Hei!
Millä lannoitteella olette saaneet pelargoninne kukkimaan koko kesän? Itse olen käyttänyt Biolanin kanankakkaa, mutta onko se sittenkään sopiva lannoite?
Välillä kukkani melkein kuolivat jatkuvista sateista. Nyt ne ovt muuten toipuneet, mutta kukkia ei enää ole ilmestynyt. On niissä muutama nuppu, mutta nekin kooltaan pieniä. Olenkohan lannoittanut liikaa, vai liian vähän, vai väärällä tuotteella?
Kertokaa te, jotka olette onnistuneet pelakuittenne kanssa, millä metodilla se tapahtuu! Tykkään niistä kukista, ja haluaisin onnistua ensi kesänä. Kiitos vastauksista!
Pelargonin lannoitus
3
4117
Vastaukset
- on aika
turha laittaa. Parempi on käyttää jotakin kastelulannoitetta joka sekoitetaan veteen. Kanankakassa on ravinteita seuraavasti: N-P-K 4-1-2 kun taas esim. Kekkilän kastelulannoitteessa on N-P-K 17-4-25. Kuten huomaat joutuisit antamaan aika paljon kanankakkaa jotta kukkasi saisivat siitä tarvitsemansa ravinteet. Itse käytät kastelulannoitteita joka kesäkukalle ja hyvin jaksavat kukkia ja kasvaa. Pelargonia tarvitsee aika paljon ravinteita ja sitä voi kerralla kastella reilustikin mutta kasteluiden välissä on mullan saatava kuivahtaa jotta juuret saavat happea, joten on parempi myös kasvupaikan olla sateelta suojassa.
- Anonyymi
Npk luku ei tarkoita määriä vaan suhteita. Npk 412 voidaan ilmaista myös 16-4-8 muodossa. Mikä kertoo että siinä (kanankakassa) on huomattavan vähän kaliumia, jota pelargoni kaipaa, suhteessa typen ja fosfori
- mennään
Epäilen, että ovat suuttuneet liiasta vedestä, jurottavat aikansa ja ottavat loppukirin kukinnassa. Pelargonia ei tykkää paljosta sateesta. Jos kukkasi ovat purkissa, niin kannattaa nostaa johonkin suojaan ukkoskuuroilta ja jatkuvalta vedentulolta - pikku kuurot ei haittaa mitään.
Talvetan omani viileässä huoneessa. Keväällä leikkaan, istutan uuteen multaan ja pistän pari kourallista kanankakkaa purkin pohjalle. Silläpä ne on jaksaneet syksyyn kukkia, osa yrittää vielä sisään tulon jälkeenkin nuppuja työntää.
Jos ei ole talveksi viileää paikkaa, voi kokeilla pistokkaista saada menemään huonekasvina. Eli leikkaat pari latvusta ja tökkäät kosteaan taimimultaan. Jahka alkaa tehdä uusia lehtiä, niin annat kohtuudella lannoitetta. Mahdollisimman valoisassa paikassa menee kevääseen, jolloin voit taas ottaa pistokkaita ja saat taimet omasta takaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293537- 851835
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151611Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541352VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901194Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1081162- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80915Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887