Mikä toukka syö krassini

ahane

Mikä on se pieni, reilun sentin pituinen perhonen, jonka toukat ovat tehneet krassin lehdistä "pitsiä"? Mikään myrkkykään ei siihen tehoa. Olen kerännyt vihreät toukat ja reikäiset lehdet päivittäin pois, mutta aina on uusia tilalla. Samaan aikaan ilmestyivät tikkumaisen kapeat perhoset, selässä näkyy hieman keltaista kun pääsee läheltä katsomaan. Lentäessään ne muistuttavat koita, ovat vain hiukan isompia. En voi enää edes syödä krasseja, kun olen joutunut ruiskuttamaan Toluxia ja bioruiskutetta.

6

7948

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaiksyöräää

Vanha ketju, mutta sama tilanne nyt. Krassit kaikki syötyinä :( kukaan ei tiedä mikä auttaisi. Mäntysuopa vesi vaan ruskistaaviimeisetkin lehdet

• se-pupu

kaikenlaisia toukkia on tänäkesänä runsaammin kuin moniin vuosiin. Kärhöstäkin häviää lehdet melkoisella vauhdilla...vihreitä toukkia, pieni valkoiselta näyttävä tikkuperhonen on asialla. Ravistan kärhöä ja liiskaan tippuneet toukat.Liljan nupuista osa on jäänyt hyvin pieniksi ja kun siihen koskee niin irtoaa lähes itsestään....sisällä ei ole kukka-aihiota vaan ruskeaa mujua, yhdessä oli keltainen alle 1sm pituinen pieni toukka.
      Karpaatinkelloissa on pieniä mustia/harmaita kuoriasia, jotain käsnäkärsäkäslajia, niitä olen liiskannut n. 250kpl.Liljakukkoja ei aiemmin koskaan, nyt 11kpl alkukesästä löysin.
      Mäntysuopa on melko vahvaa, varsinkin aurinkokelillä polttaa helposti lehdet. Ruiskutan tolua esim. sinisen ukonhatun kirvoihin ja vähänajan kuluttua huuhtelen vedellä mikäli aurinko armas paistaa.Keltaisessa ukonhatussa ei ole mitään ötököitä.

• Razzi

Voiko krassia suihkuttaa toluvedellä.

• se-pupu

voi varmaankin jos huuhtoo hetken kuluttua ja ei muutamaan päivään syö niitä...mikäli olet aikonut niitä koristeina salaatissa tai muuten käyttää, nehgän on syötäviä-kin.Sitä kaupassa käyttövalmis-tolua olen käyttänyt tänäkesänä.

• poltinkarva

Kaalikoi, tuon vanhan aloituksen tuholainen.

• Anonyymi

Suihkutin Raid kukille puutarhassa ja sisällä. Kyllä kuoli, mutta en syö krasseja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      68
      2309
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1526
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1322
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      71
      1309
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      127
      1194
    6. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      90
      1031
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      125
      1026
    8. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      70
      1008
    9. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      73
      959
    10. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      116
      936
    Aihe