VAROITUS, älä käytä Roomsnetiä hotellin varaukseen!!!

Minnamari1976

VAROITUS

Älä käytä Roomsnet -nettipalvelua hotellin varaukseen. Olimme varanneet 2 hotellihuonetta viikoksi Mallorcalla ja maksaneet etukäteen Visalla. Hotelliin tullessamme (viime viikolla) meille kerrottiin, että paikallinen agentti on peruuttanut varauksen, koska ei saa Roomsnetilta rahoja.

Jouduimme ottamaan huoneet toisesta hotellista ja maksamaan niistä 1400 €. Meillä on edelleen 1250 € maksettuna Roomsnetille. Heidän puhelimensa eivät vastaa ja firma on ilmeisesti konkurssin partaalla. Monille muillekin on käynyt näin.

Aikaisemmin olen aina varannut kaikki hotellit netistä, mutta jatkossa mietin tarkkaan.

7

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heidi, Turku

      hotellihuoneita. Luottokunta peruuttaa maksun ellei se ole jo lähtenyt tililtäsi.

    • Heidistina

      hotellihuoneita. Luottokunta peruuttaa maksun ellei se ole jo lähtenyt tililtäsi.

      • Minnamari1976

        Jep, hyvä neuvo. Ilmoitin toki heti paikanpäällä Luottokunnalle, mutta maksu on maksettu jo kesäkuussa ja Roomsnet on saanut rahansa. Silti ainakin kuluttajaneuvonnan sivujen mukaan Visa on velvollinen palauttamaan rahat jos tuotetta tai palvelua ei ole saatu.

        Olen reklamoinut Roomsnetiin ja ihmeekseni sain eilen sieltä jopa vastauksen (puhelimet eivät vastaa) kun uhkasin viedä asian oikeuteen. Lupasivat palauttaa rahat ja mahdollisesti jopa korvata erotuksen uudesta hotellihuoneen hinnasta. Hyvältä kuulostaa, mutta en usko ennen kuin rahat ovat tilillä.

        Olen aina varannut hotellit netistä ongelmitta, mutta nyt täytyy olla tarkempi kun matkalu kärsii lamasta ja firmoja menee kanttuvei.


    • luumi1

      Meiltä oli myös peruttu 2 huonetta Intercity hotellista Bremenissä 11.8.09. Peruutuksen oli tehnyt Miki travel faksilla. Roomsnet tietenkin lupaa palauttaa rahat, joita ei ole kuulunut, joten tein luottokuntaan reklamaation petoksesta.

    • Paavo...

      Kiitos varoituksesta!

      Firman kautta on tehty useampikin varaus ja kaikki on toiminut loistavasti, nyt kuitenkin he näyttävät olevan tosiaankin taloudellisissa vaikeuksissa, englanninkieliset foorumitkin nostivat sen esille. Eilen koko varaussysteemi ei näyttänyt hintoja. Vanhat asiakastiedot ja bonukset tallessa, mutta... ei kiitos, ei tällä kertaa, ehkä joskus ensi vuonna jos koko roomsnet on vielä pystyssä.

      • Minnamari1976

        luumi1: yritä muistuttaa Roomsnetiä asiasta mahdollisimman usein, niin ehkä saat rahasi varmemmin takaisin...? Nettikeskustelujen mukaan muutama, joiden hotelli peruttu elokuussa, on saanut rahansa takaisin, mutta se on vaatinut lukuisia puhelinsoittoja ja sähköposteja Roomsnettiin. Itse olen lähettänyt postia monet kerrat ja vaatinut rahoja aina tiettyyn päivään mennessä. Jotain se on EHKÄ auttanut, sillä Roomsnetistä soitettiin minulle ja kerrottiin että rahat palautetaan 2 viikon kuluessa. Aikaisemminkin kyllä kertoivat sähköpostilla päivän jolloin rahat palautetaan, mutta sitten antoivat jonkun tekosyyn miksi ei "järjestelmävian vuoksi" palautettukaan.

        Uskon että aika hatarat mahdollisuudet niitä on saada, mutta toivotaan. Ehkä he kuitenkin palauttavat helpommin niille, jotka asiasta aktiivisesti muistuttavat ja uhkaavat oikeustoimilla. Tietty jos firma on lähes konkurssissa, niin eipä siinä paljon palautella.

        Minäkin olen aikaisemmin varannut Roomsnetistä ongelmitta. Kyllä nyt lama vaikuttaa takuulla muihinkin nettivälittäjiin, joten olkaa tarkkana niidenkin kanssa.


      • huijattu
        Minnamari1976 kirjoitti:

        luumi1: yritä muistuttaa Roomsnetiä asiasta mahdollisimman usein, niin ehkä saat rahasi varmemmin takaisin...? Nettikeskustelujen mukaan muutama, joiden hotelli peruttu elokuussa, on saanut rahansa takaisin, mutta se on vaatinut lukuisia puhelinsoittoja ja sähköposteja Roomsnettiin. Itse olen lähettänyt postia monet kerrat ja vaatinut rahoja aina tiettyyn päivään mennessä. Jotain se on EHKÄ auttanut, sillä Roomsnetistä soitettiin minulle ja kerrottiin että rahat palautetaan 2 viikon kuluessa. Aikaisemminkin kyllä kertoivat sähköpostilla päivän jolloin rahat palautetaan, mutta sitten antoivat jonkun tekosyyn miksi ei "järjestelmävian vuoksi" palautettukaan.

        Uskon että aika hatarat mahdollisuudet niitä on saada, mutta toivotaan. Ehkä he kuitenkin palauttavat helpommin niille, jotka asiasta aktiivisesti muistuttavat ja uhkaavat oikeustoimilla. Tietty jos firma on lähes konkurssissa, niin eipä siinä paljon palautella.

        Minäkin olen aikaisemmin varannut Roomsnetistä ongelmitta. Kyllä nyt lama vaikuttaa takuulla muihinkin nettivälittäjiin, joten olkaa tarkkana niidenkin kanssa.

        sama juttu, heinäkuisia saatavia ei ole tippunut roomsnetiltä, vaikka on luvattu moneen kertaan. Ei auttanut uhkailu oikeudella ja ties millä. Poliisista sanoivat, että kyseisellä firmalla monia juttuja, muttaa ihmiset eivät tee ilmoitusta kun yleensä luottokunta maksaa. Eli tehkää rikosilmoitus aina, jotta saatais loppumaan v-mäinen huijailu! huh, googlatkaa sanoilla warning roomsnet... ja tulee kansainvälistä juttua samasta hommasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe