Mokkulassani ei ole lisäantennille paikkaa ja olen juuri katvealueen reunassa. Onko mitenkään mahdollista saada netti toimimaan nopeammin. esimerkiksi aukasemmalla mokkulan ja itse liittää antennin siihen? Mokkula on huawei e220
Mokkula ei toimi
8
989
Vastaukset
- ohjee..
http://www.siptune.net/siptune.net/tiki-index.php?page=E220 Antenniliitin
- test5529
Löytyy myös antenneja jotka liitetään mokkulaan avaamatta sitä, eli laitetaan mokkulan ympärille.Ei varmaan ole yhtä hyvä kuin tuo suora kytkentä. Itsellä on Huawei e160e jossa on tuo antenniliitin, mutta testasin siten että laitoin mokkulan teipillä kiinni 900-2100 hertsin jagi antennin, n. metrin mittainen, takaosaan ja siitä 5m usb piuhalla koneeseen ja suuntaus mastoon. Kentän voimakkuus oli vain 1 pykälän (yht.10) huonompi kuin suoraan antennipiuhalla. Antennia pitää saada reilusti ylöspäin, muuten ei hyötyä tule, jos antenni on sisällä ja vertaa mokkulaa ilman antennia ja antenniin kytkettynä, niin ero on olematon, Mutta jos antenni on katolla 5-7 metrin korkeudella, niin eroa tulee reilusti. Jos saa 3G yhteyden toimimaan niin latausnopeudet ovat 0,5-1 megaa vaikka voimakkuus pykäliä olisi vain pari kappaletta. Kannattaa testata antennia eri suunnissa oleviin mastoihin, kaikki eivät tue 3G toimintoa vielä.
- mattiseta
ostin tällaisen adapterin tai mikä se nyt onkaan millä saa kiinni antennin ilman liitintä
http://www.infitek.fi/srv/14-induktiivinen-yleisadapteri.html
on mulla kiinni 17dB yagi anteennissa ja tukiasemaan on matkaa ainakin 16km
vissiin ihan sama induktioadapteri kun sibtunella mutta oli tuolla infitekissä halvempi kun siptunen myyjillä.
http://www.siptune.com/siptune.com/index.php?main_page=product_info&cPath=38_41&products_id=253
toimii hyvin, mietin tuota aukaisua mutta en viitsinyt parinkympin takia nykiä mokkulaa auki, olisi pelkkä juotettava johtokin maksanut 10e- grd43
Hei mattisetä, laita informaatiota millaisia yhteyksiä saat, ja millä nopeudella saat ladatuksi tiedostoja. Itsellä matkaa lähimpään mastoon 10 kilometriä, mutta metsää välissä koko matkalta. Mastossa on 3G tuki, mutta ilman lisäantennia ei tule perille, jos sitten silläkään. Oletko testannut yhteysnopeuksia ilman jagia ja jagin kanssa, mitä eroja tulee?
- mattiseta
grd43 kirjoitti:
Hei mattisetä, laita informaatiota millaisia yhteyksiä saat, ja millä nopeudella saat ladatuksi tiedostoja. Itsellä matkaa lähimpään mastoon 10 kilometriä, mutta metsää välissä koko matkalta. Mastossa on 3G tuki, mutta ilman lisäantennia ei tule perille, jos sitten silläkään. Oletko testannut yhteysnopeuksia ilman jagia ja jagin kanssa, mitä eroja tulee?
mulla on 512 liittymä joten ei sillä kuuhun mennä, lataus on yakin kanssa noin 400-500 kbps. 2-3 palkkia huawein "ilmaisimessa".
ilman antennia ei toivoakaan herrojen nopeuksista tippuu autuaasti GPRS- moodiin, GPRS:llä "pölkkyjä" noin 1-3.
olen katolla keekoillut pelkän mokkulan kanssa, joskus ajattelin että riittää jos vedän usb piuhan katon läpi ja laitan mokkulan purkkiin katolle, mutta ei ollut toivoakaan.
oli minulla kokeilussa sellanen kaverin 10dB yagi joskus mutta se ei piisannu tai sitten oli muuten vaan huono antenni. sen muistan että oli aika "kiinanihme" tähän nykyiseen verrattuna, eli kepeä rakenteinen. - fgr55
mattiseta kirjoitti:
mulla on 512 liittymä joten ei sillä kuuhun mennä, lataus on yakin kanssa noin 400-500 kbps. 2-3 palkkia huawein "ilmaisimessa".
ilman antennia ei toivoakaan herrojen nopeuksista tippuu autuaasti GPRS- moodiin, GPRS:llä "pölkkyjä" noin 1-3.
olen katolla keekoillut pelkän mokkulan kanssa, joskus ajattelin että riittää jos vedän usb piuhan katon läpi ja laitan mokkulan purkkiin katolle, mutta ei ollut toivoakaan.
oli minulla kokeilussa sellanen kaverin 10dB yagi joskus mutta se ei piisannu tai sitten oli muuten vaan huono antenni. sen muistan että oli aika "kiinanihme" tähän nykyiseen verrattuna, eli kepeä rakenteinen.Tuo 512 on riittävä, koska nopeudet ei juuri nouse vaikka olisi 5 meganen. Testasin nyt molempia paikkoja, kotona ja mökillä. Kotona 3G masto näkyy ja toimii luvatulla 3,6 megan yhteydellä, matkaa mastoon 1450 metriä, ilman antenneja. Mökillä, mihinkä laite on tarkoitettu, ja suunnattu 3g mastoon yhteys on 2G antennin kanssa ja nopeus abaut 20-30 kilotavua/sekuntti. No, seuraava testi on 80 senttinen satelliittipeili ja sen polttopisteeseen asennettu Huawei ja suunta 3G mastoon.
- Lopen uupunut
Mitä se lisäantenni auttaa, jos mökkialueella toimii vain 2g-verkko kuten minulla ?
- kekkej
sillä saa "napattua" signaalit kauempaa, esim. seuraavasta kaupungista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525230- 793756
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3212218Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2661892Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1161752Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531326Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951280- 701222
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331197Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951172