Kapteeni Korhonen. Kiva Laiva hy vä miehistö ja loistava varustamo.
      Terveisin
      Esko

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe