Hemolyyttinen anemia

Kimallus2008

Onko muilla minkäläisia kokemuksia hemolyyttisestä anemiasta?
Tässä on nyt taisteltu yli kuukauden. Kauhea tauti. Välillä koira paremmassa kunnossa, nyt taas jälleen huonompana. Kortisonista tuli niin kauhea turvotus, että 8kiloisesta koirasta tuli 11,2kilon jätti. Kortisonia vähentämällä ja nesteenpoistolääkkeen avulla turvotus laski. "Anemia-arvo" parani hiukan. Kortisoni heitettiin vähitellen pois, mutta nyt taas anemia pahempi. Välillä koira todella pirteä, välilä taas huonompi. Perna on laajentunut.
Jospa tästä selvittäisiin.

Miten muilla on menny?

28

5796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostaisi

kuulla enemmän esim. miten koirasi oirehti, miten tila tutkittiin ja todettiin? Minkä ikäinen, onko rodullasi "yleinen" sairaus?

• ................

onko se tauti samaa kuin ns. koirien verisyöpä?
        Ainakin tuo pernan laajeneminen ja huonot veriarvot viittaisi siihen.

• ..........
        ................ kirjoitti:

onko se tauti samaa kuin ns. koirien verisyöpä?
        Ainakin tuo pernan laajeneminen ja huonot veriarvot viittaisi siihen.

eikös laajentunut perna voi puhjeta, jos sitä leikata.

• irlanninsetteri

Toisella irlanninsetterilläni todettiin hemolyyttinen anemia ja veriarvot tosi huonot.Korkeat kortisooniannokset saivat että veriarvot alkoivat parantua.Söi jopa 70 mg kortisoonia päivässä.Sai kortisooniannoksen suuruuden takia gusingin syndrooman,siis mätiviä aukkoja iholle.Hoidettiin kortisonilla.HA on vakava sairaus,mutta meillä on eletty sen kanssa jo 6vuotta.Nykyisin koirani syö 5mg kortisoonia joka toinen päivä koko elämänsä loppuun.Koirani on nyt 11v.Tsemppiä.....
      Nuorempi koirani 4v sai eilen diagnoosin imusolmukesyöpä ja on nyt sairaalassa ja annetaan solumyrkkyjä,että näin.....
      Hemolyyttiseen anemiaa voi myös antaa solumyrkkyhoitoa tablettimuodossa.Kysypä sitä ell.Itse asun täällä Ruotsissa joten hoitomenetelmät voivat olla erilaisia Suomessa.
      Koiraani hoidetaan Uppsalan yliopistollisessa eläinsairaalassa
      Älä anna periksi..............................

• irlanninsetteri

Jos vain voin auttaa voit esittää kysymyksiä aiheesta!!!!

• Vilpertti
        irlanninsetteri kirjoitti:

Jos vain voin auttaa voit esittää kysymyksiä aiheesta!!!!

Meillä painitaan ihan samojen ongelmien kanssa :(

Kaiken hyväksi meillä koiruus tuli melkein sokeaksi eilen :`(

• Kimallus2008
        Vilpertti kirjoitti:

Meillä painitaan ihan samojen ongelmien kanssa :(

Kaiken hyväksi meillä koiruus tuli melkein sokeaksi eilen :`(

Voimia Vilpertille. Koiran sairastuessa vakavasti, on omistajallakin vaikeaa. Toivoa parasta ja pelätä kaikkia käänteitä... Meillä on oli niin painajaismainen kesä, että sitä ei paljon haluta muistella.
        En olisi uskaltanut ollenkaan kuvitella, että kuukautta myöhemmin koira olisi noinkin hyvässä tai edes hengissä. Ei ole ollut noin reippaana ja touhukkaana ainakaan vuoteen. Eli se on ollut sairas pitemmän aikaa. Me emme vain ole kaikkia asioita hoksanneet yhdistää sairauteen.
        Pari viikkoa on annettu 5mg prednisolonia joka toinen päivä. Mutta joinakin päivinä se on vaisumpi, silloin kieli on vaaleampi ja toinen silmä on hieman sameampi. Yleensä jos edellinen päivä on ollut raskaampi, vaikka hieman pitempi kävely lenkki. (Olemme tehneet 2km:n kävelylenkkejä, mutta 3,3km oli jo liikaa.)
        Parina kertana olen huomannut kävelyllä käydessä, että koira tekee ihmeellisen väistöliikkeen pois tien reunasta. Ennen se on tarkasti kävellyt tien reunaa pitkin, mutta nyt joskus se oikein vetää keskelle tietä kävelemään. Mullakin on käynyt mielessä, että ei kai sillä vain mene näkökin huonoksi. Pitää kysyä eläinlääkäriltä asiasta.
        Olen onnellinen, että koira on noinkin hyvässä kunnossa, mutta koko ajan saa olla epäilemässä sen tekemisiä ja meneekö huonommaksi.

