Mikä on se pieni, reilun sentin pituinen perhonen, jonka toukat ovat tehneet krassin lehdistä "pitsiä"? Mikään myrkkykään ei siihen tehoa. Olen kerännyt vihreät toukat ja reikäiset lehdet päivittäin pois, mutta aina on uusia tilalla. Samaan aikaan ilmestyivät tikkumaisen kapeat perhoset, selässä näkyy hieman keltaista kun pääsee läheltä katsomaan. Lentäessään ne muistuttavat koita, ovat vain hiukan isompia. En voi enää edes syödä krasseja, kun olen joutunut ruiskuttamaan Toluxia ja bioruiskutetta.
Mikä toukka syö krassini
6
7786
Vastaukset
- Kaiksyöräää
Vanha ketju, mutta sama tilanne nyt. Krassit kaikki syötyinä :( kukaan ei tiedä mikä auttaisi. Mäntysuopa vesi vaan ruskistaaviimeisetkin lehdet
- se-pupu
kaikenlaisia toukkia on tänäkesänä runsaammin kuin moniin vuosiin. Kärhöstäkin häviää lehdet melkoisella vauhdilla...vihreitä toukkia, pieni valkoiselta näyttävä tikkuperhonen on asialla. Ravistan kärhöä ja liiskaan tippuneet toukat.Liljan nupuista osa on jäänyt hyvin pieniksi ja kun siihen koskee niin irtoaa lähes itsestään....sisällä ei ole kukka-aihiota vaan ruskeaa mujua, yhdessä oli keltainen alle 1sm pituinen pieni toukka.
Karpaatinkelloissa on pieniä mustia/harmaita kuoriasia, jotain käsnäkärsäkäslajia, niitä olen liiskannut n. 250kpl.Liljakukkoja ei aiemmin koskaan, nyt 11kpl alkukesästä löysin.
Mäntysuopa on melko vahvaa, varsinkin aurinkokelillä polttaa helposti lehdet. Ruiskutan tolua esim. sinisen ukonhatun kirvoihin ja vähänajan kuluttua huuhtelen vedellä mikäli aurinko armas paistaa.Keltaisessa ukonhatussa ei ole mitään ötököitä. - Razzi
Voiko krassia suihkuttaa toluvedellä.
- se-pupu
voi varmaankin jos huuhtoo hetken kuluttua ja ei muutamaan päivään syö niitä...mikäli olet aikonut niitä koristeina salaatissa tai muuten käyttää, nehgän on syötäviä-kin.Sitä kaupassa käyttövalmis-tolua olen käyttänyt tänäkesänä.
- poltinkarva
Kaalikoi, tuon vanhan aloituksen tuholainen.
- Anonyymi
Suihkutin Raid kukille puutarhassa ja sisällä. Kyllä kuoli, mutta en syö krasseja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579