minne kauppakorkeakouluun on helpointa päästä? mitä kauppakorkeita edes on olemassa?
oma sisko nimittäin pääsi lapin oikikseen(hyi oikis! yäk!) ja pyrki sinne täältä helsingistä käsin ku sinne lappiin sisäänpääsy prosentti on 30% ja hesas alle 20%.
Eli minne kauppikseen pääsee helpoiten!!?
onko muuten totta että kaikki kaupiksen opiskelijat on kyynisiä pissapäitä, joil ei oo paljoo kavereit? oon kuullu semmosii juorui.
kiitos kaikkille vastaajille.
minne kauppikseen on helpointa päästä?
7
3822
Vastaukset
- eshim
Vaasa,Lappeenranta,Joensuu ja Kuopio. Senkus vaan kävelet sisään,opiskelet tutkinnon ja elät onnellisena työelämän loppuun.
- vitun hauskaa!
hanki elämä
- pari vaihtoehtoa
Joensuu on pisteiden valossa selvästi helpoin.
Hieman tasokkaammista ja sisäänpääsyltään myös helpoista yliopistoista Oulu voisi olla hyvä vaihtoehto; suuri yliopisto ja laaja kauppatieteellinen tdk.- h u o h
kiitti!
- Conando
Viestistäsi saa sen kuvan, että pyrit löytämään ns. aidan matalimman kohdan. Ei siinä mitään, toki niin voi halutessaan tehdä, mutta suosittelen miettimään muitakin puolia: missä kaupungissa haluat elää n. 3-7 vuotta, mikä kauppiksen erityisala voisi kiinnostaa ja millaisia ovat työllistymsimahdollisuudet eri piireissä.
Toki sisäänpääsykriteeritkin ovat tärkeä huomioitava tekijä, ei siinä mitään. Jos haluaa vaikkapa HSE:seen, niin täytyy olla valmis tekemään riittävästi lukutöitä (tarve vaihtelee tietysti yksilöittäin).
Itse en ole koskaan (minulla on 4 opiskelupaikkaa) opiskelupaikkaa valinnut sisäänpääsyn vaikeuden/helppouden perusteella, vaan puhtaasta kiinnostuksesta. Erilaiset kiinnostavat paikat ovat sitten vaatineet eri tavalla työtä. joihinkin on tarvinnut lukea huolella, toisiin vähemmän.- kiva kun ajattelet mua
kyllä voin asua missä vaan, vaikka kuinka kauan. Ja hienoa että sinulla on 4 opiskelupaikkaa! (HAHAHA! vittu räjähdin tolle :D:D). Mutta minä itse mielummin kiipeän huipulle helpointa reittiä. tyhmät menee vaikeimmasta.
- oppinutko?
kiva kun ajattelet mua kirjoitti:
kyllä voin asua missä vaan, vaikka kuinka kauan. Ja hienoa että sinulla on 4 opiskelupaikkaa! (HAHAHA! vittu räjähdin tolle :D:D). Mutta minä itse mielummin kiipeän huipulle helpointa reittiä. tyhmät menee vaikeimmasta.
Kiipeät huipulle helpointa reittiä? Ja tyhmät menee vaikeimmasta?
Eikö tärkeintä ole kuitenkin saavuttaa tavoitteensa ja valita siihen asianmukaisin tie?
Sinulla ei niitä tavoitteita selkeästikään tunnu olevan... Taidat haluta vain "huipulle" tietämättä mitä se omalla kohdallasi on. Taidat varmaan myös haluta törkeän korkean palkan, tietämättä, mitä niillä rahoilla ikinä tulet tekemään? Kannattaa myös tajuta se, että mitään suurta ei saavuteta helpolla. Eli jos menet sitä helpointa reittiä, tulevat palkintosi olemaan sen mukaiset. Jos taas olet valmis tekemään paljon sen eteen, mitä haluat...
Tietysti on aivan todella hienoa, jos et vielä ihan tiedä mitä haluat ja ajattelet, että kauppis voisi johtaa siihen sitten kun tajuat mitä se on. :)
Ouluun oli tänä vuonna helpoin päästä ja ihan hyvä koulukin kaiketi. Tosin Tampereella on vapaa sivuaineoikeus kun et välttämättä aivan tiedä, mitä haluat, mutta sinne on taas yleisesti ottaen toiseksi vaikein päästä. Riippuu vähän mitä haluat opiskella. Missä taas tullaan siihen, että Oulussa sekä Tampereella pitää valita pääaine haun yhteydessä.
Tuossa todella hyvät sivut kauppiksista:
http://www.kauppatieteet.fi/
Katsopa vaikka tämän vuoden tilastot, siinä myös listattuna kaikki kauppikset ja tokalla sivulla sisäänpääsypisterajat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko821559- 401219
Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja192846En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu82840- 53815
- 61812
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20810- 37738
- 33719
- 38709