• Vilpertti
        Kimallus2008 kirjoitti:

Voimia Vilpertille. Koiran sairastuessa vakavasti, on omistajallakin vaikeaa. Toivoa parasta ja pelätä kaikkia käänteitä... Meillä on oli niin painajaismainen kesä, että sitä ei paljon haluta muistella.
        En olisi uskaltanut ollenkaan kuvitella, että kuukautta myöhemmin koira olisi noinkin hyvässä tai edes hengissä. Ei ole ollut noin reippaana ja touhukkaana ainakaan vuoteen. Eli se on ollut sairas pitemmän aikaa. Me emme vain ole kaikkia asioita hoksanneet yhdistää sairauteen.
        Pari viikkoa on annettu 5mg prednisolonia joka toinen päivä. Mutta joinakin päivinä se on vaisumpi, silloin kieli on vaaleampi ja toinen silmä on hieman sameampi. Yleensä jos edellinen päivä on ollut raskaampi, vaikka hieman pitempi kävely lenkki. (Olemme tehneet 2km:n kävelylenkkejä, mutta 3,3km oli jo liikaa.)
        Parina kertana olen huomannut kävelyllä käydessä, että koira tekee ihmeellisen väistöliikkeen pois tien reunasta. Ennen se on tarkasti kävellyt tien reunaa pitkin, mutta nyt joskus se oikein vetää keskelle tietä kävelemään. Mullakin on käynyt mielessä, että ei kai sillä vain mene näkökin huonoksi. Pitää kysyä eläinlääkäriltä asiasta.
        Olen onnellinen, että koira on noinkin hyvässä kunnossa, mutta koko ajan saa olla epäilemässä sen tekemisiä ja meneekö huonommaksi.

Meillä ei eläinlääkärit usko, että Vilpertin sokeutuminen johtuisi miltään osin lääkkeistä...Mutta ennen näitä lääkityksiä koira oli iloinen ja oma itsensä. Lääkityksen seurauksena on tullut kaikenlaista vaivaa...iho mätii, apatia jne..ja nyt tämä sokeus....

Uskon itse hyvin vahvasti tähän, että joku lääke on aiheuttanut tämän tai lääkeaineet yhdessä...

Mutta ei voi toivoa kun parasta, että näkö palautuisi...päivä kerrallaan...

Suosittelen kyllä seuraamaan koirasi näköä...meillä oireet tulivat vuorokauden sisällä...käytös muuttui haukkui kävelyllä (mitä ei yleensä koskaan tee) aloin jo tällöin ihmetellä, että mikä syy haukumiseen oli, kun lenkkipolulla ei kuitenkaan ketään muita näkynyt...

Saman päivänä iltapäivästä silmät turposivat ja olivat kuin pöllöllä...tyhjä katse jne...

Mutta erittäin paljon voimia teille!

• Vilpertti
        Vilpertti kirjoitti:

Meillä ei eläinlääkärit usko, että Vilpertin sokeutuminen johtuisi miltään osin lääkkeistä...Mutta ennen näitä lääkityksiä koira oli iloinen ja oma itsensä. Lääkityksen seurauksena on tullut kaikenlaista vaivaa...iho mätii, apatia jne..ja nyt tämä sokeus....

Uskon itse hyvin vahvasti tähän, että joku lääke on aiheuttanut tämän tai lääkeaineet yhdessä...

Mutta ei voi toivoa kun parasta, että näkö palautuisi...päivä kerrallaan...

Suosittelen kyllä seuraamaan koirasi näköä...meillä oireet tulivat vuorokauden sisällä...käytös muuttui haukkui kävelyllä (mitä ei yleensä koskaan tee) aloin jo tällöin ihmetellä, että mikä syy haukumiseen oli, kun lenkkipolulla ei kuitenkaan ketään muita näkynyt...

Saman päivänä iltapäivästä silmät turposivat ja olivat kuin pöllöllä...tyhjä katse jne...

Mutta erittäin paljon voimia teille!

Prednisolon voi aiheuttaa silmän sisäisen paineen nousua (glaukooman) ja linssin takaosan samentumista (kaihin).

• xsurux

Voimia teille kaikille, jotka tämän ongelman kanssa kamppailevat. Oma koirani sairastui viime viikolla "yhdessä yössä", siis oli illalla virkeä ja elinvoimainen oma itsensä, aamulla näkyivät ensimmäiset oireet, mm. veriset pissat ja vaisuus. Toki sairaus varmaan tehnyt tuhojaa jo jonkin aikaa. Ensimmäinen lääkäri diagnosoi koiralla olevan rakkotulehduksen, johon sai sulfaa kipulääkettä.

Seuraavana päivänä oireet olivat kuitenkin vain pahemmat, virtsa näytti olevan pelkkää verta ja koira alkoi hoiperrella kävellessään. Ei suostunut enää syömään eikä juomaan. Uudestaan eläinlääkäriin, nyt otettiin myös verikokeet ja koirallani todettiin AIHA. Hoidot aloitettiin saman tien, koirani sai nestettä ja kortisonia suoraan suoneen. Kotiin palattua koira ei enää jaksanut edes nousta ylös, pissat tulivat alle. Yö meni vierellä valvoessa ja koiraa puhtaalle ja kuivalle pedille siirrellen.

Aamulla mentiin taas lääkärille, jälleen kortisonia ja nestettä i.v:nä. Koira niin väsynyt, että nukkui lähes koko lääkärikäynnin ajan. Hematokriitti oli kuitenkin nousussa, joskin todella alhaalla vieläkin. Seuraavalle päivälle saatiin taas uusi aika hoitoihin. Siihen asti koirani ei kuitenkaan jaksanut.

Valvoin taas yöllä sen vierellä, en uskaltanut nukkua. Koira nukkui rauhallisesti, kunnes 02-03 välillä alkoi pitämään outoa ääntä. Otin sen syliini, se oli aivan veltto. Lähes saman tien se kouristi muutaman kerran ja oksensi. Sitten se lakkasi hengittämästä. Pieni sydän ei jaksanut odottaa hoitojen auttamista, eikä kestänyt enää suurta rasitusta.

On niin paha olla, niin mielettömän paha olla. Ikävä on suuri. Tuntuu niin väärältä, että nuori reipas koira voi noin vain yllättäen kuolla. Mietin että jos ensimmäinen eläinlääkäri olisi ottanut verikokeet ja tauti todettu jo päivää aiemmin, olisiko koirani voinut selviytyä? Tai jos itse olisin tajunnut niitä kokeita vaatia? Jos ja jos...

Suru on jotain aivan kammottavaa, tuntuu että olen pimeydessä enkä löydä sieltä pois, hengittäminenkin on vaikeaa. Toivottavasti pienellä rakkaallani on nyt hyvä olla, jossain paremmassa paikassa, missä sen ei enää ikinä tarvitse kärsiä. Toivottavasti se tietää kuinka paljon sitä rakastettiin. Mitä vain tekisin, jos voisin saada pienen hassuliinini takaisin. Mamman pieni kulta tyttö, mamma ei sinua koskaan unohda, ei koskaan lakkaa sinua rakastamasta.

• irlanninsetteri

kyllä sinä varmasti teit kaiken voitavasi koirallesi.AIHA on tosi salakavala sairaus,tiedän kokemuksesta.Valitettavasti nämä verisairaudet vaan yleistyvät syynä on sisäsiittoisuus.Tuska jonka tunnet on kamalaa.Otan osaa suureen suruusi.

• oonatti

Hei.Näköjään jo vanha keskustelu, mutta en mistään ole löytänyt uudempaa tietoa AIHA:n kanssa elävistä.Meillä todettiin se elokuun alussa, ja syyksi sanottiin raju tulehdus.Märkäkohtu leikattiin.
      Nyt sitten syödään kortisoonia ja solumyrkkyä.Todella on maha pullukka ja n. kaksi kuukautta joi ihan hirveästi ja tietty sen seurauksena juostiin ulkona muutaman tunnin välein.Nyt onneksi hieman tasaantunut, joten isäntäväkikin saa yöunet.....jonkinlaiset.
      Toinen ongelma on lihasten heikkous, joten välillä takajalat pettää.Liikkuminen löntystelyä, joten metsälenkillä koiruus kulkee suuren osan kantokassissa.
      Koira on 12 v, mutta henkisesti on vielä pirteä ja haluaa osallistua.....voimiensa mukaan.
      Olisin niin halunnut tietoa muilta "kohtalotovereilta", ja siitä,kuinka elämä on jatkunut.
      Onhan tämä jatkuvaa surutyön tekemistä, koska yhtään ei tiedä, minä päivänä saa esim.infektion tm.Mutta päivä kerrallaan, ja ainakin yritämme tehdä koiran loppuelämästä hyvän.

• oonatti

Kiitos missi-tipsu linkistäsi.Teillä ollut tosi raju ja nopea tuo sairauden eteneminen.Meillä el lohdutti, että koiruus voi elää vielä vuosia, mutta syö kortisonia ja solumyrkkyä lopun elämänsä.
        Nyt vain mennään poäivä kerrallaan , ja toivotaan, ettei mitään infektiota tule.

• Kimallus2008

Hengissä ollaan! Yli kaksi vuotta ollaan tasapainoiltu. Talvella on ollut ongelmia pissatulehduksen kanssa ja varsinkin sen kanssa ettei koira kestä juuri mitään lääkkeitä.. Eli vain pieniä pyrähdyksiä ulos. Karva on aika huono, eikä ihokaan niin täydellinen, mutta sisällä pärjää hyvin. Päivä kerrallaan.

• oonatti

Hei Kimallus.Rohkaisevaa, että meilläkin voisi olla vielä vuosia jäljellä.Eihän tuo koiran elämä enää mitään juhlaa ole, mutta henkisesti on pirteä.....kroppa vaan tekee tenän.Katsotaan sitten, mitä talvi tuo tullessaan.....meillähän tauti todettiin vasta elokuun alussa.
        El kertoi rotikasta, joka oli sairastunut 13-vuotiaana ja elänyt lääkkeiden kanssa vielä kolme vuotta....meillä koiruus on 12,5 vuotta....eli kyllä muutamaa lisävuotta vielä odottelen.Raskastahan tämä on, mutta kun ei millään halua luovuttaa.
        Tsemppiä teillekin sairauden kanssa....hengessä mukana.Nim. kohtalotoveri ;)

• oonatti
        oonatti kirjoitti:

Hei Kimallus.Rohkaisevaa, että meilläkin voisi olla vielä vuosia jäljellä.Eihän tuo koiran elämä enää mitään juhlaa ole, mutta henkisesti on pirteä.....kroppa vaan tekee tenän.Katsotaan sitten, mitä talvi tuo tullessaan.....meillähän tauti todettiin vasta elokuun alussa.
        El kertoi rotikasta, joka oli sairastunut 13-vuotiaana ja elänyt lääkkeiden kanssa vielä kolme vuotta....meillä koiruus on 12,5 vuotta....eli kyllä muutamaa lisävuotta vielä odottelen.Raskastahan tämä on, mutta kun ei millään halua luovuttaa.
        Tsemppiä teillekin sairauden kanssa....hengessä mukana.Nim. kohtalotoveri ;)

Ei jaksanut Oona AIHA:a vastaan taistella kuin 3 kk ja 10 pv.......nukkui pois 11.11-11......hirveä ikävä.

• viivikoira

Heips!

viivikoira.nettisivu.org on oman koirani sivut, koirallani on AIHA. Käy lukemassa kertomukseni ja minuun saa ottaa yhteyttä!! sivuilta löytyy s-posti osoitteeni!

Tsemppiä, tiedän miltä sinusta koiran omistajan tuntuu.

• oonatti

Kiitos Viivikoira.....löysinkin joskus aimmin jo sinun sivut, mutta pitää lukea ne uudelleen.
      Toki tämä on raskasta, vaikka kaksi pirtsakkaa tuohon jäi, mutta eiväthän ne tuota yhtä persoonaa korvaa.

• Kimallus2008

Nyt on minunkin koirani kuollut. Taistelimme 2,5vuotta. Parissa päivässä meni niin huonoon kuntoon, että oli koiralle parempi nukkua pois.

• IMHAn kanssa elävät

Meillä vielä taistellaan sairautta vastaan. IMHA todettiin elokuussa, joten tovin tässä nyt menty. Limakalvot ovat punertuneet selvästi ja koira muutenkin vähän pirteämpi. Kortisonia syödään sekä solumyrkkyä. Lisäksi vatsansuojalääkettä. 2 virtsistä jo ollut, mutta yleensä antbiootilla ne saatu hyvin kuriin. Estona menee nyt karpalokapseleita. Tähän lisäksi vielä verilettuja raudan tarpeeseen sekä vitamiineja.

Pissahätä on melkoinen, koska kortisonia menee vielä 40mg/pv.
      Ruokahalu on pysynyt ennallaan, perso on herkkujen perään vielä enemmän.

Vielä ei ole aika luovuttaa. Jos kunto tuosta romahtaa ja muutenkin koira lopettaa syömisen ja juomisen, niin sitten päästämme sateenkaarisillalle. Veriarvoja seurataan ja ell oli vielä toiveikas koiran suhteen.

• Rotties

Hei
      Tulin tänne sivulle koska Vickan sairastui AIHA - sairauteen. Olen yrittänyt selvittää mikä tämäm sairauden aiheutti. Vickanin valeraskaudet olivat vaikeat, hän sai Galastop lääkettä maitotuotantoa vastaan. Hän ei viihtynyt yksin emmekä häntä montaa kertaa yksin jättäneet. Hänet veimme Blå Stjärnan pieneläinklinikalle tarkastukseen, verikokeitten jälkeen todettiin Aiha ja saimme myös tietää että
      parantuminen oli 50/50. Mutta koska jälkihoito/kokeet, mahd. verensiirrot ja
      rhkä pernan poisto... Ei se ole oikein että niin monet kokeet tulevat eläimen osalle.
      Edellinen koirani sai artrosiin sekä polvisiteen katkeaminen - hän sai Rimadyl lääketta polvisidelaikkauksen jälkeen - mutta vatsa ei kestänyt lääkitystä.
      En käsitä kuinka kaikki sairaudet koirien osalta vain lisääntyvät - nyt kun on hyvät välineet ja lääkitykset.
      On niin surullista kun lemmikeitten elämä jää lyhyeksi.

• Kimallus2008

Voi surkea. Todella toivoisin, että yhtään tapausta ei tulisi lisää. Mutta minkäs teet, se tulee jos on tullakseen.
      Oma koirulini oli ollut elämänsä siihen asti terve. Mitään mullistavaa ei tapahtunut. Sitten vain se pikkuhiljaa hiipi. Aluksi ajattelimme että ikä alkaa painaa. Tärkeätä aikaa reagoida tautiin menetettiin, kun maalaiseläinlääkärit eivät tunnistaneet tilanteen vakavuutta. Kesälomat alkamassa ja toinen eläinlääkäri ei suostunut ottamaan vastaan. Sanoi vastaanottoapulainen, että koirat nyt on vaan sellaisia joskus. Oksentavat ja makaavat. Ehkä tilanne ei olisi päässyt niin vaikeaksi, jos diagnoosi ja oikea lääkitys olisi päästy aloittamaan nopeammin. No kukapa tietää.
      Ikävä on edelleen kova.

• Rotties

Se on niin kummallista kun useat sanovat "kaikki koirat oksentavat" minun koirani ei voinut syödä esim noita kuivattuja siannahkaluita (en muista suomenk.nimeä) oksensi heti. Ja kun on aina maininta jos vaihtaa koiranmuonaa niin ei saa vaihtaa kuin enintään 30 % kerrallaan. Olen tässä miettinyt ja käynyt läpi eri lähteitä, ainoa asia jonka luulen aiheuttaneen sairauden on, että se joi lätäköstä vettä kun olimme lenkillä. On niin vaikeata kun eläimet ovat sairaita, kun koira on muuten vilkas ja kaikki lonkat ja polvet ovat ok niin ajattelee vain että jos joskus kuolee, niin se kuolee
        vanhuksena. Ujj, tämä on niin kovin vaikeata aikaa.

• Kimallus2008

Taudin taustalla taitaa olla liiallinen jalostus. Suomessahan on tehty kovasti geenitutkimusta myös autoimmuunisairauksien osalta. Tutkimuksissa pyritään selvittämään sairauksia aiheuttamat geenivirheet. Jokin asia vain saa taudin puhkeamaan. Joillakin koiraroduilla tämä sairaus yleisempi.

• Rotties

Olin Suomessa aktiivinen näyttelyissä selä kilpailin jäljess.. Minulla oli kaksi pentuetta ja silloin rottweileryhdistyksen kautta hankittiin rottweileryhd. suosittelema uros (tietty vapaaehtoista, mutta ne tutkivat tarkoin mitkä linjat sopivat). Nyt on vain muutamat liittyneet(Ruotsissa) ja tehneet kasvattasopimuksen rottw.yhdistyksen kanssa. Minun viimeinen rottis ei ollut yhdistyksen suosittelema kasvattaja, sillä täällä
        länsirannikolla ei ole kuin yksi sopimuksen tehnyt. Minulla nyt meni kaikki niin pieleen kuin meni ja en voi muuta kuin syyttää itseäni. Kasvattaja piti kaksi samanaikaista pentuetta erillisessä mökissä, enkä usko että hän seurasi niitä kunnolla. Minun koirani oli hirvittävän vihainen. Olin niin epätoivoinen ja onneton sen vuoksi kun en voinut antaa sitä vapautta jota koirat tarvitsevat. Ei ollut ensimmäinen rottis, oli numero 9.
        Aiha sairautta on ole nähnyt ennen tällä rodulla, mutta esim silmäsairaus (pra), sydänvika, epilespia jne on myös tullut kuvaan.
        Olivat niin terveitä 70 luvulla - on kurjaa kun tulee niin monia sairauksia.

• Rotties
        Rotties kirjoitti:

Olin Suomessa aktiivinen näyttelyissä selä kilpailin jäljess.. Minulla oli kaksi pentuetta ja silloin rottweileryhdistyksen kautta hankittiin rottweileryhd. suosittelema uros (tietty vapaaehtoista, mutta ne tutkivat tarkoin mitkä linjat sopivat). Nyt on vain muutamat liittyneet(Ruotsissa) ja tehneet kasvattasopimuksen rottw.yhdistyksen kanssa. Minun viimeinen rottis ei ollut yhdistyksen suosittelema kasvattaja, sillä täällä
        länsirannikolla ei ole kuin yksi sopimuksen tehnyt. Minulla nyt meni kaikki niin pieleen kuin meni ja en voi muuta kuin syyttää itseäni. Kasvattaja piti kaksi samanaikaista pentuetta erillisessä mökissä, enkä usko että hän seurasi niitä kunnolla. Minun koirani oli hirvittävän vihainen. Olin niin epätoivoinen ja onneton sen vuoksi kun en voinut antaa sitä vapautta jota koirat tarvitsevat. Ei ollut ensimmäinen rottis, oli numero 9.
        Aiha sairautta on ole nähnyt ennen tällä rodulla, mutta esim silmäsairaus (pra), sydänvika, epilespia jne on myös tullut kuvaan.
        Olivat niin terveitä 70 luvulla - on kurjaa kun tulee niin monia sairauksia.

Tulee noita kirjoitusvirheitä...
        Täällä kun koira on vakavasti sairas on paras paikka Blå Stjärnan niminen eläinklinikka. Siellä ottavat monet kokeet ja koira jää erikoishoiutoon ja tiputukseen.
        Meidän rottista olisivat pitäneet kolme vuorokautta (niin sairasta koiraa ei kenenkään tulisi ottaa kotihoitoon). Hankalinta on että nämä klinikat ovat vain suuremmissa
        kaupungeissa. Joten jos jotain äkillistä tapahtuu eikä asu lähimain...
        Heillä on myös ambulanssipalvelu - mutta meillä se on tuplamatka jos tilaa ambulanssin kun on Götergiin 1,5 tunnin matka.
        Sanon vaan, kun ennen kilpailin paljon, ainoa eläinlääkärikäynti oli rokotus ja
        eläinlääkäritarkastukset ennen näyttelykehää.

• Bichon15

IMHA/AIHA puhkesi meidän bichonilla reilu kuukausi sitten, takana neljä verensiirtoa ja rankka lääkitys päällä. Veriarvot lähtivät jo kohoamaan ja vointi parani, mutta nyt on suunta taas alaspäin kun kortisoonin määrää laskettiin. Lääkkeiden annoksia korotettiin, nyt odotetaan tehoaako. Kamala tauti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1587
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1481
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      119
      1295
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      258
      987
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      945
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      917
    Aihe