Kysymys Ladasta

Onnellinen Skodamies

- Miksi te voitte kehua näin huonoa autoa?
- Eikö järki sano, että lada on huonoin automerkki?
- Miksi te ostatte tälläistä merkkiä
mitä monet eivät huolisi ilmankaan?
- Mikä tässä ladassa niin viehättää?
En voi muuta kun ihmetellä joidenkin automakua.
Missään muussa merkissä ei ole näin runsaasti
vikojakaan, ja arvokin romahtaa.

27

1630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

auto?!?

• juhuu

katos niin että yx tykkää äiteestä ja toinen tyttärestä mutta joku taas isästä.
      Se on sama juttu autojen kanssa kaikki ei tykkää kaikista ja jokaisella on oma mielipiteensä vaikkakin se saattaa olla kuinka typerä tahaansa.
      Jokainen toimii tyylillään ja se on sitten aivan sama mitä muut yrittää tyrkyttää.

• Kimmo

Terve!

Sen verran mäkin tiedän, että Ladalle ei ole vaihtoehtoa!

Ja vanha Lada on arvoonsa nähden hyvä auto!

• Tapani

Omistin vm 1990 mallisen Samaran,josta maksoin 3000 markkaa.Ajoin sillä 47 000km,jonka jälkeen myin sen Delta-autoon 3000.€urolla.Sain uuden 110:n 10 280 €urolla.Sillä ajan näillänäkymin seuraavat kymmenen vuotta.Minua ei kiinnosta pätkääkään,minkä arvoinen se silloin on.Käyttökustannuksista mainittakoon edulliset varaosat ja vakuutus sekä toiseksi pienin polttoaineenkulutus bensa-autojen luokassa TM:n mukaan.Ei sillä jalkoihinkaan jää -huiput 185.

• Aatu
        Tapani kirjoitti:

Omistin vm 1990 mallisen Samaran,josta maksoin 3000 markkaa.Ajoin sillä 47 000km,jonka jälkeen myin sen Delta-autoon 3000.€urolla.Sain uuden 110:n 10 280 €urolla.Sillä ajan näillänäkymin seuraavat kymmenen vuotta.Minua ei kiinnosta pätkääkään,minkä arvoinen se silloin on.Käyttökustannuksista mainittakoon edulliset varaosat ja vakuutus sekä toiseksi pienin polttoaineenkulutus bensa-autojen luokassa TM:n mukaan.Ei sillä jalkoihinkaan jää -huiput 185.

Eiköhän se ole niin että ne haukkuu eniten,jotka ei ole edes kokeilleet autoa.Mielestäni luotettava ja hyvä auto. Ei minua ainakaan ole jättänyt ikinä pulaan.

• liikaa
        Tapani kirjoitti:

Minun 110 kulki vain 171 kaikki pelissä.Jepet antoi todistuksenkin. Ei kylläkään ihan ilmaiseksi. On kylläkin vain 8-v koneella. Nyt se on tuolla pihalla lumihankessa kun halusivat pitää lappua jossain ihailtavana.

• kyllästynyt
        Tapani kirjoitti:

niin nykyajan pennut eivät arvosta autojen ominaisuuksia, vaan ulkonäköä en ymmärrä miks pitää metsästää jollekin amikselle jotain uutta takavetoista.autoa ei hän niitä ole muutakun bmweitä hyi saatana en sellaisella ajaisi vaikka maksettaisiin .miettikääs nyt lada niin halpa ja hyvä auto johonka saa helposti vara osia ja joka on hienokin.

• Onnellinen Ladamies

1. Lada ei missään nimessä ole kalliimpien autojen veroinen, mutta se on hinta/laatu- suhteeltaan kelvollinen ja kokoluokassaan halvin uusi ajoneuvo. Siksi sitä voi kehua hintaluokkansa parhaaksi.
      2. Järki sanoo, että Lada on kenties huonoin automerkki, mutta mitä sitten? Ei muuten liikuta tipan vertaa!
      3. Miksikö ostamme Ladan? Noh, ostaisin mielelläni 20 - 30 000 euron auton,mutta minulla ei ole siihen yksinkertaisesti varaa. Silloin Ladan 11 000 - 13 000 eeron hinta houkuttelee kovasti(lue kohta 1....)

