Mihin lähihoitaja tarvitsee työssään psykologiaa?

---

Mihin lähihoitaja tarvitsee työssään psykologiaa?

Oon vähän tyhmä ja tarviin vähän vastauksii tohon kysymykseen

11

3525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saat varmaankin

lähihoitajien oppikirjoista ja lähihoitajakoulutuksesta yleensäkin.

• ---

Tonne ei tullu koko mun kysymys.

eli siis pitäisi tehdä 5sivuinen esse aiheesta, mutta en ole saanut kuin 2sivuu täytee. Siksi kyselenkin täällä.

• pariksi tai
        --- kirjoitti:

eli siis pitäisi tehdä 5sivuinen esse aiheesta, mutta en ole saanut kuin 2sivuu täytee. Siksi kyselenkin täällä.

alaiseksi sellaista jota ei huvita, ei viitsi, ei jaksa, on laiska...tehdä omia hommiaan!
        Kuuluu sulle itelle tehä sun koulujutut, ei meidän muitten!

• saat varmaankin
        --- kirjoitti:

monta hyvää vastausta. Kirjoita jokaisesta hieman omaa pohdintaa, etsi mahd. muita lähteitä, merkitse lähdeviitteet, tee lähdeluettelo ja liitä loppuun jokin hyvä liite, jos sellaisen löydät.
        Saata törmätä runsaudenpulaan.

• Saat varmaankin

Onko psykologia pakollinen aine lähihoitajaopinnoissa? Onko se aina kuulunut niihin? Kuinka suuri sen osuus on koko opinto-ohjelmassa?
      Ja jos olet itse sitä opiskellut, niin sitten omia mielipiteitä. Oliko sinulla työharjoittelujaksolla psykan opinnoistasi hyötyä? Olisitko tarvinnut niitä enemmän?

• ,,,

Oon vähän tyhmä ja tarviin vähän vastauksii tohon kysymykseen

-Vastauksia sulle ei anneta, korkeintaan vinkkejä mitä voisit pohtia. Jos et saa tehtävää tehtyä, niin sinusta ei ole alalle.

• ---

No anteeks etten nyt kirjoittanut vinkkejä vaan vastauksii.
        Aloitin nyt vasta syksyllä opinnot lähihoitajaksi ja heti alussa psykologiassa meille annettii tämmöne tehtävä ja heti kun pyytää vähä apua tääl nii kyllä saa hyvii vastauksii, kuten eräs '' en huoli työpariks'', '' mieti ootko menossa oikealle alalle'' .
        Ensinäkin en hakenut tai pyytänyt ketään työpariksi, toiseksi tiedän, että ala on juuri minua varten. Siksi minulla menikin monta päivää ja yötä tohon tehtävään, koska halusin tehdä sen kunnolla.

• we22a
        --- kirjoitti:

No anteeks etten nyt kirjoittanut vinkkejä vaan vastauksii.
        Aloitin nyt vasta syksyllä opinnot lähihoitajaksi ja heti alussa psykologiassa meille annettii tämmöne tehtävä ja heti kun pyytää vähä apua tääl nii kyllä saa hyvii vastauksii, kuten eräs '' en huoli työpariks'', '' mieti ootko menossa oikealle alalle'' .
        Ensinäkin en hakenut tai pyytänyt ketään työpariksi, toiseksi tiedän, että ala on juuri minua varten. Siksi minulla menikin monta päivää ja yötä tohon tehtävään, koska halusin tehdä sen kunnolla.

etsimään tietoa ja soveltamaan tietoa.
        Jos pyydät valmiita vastauksia et opi mitään!

Edelleen...mieti, oletko oikealla alalla jos et viitsi etsiä vastauksia...se on hakemista ja hakemista se asiakkaitten kanssa oleminen...SUN pitää pystyä antamaan se vastaus jota asiakas hakee!
        Ja ei, en huolisi työpariks noin epävarmaa...pitää osata etsiä tietoa...muualta kuin täältä missä vastataan mitä sattuu

• kohta maisteri

Esimerkiksi ihmistuntemuksen kasvattamiseen, ymmärtääkseen ihmisten (esim. potilaiden, omaisten) reaktioita sairauteen ja sairastamiseen, kriisiteorian oppimiseen (monesti esim. ihminen kuullessaan vakavasta sairaudesta menee shokkitilaan ja kieltää kaiken). On hyvä tietää kriisin vaiheet mm. tiedonannon kohdalla, moni ihminen ei muista annettua tietoa ollessaan shokkivaiheessa.

Sitten ihan oman toiminnan ymmärtämiseen. Mm. erilaisten puolustusmekanisimien tuntemukseen. Puolustusmekanismit tavallaan suojaavat ihmisiä, monesti esim. huumori auttaa vaikeiden tilanteiden yli.

Ihmisten erilaisuuden ymmärtämiseen. Monesti omasta mielestä oudosti käyttäytyvän ihmisen käytökselle voi olla ihan loogiset syyt tämän ihmisen näkökulmasta.

Psykologian kautta voi myös tutustua mielen häiriöihin (neuroosit, persoonallisuushäiriöt). Sekä moniin testauksiin, joita esim. psykiatrisille ja neurologisille potilaille sekä lapsille ja vanhuksille tehdään.

• .....

Ei sitä tartte.

• Anonyymi

Sitä tarvitaan silloin jos esim. lapsi on menettänyt vanhempansa niin että osaat jutella siitä oikein lapsen kanssa. Ja sama tilanne vanhus huollossa täytyy ymmärtää ihmismieltä että osaa jutella vaikeista asiosta oikein ja niiin että se auttaisi sitä kellä on murheita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      109
      5804
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3803
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3275
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      463
      2670
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1700
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1363
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1336
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      154
      1245
    Aihe