Muistikortinvaihto suurempaan ja edellisen kopiointi

Kysyvä ei tieltä eksy

Ostin TomTom One laitteeseeni isomman 4GB muistikortin jotta saisin ladattua uudempia karttoja. Nyt on ongelmana se, että en tiedä miten saisin edelleisen muistikortin tiedot kopioitua uudelle kortille, sillä minulla ei ole kortinlukijaa käytettävissä. Tuo perinteinen resurssienhallinnan kautta tapahtuva kopiointi ja liittäminen ei onnistukaan kuten olin kuvitellut, sillä F-asema ei tunnista uutta tyhjää korttia.

13

1459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistikortinlukija

alle kympillä saa jo valita

• Sanut

Olen siinä käsityksessä, että jos kyseessä on perus TT One, niin se ei laisinkaan hyväksy SDHC kortteja. Eli maksimi muistikortin koko olisi 2GB SD.

• Voi vittu

softasta kiinni eli mikä versio sulla on?

• 3.0
        Voi vittu kirjoitti:

softasta kiinni eli mikä versio sulla on?

se on bootloader.ista kiinni eikä softasta! Olen kokeillut 8gb SDHC korttia ja toimii mukisematta jopa 16Gb toimii, sen verran myös että 8gb microSD korttia kokeillut ja toimii. Vakio käytössä mulla on tällä hetkellä 4GB SDHC kortti, eli se bootloader on se tärkein jotta isot kortit toimii versio 5.5**** ja ylöspäin

• 3.0
        3.0 kirjoitti:

se on bootloader.ista kiinni eikä softasta! Olen kokeillut 8gb SDHC korttia ja toimii mukisematta jopa 16Gb toimii, sen verran myös että 8gb microSD korttia kokeillut ja toimii. Vakio käytössä mulla on tällä hetkellä 4GB SDHC kortti, eli se bootloader on se tärkein jotta isot kortit toimii versio 5.5**** ja ylöspäin

ja mun laite on TT One New Edition= kohta 3 vuotta vanha laite

• 3.0
        3.0 kirjoitti:

Bootloader.eista

Default TomTom Bootloaders {version / test / check / results}
        As for navcore I found that in the last time TT release different bootloder version. About the last version I want to make with the help of forum poster a list of last BL version and teh result of test on different TT product.

I start with my test on TT ONE V6. I will fill in the table with result of other tests.

The recogniton (on TT ONE) of SDHC started with BL 5.5012

------------------- Download BL file

Bootloader 5.5128

Bootloader 5.5122 SUGGESTED !!

Bootloader 5.5112
        Bootloader 5.5106
        Bootloader 5.5022
        Bootloader 5.5015
        Bootloader 5.5012
        Bootloader 5.5011
        Bootloader 5.5010
        Bootloader 5.5001
        Bootloader 5.3026
        Bootloader 4.86

Thanks Alex for file and suggestion.

------------- A smart history of BL version

5.5001 - Unknown
        5.5012 - Recognize SDHC (> 2GB) on TT ONE
        5.5015 - Unknown
        5.5022 - Fix a writing problem over > 4GB barrier
        5.5112 - Support for all TT and MicroSD/SD over 4GB

------------ BL test

Bootloader Version - Tested (OK) on

5.5001 - One V6

5.5012 - One V6 - Rider2 - GO720

5.5015 - One V6 - GO720

5.5022 - One V6 - Rider2 - GO720

5.5105 - One V6 - Rider2 - GO720

5.5112 - One V2/V3/V6 - One XL

5.5122 - One V2/V3/V6 - One XL. Some problems with GO300

5.5128 - One V2/V3/V6 - One XL. Some problems with GO300

----------------------------- Requirements

5.5122 - Required to run TT Navcore 8.402/8.410.

5.5128 - Required to run TT Navcore 8.412.

• Kysyvä ei tieltä eksy
        3.0 kirjoitti:

Bootloader.eista

Default TomTom Bootloaders {version / test / check / results}
        As for navcore I found that in the last time TT release different bootloder version. About the last version I want to make with the help of forum poster a list of last BL version and teh result of test on different TT product.

I start with my test on TT ONE V6. I will fill in the table with result of other tests.

The recogniton (on TT ONE) of SDHC started with BL 5.5012

------------------- Download BL file

Bootloader 5.5128

Bootloader 5.5122 SUGGESTED !!

Bootloader 5.5112
        Bootloader 5.5106
        Bootloader 5.5022
        Bootloader 5.5015
        Bootloader 5.5012
        Bootloader 5.5011
        Bootloader 5.5010
        Bootloader 5.5001
        Bootloader 5.3026
        Bootloader 4.86

Thanks Alex for file and suggestion.

------------- A smart history of BL version

5.5001 - Unknown
        5.5012 - Recognize SDHC (> 2GB) on TT ONE
        5.5015 - Unknown
        5.5022 - Fix a writing problem over > 4GB barrier
        5.5112 - Support for all TT and MicroSD/SD over 4GB

------------ BL test

Bootloader Version - Tested (OK) on

5.5001 - One V6

5.5012 - One V6 - Rider2 - GO720

5.5015 - One V6 - GO720

5.5022 - One V6 - Rider2 - GO720

5.5105 - One V6 - Rider2 - GO720

5.5112 - One V2/V3/V6 - One XL

5.5122 - One V2/V3/V6 - One XL. Some problems with GO300

5.5128 - One V2/V3/V6 - One XL. Some problems with GO300

----------------------------- Requirements

5.5122 - Required to run TT Navcore 8.402/8.410.

5.5128 - Required to run TT Navcore 8.412.

Laite on ihan perus TT One. Muistikortti on 4 GB SDHC sandisk kortti, eikä tietokone sitä vaan tunnista. Nuo bootloaderit eivät sano minulle mitään, eli mitä tuon listan kanssa sitten pitäsi tehdä?

• 3.0
        Kysyvä ei tieltä eksy kirjoitti:

Laite on ihan perus TT One. Muistikortti on 4 GB SDHC sandisk kortti, eikä tietokone sitä vaan tunnista. Nuo bootloaderit eivät sano minulle mitään, eli mitä tuon listan kanssa sitten pitäsi tehdä?

vaan on esimerkkinä sille mitä versioita on olemassa. Jospa sulla on tietokone joka EI tunnista SDHC kortteja? Jos käytät Pc omia SD kortti reikiä todennäköisesti näin on.

• Windows: iin
        3.0 kirjoitti:

vaan on esimerkkinä sille mitä versioita on olemassa. Jospa sulla on tietokone joka EI tunnista SDHC kortteja? Jos käytät Pc omia SD kortti reikiä todennäköisesti näin on.

kun niin harvat käyttää muita käyttiksii: esmes TomTom käyttää Linux-käyttöjärjestelmää, jolla on oma tiedostojärjestelmä eikä TomTom tietenkään tunnista korttia, joka on muistikorttitehtaalla formatoitu Windows: in tietojärjestelmälle. TomTomissa formatoit sen kortin nyt siitä niin, että lähtee tunnistaan! Ja sit resurssienhallintaa peliin: älä kytke TomTom: ia HOME: en, kun sen jäljestä se yleensä lakkaa toimimasta ja täytyy melkein aina imuttaa mielettömästi filui TomTom: in tehtaalt, et sen saa toimiin taas, vaik TomTom enste sanoo, että mitään ei tartte imuttaa, mut se palaa vaan aikaa ja yrittää kiinnittää sun huomiotas epäolennaiseen ja sä kiinnität, jos et arvaa, mitä ne yrittää!

• Voi vittu
        3.0 kirjoitti:

ei sulle sitten tullu mieleen, et lähin ruohonjuuritasosta liikkeelle kysymykselläni. Aiheen aloittaja tuskin osaa etsiä ja ladata oikeata bootloaderia. Softaa kysyinkin sen takia, et siten sais tietää bootloaderversion, jos olisin suoraan kysynyt tätä, niin tuskin kaveri olis osannut vastata, vai luuletko toisin?. Ei täällä kaikki kysyjät ole ammattilaisia, vai mitä itse olet mieltä?

• tajunneet
        Voi vittu kirjoitti:

ei sulle sitten tullu mieleen, et lähin ruohonjuuritasosta liikkeelle kysymykselläni. Aiheen aloittaja tuskin osaa etsiä ja ladata oikeata bootloaderia. Softaa kysyinkin sen takia, et siten sais tietää bootloaderversion, jos olisin suoraan kysynyt tätä, niin tuskin kaveri olis osannut vastata, vai luuletko toisin?. Ei täällä kaikki kysyjät ole ammattilaisia, vai mitä itse olet mieltä?

vieläkään formatoida muistikorttitehtaalla valmiiksi windowsin käyttikselle formatoitua korttia TomTomin tiedostojärjestelmään ja sit ne yrittää käyttää sit korttii Tompas. Tosi tyypillist!

• jijijijijijiji

Oletko formatoinut uuden kortin?

• kortit

on alustettu fat32 muotoon,mikä käy tomiin.itse käytin kortinlukijaa kun kopioin varmuuskopion 2gb kortille,käynnistys ensikerralla oli kyllä monen resetoinnin ja startin takana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1753
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1169
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1168
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1028
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      801
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      744
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    Aihe