Miksikö en osta sitten käytettyä? Meikäläistä ei yksinkertaisesti kiinnosta jonkun läskimahan 100 - 180 000 km puhkipolkema tähtivaihdokki. Lisäksi itsetuntoni on kohdallaan, en tarvitse mulkunjatketta ja moottoriajoneuvo on minulle pelkkä kulkuneuvo.

Kannatan venäläistä ajoneuvoteollisuutta. Koska omassa sivistyneessä länsimaassamme ei autojen valmistus (eikä monen muunkaan asian valmistus) ole koskaan oikein kannattanut, on se hyvä että naapurissamme kannattaa.......

4. Ladassa viehättää sen slaavilailainen tunnelma, pientä persoonallista nitinää ja natinaa, ei riesana rikkoutuvia ABS -jarruja, ilmapussukoita, navigointilaitteita, ajotietokoneita ym. Lada on yksinkertaisen ja persoonallisen ihmisen valinta, ihmisen joka ei kuvia kumartele eikä vilkuile TM:n testitähtiä, eikä piittaa paskaakaan naapureiden mielipiteistä.

Eikö olekkin v...umaista, että tällaisia ihmisiä elää vielä nykypäivän suomessa, eikö????????

• dan

Tuo on niin osuvasti sanottu, ettei siihen enää täydentää muuta, kuin että jos meillä ei olisi Ladoja, niin noilla muilla ei olisi (niiden itsensä mielestä) hyviä autoja.

Eihän niillä nimittäin olisi mitään mihin verrata omia autoja.

Nehän vasta nyt onnellisia ovat. Niillä on sitten hyvät autot!

• Analyytikko

Yhteenvetona Ladan omistajasta:
        (Lainaukset suoraan tekstistäsi)

järjenvastaista toimintaa harjoittava
        "Järki sanoo, että Lada on kenties huonoin automerkki ..."

varaton
        "Noh, ostaisin mielelläni 20 - 30 000 euron auton,mutta minulla ei ole siihen yksinkertaisesti varaa."

omasta ja matkustajien turvallisuudesta piittaamaton
        "ei riesana rikkoutuvia ABS -jarruja, ilmapussukoita, ..."

yksinkertainen
        "Lada on yksinkertaisen ja persoonallisen ihmisen valinta"

haluaa ärsyttää muita
        "Eikö olekkin v...umaista, että tällaisia ihmisiä elää vielä nykypäivän suomessa"

• Reinhard

Minä ostin ladan vuonna 1986 ja vielä tänäänkin se on minulla.
      Tosin olen äskettäin hiotuttanut ja maalauttanut ulkokuoren kokonaan. Verhoilu tarvis uusia kokonaan ja istuinpenkit. Mistähän sais sellaisia penkkejä, jotka käyvät ladaan, sillä haluaisin mukavammat penkit entisten epämukavien tilalle.

Olen säästänyt suuria summia, kun olen pitänyt samaa autoa. Tietysti korjauksia saa usein tehdä, eli kaikki osat on melkein uusiutunut kertaalleen.

Ajeleehan moni museoautoillakin, jotka ovat 30 vuotta vanhoja, miksei siis ladalla.

• Ex ladaisti

Oletko ajatellut verhoiluttaa penkit uudelleen? Siinä voisi samalla hieman muotoilla niitä uudelleen. Penkkien säädöthän sinänsä riittänevät eikä tarvitse tehdä sovitustyötä.

Jos välttämättä haluat penkit vaihtaa, ainakin etupenkkejä löytynee autovarusteita myyvistä liikkeistä. Aivan sellaisenaan ne tuskin sopivat, vaan hieman ilta-askartelua niiden sovittaminen vaatii.

• Jaakko

Niin, ei kai monenkaan auton hankintaa voi järkisyillä perustella, tunneasiat määrää aika paljon.
      Lada on niin huono että se on oikeastaan jo hyvä.
      Paha sanoa mikä siinä niin erityisesti viehättää. Minä vain jotenkin pidän siitä.
      Eikä toimivaa autoa oikein halvemmalla saa.

• saab

900 Saabin penkit,saa ilmaiseksi.On hyvät!
        Asennus kunnolla ja tarpeeksi alas.

• Lasse

Eräs sukulaiseni omisti uudesta asti Lada 2105 1200S vm. 1988 ja ajoi sillä toissa vuoteen ilman isoja remontteja. Sen jälkeen ostin ko. Ladan, eikä vieläkään ole pahemmin ollut hajalla. Siis hyvä ostos. Toisin ei voi sanoa tuttavastani, joka osti Volvo V40 auton. 45000 km ajettuaan auton kone hajosi ja remontille kertyi hintaa 2700 EUR. Muutenkin vikaa on ollut paljon, esim. ilmastoinnissa. Volvolla ajeluun meni parissa vuodessa enemmän rahaa kuin yli vuosikymmenen ladailuun. Nyt helmikuussa Volvo meni myyntiin ja tilalle vaihtui Skoda Felicia vm. 1995. Se on pelannut hyvin ja ollut mahtava ostos hintaansa nähden.

• Arska Tehtaalta

Nyt kun vielä kerrot sekä ladan, että volvon rekisterinumerot, niin voimme autorekisterikeskuksesta selvittää ovatko ne koskaan edes olleet samalla henkilöllä. Seuraavaksi voisimme soittaa volvon omistajalle ja kysyä häneltä onko tämä tarina totta.

Miksi kaikki kertoilevat täällä toisille kuuluvien mersujen ja volvojen vioista? Ei niitä täällä koskaan mersukuskeilta kuule.

• Kaaleppi
        Arska Tehtaalta kirjoitti:

Nyt kun vielä kerrot sekä ladan, että volvon rekisterinumerot, niin voimme autorekisterikeskuksesta selvittää ovatko ne koskaan edes olleet samalla henkilöllä. Seuraavaksi voisimme soittaa volvon omistajalle ja kysyä häneltä onko tämä tarina totta.

Miksi kaikki kertoilevat täällä toisille kuuluvien mersujen ja volvojen vioista? Ei niitä täällä koskaan mersukuskeilta kuule.

Kuka niin kusipää on, että tänne tietojaan laittaa?

• Astra
        Kaaleppi kirjoitti:

Kuka niin kusipää on, että tänne tietojaan laittaa?

Ladamies voisi olla juuri niin tyhmä. Siitähän on näyttöäkin.

• Hessuherman
        Arska Tehtaalta kirjoitti:

Eihän täällä tarvi kertoo mersuista, sehän selvii formula kisoista, ettei ne pärjää oikein relluillekkaan.

• dan

Ei voi muuta kuin ihmetellä noin mielettömiä kysymyksiä.

Ei ole ihme, sillä siinä onkin liikkeellä eräs palstan rakki.

• Pena

Älä hauku kysyjää vaan vastaa.

Vai onko niin että itsetuntosi kärsii ladan arvostelusta?

• dan
        Pena kirjoitti:

Älä hauku kysyjää vaan vastaa.

Vai onko niin että itsetuntosi kärsii ladan arvostelusta?

Itsetunto kärsisi Ladan arvostelusta?

Mitä ihmettä se ihmisen itsetuntoon kuuluu, miten jotakin automerkkiä arvostellaan?

Itsetunto kiinni automerkistä, onpa erikoista!

Kai se silloin merkitse sitä, että kuvittelee itsensä kyseiseksi automerkiksi. Käyhän sekin, kun vain käyttäytyy siivosti.

• Pena
        dan kirjoitti:

Itsetunto kärsisi Ladan arvostelusta?

Mitä ihmettä se ihmisen itsetuntoon kuuluu, miten jotakin automerkkiä arvostellaan?

Itsetunto kiinni automerkistä, onpa erikoista!

Kai se silloin merkitse sitä, että kuvittelee itsensä kyseiseksi automerkiksi. Käyhän sekin, kun vain käyttäytyy siivosti.

Vastaa nyt vaan niihin alkuperäisiin kysymyksiin.

Älä arvostele niiden esittäjää rakiksi kun et itse kehtaa niihin vastata.

• lada

Hinta ja laatu suhde on kohdallaan.
      Takaveto.
      Yksinkertainen tekniikka, joten helppo korjata itse.
      Varaosat ovat halpoja.
      5v vanhan ladan saa myytyä samalla hinnalla eteenpäin kun millä sen on ostanut.
      Kun ohittaa bemari kuskin Ladalla niin tulee hyvä fiilis.
      Ja Lada on niin kaunis.

• dan

Niin, ja hyvän tunnelman saavuttamiseksi ei oikeastaan tarvitse vaivautua edes ohittamaan ...

• Hessuherman

Skrivaat koko ajan niinkuin asiantuntija, eli miksi itse ostit tälläisen Ladan?.

• lattarautaa

lada moaliman paras aato halpa ja hyva korjata ja lammin kuin lehman henkays ei kohta soa samanlaista hoonojen teitten kunikas nain on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe