Takinkääntäjä:)

Minanoita

katoaisinko muka maailmankartalta
kuin ehtynyt jokimaisema
jonka jokainen kivi on enää
raivaamatonta pirunpeltoa


se voisi kyllä onnistua
minähän olin entisessä elämässä
takinkääntäjä
voisin nauraa vaikka harakan
kanssa kilpaa katolla
jolle heijastuu pala taivasta



kun rakkaus kerran
haluaa kahleet lukita
avaimissasi ei missään
vaiheessa lue
pelkkä onnilandia

22

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaaru

      ai maailmankartalta katoaisit
      mihin sie nyt sillei lähtisit
      ota nyt nippu avaimii kun lähdet
      jospa joku niistä sopisi oveen
      jossa lukee onnilandia

      natisten aukee ovi
      ehkä sen takaa löydät rakkauden
      aaveena menneisyydestä

      nauran harakan kanssa kilpaa
      hypin siinä kuusessa ja kraakun
      sulle aamuisin

      muista kattoo huomenaamulla;)

      runostas mie pidin:)))

      • Minanoita

        Ystikseni Tuhti Varis todellakin on istunut puhelinlangan päällä useana päivänä, oletkos sinä sen usuttanut kraakkumaan taas minulle...Lähetän sulle kohta oman kuvan mokomasta, kunhan se ensin istuu langalla niin kauan että saan sen kuvattua:)Sinulle Kaaru iso kiitos!


    • jopas on

      Tunnelma runossa! Sinä se keittelet liemet kuin liemet aikamoinen noitsu lienet?

      • Minanoita

        Tiedä liemistä
        enemmän pidän höyryistä
        joita toisinaan
        täytyy ilmoille päästellä=))

        Sinulle ilahtunut kiitos!


    • *MURUKULTA*

      Minä rakastan kivejä, täällä niitä ei ole, niin että tänne vain! :))))))
      Ja vastavuoroisesti minä lähetän tuota vettä sinne jokeen, niin että näillä puheilla!

      .." kun rakkaus kerran
      haluaa kahleet lukita
      avaimissasi ei missään
      vaiheessa lue
      pelkkä onnilandia"

      Ei varmaan luekkaan...mmm...ei hyvä, vaan tiiäkkö, ku mulla on nuo hitsivehkeet,
      sinä muistat!,, niin eiköhän hitsata ne kahleetkin poikki, pakkohan tässä nyt on jotakin keksiä, ettei aivan höpöksi mee ja pääsee aikuisten oikeesti nuo tunteidenvirrat virtaamaan. Juuh! ,,, mutta ne kivet tänne! ;D

      • Minanoita

        Mie täältä hymyssäsuin sinulle taas lähettelen
        kiitoksen ja pirunpelto on sitten postipaketissa, saapuu
        varmaankin lähipäivinä, paahan sie jokihanat päälle=))


    • Olisi minullakin vastarunoa tähän tarjota mutta
      yö vie voiton ja etenkin tuo loppulause kirvoittaa
      kirput pois turkista...vaikka Suomessa ollaankin.

      Huumoria ei saa unohtaa ja hyvä kun pidät siitä
      huolen täälläkin kuin muutoinkin missä samoat.

      Kiitos aiemmista ja hyviä retkiä.

      • Minanoita

        Toki olisin vastarunosi mielelläni lukenut
        mutta ymmärrän että uni toisinaan voi ottaa
        vallan, varsinkin jos myöhään valvoo:)

        Huumori on hyvästä
        pienet vitsailut
        kuin kultajyväsiä
        niillä voi joskus koristella
        rivälejä...

        Sinulle Dolan kaunein kiitos tähän lauantaiaamuun=))


    • mää tulinki nyssellä

      sulla on paljon suuremmat linjat kun mulla
      mä meinasin kääntää vaan sukat tai kalsonkit
      ja sää koko takin!
      No.....
      se sulle suotakoon, sillä tekstisi kääntäisi
      kokonaisen laivan.
      Että täh.... mistä näitä oikein tuloo??

      Kyselee epätiatoine hämeest!

