Ketoosi?

Onko ketoositila vaarallinen 2- Diabetikolle ja kuinka pitkään voi olla ketoosissa?

10

579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi olisit?

      Otsikossa asia.

      • hyvin menee
        lisätietoa - kirjoitti:

        http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=10&sivu=2&alasivu=2

        TYYPIN 2 DIABETES HOITO RUOKAVALIOLLA

        Vähennetään hiilihydraatteja. Jotkut siirtyvät suoraan ketogeenisen dieettiin (hiilihydraattien määrä alle 20 gr:aan vuorokaudessa) mutta näin jyrkkä muutos ei ole useinkaan tarpeen. Riittää jos pitää vuorokautisen hiilihydraattimäärän alle 70 gr:aan. On todettu että ketoosilla ei ole merkitystä dieetin onnistumisessa.


        Jätä kaikki keinorasvat. Tutkimus osioitta kasvisrasvojen pahentavan diabetesta. Kasvisrasvat sisältävät runsaasti omega-6 rasvoja jotka aiheuttavat muun muassa tulehdusta ja veritulppia. Käytä voita, oliiviöljyä ja kookosrasvaa. Vähähiilihydraattisen ruokavalion tehoa voi tehostaa ottamalla puoli tuntia ennen ateriaa vajaan ruokalusikallisen kookosrasvaa. Rasvan voi liuottaa pienenen määrään lämmintä vettä ja maustaa sitruunalla. Leptiini on hormoni jota oma rasvakudos erittää. Leptiini viestittää aivoille täyteydestä ja säätelee siten ylensyömistä. Ylipainoisilla on insuliiniresistenssin lisäksi leptiiniresistenssi. Luonnonrasvat vähentävät leptiiniresistenssiä. Käytännössä tämän huomaa rasvan tarpeen vähenemisenä. Voi vähentää insuliiniresistenssiä. On turha syyttää eläinrasvoja diabeteksesta.


      • tiedon_valtatiellä
        hyvin menee kirjoitti:

        TYYPIN 2 DIABETES HOITO RUOKAVALIOLLA

        Vähennetään hiilihydraatteja. Jotkut siirtyvät suoraan ketogeenisen dieettiin (hiilihydraattien määrä alle 20 gr:aan vuorokaudessa) mutta näin jyrkkä muutos ei ole useinkaan tarpeen. Riittää jos pitää vuorokautisen hiilihydraattimäärän alle 70 gr:aan. On todettu että ketoosilla ei ole merkitystä dieetin onnistumisessa.


        Jätä kaikki keinorasvat. Tutkimus osioitta kasvisrasvojen pahentavan diabetesta. Kasvisrasvat sisältävät runsaasti omega-6 rasvoja jotka aiheuttavat muun muassa tulehdusta ja veritulppia. Käytä voita, oliiviöljyä ja kookosrasvaa. Vähähiilihydraattisen ruokavalion tehoa voi tehostaa ottamalla puoli tuntia ennen ateriaa vajaan ruokalusikallisen kookosrasvaa. Rasvan voi liuottaa pienenen määrään lämmintä vettä ja maustaa sitruunalla. Leptiini on hormoni jota oma rasvakudos erittää. Leptiini viestittää aivoille täyteydestä ja säätelee siten ylensyömistä. Ylipainoisilla on insuliiniresistenssin lisäksi leptiiniresistenssi. Luonnonrasvat vähentävät leptiiniresistenssiä. Käytännössä tämän huomaa rasvan tarpeen vähenemisenä. Voi vähentää insuliiniresistenssiä. On turha syyttää eläinrasvoja diabeteksesta.

        Oikeaa tietoa viestissäsi. Tärkeätä on, että jättää margariinit ja rypsiöljyt ruokavaliostaan pois.


      • paljonko.saat
        tiedon_valtatiellä kirjoitti:

        Oikeaa tietoa viestissäsi. Tärkeätä on, että jättää margariinit ja rypsiöljyt ruokavaliostaan pois.

        Saanet kai Valiolta ja Arlalta bonukset ?


      • miksi.valehtelet
        hyvin menee kirjoitti:

        TYYPIN 2 DIABETES HOITO RUOKAVALIOLLA

        Vähennetään hiilihydraatteja. Jotkut siirtyvät suoraan ketogeenisen dieettiin (hiilihydraattien määrä alle 20 gr:aan vuorokaudessa) mutta näin jyrkkä muutos ei ole useinkaan tarpeen. Riittää jos pitää vuorokautisen hiilihydraattimäärän alle 70 gr:aan. On todettu että ketoosilla ei ole merkitystä dieetin onnistumisessa.


        Jätä kaikki keinorasvat. Tutkimus osioitta kasvisrasvojen pahentavan diabetesta. Kasvisrasvat sisältävät runsaasti omega-6 rasvoja jotka aiheuttavat muun muassa tulehdusta ja veritulppia. Käytä voita, oliiviöljyä ja kookosrasvaa. Vähähiilihydraattisen ruokavalion tehoa voi tehostaa ottamalla puoli tuntia ennen ateriaa vajaan ruokalusikallisen kookosrasvaa. Rasvan voi liuottaa pienenen määrään lämmintä vettä ja maustaa sitruunalla. Leptiini on hormoni jota oma rasvakudos erittää. Leptiini viestittää aivoille täyteydestä ja säätelee siten ylensyömistä. Ylipainoisilla on insuliiniresistenssin lisäksi leptiiniresistenssi. Luonnonrasvat vähentävät leptiiniresistenssiä. Käytännössä tämän huomaa rasvan tarpeen vähenemisenä. Voi vähentää insuliiniresistenssiä. On turha syyttää eläinrasvoja diabeteksesta.

        -----Tutkimus osioitta kasvisrasvojen pahentavan diabetesta. Kasvisrasvat sisältävät runsaasti omega-6 rasvoja jotka aiheuttavat muun muassa tulehdusta ja veritulppia. ---

        Aivan järkyttäviä ja kaiken lisäksi täysin keksittyjä valeita. Sellaista oikeaa ja rehellistä tutkimusta ei ole joka noin osottaisi. Kaikkii rehelliset tutkimukset osoittavat juuri päinvastaista.

        Rypsiöljyssä on omega 3 ja omega 6 rasvojen suhde ihanteellinen ihmisen kannalta eli päinvastoin kuin valehtelija tuossa yllä väittää. Juoksevat kasvirasvat torjuvat tulppia mutta kovat eli ihmisen ruumiinlämmössä jäykät eläinrasvat niitä tulppia ja kolesteroliplakkeja nimenomaan tekevät.


      • Eimuuta
        miksi.valehtelet kirjoitti:

        -----Tutkimus osioitta kasvisrasvojen pahentavan diabetesta. Kasvisrasvat sisältävät runsaasti omega-6 rasvoja jotka aiheuttavat muun muassa tulehdusta ja veritulppia. ---

        Aivan järkyttäviä ja kaiken lisäksi täysin keksittyjä valeita. Sellaista oikeaa ja rehellistä tutkimusta ei ole joka noin osottaisi. Kaikkii rehelliset tutkimukset osoittavat juuri päinvastaista.

        Rypsiöljyssä on omega 3 ja omega 6 rasvojen suhde ihanteellinen ihmisen kannalta eli päinvastoin kuin valehtelija tuossa yllä väittää. Juoksevat kasvirasvat torjuvat tulppia mutta kovat eli ihmisen ruumiinlämmössä jäykät eläinrasvat niitä tulppia ja kolesteroliplakkeja nimenomaan tekevät.

        "Rypsiöljyssä on omega 3 ja omega 6 rasvojen suhde ihanteellinen ihmisen kannalta eli päinvastoin kuin valehtelija tuossa yllä väittää. Juoksevat kasvirasvat torjuvat tulppia mutta kovat eli ihmisen ruumiinlämmössä jäykät eläinrasvat niitä tulppia ja kolesteroliplakkeja nimenomaan tekevät."

        Onko tieteellistä näyttöä tästä???
        Tästä on vain väitteitä jotka on mielikuvitus muuttanut totuudeksi.


      • miksi.valehtelet
        hyvin menee kirjoitti:

        TYYPIN 2 DIABETES HOITO RUOKAVALIOLLA

        Vähennetään hiilihydraatteja. Jotkut siirtyvät suoraan ketogeenisen dieettiin (hiilihydraattien määrä alle 20 gr:aan vuorokaudessa) mutta näin jyrkkä muutos ei ole useinkaan tarpeen. Riittää jos pitää vuorokautisen hiilihydraattimäärän alle 70 gr:aan. On todettu että ketoosilla ei ole merkitystä dieetin onnistumisessa.


        Jätä kaikki keinorasvat. Tutkimus osioitta kasvisrasvojen pahentavan diabetesta. Kasvisrasvat sisältävät runsaasti omega-6 rasvoja jotka aiheuttavat muun muassa tulehdusta ja veritulppia. Käytä voita, oliiviöljyä ja kookosrasvaa. Vähähiilihydraattisen ruokavalion tehoa voi tehostaa ottamalla puoli tuntia ennen ateriaa vajaan ruokalusikallisen kookosrasvaa. Rasvan voi liuottaa pienenen määrään lämmintä vettä ja maustaa sitruunalla. Leptiini on hormoni jota oma rasvakudos erittää. Leptiini viestittää aivoille täyteydestä ja säätelee siten ylensyömistä. Ylipainoisilla on insuliiniresistenssin lisäksi leptiiniresistenssi. Luonnonrasvat vähentävät leptiiniresistenssiä. Käytännössä tämän huomaa rasvan tarpeen vähenemisenä. Voi vähentää insuliiniresistenssiä. On turha syyttää eläinrasvoja diabeteksesta.

        Nikin hyvin menee kirjoitus on tyyppiesimerkki tekstistä joka perustuu sekä mielikuvitukseen että räikeään valehteluun.

        Mutta jos tietoa rypsiöljystä haluat ja jos se kiinnostaa niin tässä sitä:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Rypsiöljy

        Lue siitä kohta Koostumus niin opit oikeaa tietoa valhetiedon tilalle.


      • oklijkmujj
        miksi.valehtelet kirjoitti:

        Nikin hyvin menee kirjoitus on tyyppiesimerkki tekstistä joka perustuu sekä mielikuvitukseen että räikeään valehteluun.

        Mutta jos tietoa rypsiöljystä haluat ja jos se kiinnostaa niin tässä sitä:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Rypsiöljy

        Lue siitä kohta Koostumus niin opit oikeaa tietoa valhetiedon tilalle.

        Koska on osoittautumassa, että kovan rasvan vaarallisuus on puppua niin miten ihmeessä ja millä rahoilla rypsiöljystä on saatu terveystuote?

        Oikea tieto oottelee vielä jossakin.


    • ruokaonruokaa

      En ole varma ymmärränko täysin tuon ketoosi homman. Siinä ilmeissti liikaa jotakin rasvaa vai muuttuu liikaa aivojen tarvitsemaksi muodoksi vai???. Olen kyllä aika varma että nyt kun pannaan jotain kasvis margariinia vähän pannaan niin se on kyllä virhe, voi olla että siihen tuotanto vaiheessa menee jotain epäkiitollisia tai lievästi haitallisia aineita mutta palmuöljystä olen lukenut joskus että siinä vasta niitä haitallisia aineita paljon
      mukana onkin.Että vähän kannattaa sitten varoa sitäkin ainetta eli liiallisesti käyttöä ainakin. Mä olen 2 tyypin diabeetikko ja narskutellen
      menemään joskus karkki pussin
      ja hengissä olen (mulla ei ole kauhean vaikea diabetes tai on siis tablettihoitoinen eikä lukemat nouse ei kauhean alas eikä kauhean ylös sokeritasapainossa. Että en voi sanoa sopiiko tuo siis karkkien syöminen ihan kaikille diabeetikoille että jokainen sairauden ja oman kehon mukaisesti tekee tietenkin ettei kaikille se sovi varmaankaan. Ja minunkin pitää muistaa ettei kauhean usein)
      . Jossain tutkimuksessa sanottiin
      että sokerissa on jotakin joka
      ehkäisee runsasta syömistä/eli
      hillitsee sitä, on tutkijat sanoneet. Mutta sokeriakin suht vähän suhteessa kannattaa käyttää kun piilossa sitä on paljon esim tuoremehussa.Minusta kaikkea voi syödä(ei tietenkään jos tulee
      pahoinvointia ja allergiaa selvästi
      jostain ruoka aineesta)mutta kohtuudella ja niin että kuuntelee hyvää oloa ja välttää liiallista sokerin, valkoisen vehnän käyttöä. Ruis ja kaura tuotteita esim käyttöön.( En oikein usko että omega6 olisi huonoa )

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe