Mikä toukka syö krassini

ahane

Mikä on se pieni, reilun sentin pituinen perhonen, jonka toukat ovat tehneet krassin lehdistä "pitsiä"? Mikään myrkkykään ei siihen tehoa. Olen kerännyt vihreät toukat ja reikäiset lehdet päivittäin pois, mutta aina on uusia tilalla. Samaan aikaan ilmestyivät tikkumaisen kapeat perhoset, selässä näkyy hieman keltaista kun pääsee läheltä katsomaan. Lentäessään ne muistuttavat koita, ovat vain hiukan isompia. En voi enää edes syödä krasseja, kun olen joutunut ruiskuttamaan Toluxia ja bioruiskutetta.

6

9475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaiksyöräää

Vanha ketju, mutta sama tilanne nyt. Krassit kaikki syötyinä :( kukaan ei tiedä mikä auttaisi. Mäntysuopa vesi vaan ruskistaaviimeisetkin lehdet

• se-pupu

kaikenlaisia toukkia on tänäkesänä runsaammin kuin moniin vuosiin. Kärhöstäkin häviää lehdet melkoisella vauhdilla...vihreitä toukkia, pieni valkoiselta näyttävä tikkuperhonen on asialla. Ravistan kärhöä ja liiskaan tippuneet toukat.Liljan nupuista osa on jäänyt hyvin pieniksi ja kun siihen koskee niin irtoaa lähes itsestään....sisällä ei ole kukka-aihiota vaan ruskeaa mujua, yhdessä oli keltainen alle 1sm pituinen pieni toukka.
      Karpaatinkelloissa on pieniä mustia/harmaita kuoriasia, jotain käsnäkärsäkäslajia, niitä olen liiskannut n. 250kpl.Liljakukkoja ei aiemmin koskaan, nyt 11kpl alkukesästä löysin.
      Mäntysuopa on melko vahvaa, varsinkin aurinkokelillä polttaa helposti lehdet. Ruiskutan tolua esim. sinisen ukonhatun kirvoihin ja vähänajan kuluttua huuhtelen vedellä mikäli aurinko armas paistaa.Keltaisessa ukonhatussa ei ole mitään ötököitä.

• Razzi

Voiko krassia suihkuttaa toluvedellä.

• se-pupu

voi varmaankin jos huuhtoo hetken kuluttua ja ei muutamaan päivään syö niitä...mikäli olet aikonut niitä koristeina salaatissa tai muuten käyttää, nehgän on syötäviä-kin.Sitä kaupassa käyttövalmis-tolua olen käyttänyt tänäkesänä.

• poltinkarva

Kaalikoi, tuon vanhan aloituksen tuholainen.

• Anonyymi

Suihkutin Raid kukille puutarhassa ja sisällä. Kyllä kuoli, mutta en syö krasseja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      103
      5698
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      64
      2536
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      237
      1504
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      93
      1297
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1067
    6. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      827
    7. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      761
    8. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      70
      747
    9. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      52
      744
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      721
    Aihe