minulle on siunaantunut kaksi ihanaa kummilasta ja todennäköisesti saan kummilapsia vielä yhden kaksi lisää joskus. En siis halua haalia kummilapsia, mutta otan tehtävän mielelläni vastaan, jos lapsen vanhemmat/vanhempi on minulle tärkeä. Se pääasia tässä on, etten sitten halua omia lapsia. Rakastan lapsia, mutta ajatus omista lapsista ei tunnu hyvältä. Voihan asenteeni vielä muuttua, mutta tältä minusta tuntuu. Onko tyhmää ajatella, että onhan minulla jo vastuu kummilapsistani? Eräs tuttavani sanoi, että kannattaa hankkia lapsia, niin ei ole oma elämä sitten niin yksinäistä. Luulisi, että jos olen hyvissä väleissä kummilapsieni kanssa ja muidenkin, niin ei kai elämäni nii yksinäistä sitten ole, vaikka en omia lapsia hankkisikaan?
kummilapsia, mutta ei omia
1
279
Vastaukset
- et
halua biologisia lapsia, asia on ihan ok - kunhan muistat
sanoa sen toisellekin osapuolelle. Ja niin että todella tajuaa
eikä nosta porua muutaman vuoden päästä kun et niitä todella halua.
Lapsia ei kannata tehdä
vain yksinäisyyttä poistamaan - on se sen verran rankkaa!!
Ei sinun missään nimessä yksinäinen tarvi olla vaikka sinulla
ei lapsia olisikaan. Sukulaiset ja ystävät pitävät siitä huolen.
Jos haluat erityisesti kontaktia nuorempaan polveen , lapsia taatusti piisaa ympäristössä! Eikä tässä tarvi rajoittua vain kummi tai sukulaislapsiin.
Kellään lapsella ei voi olla liikaa ystävällisiä aikuisia elämässään.
Ja jos käytännön hoitokokemusta haluat - kotona et ehdi kuin kääntymään, suht pieneen ansioon tyytyväiset lastenhoitajat ovat sen verran kysyttyä
tavaraa!!
Sinuna miettisin tarkemmin mitä tarkoitat sillä yksinäisyydellä.
Onko sinulla positiivisia tai negatiivisia esimerkkejä ympäristössäsi?
Niitä yleensä löytyy suuntaan ja toiseen (kuten myös lapsellisista ihmisistä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167180- 1992567
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1072043En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761548Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911089- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46969- 78880
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7728