      • Minanoita

        ei kuitenkaan taida olla mitään tekemistä tämän
        huolimattomasti tänne heitetyn runoni kanssa, kyllä
        laivan kaatamiseen tarvitaan ennemminkin tommy tabermanneja
        kuin tällaisia ihku tavallisia noitia=))

        Sinulle linjakkaat kiitokseni Nyssekyytiläinen=)))


    • ...Mä haluun sinne , nyt ja heti...

      Syksy koittaa, pitäskö alkaa käänteleen takkia ... =)

      Krisse kiittää lukuelämysmatkasta =)

      • Minanoita

        Taitaa olla pelkkää harhaan johtavaa
        satua
        minun aivoni ainakaan eivät kovin äkkiä
        sellaista tavoita...
        mutta takinkääntely se on suotavaa
        näissä vesisateissa on vaaransa kastua

        Syyskiitokseni ainoalle tuntemalleni Linnaneidolle=))


    • on kyllä

      Myytävänä, hieno runo!

      • Minanoita

        Kerro heti, käyn oitis ostamassa parsataa zipaletta=)))

        Sinulle on kyllä laitettava runsaat kiitokseni=)))


    • lumileijona

      Joo luin tämän runosi muutamaankin kertaan ja se miten minä sen mielsin ja ymmärsin, niin pirun kovasti siittä pidin.
      Kiitti Minanoita

      • Minanoita

        Minusta oli todella mukava että pidit=))

        Sinua siitä ilahtuneena kiitän=))


    • zakus

      (harmitonta hähätystä)

      Mulle tuli mieleen tuosta Onnista että sillä ei ihan ollut onni kohdallaan kun kynnyksen ylitse astui. Jotain pirua jäi pöydälle, mutta ei millään muista mitä hittoa se oli ja oliko se edes tarpeellistakaan.

      Tätä onni pohti koko elämänsä, tätä dilemmaa, että jäikö vai eikö jäänyt.

      Sun kattofantasiat kuuluvat lukeneisuuteni kärkipäähän. Harkitsen itse muuttamista yhden kerroksen ylöspäin katolle ja kasvattaa siivet. Raakkua jo osaan.


      (naakkairvistyshymiö)

      • Minanoita

        Voi pyhä jysäys, olen vallan tyrmistynyt ajatuksesta että sinä muuttaisit katolle eikös ne talot siellä cityssä ole pilvenpiirtäjän korkuisia?
        Äläkä nyt ainakaan lähde kovin helpolla lentoharjoittelemaan, ainakaan ilman laskuvarjoa tai palokunnan ilmapatjaa(joka ystävällisesti on puhallettu laskeutumiskohtaasi) Etkös juuri viime viikolla kertonut että luovuit siivistäsi koska niissä ei ollut jäljellä enään kuin yksi kapinen höyhen?

        Onnihan on vallan potkaistavaa muotoa, olen kuullut huhua että se karttelee ainakin meikäläistä, syy on hämärän peitossa. Tosin onni on liian faustinen minun makuuni, olkoon siis rauhassa omine avuineen minen mokomaan loitsujani haaskaa!


        Sinulle Zakuska kiitos ja mukavaa kun vierailit kattofantsussani=))))


    • rokulimies

      Pitkästä aikaa,sinä rakastettava noitanainen;)
      Minulla on koko kesä ollut melkoista vilskettä mutta siitä sitten tuonempana.Vai olet sinä takinkääntäjä ollut entisessä elämässä,mistä nä sen tiiät niin varmasti?Voin melkein kuulla sinun ja harakan kilpanaurannan..

      Ihailtava runo sinulta,osaat laittaa itsesi likoon pus siitä!

      • Minanoita

        Todentotta pitkästä aikaa, olen jo ajatellut sinun kokonaan minut unohtaneen!
        (pistää huulta mutruun ja polkee jalkaa kapinallisesti) Mutta todella hienoa että sinä oot ny palannut, kapsahtaa kaulaasi riemusta=)))

        Sinulle kiitos ja lupaathan että tuut taas?

        (minulle on iskenyt kummallinen haukotustauti tää ilta on mennyt silviisiin.... kohta mulla varmaan lähtee leuat sijoiltaan=)))


    • Kalle K

      elä väitä vastaan jos sanon että
      meleko elämänmakkuisen runon tänne laetoet....
      Kiitos siitä!

      • Minanoita

        Enhän mie mithän väitä vaan sinua
        syämestäni kiitän=)))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe