Tällä hetkellä

Tällä hetkellä...

En ole jaksanut ottaa enempää yhteyttä entisen asuntomme asukkaisiin. Mielessä se kyllä on ollut, mutta voimat eivät ole enempään riittäneet. En tiedä, onko sieltä soitettukaan, muttei ainakaan niin, että puhelu olisi tullut perille. Välitinhän jo kauan sitten entiselle naapurilleni pyynnön siitä, että hän tiputtaisi soittopyynnön entisen asuntomme postiluukusta sisään.

Mitään ei ole kuulunut, kukaan ei välitä...

Noh, antaa ajan kulua sitten vaan.

- Ja se aika on kulunut.

Kohta tulee viides kuukausi täyteen uudessa asunnossa, ja tämä kaikki on tehnyt niin hyvää.

Oireet vähenevät entisestään.

Takana on kohta myös kahden viikon kokeilujakso puolikkaalla keuhkolääkityksellä, joka on sujunut niin hyvin, että jatkan sitä ilman lääkärin määräystä tämänkin jälkeen, mikäli ei mitään erityistä ja akuuttia tule, kuten esimerkiksi flunssaa tai sikainfluenssaa.

Huomaan kyllä reagoivani aerosoleille ja suihkeille, mutta niin tapahtui jo ennen homeasunnossa asumista. Hiuskiinteet ärsyttävät ja esimerkiksi desinfiointiaineet. Olen jo pitkään ostanut apteekista desinfiointiainetta, viime aikoina Desinfektolia, jota olen sitten laittanut suihkepulloihin ja käyttänyt niin keittiössä kuin vessassakin. Edellä mainituille aineille olen herkistynyt eikä sillä ole mitään tekemistä homeen kanssa.

Tilannetta ei ole lainkaan auttanut sekään, että veljeni ideasta korvasin Desinfektolin Lasolilla. Hän kertoi nyt kesällä tutkineensa sikainfluenssaan liittyen, mikä olisi hyvä desinfektioaine ja hän huomasin Lasolin halvaksi ja hyväksi siihen tarkoitukseen... Noh, meikäkin sitten innostui ja osti hyväntuoksuista Lady Lasolia kotiin, jota nyt on jo yhdessä suihkepullossa. Keuhkot vaan edelleen ärsyyntyy, joten käyttäessäni ainetta olenkin hengittämättä...

*

Lapseni soitti hänkin koulustaan tänään. On nyt nukkunut viimeiset yöt isänsä luona, jossa homeongelmaa ei ole.

Poikani otti nyt puhelimessa puheeksi nenänsä, joka oli mennyt taas illalla isänsä luona tukkoon. Poika epäili, että nenässä olisikin joku köntti, joka liikkuisi puolelta toiselle ja aiheuttaisi sen tukoksen...

Poikani muistutti ostamastani Nasalinesta, jota oli ollut tarkoitus käyttää homeasunnossa asuessamme.

Olimme ostaneet kyseisen härvelin Tallinnan Sikupillin apteekista 151 Eestin kruunun hintaan ja ostaessa harmitti, että saimme vain yhden. Lapsellani ei ollut silloin niin pahoja oireita kuin minulla, joka suunnittelin laitetta omaan käyttööni - tulihan joka aamu homeasunnossamme asuessamme nokastani verihippuja...

Mutta koska muutto tuli lopulta niin nopeasti, koko härveli jäi käyttämättä... En tarvitse sitä enää itse (verihiput ovat historiaa), joten lapseni kokeilkoon sitä, jos se auttaisi. Jos ei auta, varaan ajan lääkärille. Kova köntti täytyy saada ainakin pois nenästä...

2

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hokkuspokkus kaikki siis?

      - Tuskinpa voin siihen uskoa.

      Aika on varmaan vaikuttanut eniten, se ettei altistusta ole enää.

      *

      Meillä on tätä nykyä hyvä sisäilmakin.

      Maalta kesällä tultuamme (11 vuorokauden jälkeen) piti tuulettaa kyllä tosi paljon.

      Mutta sisäilma on jo parantunut ja juuri pari päivää sitten tajusimme, ettei täällä haise enää tupakkakaan ollenkaan.

      Edellinen asukas oli tupakoinut ja pahiten haisi vaatehuone, jonka pesin katosta lattiaan väkiviinietikalla. Samalla aineella pesin myös katetun parvekkeemme...

      Tarvetta lisäpesulle ei enää ole, vaikka saattaa olla hyvinkin, että pesen vielä asunnon muunkin kattopinta-alan ja tyhjät seinät.

      *

      Pesu ei ole mikään ongelma, jos on oikeat työvälineet...

      Ainon siivousvälineissä on oiva teleskooppivartinen ikkunanpesin, jonka päällä on pörröinen mikrokuitukinnas, jolla katonpesukin sujuu kuin suit sait sukkelaan.

      Puhtaus on siis "puoli ruokaa", vaikkei kaikki...

      Elän kuitenkin toivossa, että parannumme homesairaudestamme lähes kokonaan.

      Lääkäreiltä emme sitä apua ole kuitenkaan saaneet.

      *

      Olemmekin lähes joka päivä käyttäneet AntiWiriä, vaikka se on kallista.

      Luultavasti tuota oleuropeiinivalmistetta onkin eniten kiittäminen parantuneestamme olotilastamme, josta en jaksa käydä kiistelemään. Lukekaa itse noista englanninkielisistä tutkimuksista...

      Yhtä tärkeä lienee ollut käyttämämme LactoSeven, jota ostin apteekista taas uuden ison purkin...

      - Edellisten päälle lisännemme vielä D-vitamiinin sikainfluenssaa vastaan. Kiitos vinkistä :)

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8276400

    • E.. V.. V.. K..!!

      E.. V.. V.. K..!!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe