Taas yksi untuvikko

kyselee kokeneilta

Voiko hoitamaton keliakia oireilla kuumeiluna ja hengitystieoireina?

Minulla oli ennen usein pientä lämpöä ja nuhaa, jonka ajattelin olevan allergista. Sitten huonon hb:n ja vatsaoireiden takia otettiin verikokeet joissa keliakia-arvo oli koholla. Tähystyksessä ei kuitenkaan todettu keliakiaa. Tosi ehdin olla gluteenittomana jonkun aikaa ennen tähystystä, tai ainakin ilman vehnää, joka pahimmat oireet aiheuttaa. Kome vuotta olin tiukan gluteeniton. Yhtään kertaa en ollut sairas. Hb nousi jo vähän liiankin ylös. Sitten halusin uudestaan tähystykseen että saisin diagnoosin. Yritin 3 kuukauden ajan vahingoittaa suolinukkaani syömällä muutaman siivun ruisleipää. Muuhun en halunnut ryhtyä koska kivut olivat niin pahat. Taaskaan tähystys ei näyttänyt keliakiaa. Sitten sukoin lääkäriä ja päätin olla olematta niin tiukka. Reilun puoli vuotta olen syönyt vaihtelevasti, joskus pyrin olemaan gluteeniton, joskus pistelen kaikkea. Joskus tulee vatsa kipeäksi, joskus kamalia ilmavaivoja, joskus turvotusta, joskus ei mitään. Mutta nyt on taas kuumeilu ja nuhailu alkanut. Hb:tä en ole mitannut kuin keväällä ja silloin se oli hyvä.Voisiko kyse olla keliakiasta? Ja voiko sitä selvittää mitenkään muuten kuin tähystyksellä?

2

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole oikea

      henkilö vastaamaan, mutta jos jotain olen keliakiasta oppinut, niin sen, että se oireilee mitä kummallisimmin tavoin. Tähystys on ainoa keino diagnoosiin, mutta se tosiaan vaatii sitä gluteenia sisältävien tuotteiden käyttöä, jotta nukka vahingoittuisi :/

    • tähystykseen..

      ottavat koepalan ohut suolesta ei se muuten varmistu,kelakaan ei hyväksy jollei koepala dignoosia ole,pelkkä pikatesti verestä ei sata varma.Turhaan pelkäät tähystystä siihen ei kuole eikä se satu,pikkasen yököttää ei muuta.keliukko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1153
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      117
      1016
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      852
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      110
      800
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      665
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      647
    7. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      226
      640
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      40
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      525
    Aihe