Tänään keskustelin Soneran asiakaspalvelijan kanssa heidän chatissaan ainakin puoli tuntia saamatta oikeastaan minkäänlaista apua ongelmaani.
Eli meillä on Sonera extra 10/2M laajakaista ja kyseinen Zyxelin modeemi. Modeemin status näyttää kuitenkin että yhteys olisi vain n. 3/1M.
Olen yrittänyt lähes kaikki eri keinot, enkä tajua enää missä vika voi olla, ellei se sitten ole modeemissa. Sen kokeilen tässä joku päivä toisella modeemilla.
Olen kokeillut nyt kahta eri puhelinpiuhaa, ei vaikutusta.
Yrittänyt vaihtaa modeemin reitittävästä siltaavasta, tulos: ei saanut enää yhteyttä internetiin.
Resetoinut modeemin monta kertaa, ei mitään vaikutusta.
Alkaa hieman ärsyttää kun maksaa kuitenkin kolme kertaa nopeammasta liittymästä, ja kun ei osanneet Sonerallakaan mitään neuvoa. Sanoivat vaan että kannattaa testata ensin toisella modeemilla, ennen kuin tekee vikailmoituksen, koska jos vika on silloin modeemissa, maksaa huoltomiehen käynti 99€.
Jos joku osaisi antaa jonkunlaista neuvoa, jos on ollut samanlaista ongelmaa, niin olisin erittäin kiitollinen.
ZyXel P660HW-D1 + Sonera Extra 10/2M
3
1130
Vastaukset
- Soneraan kyllästynyt
Soitin samasta syystä soneran asiakaspalveluun ja laittoivat viestin puhelimeeni, johon vastamaalla (sitten kun kaikki kotokonstit kokeiltu) rekisteröityy vika ja joku alkaa kai korjaa...joskus..
Zyxel p-600 modeemi meillä ja 24Mb liittymä pitäis olla. Testeillä ajettuna kuitenkin reilu 5 megaa vain on nopeus! Melkein 20 megaa jää siis matkalle ja maksetaan 24 koko ajan. Saavat kyllä hyvittää seuraavassa laskussa jotain.
Pitänee kai vaihtaa takas elisaan kun talommekin on elisan kaapelissa...- DigiJussi
Liittymän nopeus 24 megaisella on yleensä todellisuudessa keskimäärin 16 megaa.
- pitää tukea adsl 2+ tila
DigiJussi kirjoitti:
Liittymän nopeus 24 megaisella on yleensä todellisuudessa keskimäärin 16 megaa.
adsl 8/1M, adsl 2 kai 12/1 ja adsl 2 24/ jotain .....3? En muista tarkkaa mutta ne on jotennii sillei ja linjan laadusta ja kuormasta sitten lisää..... Toki voit tilata 24 megaa jonnekin missä linja on 8M eli noin 6,5-7M todellista tai alle ... Siellä missä sonera itse vuokraa verkkoa joltain toiselta operaattorilta ja sinulta laskutetaan sen toisen firman veloittama summa työstä. Ja koska laki oikeuttaa nyt palvelut verovähennysoikeuteen niin operaattorit on maksullistaneet ajatuksensakin laskuttaakseen verovähennysoikeuttasi hyväksi käyttääkseen. Tietystikään kaikki ei mee verovähennykseen ja kertymää pitää olla, osa jää itse maksettavaksi. Kaikki kestää vielä kun isäntäoperaattorille lähetetään toimeksianto ... ja kiitä onneasi ettet ottanut langatonta laajakaistaa sillä sehän se vasta surkee... 2M/364K max tai HSUPA 5/1,4 (vanhalla 900 verkolla) max. vasteajat vähän pidemmät kuin lankaverkossa. Onnea odotteluun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212247- 701136
- 107990
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72979- 46966
Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p55927KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.12891Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31890Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55888Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(47820