uros 159

vastauksiiii

noniin kertokaas kaikki alfa romeo 159 plikat ja pojjaat, että kantsiiko ostaa??ollaan tekemäs kauppoja sellasesta dieselistä..se maksaa jonku 26t euroa ja ajettu joku 25 tonttuu..??aika halpa muihin verrattuna??vai??no joka tapauksessa auto oli kyl tosi komee ja hieno ajaa ja tekis niin mieli, mutta sitten kaveri tuli ja alkoi romuttaa meidän mielitekoo mm. siten, että hajoilee koko ajan ja auto kököttää vaan korjaamolla..no takuuta kys autoon olisi vielä 4 vuotta jäljellä..???mä haluun kuulla VAAN JA AINOASTAAN SELLAISTEN IHMISTEN MIELIPITEITÄ JOILLA ON OLLUT TÄLLÄINEN AUTO!!!!EI NIIDEN JOTKA ON KUULLU/ LUKENU KAVERIN TUTUN KAIMAN KUMMIN SERKUN SISKOLTA ETTÄ EI KANTSI OSTAA... :) KIITOS...

11

1580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pk
    • Alfailija

      Teen nyt senverran väärin, että en ole omistanut Alfa 159:ää, mutta taloudessamme on ollut vuosikaudet 156 , joten jotakin kokemuspohjaa ko. merkistä on.

      "Kantsiiko ostaa???" -kysymykseen voi vastata sikäli epäsuorasti, että mikäli haluaa tasavahvan, laadukkaan, kohtuu edullisesti ylläpidettävän ja luotettavan perusauton vailla vippaskonsteja, niin "ei kantsi".

      Olen aina sanonut, että Alfa on hieno, persoonallinen ja eräällä tavalla ihan hyväkin auto (riippuu tietysti, mihin sitä vertaa) mutta uutena se ei ole hintansa väärti ja siinä on omat erityispiirteensä joita myös "italialaisuudeksi" kutsutaan.

      Tyylikkään ulkonäön, temperamentikkaan ajettavuuden ja terhakkaan suorituskyvyn saralla italialaiset osaavat kyllä hommansa, mutta muun ei ole sitten niin nuukaa.

      Siksi Alfaa harkitessaan kannattaa kysyä itseltään todella vakavaan sävyyn: "Haluatko ajaa ja omistaa Alfa Romeon???" Vaikka se ei ole sen kummempi auto kuin muutkaan, eroaa se silti kokonaisuutena niin paljon vastaavasta, ns:"perusautosta", ettei sitä voi oikein hyvällä tahdollakaan kutsua minkään muun merkin "vaihtoehdoksi" jota vain kokeillaan.

      Alfa vaatii omistajaltaan ymmärtämystä ja kykyä tutkia sen sielunelämää ts. vilkuilla konetilan puolelta, onko nestevuotoja (yleensä ei ole), kurkistella mittatikusta, onko koneöljyä riittävästi (yleensä sitä on tai ei ole) ja ylipäätään hieman tarkkailla donnan yleistä olotilaa.

      Toyotamainen "bensaa tankkiin ja määräaikaishuollot" -tyylinen ylläpito ei riitä Alfalle. Ei myöskään saa hötkyillä turhien nitinöitten ja natinoitten perään, jotka saisivat Audi - Volvo -miekkosten hermot riekaleiksi. Ei, ne kuuluvat hintaan!

      Toki Alfa 159 on kirinyt laadussa tuntuvasti 156:seen verrattuna, mutta millekkään japsi/germaanitasolle ei siinä ole päästy.

      Eikä se kai ole ollut tarkoituskaan. Mikäli Alfan kaltainen tyylikäs ja ajoltaan upea auto olisi vielä korkealaatuinenkin, ostaisivat sitä sellaisetkin ihmiset jotka eivät sen rattiin kuulu! ts. turhantärkeät ja takakireät Rayban -tyypit, joiden täytyy päästä tiellä ohi kaikesta, mikä liikkuu.

      Alfalla ajavat eivät kuulu tähän ryhmään, vaan he ovat tunnetusti herrasmiehiä ja -naisia, jotka kunnioittavat muita tielläliikkujia. Heidän ei tarvitse näyttää eikä päteä, eikä olla takakireitä koska heillä on niin hauska auto:

      Alfa Romeo!

      ps: nämä kokemukset ovat omia, eivät kaverin tutun kaiman kummin serkun siskolta kuultuja ;)

    • minulla on

      Ostin v. 2007 159 JTDm 2.4 koneella eikä siinä ainakaan mitään ihmeempää vikaa ole ollut. Tietysti siinä uutena oli muutamia säätämisiä, jotka hoidettiin takuuna, mutta kokonaisuutena olen ollut autoon tyytyväinen.

      Ainoa huono puoli alfassa on, että se on melko janoinen vehje. Talvisin kulutus on miltei puolitoistakertainen tehtaan ilmoittamiin, mutta se on vaan kestettävä.

      Toisaalta, löytyyhän jokaisesta automerkistä niitä "maanantaikappaleita", jotka renaavat jatkuvasti. Minulla on kai sitten ollut vain hyvä tuuri.

      • mokasi

        Koppa vain vaihtui tekniikka polonezissä ja alfa-fsossa on sama. Se on jännä juttu ensin se oli fiat ja sen jälkeen polonez vielä puuttuu lada, niin italo-autot on pelastettu.


    • Alfatar 77

      Itsellä ollu ja on yhä kesä autona toinen.
      156 Alfasta jouduin luopumaan sillä tarvin isomman auton perhesyistä.Miltei sain tilalle farmari alfan vaan ei käyny vaihtokauppa...
      Sprintti seisoo tallissa yhä.Jarru osat pitäis toiselle puolelle eteen vaihtaa nekin olisi jo vaan kun ei ole ehtinyt vaihtaa.
      156 toimi kuin unelma.Ei tarvinu huollossa kyllä turhaan seisotella.Perushuollot jotka tehdään muihinki merkkeihin siihen tehtiin ajallaan ja hoitu siinä missä muidenki merkkien huollot.Mitään ei autosta hajonnu mun aikana kertaakaan ja kuitenki useamman vuoden oli mulla alla.Ruostetta ei ollu missään. Sprintin jarrut ei menny itellä jumiin vaan kaverilla.Oli ajanu vähän väärästä paikasta.

      Alfasta oli mullakin ensin huonoja kokemuksia vaan kun 156 tuli eteen ihastuin siihen ja sen jälkeen todennu että alfa on ihan hyvä auto siinä missä muutkin ja erottuu taatusti kaiken maailman riisikuppien joukosta tien päällä.Ajettavuus on todella hyvä esim johonki audiin tai riisi kuppeihin verrattuna...Ja kokemusta myös baijerilaisesta mutteri sosrvisat erilaisista ja alfan rinnalla baijeri jää kauas taakse.

    • 159

      Viides Alfa menossa, ajan vuodessa noin 80-90 tuh. kertaakaan en ole jäänyt välille, nyt menossa 159 jtdm
      mittarissa 127tuh. kaikki alfat ovat tulleet halvemmaksi kuin esim aiemmat "baijerilaiset"Huolto/korjaamokulut. Kulutus todistettavasti(kirjanpidollinen) 6,1l diesel. tehoa 235hv vääntöä riittää. Hakekaa vertaista ja todistakaa ettei Alfa olisi hyvä vaihtoehto.
      Ilmeisesti kaikki Alfaa arvostelevat omistavat riisikuppi dx:än.Ajavat lippavinossa luu ulkona kuunnellen pop vehkeet kaakossa. eipähän kuulu 1,1 l moottori ,eikä typykät huomaa kaverin dx:ää popin paukkeelta. Olkaa rohkeita ja erillaisia, luulot eivät ole tiedon väärtejä. Alfassa on sitä mitä kaikki ei todellakaan ymmärrä.Suosittelen vaikkakin hinta laskee nopeasti, mutta niin se on laskenut minun muissakin merkeissä.

    • osta ja korjauta

      Haha haa tuttavalla on semmoinen 159 2l ja kun osti sen niin sanoin että kannatiko kun ne ei kestä kuitenkaan. No niin vuosia on mennyt ja alfa on kestänyt ihan asiallisen hyvin.
      Hiukka enempi vikoja voi olla kuin joku mazda toyota mutta eipä kovin suurta eroa ja on persoonallisempi auto mutta ei ole mikään voimakas ihan nössö 2l tasoa vaan kuten muutkin nuhaiset vapaastihengittävät.

      • oikaisu

        "Tutulla on..."
        Kunhan nyt ensin vaivautuisit tarkistamaan asian todellisen tilan. 159 mallissa ei ole mitään 2 litran konetta. Siitä löytyy 2.2 ja 3.2 litran bensakoneet sekä, 1.9 ja 2.4 dieselit.
        Painu takaisin sinne esson paariin tarkistamaan tietosi, tosin ei sieltä ennenkään ole mitään järkevää asiaa kuulunut. Kaikki jutut tahtovat olla tasoa "kuulin, että yhden kummin kaiman..."


      • laihanteri
        oikaisu kirjoitti:

        "Tutulla on..."
        Kunhan nyt ensin vaivautuisit tarkistamaan asian todellisen tilan. 159 mallissa ei ole mitään 2 litran konetta. Siitä löytyy 2.2 ja 3.2 litran bensakoneet sekä, 1.9 ja 2.4 dieselit.
        Painu takaisin sinne esson paariin tarkistamaan tietosi, tosin ei sieltä ennenkään ole mitään järkevää asiaa kuulunut. Kaikki jutut tahtovat olla tasoa "kuulin, että yhden kummin kaiman..."

        Minulla on 2003 Alfa 156 SW, olen ollut autoon tyytyväinen. Auto on toiminut hyvin ja sitä on mukava ajaa ja se erottuu muiden autojen massasta hienolla ulkonäöllään. Autossa ei ole ollut mitään suurempaa vikaa, polttimoita siihen on jouduttu vaihtamaan vähitään 1 kpl/vuodessa. Nyt viimeisen vuoden aikana autosta on mennyt suuret mittarivalot ja nyt meni pimeäksi bensiininmäärän mittarivalo. Autoon on myös vaihdettu taakse jarrupalat ja jarrulevyt sekä uusittu tukivarsi hintaa hommalle tuli 650 €. Vuonna 2006 autoon vaihdettiin kaikki kiristäjät ja hihnat tämä remontti maksoi noin 800 €. Tällä hetkellä auto hienossa kunnossa.
        Turussa on tällä hetkellä myynnissä Alfa 159 rekisteröity 2006 marraskuussa,1.9L SW bensakoneella. Sain auton käyttööni täksi viikonlopuksi, Olen ajanut sillä noin 100 km, Auto kulkee hienosti on erittäin hiljainen ja siisti sisätiloistaan auton ulkopuolella on kiveniskeytymiä jonkin verran. Auton väri on kaunis Ferrarin punainen. Autolla on ajettu 45000 km.
        Minua ihmetyttää miksi auto on katsastettu vasta noin viikko sitten. Takuukin on rauennut, koska auto ei ole Deltan omistukseesa.
        Ostopäätös minun on tehtävä huomenna, Tunne sanoo, osta auto, se on hieno, kolme vuotta nykyistä uudempi ja välirahaa on annettav alle 10000 €. Järki sanoo mieti vielä.
        Mitä mieltä olette kannattaako tehdä kauppa ?


      • Kaj Vissin
        laihanteri kirjoitti:

        Minulla on 2003 Alfa 156 SW, olen ollut autoon tyytyväinen. Auto on toiminut hyvin ja sitä on mukava ajaa ja se erottuu muiden autojen massasta hienolla ulkonäöllään. Autossa ei ole ollut mitään suurempaa vikaa, polttimoita siihen on jouduttu vaihtamaan vähitään 1 kpl/vuodessa. Nyt viimeisen vuoden aikana autosta on mennyt suuret mittarivalot ja nyt meni pimeäksi bensiininmäärän mittarivalo. Autoon on myös vaihdettu taakse jarrupalat ja jarrulevyt sekä uusittu tukivarsi hintaa hommalle tuli 650 €. Vuonna 2006 autoon vaihdettiin kaikki kiristäjät ja hihnat tämä remontti maksoi noin 800 €. Tällä hetkellä auto hienossa kunnossa.
        Turussa on tällä hetkellä myynnissä Alfa 159 rekisteröity 2006 marraskuussa,1.9L SW bensakoneella. Sain auton käyttööni täksi viikonlopuksi, Olen ajanut sillä noin 100 km, Auto kulkee hienosti on erittäin hiljainen ja siisti sisätiloistaan auton ulkopuolella on kiveniskeytymiä jonkin verran. Auton väri on kaunis Ferrarin punainen. Autolla on ajettu 45000 km.
        Minua ihmetyttää miksi auto on katsastettu vasta noin viikko sitten. Takuukin on rauennut, koska auto ei ole Deltan omistukseesa.
        Ostopäätös minun on tehtävä huomenna, Tunne sanoo, osta auto, se on hieno, kolme vuotta nykyistä uudempi ja välirahaa on annettav alle 10000 €. Järki sanoo mieti vielä.
        Mitä mieltä olette kannattaako tehdä kauppa ?

        Osta ihmeessä. Tuon takuukin on rauennut vaan siksi ajaksi kun auto on toisen autoliikkeen (ei-Deltan) omistuksessa. Sitten kun olet sen ostanut alkuperäinen takuu jatkuu edelleen. Tuo sen takia etteivät muut autoliikkeet voisi korjauttaa mahdollisia vikoja takuun piikkiin.


      • laihanteri
        Kaj Vissin kirjoitti:

        Osta ihmeessä. Tuon takuukin on rauennut vaan siksi ajaksi kun auto on toisen autoliikkeen (ei-Deltan) omistuksessa. Sitten kun olet sen ostanut alkuperäinen takuu jatkuu edelleen. Tuo sen takia etteivät muut autoliikkeet voisi korjauttaa mahdollisia vikoja takuun piikkiin.

        Kiitos palautteesta ja ostokehoituksesta Alfaan. Ostin Alfan viikonlopun koeajon jälkeen. Auto vaikuttaa todella hyvältä. Autoliike antoi sille puolen vuoden takuun. Viimeinen auton huolto oli tehty nyt marraskuussa myyjän liikkeessä, vaikka tämä toisessa liikkeessä tehty huolto päättäisikin nyt Deltan huoltovastuun vuoteen 2011, niin en kuitenkaaan ole pettynyt tekemääni kauppaan.
        Olen keskustellut myös auton vanhan omistajan kanssa, hän sanoi auton toimineen hienosti kolme vuotta, mutta hän halusi vaihtaa auton uuteen WW Golfiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe